Hirdetés
- droidic: Windows 11 önállóság nélküli világ: a kontroll új korszaka
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- laskr99: DFI és DFI Lanparty gyűjteményem
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
LordX
veterán
VLIW4 gépen VLIW5 kódot ha beleszakadsz sem fogsz tudni futtatni, de még VLIW5 és VLIW5 között is lehetnek masszív különbségek, amit fordító nélkül úgyse fogsz megoldani, de hatékonyan még inkább nem (pl. VLIW equals scheduling model, különböző pipeline hosszal, vagy csak simán különböző számú delay slot..). A VLIW pont annak mintapéldája, amit direkt úgy terveznek, hogy van jó fordító (és ennek hiánya miatt bukott eddig mindegyik) - nem is véletlen, hogy átálltak skalárra AMD-ék.
-
LordX
veterán
válasz
#06658560
#29
üzenetére
Mutasd meg a legutolsó programot, amit 100% ASM (vagy lejjebb) volt programozva. Megmondom neked: Transport Tycoon Deluxe, 1995. Disclaimer: nem az a lényeg, hogy pont ez a játék, hanem hogy mikor történt. Azóta minimum C, és csak a kritikus részekben vannak ASM utasítások (vagy még az se, megállnak intrinsics-nél). Ma már ott tartunk, hogy néhol JavaScriptben(!!!) csinálnak számításokat (mondjuk az már erősen /facepalm kategória).
Fiery: Azért nincs ASM AMD kártyákra, mert minden 3. évben kijön egy gyökeresen új ISA, és dobhatnád ki az egész kódodat a francba. Nagyon, NAGYON kevesek engedhetik meg maguknak, hogy ez így menjen, a 99%-hoz még pár kilencest nyugodtan hozzá lehet írni. <1% userre meg senki nem fog új nyelvet/API-t/fordítót fejleszteni 3 évre (de néha még 10%-ért sem). A Mantle nagyon nem ugyanaz a kategória, az egy tényleges piaci rést céloz meg, nem véletlenül néz ki majdnem ugyanúgy, mint az új konzolok APIjai.
-
LordX
veterán
Ez a legnagyobb hülyeség amit tőled valaha olvastam, már bocsánat. Ha direkten szálakat futtatok, akkor nincs szinkronizáció? Annak nincs overheadje, akár kézzel történik (-> extra meló), akár az oprendszer csinálja (túl általános célú -> gyenge perf)? Nem véletlenül van context meg command queue - pontosan erre.
És hogy írjak direkten ASM utasításokat? Mert a C++ fordító, OpenCL fordító nem ismeri őket, vagy mi? Ilyen alacsony szinten ma már senki nem dolgozik komolyan. Max egykét kritikus ponton optimizál kézzel, de ez pont azt jelenti, hogy nem dobják ki a magas szintű programnyelvet.
Nem ez a különbség. A hagyományos grafkártya data parallel modellben működik, az Intel MIC meg task parallel. A kettő ég és föld - egyik se jobb a másiknál (azonos elméleti peak teljesítmény mellett, és itt viszont úgy tűnik a GPU-knak áll a zászló), de ha a másik kabátját akarod ráhúzni, akkor eléggé döcögősen fog menni.
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3376, 100% Akkumulátor
- Dell Latitude 5290 i5 8350U, 8-16GB RAM, SSD, jó akku, EU bill., szép állapot, számla, 6 hó gar
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z490 i5 10400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman Z1 PLUS Enermax 650W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2247
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest

