- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Feregabor
újonc
Rendeltem egy ilyen kütyüt. Ha kaptam már tökéletesen fölösleges eszközt, akkor ez az. Fogalmam sincs, hogyan kellene használnom (mármint NEM a működési elvére gondolok, azt 5 másodperc alatt átláttam).
Ha egészséges vagyok, csak útban van, akár a karomon viselem, akár nyakba akasztva. Ha rosszul kezdek lenni, akkor meg először győzködnöm kell az operátort, hívná már a mentőket; én amúgy is a 112-t hívnám. Beüzemelésekor, meg később teszthívást indítottam, akkor meg az operátor hosszú másodpercekeig nem értette, mit akarok. Viszont időnként felhívnak, hogy lemerült, töltsem fel. Az egyetlen előnye a GPS, amiből az operátor kérdezés nélkül is tudja, hol vagyok, dehát ezt egy alkalmasan fejlesztett applikáció is tudná (nem a 112-t hívom közvetlenül, hanem elindítom az applikációt, ami elküldi a pozíciót, és úgy hívja a 112-t). További bajom, hogy leírt kezelési könyvet a neten nem találtam, amit meg hozzá adtak, nem vagyok hajlandó magammal cipelni örökké; csak videókat akar rám tukmálni, én meg videón kezelési utasítást nem vagyok hajlandó nézegetni.
Szóval az értéke, hasznossága egy pohár langyos, alkoholmentes sörrel egyenértékű.
Amúgy a 75. életévemet taposom. -
zsadnok
tag
Nálam kiverte a biztosítékot a következő: Anyósom megkapta az órát. Elmentünk délben beüzemelni hozzá. Ahogy írták kezdeményeztünk egy próbahívást. Senki nem vette fel. Még párszor próbálkoztunk, majd ráhagytuk.
Anyós másnap szól, hogy hajnali négykor felhívta a diszpécser, hogy innen volt-e a jelzés? Ezt mégis, hogy képzelte a "jó képességű"? -
BaLee
addikt
Mi is igényeltük tavaly tavasszal, 1-2 hónap alatt megjött.
Sajnos szokásos
olcsó(ingyen) húsnak híg a leve tervezés. A kiskönyvében írják, hogy 2 naponta tölteni kell. Egy nagy bumszli amúgy, amiben akkora akksi elférne, hogy elmenjen addig mint a régi nokiák, de legalább 1-2 hétig...Ahova kell az ilyen kütyü, ahol nincs folyamatos felügyelet, nincs napi látogatás ott pont el is vérzik, mert annak a korosztálynak akinek ezt kitalálták pont hiába mondjuk, hogy naponta tegye töltőre. Elfelejti tölteni, vagy a töltőn felejti és nem lesz nála amikor baj lesz.
Ha legalább 1 hétig bírná akkor mondjuk egy hétvégi látogatás alatt fel lehetne tölteni és nyugodtan otthagyni újabb 1 hétre...Hónapokig küzdöttünk, próbáltuk, meguntuk. Most ott áll nálam, hogy küldjem vissza...
Mindez egy olyan (lassan 90 éves) idős embernél aki nem is olyan régen átélte, hogy elesett egy éjszaka és órákat feküdt a hideg kövön mire meghallották és segítettek neki felkelni. Ennek ellenére sem hajlandó hordani, mert ő nem töltögeti.Szóval az ötlet nagyon jó lenne, de a kivitelezés nagyon nem az sajnos.
-
kasaf1
tag
Szerintem is tök jó ötlet. Anyósomnak rendeltünk egyet, kíváncsi leszek rá, hogy milyen. Állítólag vízálló, ami kifejezetten hasznos, mondjuk egy fürdőszobai balesetnél. A kommunikáció a leírás szerint 2G, habár én azt hittem, hogy azt már rég lekapcsolták. Ha megérkezik én biztos tesztelni fogom az elesés funkciót, úgyis lehet törölni a segélykérést, ha jól értelmeztem a leírást.
-
Alusky
senior tag
Ez amúgy igaz. Sok esetben gyanítom, hogy nem lesz náluk amikor kéne.
Amúgy annyi változás történt, hogy már nem fehér a gombja hanem narancs.
Viszont papírt nem küldenek arról, hogy ki lett felvéve a kontaktszemélyekhez és hol lehet ezt módosítani vagy még többeket hozzáadni. Ezen meglepődtem, mert kb. alap dokumentumnak kéne lennie. Anyámék intézték, emiatt nem tudom, hogy ő és a nővére vagy én harmadiknak esetleg unokatestvéreim is bekerültek-e kontaktszemélyhez, mert hát nincs semmi papír erről.Anyámat kell majd megkérdeznem kiket adtak meg.
-
snecy20
nagyúr
Szerintem amúgy ott bukhat el ez az egész dolog, hogy sok idős nem kér segítséget, még ha baj van, akkor sem. Nem tudom mi van e mögött, van akinél csak makacsság, van aki szégyell segítséget kérni, na meg van aki fel sem ismeri a szituációt, hogy neki most éppen segítséget kéne kérnie, mert olyan rosszul van. Családból, rokonságból ismerek több ilyen egyént is, hogy felerőltethetnéd ugyan rájuk, de baszn*k használni.
-
Alusky
senior tag
A mamának rendeltünk egyet, bár ő még topon van, nyomja ezerrel a Facebookot és Messengert meg YT videókból főz, úgyhogy úgyis a telefont ragadja meg ha baja van, de a biztonság kedvéért kapott egyet. Két hónap után jött meg.
Tettrekész, nem kell semmit csinálni vele. Engem zavar, hogy nem lehet módot változtatni benne, amíg mentálisan rendben van sokkal jobb lenne ha minket hívna (beállított számokat), nem pedig mindenképp a központi diszpécsert, aki ugyan utána minket fog hívni de egy felesleges lépcsőnek tartom ezt. Gondolom az "ingyentelefonálás" miatt van ez a módszer kiiktatva. A központi diszpécseres dolog amúgy jó egy bizonyos egészségi állapot leépülés után.
Ami rohadt zavaró, hogy 2-3 naponta tölteni kell és bár kikapcsolható hogy ezzel az akku bírja, de a visszakapcsoláshoz nem a nagy gombot kell nyomni ami a logikus lenne, hanem az oldalsó kicsit, ez megzavarhat egy idős embert ha kikapcsolva pont segítséget akarna kérni. Így vagy állandóan töltögeti vagy a rizikót kell vállalni, hogy kikapcsolva nem biztos be tudja kapcsolni, hogy utána segítséget kérjen. Ráadásul a bekapcsolás kb. egy percet igénybe vesz ami megint fingom sincs miért tart eddig.
A mágneses csatlakozója egy vicc, rátapasztottam és amíg letettem az asztalra háromszor is elkezdte újra a töltést, mert elengedi mozgatás közben a mágnes. Van mikor az asztalon is rá kell igazítani, hogy elkezdjen tölteni.
Úgyhogy az ötlet jó, a megvalósítás problémás, működni viszont működik valóban. Bár én lehet majd ha olyan állapotba kerül a mama veszek egy második kínai kütyüt ami minket hív gombnyomásra és nem kell töltögetni állandóan, mert nem szopja le a folyamatos GPS az akkuját (mi tudjuk ő hol van...) és ezt pedig második segítségnek tartja meg.
-
sanyoka123
csendes tag
Nekem van ilyen és bár nem vagyok sem demens, sem mozgáskorlátozott. Sőt némileg értek a számítástechnikához is, szerintem jól van ez úgy ahogy van. Ha kezd lemerülni akkor egy hang bemondja, hogy tedd töltőre. Ha mégsem teszed és lemerül akkor az előre megadott számon felhív a diszpécser és figyelmeztet.Maga a töltő úgy van kialakítva, hogy akár egy vak ember is könnyen tudja töltőre tenni a készüléket. Nem mellesleg ha elesel azt is érzékeli és riaszt a központban de előtte megszólalva közli a szerkezet ha véletlen lett volna akkor a felső gomb megnyomásával törölni tudod a riasztást.
-
izgimozgi
csendes tag
ez egy kivételesen jó szolgáltatás. Ez az óra mindent tud, ami ahhoz kell, hogy egy idős ember valamelyest biztonságban érezhesse magát. Míg a mobilt (ha van) vagy a telefont általában nem cipeli az ember mindenhova magával. Leggyakrabban gőze nincs róla hova is tette le. Ezt a karján hordhatja és ha bármikor szeretne kapcsolatba lépni bárkivel akkor csak megnyomja a gombot. A véletlen megnyomás nem gond, mert a tényleges jelzés csak hosszabb megnyomás után következik be. A diszpécserrel kapcsolatba lépni az tök jó. El lehet mondani mi a baj. A diszpécser eldönti kell e sűrgősségit hívni, vagy egy megadott kontakt személyhez kell kapcsolni, akivel INGYEN beszélhetnek. Ez a kontakt személy lehet ismerős, vagy családtag, de lehet egy otthoni segítséget nyújtó cég alkalmazottja is (akivel előzetesen szerződést lehet kötni) A kütyű jelzi ha viselője elesik, vagy sokáig inaktív. Ha figyelmeztetés ellenére sem tölti a kütyűt megy értesítő kontaktnak nézze meg mi van Vele. Van ennek a kütyűnek megvehető verziója is, ami még többet nyújt. Applikációval követhető a kütyű helye, bárhol a világon, a kontakt személy részére, ld. EV-0... watches.
-
-
PDA_FAN
tag
Sajnos ezekkel is ugyanaz a gond, mint az elméletileg időseknek készített mobiltelefonokkal. Nem ergonomikusak, könnyen meg lehet véletlenül nyomni a gombokat, és a töltésük gyengénlátóknak, vakoknak sok esetben meghaladhatatlan feladat. Pláne ha idős, demens emberről van szó, aki sokszor arra sem emlékszik, hogy egy órával ezelőtt mi történt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo (Linkek a cikk alján.)Körülbelül egy éve lehetett olvasni az itcafén, hogy elindult a gondosóra program. Mit is jelent...
- Apple IPhone 13 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Kingston KC2000 500GB M.2 PCIe (SKC2000M8/500G)
- Nagyon különleges Lenovo laptop!! (i7, HD4600 + Nvidia GT755M + GT755M, SSD, cserélhető VGA, SLI!!)
- Videokártya Hűtés Segéd 92 - 120 mm Ventikhez / 3070 3080 3090 4070 4080 4090 Ti Super / AMD-hez is!
- 9700x februári vásárlás,foxpost az árban
- Gran Turismo 7 - PS4
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 13900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Noctua NH-D15 chromax.black léghűtés garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest