- ldave: New Game Blitz - 2025
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- [Re:] Deezer - A francia Spotify?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GAI: Poor Volta...
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
danih
veterán
válasz
Thunderzolee #65 üzenetére
Abszolút értem, mire gondolsz... Mondjuk én személy szerint a népítéletért jártam oda, maga a tc (nagy része) számomra nem igazán szimpi.
-
Néha kellenek az ilyen írások.
Lehet pont ezért jött be annyira. Erre mondják, h "jól megmondta a frankót".Totalcaron amúgy is szeretnek szájbarágósan fogalmazni, én nem tudnék így írni, de szívesen olvasom az ottani írásokat. Pedig egyáltalán nem érdekelnek az autók, nem is nagyon értek hozzájuk.
-
danih
veterán
Csak amit leírtam, manapság (főként az internetes újságírásban) rengetegen próbálják majmolni ezt a stílust, több-kevesebb sikerrel... Nehéz egy cikket ilyen stílusban megírni úgy, hogy ne érződjön belőle egyfajta disszonancia - ezért is művészet
(#62) Thunderzolee: az is egy vélemény, meg ez is
-
-
-
plömplöm
őstag
egy cikk a témáról: totalcar
-
lapa
veterán
ja, hát ezek az emberek szarnak az it-re, szarnak a közgázra, szarnak a marketingre. pedig mindenhova behívják őket. nagyrészük gépjárművezető, a maradék még az se ("csak" munkanélküli, szakmai szempontból). ugyan milyen opcióik vannak?
mégegyszer: otthon ülsz, keresel állást napi 1 órában. ott rohad a kisautó hitellel a nyakadon, a gyerek éhes. az alábbi lehetőségek maradnak:
1. otthon ücsörgés + álláskeresés
2. kisatuóban ücsörgés + némi mellékes a taxiból + álláskeresés.nincs vesztenivaló, szabályszerűen beülsz a kisautóba. ha nem, éhen hal a család. ezen sok mindent nem kell innentől sakkozni meg belátni.
-
Dany007
veterán
Teljes mértékben igazad van. De azt is el kell ismerni, hogy a "kormány figyelmét" másképp nem lehet felhívni a problémára. Sőt, szerintem sokszor még így se.
De ha egy maroknyi ember elmegy transzparensekkel a minisztérium vagy akármi elé tüntetni le se fogják szarni!
Ha viszont megbénítják a fél várost akkor az már megint más. Arra akaratlanul is odafognak figyelni "fentről".Persze magával a tüntetéssel nem értek egyet. Rá kéne jönni, hogy Budapesten nincs kereslet ~ 8.000 taxira. A kétharmadát ki kéne szanálni. És akkor a maradék talán megélne!
Csak ők ezt nem akarják elismerni se elfogadni. Egyszerűbb tüntetni a jobb körülményekért és a kocsikázásból megélésért, mint keresni egy olyan munkát, amire van fizetőképes kereslet is. -
Mr X
veterán
Nem az emberek figyelmét kell felkelteniük, hanem a kormányét. De az úgy nem jó, ha közben az embereket maguk ellen hangolják. Én megértem a taxisok felháborodását, megértem, hogy a kenyerük került veszélybe. Támogatom a törekvésüket. De ne én szívjam meg.
Egy példa.
Nem tetszik a BKV árképzése. Tüntetést szervezek. Tippre elég sokan támogatnának is benne. Addig, míg a tüntetést a BKV székháza előtt rendezem. De ha ugyanezt egy buszpályaudvaron tenném, nem engedve a buszokat elindulni, azt hiszem, nem sok rajongót szereznék a buszok utasai között. Most akkor melyikkel lesz nagyobb a visszhang, számomra pozitív kicsengéssel?
-
lapa
veterán
"a lakosság is ellenük lesz"
ennél jobban? mégis hogyan? olvass csak vissza. taxis-ellenőr-furgonos-biciklista-nyugdíjas-troll-rendőr már amúgy is rajta a listán.
én például (tök más miatt) egész héten forradalmi hangulatban voltam, itthon többször is körbejártam a transzparensemmel. még piros pólót is vettem fel, hogy ha lőnek akkor ne látszódjon a vér. szimpatikusak a céljaim? támogatod őket? érted, ők csak egészen közel mentek az emberekhez, hogy el tudják olvasni a táblákat. máshogy nem lehet feltűnést kelteni.
-
A meggyőzőerő az gondolom a '90-es Taxisblokádra való utalás lenne.. mármint az erre való célozgatás - akár egy ilyen forgalomlassító demonstráció keretében is.
Talán itt a fórumon is vannak sokan, akik emlékeznek rá, h mire képesek a taxisok, ha összefognak.lapa:
Ugyanarra asszociáltunk mindketten, ráadásul ugyanabban a pillanatban le is írtuk.. -
lapa
veterán
a plusz meggyőzőerő egyrészt pest (részleges) leállításának lehetősége. ez elég jelentős nyomaték, amit most mindössze demóztak gondolom.
a másik ilyen fontos lélektani szál, hogy nyilvánvalóan kifejeződik az elégedetlenség, és hogy egy ilyen bréko-brékos társaság akár a nép lovassága is lehet pillanatok alatt.
nyilván az is jót tesz a tervnek, ha még feszültebbek lesznek az emberek. vesztenivalójuk nem sok van, előbb-utóbb úgy gondolják csak betelik a pohár.
-
lapa
veterán
remélem a nagy érdeksérelmek közepette senki sem jut el a háborgók közül oda, hogy sok autóhitel + sok szabadidő legyen egyszerre. mert akkor mennének ők is matricáért meg taxamétert flesseltetni. lehet, hogy csak egy vagy két hónap múlva, de mennének.
a sok taxis valami nagyon rossznak a következménye, a száguldozás meg a sok taxisnak a következménye. a "csak még egy utas" döntheti el, hogy a napja mínuszos vagy pluszos. nem kéne azért ennyire binárisan tekinteni a problémára.
-
plömplöm
őstag
válasz
#51736960 #37 üzenetére
nameg az a temérdek 1.5dCi?!? nanemár hogy az utazási komforthoz ne legyen elég a mondjuk 110lóereje, ami egy mondjuk grandscénicben van... de az is jópofa lenne, ha egy mondjuk 7millás mondjuk ugyanúgy grandscénic nem lenne jó takszinak, mert csak egy 1.2Tce motor van benne
-
8th
addikt
Többször előfordult, hogy körforgalomban rám húzták a kormányt. Vissza akartam fordulni arra amerről jöttem ezért a belső íven maradtam a külső íven meg a folyamatosan jobbra indexelő "sevrolés" vén szatyor isten tudja miért elkezdett átsorolni a belső ívre. Szegény nem látott meg pedig a H100 nem kicsi autó. Hagyni kellett volna, hogy nekem jöjjön. Legalább a küszöb csere meglett volna ingyen. A halálom az amikor valaki indexel kifelé, megállok, erre továbbmegy és csak a következő vagy csak az az utáni kijáraton húzza el a belét.
-
danih
veterán
Ez már talán személyes tapasztalat... az én tapasztalatom (és vesszőparipám is, mondhatni) meg pl. az ahogy a magyarok a körforgalomban viselkednek. Indexre b@szik 10-ből 8 kb. találd ki, hol akar kikeveredni...
( #34 ) noxwill: neked bosszúság, nekik az életük. Nem tudom mennyi idős vagy, és készülsz-e pl. felsőoktatási intézménybe, de ha igen, és fizetős lesz, te pedig az utcán fogsz őrjöngeni, ugye nem baj, ha közétek hajtok, hogy ne késsem le a meccset
-
#51736960
törölt tag
szerintem ezt az utazási komfort miatt határozták meg, az már más kérdés, hogy sokkal célszerűbb lett volna teljesítményben megadni.
gondoljuk csak meg, miért is nem taxizhat egy vadi új skoda octavia 1.4-es turbómotorralszerk: kíváncsi vagyok, hogyan lesz a végleges verzióban, de ha szigorúan ragaszkodnak az 1.6-hoz, akkor az 1.6-os autók sem mehetnek, mivel a legtöbb 1590 cm3 körül van
-
Huma
addikt
Most az ember mit várjon a taxisoktól? Nagyítóval kell keresni köztük a kulturáltabb, értelmesebb egyedeket.
(#12) 8th:
Ilyenkor lenne jó egy egységes szabályozás. Csak felhívnád a központot. Jelentenéd, hogy cigizett a taxis. Kivizsgálnák az esetet aztán remélhetőleg úgy kirúgnák, hogy lába sem érné a földet. Eleve egy undorító szokás, de másra rákényszeríteni, hogy akaratán kívül az ő füstjét szívja elég nagy bunkóságra is vall. Az meg hogy egy terhes nő jelenlétében tette (ha ezzel ő is tisztában volt) bírósági ügynek kellene számítania. -
localhost
Közösségépítő
válasz
callmeakos #34 üzenetére
Ha mindenki így emlegeti, akkor még inkább fel kell világosítani a tudatlanokat, NEM BLOKÁD!
És kérlek nem most szándékosan egybe, a teljesen mindegy, nem mindegy!
Egy kocsmai bunyó sem nem népirtás vagy nem emberölési kísérlet! -
callmeakos
veterán
válasz
localhost #32 üzenetére
Perhaps, de mindenki így emlegeti. De nevezzük bárminek is, nem változtat azon a tényen, hogy megmozdulásukkal nagyon sok embernek okozott bosszúságot tegnap, amikor menetükkel feltartották őket.
Így aztán már teljesen felesleges minek nevezzük az akciójukat.#29) Thunderzolee
Bár ha jobban belegondolok, ha egységes színűek lennének, hasonló képe lenne a városnak mint New Yorknak. (Hasonló!!!!) Most csak azért nem tűnik fel hogy minden sarkon van 1, hogy beleolvadnak a forgalomba. Ha mind ugyanolyan színű lesz, már nem lesz ez így. -
plömplöm
őstag
2012-ben azt előírni, hogy egy 99.99%-ban városban használt autót minimum egyhatos motorral kelljen használni, hát...
és dugódíj meg környezet-tudatosság, mi? -
localhost
Közösségépítő
Csupán a korrektség kedvéért jegyeztessék fel a krónikákba, hogy egy tüntetés vagy felvonulás bármekkora sérelmet is okoz és bármekkora kényelmetlenséget, vagy 'felfordulást' jogi értelemben sem azonos a BLOKÁDDAL, tehát blokádként történő emlegetése szándékosan túlzó, ártó, hangulatkeltő.
-
Dany007
veterán
válasz
Thunderzolee #29 üzenetére
Ez a lényeg!
De örülök, hogy nem csak én látom így.Bár én eddig úgy tudtam, hogy Budapesten ~5-6.000 taxis van, míg mondjuk Bécsben mindössze 2.000! Világosan látszik, hogy a pesti taxik több, mint 50%-a teljességgel fölösleges. Ilyen túlkínálat esetén nem is csoda, hogy nem élnek meg! Egyszerűen nincs rájuk szükség. Legalábbis a felére biztosan nem. Ez van más munkát kell keresni. Nem ez lenne az első "szakma" ahol nincs kereslet a melósra.
-
callmeakos
veterán
válasz
Thunderzolee #29 üzenetére
Az komoly....
-
"A szűk kétmilliós Budapesten nagyjából 8000 taxi jár, míg a tízmilliós New Yorkban, ahol a taxik erősen meghatározzák a városképet, alig több, 11000.."
És milyen legyen a taxik egységes színe?
http://index.hu/belfold/milyen_szinuek_legyenek_a_budapesti_taxik.html -
danih
veterán
válasz
callmeakos #27 üzenetére
Mondom, nehogy lekésd a maunikasót egyszer-kétszer az évben
-
8th
addikt
A kis étteremben is ahová néha ebédelni járok mindig előre pofátlankodnak. Leülnek ketten hárman a hatfős asztalhoz még véletlenül sem a négyszemélyeshez és sztorizgatnak meg röhögcsélnek hangosan. Mikor bezabálnak még nekiállnak vakarózni, hogy milyen desszertet egynek más meg a pultnál toporog a tálcájával mert ezek ott álmodoznak az asztalnál. És msot jöjjön az utóbbi 2év tapasztalata. A Budapesti taxisok igen jelentős része:
- sávváltáskor nem indexel
- nem tartja be a követési távolságot
- nem tartja be a sebességi korlátozásokat
- jobbkezesnél is simán kivág eléd mert nyer egy autó hosszt a sorban
- cikázik, "száguldozik" a forgalomban
- ha te a 70es táblánál 65-el mész mögéd áll és elkezd tolni lefelé, hogy miért szarakodsz már. Némelyik még villog és/vagy átinteget amikor megelőz
- mész a külső sávban le akarsz kanyarodni. Index kis besorolsz elé a buszsávba. Még sehol nincs hozzád képest Ő már levillog, ledudál mert fékeznie kell és nem tud 80-90-el végigsöpörni a buszsávbanÉrtem én, hogy sietni kell mert elhappolják az utast előle de akkor is. Az utca nem versenypálya. Az az igazság, hogy túl sok a légy és kevés a szar. Fele ennyi taxi is sok lenne a városba. Csak ugye sokkal kényelmesebb meló zenét hallgatva, klímázva fel alá kocsikázni a városban mint elmenni valami mást dolgozni. Inkább szívják a fogukat meg stresszelnek de akkor sem hagyják abba és választanak más hivatást. Nevetséges.
danih: Mentősöket egy lapra helyezni a taxisokkal. Ne vicceljünk már kérem...
-
danih
veterán
-
Mr X
veterán
Nekem semmi bajom velük, de azt bármelyik szakma képviselőitől undorító dolognak tartom, hogy ha bajuk van a kormány egy lépésével, akkor azt úgy fejezik ki, hogy megszivatják az embereket.
A taxisok is, ha tüntetni akarnak, menjenek a Parlament elé, ne a forgalmat akadályozzák.
-
danih
veterán
Lehet, de én nem fogok ítélkezni felettük, személyes tapasztalatom pedig túlnyomórészt pozitív, de tök mindegy.
Én azt látom, hogy van egy konkrét dolgozó csoport, családdal, akik most a soron következők a kormány "hmm, na, ma kit szopassunk meg" listájában. Néha azok mellett is ki kell állni, akiket amúgy nem kedvelünk...(#19) ArchElf: mindenhol vannak egyedek, akik az egész szolgáltató szektort próbálják lejáratni, de hát ez ember- és nem szektorfüggő. Vannak köcsög orvosok, vendéglátósok, árusok, stb...
-
aphra2
senior tag
-
ArchElf
addikt
Vagy a gyerekhez az oviba...
Más: párom kihívta a taxit a loivardához, ahova jártak - mert nem tudtam időben elmenni értük. A taxis 20 percet késett és kétszer elment mellettük, de nem volt hajlandó megállni (nem vett fel egy nőt egy "koszos" gyerekkel). Összesen háromnegyed órát vártak - addigra értem oda.
AE
-
danih
veterán
Ha a mentősök fognak tüntetni, forgalmat korlátozni, őket is leköpitek?
Ehh, minden le van tojva, a lényeg, hogy az esti mónikasaura hazaérjünk... -
adalbert1
veterán
Szerintem akár még olyan megszorítás is beleférne, hogy csak egyfajta modellt lehet majd használni, mint pl. majd New Yorkban a Nissan NV200-t. Persze ehhez kellene pár év türelmi idő, a mostani tervezetet elolvasva is az a probléma, hogy már 2013 elejétől be akarják vezetni a változtatásokat.
-
Smani
senior tag
Gratulálok a gyökereknek. 16h-kor volt egy találkám a nagyfaluban. Természetesen sehova nem találtam el miattuk mert lezárták a fél belvárost.
-
8th
addikt
Taxisok. Én meg megyek ellenük tüntetni...
Párommal mentünk dokihoz. Mindketten vidékiek vagyunk Budapesti helyismeretünk akkortájt a nullához konvergált így a keleti pályaudvar előtt taxiba ültünk. Kapásból úgy kezdődött, hogy amint beültünk a sofőr rögtön be is nyomta a taxiórát. Kerestük az utastájékoztató matricát de sehol. Kértünk felvilágosítást az árakról erre vagy 2percig a díjszabást magyarázta. Az óra ketyegett. Úgy voltunk mindegy csak jussunk oda mert időpontra kellett menni. Mondtuk a címet. Bammeg vagy 5x elkezdte beírni a navigációba mire sikerült neki. Lopott IGO powa! Végre sikerült mindenki boldog mehetünk. Még kis sem értünk a parkolóból simán rágyújtott. Hozzáteszem a hátsó oldalablakon ott volt egy ,,tilos a dohányzás" matrica. Mivel akkor benne volt a pakliban, hogy párom állapotos (ezért is mentünk a dokihoz) így megállítottuk mondtuk inkább elmegyünk bkv-val. Szépen el is késtünk de az más lapra tartozik. Ember elkért 170 forintot 3perc egy helyben ülésért meg ~50méter gurulásért és elváltak útjaink. Ilyen taxisokra senki sem kíváncsi. Én megoldanám a taxis kérdést. Azonnal újravizsgáztatnám mindet. Már itt kihullana vagy az egyharmaduk. A maradéknak meg megmondanám, hogy egyik nap páros másik nap páratlan rendszám dolgozhat oszt' csókolom. Akinek nem tetszik az így járt. Senkinek nem muszáj taxiznia... Indokolatlanul sok taxi van Budapesten.
-
callmeakos
veterán
Na erről beszéltem.
Tiltakozzanak úgy hogy az mást ne akadályozzon semmiben.
Ugyan ekkora balf*szság volt pár éve a BKV sztrájk amikor az egész főváros tömegközlekedésének annyi volt. És taxival kellett bemennem az iskolába meg vissza mert ugyan volt óránként 1 járat, de arra felférni lehetetlen volt.... -
ArchElf
addikt
A benzinkutasok ma örülnek - ma minden taxis tankolni fog.
Én viszont rühellem őket... Már rég otthon lennék, ha nem lett volna ma sztrájk.AE
-
Túl sok a taxis.
Ezzel most egy részüktől megszabadulnának.Mondjuk nem is értem, ha valaki nem talál más munkát, elmegy taxisnak, és azt gondolja, h majd jól megél? De hiszen; így csak egymás üzletét rontják. :/
Indexen én is olvastam:
http://index.hu/belfold/mennyiert_fuvarozna_a_kevesebb_taxis/ -
#51736960
törölt tag
itt van egy index cikk, egész normálisan körüljárják a témát: [link]
ahhoz pedig, hogy "szívatják az egész várost", csak annyit tennék hozzá, hogy ezt az egy délutánt még elviselem, vannak ebben az országban sokkal nagyobb szívatások, amik nem érnek véget néhány óra alatt (benzinár, jövőre az útdíj, stb..)
-
föccer
nagyúr
Részleteket nem ismerek, csak annyit, amennyi a tv-ben, interneten láttam, olvastam. Ebből nekem annyi jött le, hogy
- egységes kinézet
- gépjárműre vonatkozó szigorú megkötések (évjárat)
- egységes díjtábla.Ez ugye valószinüleg kevesebb, mint ami tényleg benne van a rendeletben. De ha csak ennyit nézünk, akkor 2 csoportra kehet osztani a társaságot.
1: akinek komoly költséget jelent az új rendelet szerint tovább szolgáltatni (új autó beszerzése, új matricázás, fényezés)
2: aki komolyabb költsg nélkül megússza az átállást.Gondolom most azok vonultak az utcára, akik az első csoportba tartoznak, hiszen (jogosan) veszéjeztetve érzik a saját munkájukat. Leginkább a mezítlábasak akik saját vállalkozóival, a nagyobb flotta biztonsága nélkül kell szembenézni az elkövetkezendőkkel.
Viszont én úgy gondolom, hogy az egységes díjtábla (kötelező kartel?
) bőven vissza tudná hozni ezeket a költségeket. Természetesen itt is a nagyobb taxis társaságok járnak a legjobban.
Mindezt figyelembe véve szerintem más módon kellene/lehetne a taxis kérdést optimálisan megoldani. Lehetne példálul egy olyan egyesületet/támogatási alapot létrehozni, ami a mezítlábasokat és a kissebb taxis társaságoat segíti az új rendszerhez való alkalmazkodásban, pl az új gépjárműveket nem egyedül kellene megvenni, hanem flottakedvezménnyel lehetne őket megvenni/lízingelni.
Persze egyszerűbb tiltakozni és szivatni az egész várost, mint elkezdeni kidolgozni egy olyan tervet, ami megvalósítható és közép/hosszú távon mindenkinek megfelel.
üdv, föccer
-
nincsisbéla
aktív tag
Taxisblokád... Hmmm... Remélem a forgalmat akadályozó taxisokkal szemben is úgy fognak fellépni a rohamrendőrök, mint anno az 2006-ban tették!
-
#51736960
törölt tag
szerintem itt az ideje az ilyen megmozdulásoknak.
én nem vagyok taxis, de támogatom őket.#2: ennél azért árnyaltabb a kép, ha annyira jó lenne nekik, hidd el, hogy nem tüntetnének.
-
Ez csak egy cirkusz, semmi mas. Eredmenye nulla.
-
föccer
nagyúr
Bár csak a betonipart hoznák ennyire "kényes" helyzetbe, hogy fix áron, kötelezően ellenőrzött és kultúrált módon kelljen dolgozni. Ahelyett, hogy csendbe maradnának és lobbiznának egy normális kilóméter díjért.
Kultúr országokban szigorúan tiltják a kartelezést, erre nekik meg kötelezően előírják. Ezek tiszte hülyék, hogy tiltakoznak ellene
üdv, föccer
-
callmeakos
veterán
Vagy csak én vagyok ezen a véleményen?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- ldave: New Game Blitz - 2025
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Ford topik
- BestBuy topik
- Google Pixel topik
- Építő/felújító topik
- Hatalmas pofont adna az USA a kínai chiptervezésnek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- További aktív témák...
- Sound Blaster GC7
- UFF! Dell Latitude 7330 -65% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1245U 16/512 FHD IRIS Xe
- HP 15-ac130nh (V2H61EA) Red FD, 15.6", i3-5005U, 4GB RAM, 1TB HDD, 2GB dGPU, Win10 Pro
- Dell Latitude 7490//7410//7420//7420 All-In-One
- Újszerű Lenovo Thinkpad T450 laptop (14FHD/I5-G5/8GB/128SSD/Magyar) - 1 év garancia, ÁFA számla
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB AIO Enigma XL Seasonic 650W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad E540 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I DVDRW I 15,6" FHD I CAM I W10 I Garancia
- DDR5 16GB 8GB 32GB 4800MHz 5600MHz RAM Több db
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest