- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Yutani: YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Flashback: Építsünk PC-t akciós alkatrészekből, lassan. upd: 05.28
Új hozzászólás Aktív témák
-
bunnyhu
senior tag
Hát nem tudom, nekem még anno volt VFX-1 esem, most a szomszédban van egy Oculus Rift (én nem veszek, mert ez a mostani felbontás nem ér ennyit), szóval asszem nem vagyok kezdő VR sisak user, de én is meg minden ember kit láttam használni úgy forgatjuk a fejünket mint a bólogató kutya az M7-esen
Pont, hogy nem forgatja a szemét senki épp csak alig, max tesztelni a sisakot. Nekem és a baráti körömnek ez a tapasztalata. Aztán lehet mi vagyunk az ufo-k.
-
Depression
veterán
Nem látok 3D-ben, vagyis csak félig-meddig, de egy tök homály, kettőslátás az egész.
Erre találjanak ki valamit!
-
Ha szemüveges voltál, akkor pont tudnod kéne, hogy miért fontos a szemkövetés egy bizonyos szinten - mivel a szemüveg sem egy pici lyukon keresztül éles, hanem egy aránylag nagy látóteret fed le. Egyszer majd próbálj ki egy spéci szemüveget, és majd érzed, hogy miről van szó.
-
bunnyhu
senior tag
Felesleges a szemkövetés, figyeld egy kicsit tudatosan magad, hogy mekkora tartományba mozog a szemed. Nem olyan nagy az, akkora sincs, mint egy kartávolságra rakott 24" moncsi. Ennél nagyobb félrenézéshez inkább mozdítod a fejed. Nos, ekkora területet ha lefednek egy jobb kijelzővel az pont elég lesz, a többire meg mehet átlapolásos technikával a mostani FHD.
Tökéletesen járható út, és már a következő generációs VGA kártyák és a mostani procik is simán leszámolják a játékokban is ezt max minőséggel, egyébként meg várhatunk 5+ évet, mire felfejlődik annyira a vas, hogy leszámolja azt a minimum dupla 4K-t, de inkább dupla 8K-t, ami elég lenne egy teljes látómező éles képéhez.
De felesleges. Ahogy a 3D megjelenítésben se számolja és rendereli le a VGA azt amit nem látsz, a VR-nek is halál értelmetlen ott éles képet adni, ahol aztán a szemed amúgy se fókuszál csak ha erőlteted.Én azt mondom ez a technika vignettálás nélkül egy normális területet lefedő éles képpel az optimális megoldás. Picit olyan lesz, mint a szemüveges látás. Ott is a kereten belül éles a kép, és minden szemüveges ember hozzászokik (tudom, évtizedekig én is az voltam).
-
Kristof93
senior tag
A probléma nem a képernyők felbontása, 2x4k már most is elérhető. A gondok ott kezdődnek amikor kéne gpu (és kábel) ezt 90-120 fps-el meghajtani. Szem követés, foveated render és új display port lesz a megoldás. Ezek mind fejlesztés alatt állnak.
-
cinemazealot
addikt
Egy játékosnak a kényelem is kiemelten fontos szempont, sőt, talán sokkal fontosabb, mint egy ipari felhasználásnál. Utóbbinál "csak" a VR/AR megjelenítés a cél, és a felhasználó nem (vagy kevésbé) kezd el panaszkodni, ha nem csak a szemét, de a fejét is meg kell mozdítania, ha élesen akar látni valamit. Ahogy a Hololens-szel is elsősorban nem a játékiparra lőtt a Microsoft (már csak az ára miatt is), ez is gyakorlatilag ugyanazt a koncepciót követi: az éleslátás területe egy kisebb, de fix terület, ami céges felhasználásban kevésbé fáj, mint egy játékban (ahol ha a szemed helyett a fejedet is megmozdítod, már le is lőnek).
De hogy konkrétan milyen ipari alkalmazások léteznek? Azt majd a marketingesek megmondják.
-
"Éppen ezért a Varjonak nem is célja a játékos piac meghódítása, de ipari felhasználásra ez a megoldás – jelen pillanatban – több mint tökéletes."
És milyen ipari alkalmazások léteznek, amire érdemes ezt használni?
-
kikikirly
senior tag
Nem tűnik eget rengető újításnak, ,még csak nem is követi a felhasználó szemmozgását.Szerintem nem ők az elsők akik előállnak evvel az ötlettel...Az ,,ötlet" maga jó,ha meg lesz valósítva, kétlem hogy ennek a finn cégnek köszönhetjük.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Szemüveges topik
- Bundle topik
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- További aktív témák...
- Apple MacBook Air M1 2020 13" (A2337) 8GB/256GB, akku: 100% (35 ciklus), garancia: 2026.10.12.
- Lenovo Legion Go 512/16 ,19 hónap garancia, szép állapotban eladó!
- MacBook Pro Retina 14" 8C / 14C / 16 GB / 512 SSD / Magyar - Garancia - 0 ciklus
- Lézeres hátlap csere VERHETETLEN áron
- Lézeres hátlap csere VERHETETLEN áron
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung 840 SSD 120GB újszerű, 100/100
- iKing.Hu - Apple iPhone 16 - White - Használt, karcmentes
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest