Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) kikikirly


kikikirly
senior tag

Nem tűnik eget rengető újításnak, ,még csak nem is követi a felhasználó szemmozgását.Szerintem nem ők az elsők akik előállnak evvel az ötlettel...Az ,,ötlet" maga jó,ha meg lesz valósítva, kétlem hogy ennek a finn cégnek köszönhetjük.

(#2) UnA


UnA
Korrektor

"Éppen ezért a Varjonak nem is célja a játékos piac meghódítása, de ipari felhasználásra ez a megoldás – jelen pillanatban – több mint tökéletes."

És milyen ipari alkalmazások léteznek, amire érdemes ezt használni?

(#3) cinemazealot válasza UnA (#2) üzenetére


cinemazealot
addikt

Egy játékosnak a kényelem is kiemelten fontos szempont, sőt, talán sokkal fontosabb, mint egy ipari felhasználásnál. Utóbbinál "csak" a VR/AR megjelenítés a cél, és a felhasználó nem (vagy kevésbé) kezd el panaszkodni, ha nem csak a szemét, de a fejét is meg kell mozdítania, ha élesen akar látni valamit. Ahogy a Hololens-szel is elsősorban nem a játékiparra lőtt a Microsoft (már csak az ára miatt is), ez is gyakorlatilag ugyanazt a koncepciót követi: az éleslátás területe egy kisebb, de fix terület, ami céges felhasználásban kevésbé fáj, mint egy játékban (ahol ha a szemed helyett a fejedet is megmozdítod, már le is lőnek).

De hogy konkrétan milyen ipari alkalmazások léteznek? Azt majd a marketingesek megmondják. :)

(#4) Kristof93


Kristof93
senior tag

A probléma nem a képernyők felbontása, 2x4k már most is elérhető. A gondok ott kezdődnek amikor kéne gpu (és kábel) ezt 90-120 fps-el meghajtani. Szem követés, foveated render és új display port lesz a megoldás. Ezek mind fejlesztés alatt állnak.

(#5) bunnyhu


bunnyhu
senior tag

Felesleges a szemkövetés, figyeld egy kicsit tudatosan magad, hogy mekkora tartományba mozog a szemed. Nem olyan nagy az, akkora sincs, mint egy kartávolságra rakott 24" moncsi. Ennél nagyobb félrenézéshez inkább mozdítod a fejed. Nos, ekkora területet ha lefednek egy jobb kijelzővel az pont elég lesz, a többire meg mehet átlapolásos technikával a mostani FHD.

Tökéletesen járható út, és már a következő generációs VGA kártyák és a mostani procik is simán leszámolják a játékokban is ezt max minőséggel, egyébként meg várhatunk 5+ évet, mire felfejlődik annyira a vas, hogy leszámolja azt a minimum dupla 4K-t, de inkább dupla 8K-t, ami elég lenne egy teljes látómező éles képéhez.
De felesleges. Ahogy a 3D megjelenítésben se számolja és rendereli le a VGA azt amit nem látsz, a VR-nek is halál értelmetlen ott éles képet adni, ahol aztán a szemed amúgy se fókuszál csak ha erőlteted.

Én azt mondom ez a technika vignettálás nélkül egy normális területet lefedő éles képpel az optimális megoldás. Picit olyan lesz, mint a szemüveges látás. Ott is a kereten belül éles a kép, és minden szemüveges ember hozzászokik (tudom, évtizedekig én is az voltam).

https://divecenter.hu

(#6) UnA válasza bunnyhu (#5) üzenetére


UnA
Korrektor

Ha szemüveges voltál, akkor pont tudnod kéne, hogy miért fontos a szemkövetés egy bizonyos szinten - mivel a szemüveg sem egy pici lyukon keresztül éles, hanem egy aránylag nagy látóteret fed le. Egyszer majd próbálj ki egy spéci szemüveget, és majd érzed, hogy miről van szó.

(#7) schawo válasza bunnyhu (#5) üzenetére


schawo
titán

És ráadásul egy természetellenesen nagy behemótot kell forgatni a szemed előtt a fejeden. Hamar rászokik az ember a szemmel körbenézésre inkább.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#8) Depression


Depression
veterán

Nem látok 3D-ben, vagyis csak félig-meddig, de egy tök homály, kettőslátás az egész. :O Erre találjanak ki valamit!

[ Szerkesztve ]

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#9) bunnyhu válasza schawo (#7) üzenetére


bunnyhu
senior tag

Hát nem tudom, nekem még anno volt VFX-1 esem, most a szomszédban van egy Oculus Rift (én nem veszek, mert ez a mostani felbontás nem ér ennyit), szóval asszem nem vagyok kezdő VR sisak user, de én is meg minden ember kit láttam használni úgy forgatjuk a fejünket mint a bólogató kutya az M7-esen :) Pont, hogy nem forgatja a szemét senki épp csak alig, max tesztelni a sisakot. Nekem és a baráti körömnek ez a tapasztalata. Aztán lehet mi vagyunk az ufo-k.

https://divecenter.hu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.