Hirdetés

2019. szeptember 19., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) bitpork


bitpork
(veterán)
LOGOUT blog

Ha ezt vállaltad akkor ezt kaptad. Én is a kínálat aljáról veszek a legtöbb alkalommal mert akkor magamnak csinálom meg és nincs meglepetés :) Éppen ma voltam termosztát cserén.

#eci ~~~ secundarium verecundiam ~ Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#2) kovbandi82


kovbandi82
(senior tag)
LOGOUT blog

Én is így vagyok vele. Amit én cserélek vagy cseréltetek az tuti új. Egyszer csak vége szakad.

(#3) BigBlackDog


BigBlackDog
(veterán)

A cím alapján lehangolóbb sztorira számítottam. De egy ilyen korú autónál szerintem a ezek a problémák még egész elfogadhatóak (ha van megbízható szerelőd és ha van egy "tartalék" autó is a háznál). Viszont számomra szimpatikus, hogy szépen lassan utánamész a dolgoknak és nem adod fel. :K

Mondjuk Bitporkkal ellentétben általában nekem eddig a kínálat tetejéből sikerült választanom (legalább a beltér és a külső is megkímélt volt és műszakilag sem volt semmi probléma megvételkor), de 10-12 évesen már ott is előjönnek folyamatos apróságok, amikkel foglalkozni kell.

[ Szerkesztve ]

(#4) buherton


buherton
(őstag)
LOGOUT blog

Mennyibe van eddig a felújítás?

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, eben - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#5) buherton válasza BigBlackDog (#3) üzenetére


buherton
(őstag)
LOGOUT blog

Azért az elég elszomorító lenne, ha 10-12 éves autónál már évente szerelőhöz kellene menni az olajcserén felül.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, eben - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#6) BigBlackDog válasza buherton (#5) üzenetére


BigBlackDog
(veterán)

Ezt hogy érted? :B Szerintem azért olyan korban, 200-250e km után már benne tud lenni, hogy nem csak évente/olajcserekor látogatja meg a szerelőt az ember, ha mindent rendben akar tudni az autóján (legalábbis véleményem szerint). Mondjuk, ha addig tisztességesen rendben volt tartva az autó és nem csak az olaj + szűrőgarnitúra lett ledobva minden évben, hanem preemtív jelleggel a kopó-fogyó alkatrészek is cserélve lettek, akkor azért nagy meglepetés nem kéne legyen a tapasztalatok alapján.

[ Szerkesztve ]

(#7) flymi válasza kovbandi82 (#2) üzenetére


flymi
(őstag)

Soha nincs vége. :N

Mk2 Focus-om van lassan egy éve, mikor megvettem tudtam nagyjából miket kell majd rendbe rakni, de ehhez mérten a kereskedő fityiszt se engedett az árból, pedig lobogtattam a hibalistát. Szinte az összes ismert típusbetegség kijött rajta ezalatt az egy év alatt, talán csak az óracsoport hiba nem.

Közben befigyelt még pár kopó alkatrész cseréje is (torony és kerékcsapágy, rugók, stb). Pedig nem is a legallja volt a kocsi. Első és hátsó futómű vadiúj, szervo rendszer is, esztétikai hibás gyári alufelni szett és egy-egy szett új prémium téli és nyári pacsker.
Kipuff flexi cső és éves olaj + szűrők és egy abs kábel cseréje van még hátra amit az idén meg kell még ejteni. Jövőre alvázvédelem és polír van tervben valamint fékek cseréje lesz időszerű.

Amit ráköltöttem már, annyiból vehettem volna a kínálat tetejéből is, sőt akár egy faceliftes is belefért volna, csak hát tavaly ilyenkor annyi volt a keret amennyi és nem nagyon volt idő válogatni meg 200+ kilométerekre eljárkálni kocsikat vadászni. Benzines egyébként is ritkább a dízelnél, de legalább az olajat nem eszi egyáltalán. Egyetlen dolog ami miatt aggódom, h 10w40 volt benne 5w30 helyett, persze gyárira cseréltem. Azóta hidegen indítva pár percig dízelesen kopog, de elmúlik ha bemelegszik.
Lassan azért minden rendben lesz rajta.
Mo-i forgalalomba helyezés, ismert előélet volt a fontos és már 2005-ben odáig voltam ezért az autóért, csak akkor még nem voltam kombib*zi.
Most már nem cserélném el semmi másra, mondjuk nem is érné már meg. :D

Ford topicban általában elismerően nyilatkoznak a kitartásomról, h így rendbe akarom vágni de mivel családot hurcibálom vele és hosszú évekre tervezek vele így ez evidens.

Sok sikert a felújításhoz és sok balesetmentes km-t!

[ Szerkesztve ]

Abit alaplapokat keresek gyűjteménybe! /// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A)

(#8) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
(félisten)

kismotoros E36, hááát, ez még a bőven jó kategória, azokhoz képest amiket fb-n látok :U sztem ennyiért még szerencsés is vagy.

| Cicu & Cica VI | id: fritzkandur (#2997 Bnet) | 3D nyomtatás -> http://bit.do/fliccprint

(#9) buherton válasza BigBlackDog (#6) üzenetére


buherton
(őstag)
LOGOUT blog

12 éves és 220k km-t futott az autóm és nem kellett az olajon és gumin kívül mást cserélni. Igaz 2 éve van nálam.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, eben - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#11) MasterDeeJay


MasterDeeJay
(őstag)
LOGOUT blog

Amit csináltál ahhoz azért kell bátorság és kellő elszántság. Ha hobbiként tekintesz rá és örömed leled benne akkor ez teljesen jó dolog és jól választottál!
Kezdetben én is ilyesmi áron nézegettem bejárósautót ami faék egyszerű de automata váltóval van. Ez sem lehetetlen küldetés (látszólag azért az volt), össze is jött 380eFt-ért Astra G 1.8-as 125Le. Habár abba beületem és használtam, igaz csinált dolgokat az elején amiket viszonylag könyedén meg lehetett javítani. Írtam én is logoutra róla, néha frissítegtem. [link]
Menni egész jól megy, fogyasztása lehetne jobb picivel. [link]
Viszont számomra már kényelmetlen, hiába megbízható és még aránylag egyszerű szerkezet azért tervben van a csere és inkább japán fele húzok mint német fele.

[ Szerkesztve ]

The Glorious Dual Xeon Workstation Gaming Master Race :)

(#12) tope


tope
(addikt)

350-et adsz érte, de felújításra meg szánsz 500-at.
Nem tudom hogy miért nem költöttél egyből 800-850 körül, és akkor valószínűleg 1 normálisabb autót találsz magadnak, gondolom, mert nem volt rá keret hirtelen, hanem csak 1 év múlva jött volna össze az a +500.
Egyébként 350-ért mit vártál? BMW-t ráadásul? Ennyiért talán egy 15 éves Suzukit kapsz aminek nincs baja kb.

Nem értek hozzá, de szerintem ennyiért jó autót nyilván nem kapsz, csak olyat amivel baj van.

(#13) BigBlackDog válasza buherton (#9) üzenetére


BigBlackDog
(veterán)

"Igaz 2 éve van nálam."

Na igen, akkor értem a dolgot. :D Először azt hittem, hogy 12 év alatt nem kellett semmit sem cserélni olajon (és szűrőkön), illetve gumin kívül.

(#14) PuMbA válasza tope (#12) üzenetére


PuMbA
(félisten)

Ráadásul az ilyen régi BMW-k nem éppen a legmegbízhatóbb autók, ha megkérdezel egy szakértőt. Jól tudom? :) A környezetemben még mindenkitől azt hallottam, hogy BMW-t ne, mert csak a baj van vele. Jó állapotú Opel, Skoda és kevesebbet kell rákölteni + sokkal tovább megy.

[ Szerkesztve ]

(#15) aero. válasza bitpork (#1) üzenetére


aero.
(veterán)

Juteszembe. Múltkor mikor voltam a szerelőmnél, ott volt egy magyar srác A8-asa. W12.
Hosszbordás szíjat cserélt rajta. Még napóleon kutyájának a f*sza is fel lett emlegetve. :DDD

hint:

[ Szerkesztve ]

(#16) tope válasza PuMbA (#14) üzenetére


tope
(addikt)

Fogalmam sincs hogy milyenek a BMW-k, pláne egy 24 éves, prémium márka, nyilván ezért drágább is mint más márka, azért mondtam az összegre, hogy annyiért jó prémium márkás autót nem kap.

(#17) Petyyyyy


Petyyyyy
(addikt)
LOGOUT blog

Tudatos vásárlót sejtek a sorok mögött az összegeket elnézve.
Bár szerintem túl fogod szaladni az előzetesen felújításra szánt 500K-t, de ez részletkérdés.

Megnyugtatlak, véget fog érni egyszer a construction. Megéri a rengeteg rááldozott óra és kredit. Csak így tovább!

(#15) aero. - Nem is értem.... :D

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever. Im the star || 12 cm Crossfire Bridge kerestetik!

(#18) Napfénysüti válasza tope (#12) üzenetére


Napfénysüti
(nagyúr)

Ez nekem is eszembe jutott. Mondjuk 300k-ért reális amit kapott, manapság ennyitől indul egy középkategória alján lévő kerékpár ára...
Kíváncsi vagyok mennyiben fog megállni a rendbetétel.

Més que un club!

(#19) AxBattler


AxBattler
(nagyúr)

BMW-t 300k HUF-ért? Valld be, kellett egy hobbi... :DDD

.............................. "Cable management is for the weak!" ................................

(#20) kovbandi82


kovbandi82
(senior tag)
LOGOUT blog

Kezdeném sorban a válaszokat, egy kommentben ha nem gond:

(#3) BigBlackDog: köszi. A Fordunk is 12 éves, a rendes szervízeken felül - olaj, folyadékok stb - egy vízpumpát, hátsó lengéscsillapítókat, gyújtó trafót és kábeleket és hátsó lambdaszondát kellett cserélni. Mindig mindent megkapott, lassan kezdenek előjönni a nyavalyák.

(#4) buherton: olyan 700 000 Ft körül lehetek, igaz kedvezményes alkatrészárakkal, és a munkadíj is kevés, de soha nem várok el ingyen semmit a barátoktól sem, ezt leszögezem!!

(#7) flymi: köszi. Ford rossz nem lehet, mienk is bevált jószág, nem adnám el.

(#12) tope mert szerinted 800 körül annyival jobb a választék? Mint írtam, célirányosan ezt akartam, mivel amit látok hogy kész van, abban bízok csak. A mai magyar valóság, hogy 1-2 milliós autónál is kókányolnak nem keveset. Anyósom 5 éves VW Polojára alig kevesebb, mint 1 misit költött 2 év alatt anno.
Keret lett volna, most is lenne, de ha veszek egy autót X összegért, evidens, hogy minimum a fékeket, folyadékokat ilyeneket lecserélem.
Most az, hogy milyen jel van rajta, 20+ évnél mindegy. Ugyanaz a lerúgott kotla a nagyrésze, az alkatrészárakban pedig lényegében nem nagy különbség van. Most ne egy Suzukit nézzünk, ami szép és jó autó, de élvezeti értéke 0, biztonsági szempontból ne beszéljünk róla. 5 éves korában vettem egyet, imádtam, kitapostam a lelkét fiatalon, szóval van tapasztalatom benne. Ami klímás és légzsákos nem létezik, főleg ha kifogok egy összekókányolt félig kiszakadt futómüvü darabot.
G Astra, Audi A4, Ford Mondeo/Focus többek között, ami szóba jöhetett, ezek azok az autók, amik azért már kényelmesnek mondhatók, alapvető extrákkal felszereltek, és egy 50 km-es ut után nem úgy szálok ki belőlük, hogy fáj mindenem. Nos, a fenntartási költséget nézve ugyanabban az árban mozognak, ami az E36 előnye, a nagy közösség és a bőséges alkatrészellátás. Sehol nem írtam, hogy csodát vártam, ennyiért ezt kaptam, erre számítottam. Hogy maradjunk a BMW-nél 800-ért vehettem volna akkor egy E46-ot vagy E39-et, persze csak M-es motorosat, mert az N-es nem az igazi. Ugyanezek a nyűgjeik vannak, ugyanitt rohadnak, akkor? Magyar ember megveszi, lerúgja, és jó drágán eladja.....
Mellesleg 500-600 alatt rendes E36-ot nem találsz, a többire csak rámondják.Nem sokkal vagyok rosszabb helyzetben, és ugye ha azt megveszem, akkor simán rámegy arra is 2-300 000 Ft. Mert ugye nem úgy van, hogy megveszem, és hajtom, hanem megveszem, ami kritikus lehet, rendberakom, és utánna hajtom. Ez utóbbit hajlamosak az emberek elfelejteni.

(#14) PuMbA Opeleknél az Ecotec se az igazi, C Corsa nekem nagyon nem tetszik, G Astra is hajlamos a rohadásra, H Astra meg nem az az egyszerű konstrukció, amire vágyom. F Astra volt, jó is, szép is, azt imádtam is, de nem akartam megint. Skoda jó, jó, de a Felicia szétrohad ugyancsak, Octavia még szóba jöhetett volna, de volt már VW-em, igaz egy 3-as Golf, de egyszerűen rühelltem. Nem tudom megmondani miért, alig vártam, hogy eladjam. Fiam keresztapja VW mániás, de abban az időben a 4-es Golffal annyit szopott, mint egy kismalac.

(#17) Petyyyyy valahogy most vagyok a határnál, de ez van. Ha megunom, eladom, persze bukok rajta, de ki nem bukik egy autón a rendszerváltás óta? Az autózás költséges hobbi.

(#19) AxBattler valami lehet benne, amit csináltam az kifutott projekt, ezzel most jól elvagyok, igaz költségesebb.

Látom pár embernek nem ment át a dolog:
Nem panaszkodom, csak leírtam a tényeket.
Nem érdekel a márkajel, de az igen, hogy valamelyest kényelmes legyen, legyenek benne bizonyos extrák. Tehát vannak kritériumok.
Vehettem volna drágábban. Nem vagyok milliomos, de nem panaszkodom.De amúgy is lakótelepen lakom, utcán parkolok......E36-E46-E39-E34 amit egyszerű konstrukciója miatt szerintem érdemes megvenni.
De ott van Audi,Opel,Ford,Saab,Skoda amikben ugyancsak vannak egyszerü, de viszonylag kényelmes modellek. Most ez van, következő cikk lehet egy Skodáról fog szólni valamikor. Nem vagyok sem márkahű, sem elvakult fanatikus. Volt Ladám, Hondám, Renaultom, Fordom, Kis-Polakom, Opelem, VW-em. Most ez is van...
Ha annyira nem akarnék szendveni vele, itt ahol dolgozom van lehetőség, hogy kedvezményesen béreljük az egyik prémium német autómárka bizonyos modelleit. Ez mind új autó, 7 havonta csere egy újra, havi 50 k körül van Cascoval, csak a benzin és a kötelező ami engem terhel. Akkor tudnám, évi 600 000 Ft és benne ülök a tutiban. Minimális alapbér, ami ki van kötve, meglenne hozzá. De nem akarom.

[ Szerkesztve ]

(#21) ncc1701


ncc1701
(addikt)

Tudom én hülye vagyok, de ennyi pénzből lehet olyan kocsit is venni, ami klímás, van rajta műszaki, és alapvetően rendben van. Igaz, az nem prémium, de egy ilyen korú autónak úgyis kétes a presztizse, pláne a bömösnek, amit köztudottan itthon csak a bunkók használnak. :)

[ Szerkesztve ]

(#22) D1Rect válasza kovbandi82 (#20) üzenetére


D1Rect
(félisten)

Akkor eddig 1mFt ez az autó?
Mindez kedvezményes árakkal és rengeteg ingyen munkával?

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#23) Napfénysüti válasza ncc1701 (#21) üzenetére


Napfénysüti
(nagyúr)

300-ból mondjuk nem de talán 800-ból már kifoghat egy ilyen Swiftet. Bár most elég jól tartják az árukat még én is meglepődtem mennyi kérnek ezekért. Feleségemnek ilyen van, korrekt kis autó. Ő amúgy BMW szalonban dolgozott 10 évig, azt mondta nehogy propelleres autóval haza merjek állítani. :DDD

Més que un club!

(#24) kovbandi82 válasza D1Rect (#22) üzenetére


kovbandi82
(senior tag)
LOGOUT blog

Félreérthetö voltam, a vételárral került ennyibe, a 4 téli gumival együtt. Tényleg bocsánat.

(#25) kovbandi82 válasza ncc1701 (#21) üzenetére


kovbandi82
(senior tag)
LOGOUT blog

Alapvetően nincs bajom a második generációs Swiftekkel, de kis autónk van, valamivel nagyobbat akartam. Meg a kollégámnak ilyene van, szép is meg minden, de annyira kopógós műanyag, mint a C Corsa, nekem az ülések kényelmetlenek voltak, amikor meg a hátsó lengéscsillapító bekéreckedett, mert valami fika lemez, ami a helyén tartja eltört, úgy elment a kedvem tőle.
Nem mellesleg konstrukciós hibával is megvannak áldva, többek között az ABS kocka problémája, ami ugye a karbantartás hiányára vezethetö vissza alapvetően, de ami tény, sokat érint. Az alkatrészárak nem olcsóbbak, akkor inkább 800-ból egy MK2-es Focus vagy egy Saab 9.5.
És kiemelném, a presztízs nem érdekel, 20 év fölött mindegy milyen logo van rajta.

Mellesleg ezután a Saab 9.5, Mondeo Mk3, Audi A4, Focus Mk2 vagy egy E46/36/34 lesz tervben. Hogy mikor nem tudom. Az is lehet megint évvégén.

[ Szerkesztve ]

(#26) PuMbA válasza kovbandi82 (#20) üzenetére


PuMbA
(félisten)

Hát nem tudom. A nem Classic verziós G Astráról még nem hallottam annyira rosszakat, csak talán az 1.6-osokról :F Szüleimnek van egy 14 éves 1.4-es, jó pár éve 1 milláért és alig kell rákölteni, klímával, elektromos ablakokkal és tökéletes állapotban. Szervizben a vétel előtt amikor felemelték és megvizsgálták, azt mondták, hogy ritkán látnak ilyen jó állapotút. Azóta is hibátlanul megy, szinte teljesen újnak néz ki.

[ Szerkesztve ]

(#27) kovbandi82 válasza PuMbA (#26) üzenetére


kovbandi82
(senior tag)
LOGOUT blog

Mindenben van és lehet jó, de több a rossz. Jópár szétrohadt példányt láttam. Ugye alapvetöen mind megkímélt, garantált futású autó, aztán ha lekérdezed, 2x volt 6-6 hónapra kivonva a forgalomból.
Ami kicsit morbid, hogy a lépcsöházunkban volt egy öreg egy MK2-es 1.6 D Jettával full patika, 5 éves kora óta nála van, garázsban tartott. Megkérdeztem töle, nem-e eladó, alig használja. Nos durva szavakkal illetett.
Ez volt novemberben, február elején meghalt, akkor már nem kellett, úgy voltam vele. 280-ban vitték el, agyvérzés kerülgetett.
Igaz semmi extra nem volt benne, de az az autó abban az állapotban, a kinyírhatatlan szívódizellel megérte volna a kompromisszumot.

[ Szerkesztve ]

(#28) bitpork válasza aero. (#15) üzenetére


bitpork
(veterán)
LOGOUT blog

Van meg egy ilyen a touareg v10 tdi je. Ott is ha egy csavart kell meghuzni ugy kezdodik a gyari ajanlas h motor ki.

#eci ~~~ secundarium verecundiam ~ Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

(#29) kemotox válasza D1Rect (#22) üzenetére


kemotox
(addikt)

De legalabb elmondhatja, hogy bmwje van :D

(#30) JoeYi


JoeYi
(őstag)

ahh, de jó, szeretem az őszinte autós cikkeket, alig várom, hogy este elolvashassam a vacsihoz :)

Elöljáróban: az én oldalamon a Ford Fusionöm éves kiadásairól mindig írok. 330e KM körül járok. 3 évig alig kellett rá költeni, aztán először 180e Ft volt egy fék, folyadékok stb felújítása, idén meg kaptam ajánlatot 140e Ft-ért futómű felújításra. Kopó-fogyó alkatrészek ahogy az okosok mondják, de bakker, egy kocsin minden kopik a kesztyűtartó belsején kívül :D

Akárhogyis, rendberakod akármennyiért és utána élvezed vagy a kocsit, vagy a helyekre ahova elvisz, ez a lényeg

[ Szerkesztve ]

(#31) kovbandi82 válasza kemotox (#29) üzenetére


kovbandi82
(senior tag)
LOGOUT blog

Látom nem olvasol rendesen :D

(#32) ncc1701 válasza Napfénysüti (#23) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Kicsi japán autók irreálisan jól tartják itthon az árukat. Anyának egy 2010-es yarisa van itthon, nekem most egy 2019-es swift. Amire kell, tökéletesek, és nekem nincs olyan apró szerszámom, h "presztizzsel" kompenzáljak. Amellett nálunk az autó munkára kell, ha nincs kocsi, nem tudunk melóba járni, úgyhogy nálunk a legelső szempont a megbízhatóság.

(#33) Lalikiraly


Lalikiraly
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Hohó, az első mercimről már írom is a cikket. Legalább ilyen izgalmas. A sírba nem vitt, de sírtam miatta az fix...

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

(#34) buherton válasza ncc1701 (#32) üzenetére


buherton
(őstag)
LOGOUT blog

Nekem Priusom van és az akkor 10 éves autóért 2 milliót kellett kifizetnem. A vicc az volt, hogy a barátom is akkor vett egy hasonló korú Mazda 6-t 1,5 millióért. Azóta ugyanannyit fizettünk az autóra, ha a vételárat belevesszük és az üzemanyagot nem számoljuk. A Toyotáról nagyon jókat hallok másoktól is és én is csak megerősíteni tudom.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, eben - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#35) joysefke válasza PuMbA (#14) üzenetére


joysefke
(addikt)

Ráadásul az ilyen régi BMW-k nem éppen a legmegbízhatóbb autók, ha megkérdezel egy szakértőt. Jól tudom?

Ebben nyilván erősen benne van a sok boyracer meg akinek "kellett egy BMW", de nem volt pénze rendesen karbantartani. Ha használt Skodát veszel, jó eséllyel nem ebből a rétegből kerülnek ki az előző tulajok (sem)...

(#36) ncc1701 válasza PuMbA (#14) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Új bömösök sem a legmebízhatóbbak. Ráadásul szeretnek is kiégni. :)

(#37) aero. válasza Lalikiraly (#33) üzenetére


aero.
(veterán)

Milyen merci?

(#38) Kolondrum


Kolondrum
(félisten)

Megláttam, hajjjaj.

Suzuki 99Le (1185kg) és Kawasaki 72Le (174kg). Egyik tartós, másik "lép". 195/65R15 Hankook téli 4-es eladó, 2014 év végi, 5mm. 10k, Dunakanyar. No posta! Képet püben! N105 okosóra eladó, új! Elégedett MI 9T tulaj vagyok!! ;)

(#39) Agyturbina


Agyturbina
(tag)
LOGOUT blog

Én teljesen egyetértek veled. Dettó ezt csináltam én is, ezen okból kifolyólag.
A különbség a karosszéria kivételével mindent magam csinálok.

A végén megéri teljesen mindegy mit mutat az elszámolás vagy milyen autóról beszélünk.

A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek. I try not to die today, I will try to die tomorrow

(#40) UnA


UnA
(Korrektor)

Van ennél olcsóbb és nyugodtabb megoldás is: ha nem veszel autót. :)

(#41) kovgab


kovgab
(aktív tag)

Csak türelem legyen és péz lóvéra :DD
Nekem 2003-as Mazda6 dízelem volt. Imádtam, ez is kapta a gondoskodást, ment bele a pénz is. Gondoltam, ha lessz rá költve és szakszerűen lesz javítva nem lesz nagy gond.
Nálam azért ott elszakadt a cérna mikor harmadszorra beütött a gebasz, de úgy, hogy nem indult el és vontatni kellett. Akkor lett vége a sztorinak, 4 év után ...

A te sztorid eddig egész jó :)

Ká Úr

(#42) Agyturbina válasza kovgab (#41) üzenetére


Agyturbina
(tag)
LOGOUT blog

Egy kis kitérő erre a mondatra: Gondoltam, ha lessz rá költve és szakszerűen lesz javítva nem lesz nagy gond.
Nem ekézni akarok senkit de pont ezt láttam nap mint nap, a sok ajtózárszerelő(Autószerelő) mindent csinál csak nem szakszerű javítást.

Egyszerű példa, hasonló árfekvésű autóval mint a szerzőé:
Idős néni, autó 300E km felül, MINDIG szervizbe/autószerelőhöz hordva:
- Szelepfedél tömítés, nemhogy kicserél, hanem szilopálasztal meggányol, persze ugyan úgy folyik
- 5 os hengerbe az befecskendező nem zár el, persze a szakembernek nem tűnt fel
- Hivatalos papírok szerint 100E kmenkent olajcsere megvolt a váltóba, valóságban meg sosem latot új olajat az automata
- Gyári rotor és gyújtókábelek

Es így tovább , ez nem egyedi eset.
Innen indulj el, ne abból, hogy az autó rossz :R

A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek. I try not to die today, I will try to die tomorrow

(#43) bambano válasza kovbandi82 (#20) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

mit jelent az, hogy az ecotec se az igazi? az asszony egy g astrával jár, 1.6 benzin, 20 éves (sajnos az autó :P ) sose volt megbontva a motorja. 18 éves korában lett először úgy lakatolva, hogy rohadás okán (meg kétszer le volt cserélve a komplett eleje balesetben...).

az a lenézett g astra két nagyságrenddel jobb autó, mint bármelyik toyota és nagyon sok nagyságrenddel jobb, mint bármelyik bmw. oké, hülyegyerek autónak nem jó, mert elöl hajt.

a márkajellel olyan vagy, mint az öreg Henry Ford, aki azt mondta, hogy a kocsi színét illetően bármilyen vevői igényt ki tudnak szolgálni, feltéve, hogy az fekete. Neked is tökmindegy, hogy milyen márkajel van a kocsi elején, csak az bmw legyen. kotvány bontószökevény, minden drága hozzá, legalább le is nézik az utcán, meg egyébként se érdekel... dikk má, ez egy bmw... észre se vettem, amikor megvettem...

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#44) ncc1701 válasza bambano (#43) üzenetére


ncc1701
(addikt)

Azért egy opel, és egy toyota nincs egy szinten. Van/volt mindkettő. Csak szólok. :)

(#45) Kolondrum válasza UnA (#40) üzenetére


Kolondrum
(félisten)

Valahol nem lehet nélküle még boltba járni sem. Alap mint a levegő amit szívsz.

Suzuki 99Le (1185kg) és Kawasaki 72Le (174kg). Egyik tartós, másik "lép". 195/65R15 Hankook téli 4-es eladó, 2014 év végi, 5mm. 10k, Dunakanyar. No posta! Képet püben! N105 okosóra eladó, új! Elégedett MI 9T tulaj vagyok!! ;)

(#46) bambano válasza ncc1701 (#44) üzenetére


bambano
(titán)
LOGOUT blog

én is ezt mondtam.
csak sokan azt hiszik, hogy a toyota milyen jó. a valóság ezzel szemben az, hogy az opelek sokkal jobbak, mint a hírük és a toyoták sokkal rosszabbak, mint a hírük. és ez csak a megbízhatóság, a minőségről, kidolgozottságról meg egyéb ilyen dologról még nem beszéltem. meg arról se, európai szemmel milyen böszme ízlés(ficama) van a japó formatervezőknek. tavaly tavasszal végigjártam az összes itteni autószalont. a toyota szalonban egy autó volt, amiben elfértem, nagyjából egy se, amelyik ember módjára nézett volna ki, és olyan árak szerepeltek a táblákon, hogy leesett az állam. egy márka volt még, aminek az áraitól nagyívben elhajítottam az agyam: a suzuki. de hogy a honda se maradjon ki: az ecotec motorokat szokták fikázni az olajfogyasztás miatt. a ctr-nél pont másfélszer akkora olajfogyasztás meg rendben van a fanok szerint. lol.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#47) kovbandi82 válasza bambano (#43) üzenetére


kovbandi82
(senior tag)
LOGOUT blog

Mert szerinted 37 évesen hülyegyerek autót kerestem? Klasszikus példája vagy a beskatulyázó, sztereotípiákkal teli átlag magyarnak sajnos. Ha egy G Astrára költenék ennyit akkor lehet Te tapsolnál a legjobban, milyen ügyes vagyok. Teljes mértékben mindegy, milyen autóról szól a cikk, ebben a kategóriában mindegyikre ennyit kell költeni, az alkatrészárak meg ugyanott vannak lényegében, szóval látszik fogalmad sincs az egészről, csak iseírtál valamit.
Lassan 20 éve van jogosítványom, legalább 10 különböző tipusú autóm volt, 19 évesen egy 5 éves Suzukit vettem, szóval szerintem gondold át amit írtál.

De higy a témához is hozzátegyek, a hengerfejet le kell venni megint, csak el kell vinnem gépműhelybe, arról is írok majd hogy erősítsem a sztereotípiádat.

[ Szerkesztve ]

(#48) Lauda válasza bambano (#46) üzenetére


Lauda
(félisten)

Az ne zavarjon, hogy a toyota vezeti gyakorlatilag folyamatosan a megbízhatósági listákat. Ha nem, akkor ott van az első pár típusban. Nekem is opelem van, jó autók, ettől még reálisan kellene látni az embernek a dolgokat.

[ Szerkesztve ]

(#49) Agyturbina válasza bambano (#46) üzenetére


Agyturbina
(tag)
LOGOUT blog

Csak hogy fogalmad legyen, egy olyan helyről ahol számít az autó megbízhatósága:
WA szinte csak japánt látsz, csak a rongyrázó népség vesz NEMET autót
Ahol nem számít a megbízhatóság:
VIC mindenki a preniumság és egyediség kereszttüzében el, így aztán úton útfélen lerohadt Opelek/holdenek/Fordok/Mercedes Audi hada van az útszélen

Es hogy legyen fogalmad VIC a bontok dugig vannak a holden/ford párossal és a kedvenc ECO motorod ott áll hegyekben mert senki nem szenved az eltörött műanyag vezérműház fedéllel, a megszorult/széthullott vízpumpával és az indokolatlan olajfogyasztással, a légtómegmérők és egyéb nyalánkságokról ne is beszeljünk sértetlen kasztnival :R

Persze meg lehet nézni a japánokat is a bontókban, a legtöbb rongya törve jön be és amit kiszedsz belőlük(Hátsó kerékcsapágyat egy 20 éves autóból bontottam ki hogy belerakjam az én 10 évesembe mert az mar a megszorító intézkedések alatt készült) az meg majd tökéletes állapotban van kora ellenére :K

Ha kell küldök egy vagonnal az opel motorbol, bar lassan szemet export tilalom lesz :DDD

[ Szerkesztve ]

A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek. I try not to die today, I will try to die tomorrow

(#50) llax válasza kovbandi82 (#47) üzenetére


llax
(senior tag)

"az alkatrészárak meg ugyanott vannak lényegében"

Ez igaz a kérészéletű, szigorúan eladás/műszaki előtt beépítendő alkatrészekre. Már a jobb utángyártott (jármű megtartása esetére min. ilyen kellene) alkatrész is jóval drágább egy Opelhez (v. bármely népautóhoz), mint a BMW-hez az alja-közepes utángyártottak.

Példa kerékcsapágyra (ill. itt kpl. kerékagy, nem BMW, nálunk van új korától 300e+ km menet bele):
A 70 ezres kibír 100-120eKm-t (pickup, sokat megy terepen), 25-30 ezres kibír 20-30eKm-t. Van 15 ezres is, olyat még nem mertem kipróbálni. Ha egy esetleges eladás előtt rendetlenkedne, jó lesz az bele :)

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.