Hirdetés

2022. november 30., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) HalasKYO


HalasKYO
aktív tag

Köszönöm, a megemlítést :)
A folyosó képen, a fal material elég jó, nem látok seam-et, viszont az a szegély kb 2x ese a való világban lévőnél. szemre úgy 20cm és a valóságban 5-8cm közt szokott lenni.

Halas - http://www.flickr.com/photos/halaskyo

(#2) Keeperv85


Keeperv85
nagyúr

Tartalmas cikk lett, köszönjük!

(#3) Ragnar_


Ragnar_
addikt

Jól néz ki a material, és szerintem a méretek is rendben vannak, ha linóleum padlóbevonatot terveztél, akkor talán tényleg kicsit magas a padló és a fal közti perem magassága, de mozaikos kőpadlónál még belefér szerintem. (A materialnál 256x256-os textúrákat használsz ?)

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#4) Clickbait válasza Ragnar_ (#3) üzenetére


Clickbait
aktív tag

Igen igen, azt benéztem, direkt emeltem magasra de innen nézve valóban túl sok. Ezt ma kijavitom. :K
A fal az 4K volt eredetileg, a materialban lejjebb van véve, az a 256 nem a felbontást jelzi.
Ez egy speckó material, ugyanis nem a modell határozza meg a textúrák pixeljeit hanem a világ. Ezért átmenet nélküli, tökéletes falat kapok XYZ irányban egyaránt.

You got clickbaited.

(#5) Ragnar_ válasza Clickbait (#4) üzenetére


Ragnar_
addikt

Nem ismertem a World aligned textúrázást egyébként elvileg ezzel, ha nem pontos a modelen az UW, vagy a modelek mérete akkor is seamless lesz a textúra gyakorlatilag ?

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#6) Clickbait válasza Ragnar_ (#5) üzenetére


Clickbait
aktív tag

Igy van pontosan, mindig tökéletes és seamless marad. Persze nyilván seamless textúrával, de nagyon szépen helyezkedik mindenre minden irányban. :)

You got clickbaited.

(#7) Keeperv85


Keeperv85
nagyúr

Van egy terminológiám, ami nekem elvárássá nőtt az utóbbi időkben az úgynevezett AAA kategóriába. Rendre sikertelen a megvalósítása újabban... Ha érdekel szívesen kifejtem bővebben! :B

(#8) Clickbait válasza Keeperv85 (#7) üzenetére


Clickbait
aktív tag

Kiváncsian várom! Minden morzsára szükség van, lehetőségeim szerint megvalósitom. :)
Igaz nem tripla A, de mindent kihozok.

You got clickbaited.

(#9) Keeperv85 válasza Clickbait (#8) üzenetére


Keeperv85
nagyúr

Az én nagyon egyszerűen induló elképzelésem az, hogy a játéktér egy nagy mono blokk. Kifejtve ez úgy értsd, hogy a pálya összes alkotóeleme "jelen van" (elérhető) a játék kezdetétől, de első ízben nem direkt lezárva van a folytatólagos helyszín, hanem feltűnésmentesen a pályába van rejtve. A lezárásra példa mondjuk a GTA Vice City, ugye ahol később nyílt meg a második sziget. Tehát nem erre gondolok. Amire én gondolok, az pl. az, hogy egy első körben jól kiismerhetőnek tűnő helyszínen/helyszínbe nyílnak vissza az alternatív útvonalak végei. Illetve a pályaszerkezet önmagába kapcsolódik. Tegyük fel a játék elején látsz egy tekintélyes méretű vaskaput, de a játékmechanika elvezet mellette. Ha nem hozod vissza, akkor lehet bármilyen komplex a pálya, egy csőben haladsz előre. Ám ha meg tudod oldani, hogy az elsőre jelentéktelennek tűnő pályaelem később visszacsatolva legyen... Lásd Prince of Persia: Warriror Within. Egy nagy helyszín az egész, ahonnan minden mindenhová vezet és mindennek van értelme, akkor is, ha előre még sejtésed sincs róla. Ráadásul megfejelték azzal, hogy a dupla idősík miatt egy-egy hely mellette úgy elmégy, hogy csak később ad neki jelentőséget jóval a cucc. Pl. a játék elején van egy kővel beomlasztott ajtó... a jelenben nincs már értelme. Kb a játék jó háromnegyede után a múltban arra mégy...

(#10) Clickbait válasza Keeperv85 (#9) üzenetére


Clickbait
aktív tag

Na, rátapintottál ennek a projektnek a legnagyobb erejére. :DDD

Kicsit csavarok rajta ugyan, kicsit brainfuck lesz de működni fog. Egy dinamikus labirintus lesz az egész.
Elég egy falat elmozgatni, és máris új folyosók fognak megnyilni. Ez egy egyszerű példa volt.

Igyekszem több alternativ útvonalat felkinálni majd, de titkon minden ugyan oda fog vezetni. Valamilyen szinten (természetesen) cső a pálya, mert nem open world nyilvánvalóan, de lesznek benne (tervezek) robosztus részeket is.

Lesznek visszatérő helyek is, csak éppen más szemszögből fogja látni a játékos, más irányból.
Ahol nem megoldható, nem jön ki logikusan a falmozgatás, ott zsákutca lesz vagy script.

Kicsit magára lesz hagyva a játékos, de ésszerűen lehet majd benne haladni. Próbálok minden ajtót nyitva hagyni, a szó szoros értelmében, nem lesznek statikus, disz ajtók, mindenhova be lehet majd menni, tervek szerint.
Persze lesznek zárt ajtók, de az ajtó mögé valódi diszletet tervezek, nem lesz csak gagyin felfestve.

Ennek teljesitménybeli ára lesz, már most tapasztalom, de egy kis egyensúllyal tartható. Pl. most minden második lámpa vet árnyékot, és nem észrevehető. :DDD
De erről majd később irok még. :)

You got clickbaited.

(#11) Ragnar_ válasza Clickbait (#10) üzenetére


Ragnar_
addikt

Ha a Silent Hill vonal inspirálta a játékot, akkor felmerül a kérdés, hogy lesznek- e benne lények, hiszen azért a Silent Hill széria egyik vitathatatlan erősségei közé tartoznak a bizarr lények.

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#12) Clickbait válasza Ragnar_ (#11) üzenetére


Clickbait
aktív tag

Silent Hillből inkább a P.T inspirált, csak az Unrealben felújitott verzióhoz volt szerencsém, egyébként nem ismerem, játszottam korábbi Silent Hillekkel, még anno PS3-on, de nem jött be.

Nem lesznek lények, vagyis de, de erről később. Egy "lény" lesz, illetve több anomália.
A maximumot ki fogom hozni, de nem fogok odaverni a Silent Hillnek. :DDD Eleve más kategóriában indulok.
De a P.T és a Layers of Fear a fő vonal, sőt inkább Layers of Fear.

You got clickbaited.

(#13) Ragnar_ válasza Clickbait (#12) üzenetére


Ragnar_
addikt

Igaz, a P.T Silent Hill szerű volt. Azért bőven működhet a cucc lények nélkül is, a PT ben sem azokon volt a hangsúly.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#14) Clickbait válasza Ragnar_ (#13) üzenetére


Clickbait
aktív tag

Környezet, hangok, anomáliák, variálódó pálya, ezekkel igyekszem komponálni. :)
Aztán majd eldől mi sül ki belőle, horrorból van tapasztalatom, valamennyit próbálom beépiteni.

You got clickbaited.

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.