Hirdetés

Unreal Engine 4 fejlesztői napló IIa. rész

Most személyes bejegyzésben jelentkezem egy kis szösszenettel. Sajnos több okból csúsztam a projekttel és az írással, és mire megjelenne a címlapon, már 1-2 hónappal előrébb lenne a játék, ezt az időt megspórolván ide írom ezt a részt.
Több alrészre fogom osztani a II. naplót, gyorsabban fognak megjelenni, ezzel próbálom pótolni a lemaradást. Utána visszatérek a tervezett címlapos megoldásra. Lazábbra lesz véve az írás szerkezete, cserébe gyorsabban fognak megjelenni, és szinte realtime követhetitek az eseményeket.

Ebben a részben a főszerep a pályarendszeréé. Nagyon sok munka és hét áll mögötte, mire megálmodtam a tökéletes méreteket, helyeket, a teljes koncepciót. Nem voltak túl szerencsések az első méretválasztásaim, ezért sok-sok újrakezdés volt a nulláról.

Maga a pályarendszer folyamatosan változni fog, a játékos mozgása fogja aktiválni a változásokat, például egy fal átkerül egy másik helyre, ezzel új folyosót nyitva, vagy megnyílik/ bezárul egy ajtó. Egyszerűnek hangzik, de sok tervezést igényel, logikusan kell felépíteni a pályát, különböző moduláris elemekből. Lényegében lego elemekből áll az egész. Az összes fal, padló, plafon, ajtó egyedileg készült, "speciális" méretben.

Ez itt szerintem a legelső méretezéseim egyike.

A mostani belmagasság 3,2 méter, sokkal nem tér el a képen láthatótól. Az ajtó szélessége x magassága változott, illetve a karakter magassága lett 180 centiméter, ami végleges verzióban kb. 185 centiméter lesz.
Apróságok, de erősen kihatnak a játékélményre és a valósághű méretezésre. A legtöbb tárgy vagy bútor a valóságból lett mintázva, szabványméreteket használva.

Hirdetés

Már itt szeretném kiemelni HalayKYO kollegát, aki rengeteget segít a tárgyak lemodellezésében, és összerakásában. Folyamatos ötletekkel és tanácsokkal lát el, ez úton is köszönöm szépen a munkáját!

Visszatérve a korai tervekhez, eleinte SuperGriddel kezdtem a block-int, ezt mára dobtam, BSP-vel és Max-xel végzem a falak készítését.

Ez az ötlet besült, sok időmet emésztette fel, ezután a nulláról kezdtem az építést, újra nem túl sok sikerrel.

Elkezdtem a falakat újra építeni BSP-vel Unrealen belül, majd ezeket exportáltam, hogy később utómunkázhassak rajtuk 3DS Maxben. Több sebből vérzett, rossz méretek jellemezték ezt a módszert, de az alapjait megadták a ma használt módszeremnek.

Ez a rossz példa a "rendre". Ez lett volna az akkori végleges kiadásnak szánt pálya, ez mára törölve lett, szemetelős pályának használtam, egyfajta labor volt ahol blueprinteket próbáltam ki, vagy modelleket.

Végül megszületett az új módszerem, teljesen a nulláról, újra BSP-vel kezdtem dolgozni. Megépítettem a falakat Unrealben, majd ezeket a moduláris elemeket exportáltam Maxbe egy kis tuningolásra és rendberakásra.

Majd Maxből visszaimportáltam Unrealbe, ahol már tökéletesek voltak.

Ahogyan az látszik, teljesen 100% moduláris elemekből építkezem. Ennek megvannak a maga előnyei és hátrányai is. Mindkettőből van bőven, a hátrányok nagyon bosszantóak tudnak lenni, de pár hétnyi tesztelés után megtaláltam az arany középutat a minőség és teljesítmény között.

Ez egy korai, új módszerrel felépített rendszer

Utána kezdtem kidolgozni a betegszobákat is, az alábbi kép egy nagyon alpha verzió volt, körülbelül csak bemutatásra volt jó.

Közben teljesen újragondoltam a játék realitását, már olyan dolgokra is fordítok figyelmet, mint a szél, a hangzás vagy a kilincsek animálásra kinyitáskor.

Maga a teljes animáció 3DS-ben fog készülni, és a játékos majd valamelyik billentyű megnyomásával fogja tudni kinyitni az ajtókat.

Illetve más, egyszerűbb elemeknél az Unrealen belüli Matinee-t fogom használni, pl. tolóajtóknál.

Március 12. állás szerint a kezdő folyosó így fest:

A teljes textúrázás még odébb van, annak egy külön teljes részt fogok szentelni. De elsőosztályú anyagok fognak a játékba kerülni.

Azóta felkerült a falra a valószínűleg végleges falfesték. A padló textúra csak "úgy" van ott, valamilyen vinyl anyag lesz majd a végleges.


Erre fog még érkezni a dekor réteg, mint például fal javítások, sérülések, beázások, feliratok.

A következő napokban animációk fognak bekerülni, új propok, szellőzőrendszer. Bekerül a mennyezeti és fali világítás is, és újratervezem a betegszobákat erre a folyosóra.
Továbbá megírom a karakter mozgását, implementálom az autofókuszt és a zoomot.

Ebbe a részbe ennyit szántam tömöríteni, főként a múlt pályával kapcsolatos eseményeiről volt szó, a következő résztől áttérek a jelenre, és onnan építem tovább. :)

Bármi észrevétel, tanács, ötlet, kommenteld nyugodtan vagy írj rám PÜ-ben, pár órán belül reagálok.

Köszönöm a figyelmet, várlak a következő részeknél is! :R

Még van hozzászólás! Tovább