Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) 8th


8th
addikt

Az öreg autó mind ilyen. Nincs ezzel baj. :N

(#52) bambano válasza kovbandi82 (#47) üzenetére


bambano
titán

"Mert szerinted 37 évesen hülyegyerek autót kerestem?": nem tudjuk, mit kerestél. a cikked szerint nem. mégis hülyegyerek autót vettél.
"Ha egy G Astrára költenék ennyit": G astrára nem költenél ennyit. legalábbis én a töredékét se költöttem a g astránkra, mint te.
"ebben a kategóriában mindegyikre ennyit kell költeni": egyrészt nem, másrészt ha ugyanannyit kell költeni, akkor miért bmw-t vettél? vagy mégiscsak bmw fan vagy?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#53) bambano válasza Lauda (#48) üzenetére


bambano
titán

"Az ne zavarjon, hogy a toyota vezeti gyakorlatilag folyamatosan a megbízhatósági listákat.": nem zavar. egyrészt egy csomó megbízhatósági listáról derült már ki, hogy kamu. másrészt a megbízhatósági listák szerint az opelek általában gagyik, nekem meg van itthon három, és látom rajtuk, hogy nem azok. lássuk reálisan a dolgokat: az asszony egy 20 éves 1.6 g astrával jár, egy küszöblemez rohadt ki ennyi idő alatt, meg egy féltengelyt darált le a városi forgalomban az asszonypilóta. ehhez képest a toyotáknál folyton visszahívás van, meg amikor valódi adatokat közölnek róla, akkor kiderül, hogy egy centivel nem jobb, mint az átlag autó.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#54) bambano válasza #90088192 (#49) üzenetére


bambano
titán

csak hogy fogalmad legyen: a holden az nem opel. a ford meg még csak nem is konszerntárs. FixOrRepairDaily.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#55) bambano válasza llax (#50) üzenetére


bambano
titán

tehát az objektív összehasonlítás érdekében összevetetted a "jobb" opel alkatrészt az "alja-közép" bmw alkatrésszel, és kiderült, hogy az opel drágább?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#56) #65675776 válasza PuMbA (#14) üzenetére


#65675776
törölt tag

Semmilyen BMW sem megbízható. Csak újonnan érdemes venni, mert akkor legalább tudja az ember, hogy Ő maga hajtotta szarrá. De attól még ugyanúgy nem lesz megbízható.

(#57) Lauda válasza bambano (#53) üzenetére


Lauda
félisten

Ja ilyen szűrőn keresztül nézve persze teljesen más minden.

[ Szerkesztve ]

(#58) kovbandi82 válasza llax (#50) üzenetére


kovbandi82
őstag
LOGOUT blog

Abból kiindulva, hogy a Fordomba ugyanazt a márkájú féktárcsa/fékbetét vettem, mint a Bmw-be, és lényegében ugyanannyiba került, és ténylegesen mint láthattad a cikkben is, pár dolgot vettem már bele, a kijelentésem szerintem nem kamu. Nem a legalja alkatrészekből vásárlok, mivel saját autóm.

@bambano: ennyi erővel akkor Ford fan is vagyok, mert Fordunk is van. Érdekes eszmefuttatás. Te amúgy olvastad a cikket vagy csak idejársz kommentelni? Esetleg olyanról hallottál, hogy valaki semmiféle márkához nem ragaszkodik? Ha annyira fan lennék, vettem colna hamarabb már.
Másrészt az elvakultság pont belőled sugárzik, a G Astra az isten. Gondolom 20 éve első autóként beleültél egy Opelba, és azóta csak az létezik, és ilyen helyeken igazolod magad. Tényleg próbálj ki más márkákat.

[ Szerkesztve ]

(#59) bambano válasza kovbandi82 (#58) üzenetére


bambano
titán

"Ford fan is vagyok, mert Fordunk is van.": a fordokat nem övezi akkora lakossági "megbecsülés", mint a bmw-t. a ford nagyon sok embernek lehet egy józan választás. ford fannak lenni nem kínos.

"Másrészt az elvakultság pont belőled sugárzik": kérdés, hogy az-e az elvakultság, amit ti nyomtok az opellel szemben, vagy az, amikor a valóság mellett kiállok. Próbáltam más márkákat is, volt a családban is többféle autó. Közeli rokonságban volt bmw is, az volt róla a vélemény, hogy "kikezeltük" (eladták). volt malacorrú passat, nem szerették. nekem volt céges borám, annyit jártam vele szervizbe, hogy ha az enyém lett volna, felgyújtom és lelököm a Tokaj hegyről. az 1.6-os benzines fóccvágen motor igen sokat hozzátett ahhoz, hogy utána közvetlenül vectrát vettem.

De ez csak a megbízhatóság kérdése. Amikor az ember autót választ, előkerülnek más kérdések is. például a toyota borzalmas kinézete, a prosztó beltere, a gagyi motorpaletta, stb. Hogy a mazda nem bír olyan autót gyártani 20 évvel a galvanizált g astra után, ami nem rohad szét pár év alatt.

ja, az opel védelmét csak a német opelre értem, a csigazabálóékra nem :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#60) kovbandi82 válasza bambano (#59) üzenetére


kovbandi82
őstag
LOGOUT blog

Akkor mond meg Nekem kérlek, melyik vagyok, mert kettő nem lehetek egyszerre. Úgy látom mindenkinél okosabb vagy, nehéz lehet az életed. Viszont biztos megmelegíti a szived, hogy az F Astrámat imádtam, igaz kirohadt alólunk.

[ Szerkesztve ]

(#61) bambano válasza Lauda (#57) üzenetére


bambano
titán

[link] itt van egy statisztika, ahol a toyota a fasorban sincs.
van egy halom statisztika, például: [link] ahol az opel nem is szerepel, mert ahol a statisztikát csinálták, ott nem árulják.
olvastam olyan statisztikát is (most nem fogom előkeresni), ahol a sárga angyalok kivonulásai alapján csináltak listát, azzal az a gond, hogy amelyik gyártónak volt saját assistance szolgálata, azok mind jól szerepeltek, amelyiknek meg nem volt, azok rosszul.

szóval az ilyen statisztikákat csak alapos olvasás és értelmezés után szabad figyelembe venni, ami az olvasók zömének nem megy.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#62) MasterDeeJay

Mondjuk 300-ból egy c20ne omegát vettem volna ha barkácsolni. (Direkt nem calibrát írtam) :DDD
Az max szétrohad meg elekrtomosan lehet gáz de motorilag szinte halhatatlan.
E36 az kissé unalmas már és nem tudok olyat aki ne boyracerként tekintene rá sajnos.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#63) AllTheBest


AllTheBest
senior tag

Az embernek sajnos bele kell törődnie,hogy ha túlságosan ár alatt vesz autót, akkor arra valószínűleg kell majd költeni rendesen.
De legalább ilyenkor ha már mindent helyrehoztál rajta, akkor tudod, hogy azzal valószínűleg egy darabig nem lesz gond :)
Én is így csináltam az előző mk4 golfommal és a mostani autómmal is, mert hibába veszed meg a 6-700k-val drágábban a ,,hibátlant,, , ha egyszer azon is el tudnak romlani a későbbiekben azok a dolgok, amik az aolcsón is...

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#64) Lauda válasza bambano (#61) üzenetére


Lauda
félisten

Jó most kerestél olyat, amiben ez szerepel, ahogy érzed. A második linket elolvastad? Talász másik rengeteg listát, ahol az elsők, vagy azok között szerepelnek. Persze ha nem tudsz elvonatkoztatni a g astratól, akkor tök mindegy.

[ Szerkesztve ]

(#65) bambano válasza Lauda (#64) üzenetére


bambano
titán

próbáld meg követni a vitát.
nem olyat kerestem, ahol a toyota rossz, hanem olyanokat kerestem, amik igazolják az állításomat, hogy az ilyen statisztikáknak nem szabad kritika nélkül hinni. mivel prezentáltam két listát, ahol szöges ellentétben vannak az eredmények egymással, így ez utóbbi állításomat bizonyítottam.

ezekkel a listákkal nem azt bizonyítottam, hogy a toyota rossz, hanem azt, hogy ezek a listák nem bizonyítanak semmit. sem azt, hogy a toyota jó, sem azt, hogy az opel rossz.

ettől némiképp független vita az, hogy szerintem az opel sokkal jobb, mint amit hisztek róla. és mivel három opel van éppen itthon, amikkel kapcsolatban jók a tapasztalataim, ezért ha leteszem egymás mellé a szervizszámlákat meg a megbízhatósági listákat, a közöttük feszülő nyilvánvaló ellentétet úgy oldom fel, hogy a saját pénztárcámnak hiszek.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#66) llax válasza bambano (#55) üzenetére


llax
senior tag

Igen, összevetettem, de utaltam is rá, hogyan.

Egy Opelt (v. bármi átlagosat) rendesen-tartósan megjavítani drágább kb. ugyanazzal a hibával, mint egy BMW-t (v. egyéb prémiumot) összedobni műszakira/eladásra.
Mindkettőnél olcsóbb alkatrészeket használva az Opel (és tsai.) hasonló árban lesz, mindkettőnél minőségi alkatrészeket használna már (néha kicsivel, néha nagyon sokkal) olcsóbb az Opel (és tsai.).

Pl. az írást olvasva / képeket nézegetve kapásból felmerül egy kérdés: a nyúlós csavarok (hengerfej, futómű egy része) újra lettek cserélve? Mert egy-egy készlet nem olcsó és csak egyszeri meghúzásra lettek kitalálva. Javításról csak akkor lehet beszélni, ha ezekből megkapja az újakat (egyébként majd jön a szívás az átégő hengerfejtömítéssel...).

[ Szerkesztve ]

(#67) #33253120 válasza bambano (#59) üzenetére


#33253120
törölt tag

Hú...
Előre elnézést kérek.
Jó a stílusod, figyelem kb a (azt hiszem Linuxfórumos, és) HUP-os idők óta. Szerettem olvasni a posztjaid/blogjaid.
De ahogy öregszel egyre erőssebben tolod a becsípődéseidet.
Láttam, tudom, hogy értesz a Linuxhoz. Láttam, tudom, hogy az Opel vonalon is odatetted magad, de kicsit úgy tűnik olyan "Micimackó szindrómás" vagy.
Ha a Nyuszi répát eszik, akkor ne vigyél mézet ajándékba. :) Nem fogja értékelni. :)

(#68) kovbandi82 válasza llax (#66) üzenetére


kovbandi82
őstag
LOGOUT blog

A csavaros kérdésesre a válasz: igen. Amiből kell, új van. Hengerfejcsavarokból, a futómű csavarokból és sorolhatnám. A hátsó féknél is nem csak a betét, hanem a munkahenger és minden szerelék ki lett dobva.
Nem is értem miért gondoltad, hogy nem. Vagy az jön le a cikkből, hogy kókányolva van?
Amikor az első futóműben 1 gömbfej kopogott, kicseréltük mind a négyet, ha már ott vagyunk, viszkó hibánál repült a vízpumpa és a termosztát is, ha olvastad. Ezek alapján minek tűnik a javítás? Szerinted a csavarokon spórolok?

[ Szerkesztve ]

(#69) llax válasza kovbandi82 (#68) üzenetére


llax
senior tag

"Vagy az jön le a cikkből, hogy kókányolva van?"

Az emlegetett olcsóság lett gyanús. Az írásod olvasva számolgattam magamban, de nem ám BMW-vel, hanem egy "alacsonyabb presztízsű" járművel, elég gyorsan kopott az 500e. Az olcsóbb alkatrészekkel működhet a dolog, de használtunk már eleget belőle ahhoz (több márkánál), hogy a hátunk közepére se kívánjuk.

Felénk szerelők se mind erőltetik a csavarok cseréjét, de hát kell is nekik a folyamatos munka...

(#70) kovbandi82 válasza llax (#69) üzenetére


kovbandi82
őstag
LOGOUT blog

Gondolom végigolvastad a cikket, és emlékszel erre a részre:

Mivel olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy van 3 nagyon jó barátom, aki segít, legyen az autószerelés, akár fényezés, mondhatni könnyen választottam egy felújítandó példányt. Be kell vallani, ha nem lennének ezek az emberek az életemben, akkor se anyagilag, se idegileg nem bírtam volna…..

Gondolom azt is vágod, mivel benne vagy a témában, kommentelni és véleményt nyilvánítani tudsz az biztos ismeretlen emberekről, hogy az autószerelők szerződésben vannak egyes alkatrészbeszállítókkal, és van nem kevés kedvezményük azok után forgalom alapján. És ha ez nem lenne elég, akkor a munkahelyem által van 35%-os kedvezményem Nekem is egyik kecskeméti nagy autósboltban.
Mellesleg abban igazad van, nagyon drága a futómű csavarszett kegyetlen drága volt, ha jól emlékszem 20 000 Ft körül, mert én, Kókány Józsi gyárit vettem abból. Mondjuk ha olvasnál is, akkor feltünt volna egy mondat:
Persze a csavarok összerohadva,
Szerinted összerohadt csavart hogy szedünk le? Azt utána hogy rakjuk vissza? Mellesleg nem jött le a cikkböl, hogy a javításaimat jó barátaimmal csináljuk, vagyis alap hogy nem akarnak átbaszni, és nem érdekük hogy visszavigyem?
Gondolom azt is olvastad, a gyerekeimet szállítom az autóval, továbbá feleségemmel ezzel voltunk Bécsbe. Szerinted legalja alkatrészekkel rakom össze?
Teljesen biztos vagyok benne, bele se olvastál a cikkbe, csak idejöttél hülyeségeket írogatni, de erre nem igazán vagyok kiváncsi köszi.

Szerintem nyugodtan nézz szét a neten a tényleges alkatrészárakkal kapcsolatban, mennyibe kerülnek az 1995-ös E36 M43B16-hoz az alkatrészek, és utána számolgass, és kérlek mielött kritizálsz és hazugnak nevezel valakit, próbálj meg utánajárni a dolgoknak. Igaz, akkor nem tudod a saját igazadat hajtogatni.

Azért kellemes, hogy leír az ember egy cikket, hogy rak rendbe egy autót, és most tényleg vonatkoztassunk el a márkától, és az jön le mindenkinek, egy idióta vagyok, akinek mindegy milyen szar, csak BMW legyen - igaz pont arról szól a cikk, hogy a szart állítom talpra, hogy jó legyen, és mellesleg tuti kókányolok, mert szerintük ez prémium autó, ezért sok hozzá az alkatrész ára.

[ Szerkesztve ]

(#71) llax válasza kovbandi82 (#70) üzenetére


llax
senior tag

Egy szóval nem írtam kókányolásról, hazugnak sem neveztem senkit.

Látva a márkát, valóban nem kellett volna ide írnom semmit...

(#72) Depression


Depression
veterán

20 éve e30 318 coupé "boldog" tulaja lettem. Kb. 3 hónap alatt költöttem rá egy misit, majd mikor már magától elgörbült az alváz, és komplett injektor csere kellene, és fedélzeti számítógép is megadta magát, 40k-ért leadtam a bontóban. Ez egy év alatt lezajlott. Hát igen, a bmw az bmw...

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#73) kovbandi82 válasza llax (#71) üzenetére


kovbandi82
őstag
LOGOUT blog

(#66) hozzászólásodból simán le lehet szürni, hogy célozgatsz a kókányolásra, hiszen kerek-perec leírod, a véleményed. A (#69) kommenteben pedig tovább folytatod.
Nem beszélve a legutóbbi kommented, ahol benyögöd zárás képpen a az aduászt, célozva a sztereotípiákra, holott szerintem sem a cikk, sem a kommentjeim nem adnak erre okot. Be kell látni, mellélőttél, nem tudsz a kis skatulyádba belehúzni, akármennyire bánt is a dolog.

Mellesleg az itt olvasottak szerint mindegyik autót, a G Astrát meg körökkel veri a tesóm Kia Sephiája, mert arra aztán tényleg nem költött egy kanyit sem az elmúlt 10 évben, esetleg az olajcserét.
Amikor mondta ezt nekem, erre mondtam neki, hogy igen Pisti, csak én nem vagyok ennyire igénytelen. Beülve az autójába kB komplett futómű felújítást javasoltam, mivel érezhetően lógott, de nem kopogott, a kormányösszekötők is cserére szorultak szerintem, a fék nem volt az igazi, a elsö lengéscsillapítókra is ránéztem volna, a kipufogó 1-2 helyen tuti lyukas volt, a klíma nem működött.
Ez szerinte egy tökéletesen rendbe lévő autó. Ha mondjuk én vettem volna meg most azt az autót, szerintem ennyiben az is lenne. Nem mindegy, ki mit ért szervízelés alatt.
Az igazsághoz hozzátartozik hogy szeretek mindent jól megcsinálni, ezért lett 1 hátsó szilentcseréből végül komplett felújítás, elöl 1 gömbfejből 4 gömbfej és 2 kormányösszekötő csere. Sokan elmennek úgy, ha néha csöppen az olaj, de én nem tűröm meg, hogy 1 csepp is álljon alatta, és sorolhatnám. Igyekszem maximálisan jó müszaki állapotba hozni az autót. Szomorú hogy valakik egyböl a kókányolásra gondolnak, meg hogy itt-ott spóroltam. Nem szoktam, mivel én és a gyerekek is benne ülnek, egy rossz csavar vagy egy hibás fék miatt nem fogom az életüket kockára tenni. Ez pénzbe kerül? Szomorú, de ha tényleg rendesen tartod az autót, akkor mindegyik abba van.
Mint írtam, kedves feleségem használja a Fordot. Azt is írtam, az elmúlt hónapban volt szervízelni. Nos öszerinte minden tökéletes volt, a fék és a hátsó lengéscsillapító is. Persze, de nem szerintem. Remélem értitek a hasonlatot....

De hogy még jobban megerősítsek mindenkit, hogy egy bunkó vagyok, aki csak összekókányolja az autót, hogy guruljon, és a márkajel a lényeg, Apple telefonom van, tehát így az első számú közellenséggé léphetek elö :( :C :C :DD :DD

[ Szerkesztve ]

(#74) kovbandi82 válasza Depression (#72) üzenetére


kovbandi82
őstag
LOGOUT blog

Magától hogy? Nem lehet egy összecsukott autót vettél, amit csak lábraállítottak?

(#75) llax válasza kovbandi82 (#73) üzenetére


llax
senior tag

Használt gumi családot "biztonságban" utaztatni. Törött rugó, hibás ABS megtűrése, 1-2 olajcseppé már nem, a rádió és a bőrözés is fontosabb ezeknél...

(#76) kovbandi82 válasza llax (#75) üzenetére


kovbandi82
őstag
LOGOUT blog

A gumi 2 éves, DOT szerint, szóval szerintem nem probléma, a Fordon 5 éves, azt újonnan vettem. Ugye a rugó már régen kicserélve, de legalább látszik az első sorokat elolvastad. Az ABS-ben igazad is lenne, de gondolom láttad folyamatban van, amire hibát írt az kicserélve, sajnos közben egy másik is megadta magát, és nincsen polcon komplett autó persze tele új alkatrészekkel, és nem érek rá 7/24-ben sajnos. De megnyugtatlak, meg van rendelve egy ABS jeladó, a vízhőfok-szenzor, szóval hamarosan az is benne lesz.
Legyél kreatívabb, mert kezd unalmas lenni. Nem igazán megy ez Neked. Tényleg ennyire csökönyös vagy, vagy fáj hogy nem jött össze a beszólás, vagy csak az idegesít, hogy nem tudom a sztereotípiádiat táplálni? Vagy egyszerűen az a baj, higy valaki rendbe akar tenni egy olyan autót, ami valami oknál fogva lenézel?
Szerintem ha látnál vezeti egy világ omlana benned össze. Előzékeny vagyok, ki szoktam engedni magam elé embereket, nem szoktam verni neki és indexelek is!

[ Szerkesztve ]

(#77) pető bá' válasza bambano (#54) üzenetére


pető bá'
őstag

Mikor tűnnek már el ezek az orbitális baromságok a "szakmai" vitákból..? 3F szabály és társai..? :F :((( :O Mikor előkerül egy ilyen, mindig megtörik bennem valami..

"... and I hope you have a great day!"

(#78) #90088192 válasza bambano (#54) üzenetére


#90088192
törölt tag

Ezt magyarázd meg a Holden Astar eseten, vagy pl a Holden Vectra nak. Szerencsétlenek akkor skizofrének :C

(#79) kovbandi82 válasza #90088192 (#78) üzenetére


kovbandi82
őstag
LOGOUT blog

A Holden mint a GM tagja licenszelt autókat forgalmazott/gyártott csak. Többek között Opeleket is. Most hogy az Opelt eladták a PSA-nak, szerintem a jövöben nem fognak már, bár ki tudja. A franciáknak mindenhez köze van.Volvokban Peugeot motor, Opelekben FIAT, Mercedesekben Renault - ami mellessleg zseniális, volt alkalmam párszor kipróbálni, csak nem tudom mennyire tartósak ezek a kis lökettérfogatú turbós motrok agyig húzva.

(#80) #90088192 válasza kovbandi82 (#79) üzenetére


#90088192
törölt tag

Értem én mi van most, de nem latja a lényeget azt itt így hívták és mivel Opel ami holden Astra akkor most a Holden Vagy az Opel rossz :DDD

Tok mindegy mert a Holden Commodore(Ami Opel Kapitan-kent kezdte eletet meg talán az 40-es években) is egy kupac, volt szerencsém hozza.

(#81) kovbandi82 válasza #90088192 (#80) üzenetére


kovbandi82
őstag
LOGOUT blog

A Vauxhall a legótvarabb, és akkor mindenki megnyugszik :D Sajna tapasztalat, hogy mindenki megmondja a frankót, miközben azt se tudjàk ki kivel van.
Tipikus példa, amikor egyik fórumban a delikvens a Hondát mindenféle szarnak elhordta, de amikor rákérdeztek arra, hogy az Acuráról mi a véleménye, nem hallott még roszat róla, biztos fasza gép lehet.

(#82) #90088192 válasza kovbandi82 (#81) üzenetére


#90088192
törölt tag

Ha sokan arra gondolnak, hogy egy komplett márkát leszarozok, egy kicsit félre értettek, pl a Ford Fiesta igen is meglepődtem milyen jó konstrukció, vagy a Citroënen Berlingo volt a másik, de folytathatnám a sort.

Aki meg nem jártas a GM históriákban annak egy kis ízelítő, volt Holden Commodore Toyota jellel az elején, vagy Holden Barina ami a Suzuki Swift volt, sőt a Világ legjobb Holden Commodorja ami Nissan Motorral(Sor6 ami ugye a Skyline motorja volt) készült :)

(#83) Depression válasza kovbandi82 (#74) üzenetére


Depression
veterán

Persze, nem a parkolóban, álló helyzetben, hanem az első két kerékkel felálltam egy felhajtóra, hogy aláférjünk, utána már nem lehetett bezárni az ajtót.
Csak nekem elfogyott a pénzem, és a türelmem is.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#84) kovbandi82 válasza Depression (#83) üzenetére


kovbandi82
őstag
LOGOUT blog

Fuck. Fasza alváz lehetett. Teljesen megértem! Van egy E30 coupe egyik haveromnál, sajnos annak a kezét is el kellett engedni.

(#85) Lauda válasza bambano (#65) üzenetére


Lauda
félisten

Ahogy érzed. Opelt használok 16. éve és cégesem is az volt, tudom milyen jó autók. Ettől még el tudom fogadni, hogy van nála megbízhatóbb.

(#86) D1Rect válasza bambano (#61) üzenetére


D1Rect
félisten

Most azt szeretnéd bebizonyítani, hogy a toyota nem megbízható erre hozol egy olyan statisztikát ahol az első kettő helyen a toyota szerepel?
WTF?

(#87) bambano válasza pető bá' (#77) üzenetére


bambano
titán

szerinted az szakmai vita, ahol azért rossz az opel meg az ecotec motor, mert az út széle tele van lerobbant fordokkal, mercikkel meg audikkal? hint: nem. tehát fix or repair daily.

másik hsz alapján: szerinted az szakmai vita, ahol arról van szó, hogy elhajlott egy bmw alváza? persze ott, ahol szervízt isznak, ott ez oké.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#88) pető bá' válasza bambano (#87) üzenetére


pető bá'
őstag

Szerinted a "szakmai" = szakmai? :)
Az fáj, hogy egyáltalán felmerül, mint "érv", pedig aztán se Fordom, se franciám, se Fiatom nem volt, de ez annyira durva általánosítás és túlzás, hogy kocsmai vitában sincs helye..

"... and I hope you have a great day!"

(#89) #90088192 válasza bambano (#87) üzenetére


#90088192
törölt tag

Te Bamba Nő :DDD

Írtam hogy a bontó tele van velük sérülés mentes állapotban csak a motor meg a többi nem éri meg a fáradságot.

Úgy látszik egynél több mondatos választ nem éri meg írni :DDD

(#90) Depression válasza bambano (#87) üzenetére


Depression
veterán

Miért kellene szakmai érv? Én is felszálltam a szopórollerre azzal a szerelemautóval. Mert az volt, nem egy közlekedési edény.
Csak szimplán az volt a lényege a hsz-emnek, hogy vannak olyan autók, amiket már nem érdemes megjavítani. Sőt, ezt úgy képzeld el, hogy akkor még nem igazán volt internete a széles népnek, újságokat bújtál egy ritka autóhoz való alkatrészek után, a fedélzeti számítógépért meg a helyi bmw márkaszervíz a kocsi árának a dupláját kérte volna.
Jelenleg azért már minden jóval egyszerűbb.
Amit igazán bánhatok, az az, hogy akkoriban az erre költött összegből vehettem volna egy 850i-t, vagy 635csi-t. Ha akkor azt veszem meg, és csak hagytam volna állni a garázsban, akkor most gazdag lennék.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#91) llax válasza #90088192 (#89) üzenetére


llax
senior tag

Nálunk azok az Ecotec motorok még simán mennének :) A többségükön vélhetően semmit nem kellett volna javítani ahhoz, hogy továbbra is menjenek. Már ha kb. ugyanazokról az Ecotec-ekről van szó, ugyanazzal a problémával, mint ami itt is volt - sőt, még van is, mert egy jó részük még megy. (Még mindig kevésbé rosszak, mint a kibelezett részecskeszűrővel és kiiktatott EGR-el szaladgáló dízelek.)

Más kérdés, hogy egy "nyugati berendezkedésű" országban buldózerrel sem tudnák műszakin áttolni... (a javítás motorbontást igényelne, szakszerűen végezve gazdaságtalan lenne) Ausztráliából nem nagyon van hová eladni (gazdaságosan), nyugat-Eu.-ból pedig jön hozzánk (+ románokhoz, stb.) az ilyen. Kihelyezett vizsgaállomásokon csak azt nem tolsz át, amit nem akarsz...

(#92) #90088192 válasza llax (#91) üzenetére


#90088192
törölt tag

Amit láttam azt tudom mondani: Az összesen el van törve a szelepfedél, ez egy dolog, az ABS 99% halott elektronikával büszkélkedik(Próbáltam egy havernak alkatrészt találni a bontóból pont ezekkel a problémákkal, 0 sikerrel) az a széria ami meg törte a vezérműtengelyeket mert elszakadt a vezérműszíj akar a vadi új gyári is úgy hogy MINDEN ki volt cserelve kivéve maga a hengerfej azt hiszem az 1.6 motor volt pl az astrakban.

A 2.0 meg talán 2.2 vectra amiből dögvész mennyiségű van a bontókban.

Ez egy dolog, a Ford a Falcon a másik, az összes hengerfejes lesz belátható időn belül mert ugye sor6 és talán 2.4 volt eredetileg, most meg 4.0 literrel fejezte be a karrierjét ugyan az a blokk öntvény a különbség meg annyi megtoldottak, hogy elférjen az elején a lánc mert OHV volt szegénykém eredetileg :R

Vagyis igen konstrukciós hibák hadától hemzsegnek ezek az autók, csak pl Európában pl MO ha valaki 10E kilométert megy egy évben az ok, nekem Volt 50Ekm egy évben úgy hogy kb varoson belül autóztam, ebből jön ki az idő, neked nem romlik el 20 évig míg nekem 4 ev sem kell hozza :R

Csak ezt ugye nem veszik figyelembe sehol sem.... Csak mondjak a magukét :DDD
Hagyom hagy mondjak ha jó nekik :DDD

(#93) MasterDeeJay

Amúgy én vettem autót hogy végikérdeztem a szerelőket, és a helyi műszaki bázisos kollégákat hogy mi az ami megbízható.
Egyértelműen szuzuki, toyota jött ki vélemények alapján megbízhatónak. A legrosszabb pedig mindehol BMW, Merci, franciák egy része. Az Opel, vw, skoda stb pedig az egyszerűbbek amik jók.
Ezért is vettem G Astrát a Z18XE motorral mert ez a legkevésbé nyűgös. Az is igaz hogy eketronikailag szar az egész, meg az ECU a blokkra van csavarozva, trafósor/szelepfedél is konstrukciós hibás úgy ahogy van. Ennek elenére merem ajánlani mert viszonylag könnyen javítható mindene. Toyota van tervben, Corolla vagy Avensis benzines, arra eddig jót hallottam. (talán annyi hogy 1.8-as eheti az olajat)
hozzáteszem kicsit sarkított dolog mert a megbízhatóság itt azt is jelentette hogy szakadt rommal jöttek vizsgára, azaz nem egyértelműen megbízhatatlanok amit leírtam de tény hogy több belőle a közlekedésre közel alkalmatlan példány.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#94) llax válasza #90088192 (#92) üzenetére


llax
senior tag

Az emlegetett nagyobb motorok felénk nagyon ritkák, de még az azonos lökettérfogat sem jelent itt azonos konstrukciót. Felétek inkább az USA-ban készült v. oda szánt motorváltozatok a jellemzőbbek, az ott forgalmazott Fordok többségének nincs sok köze az európai Fordokhoz (pl. a Focus "világmodell", a kasztni ugyanaz mindenütt, de a hozzá rendelt motorok már kevésbé, a futómű is a helyi igényekhez igazodik).

Az Ecotec-es Vectrák felénk inkább 1.4-es...1.6-os motorokkal fogytak (Corsába talán elég lenne...az 1.6-os Astrába is), de már abban a (nagyon érintett) korszakban is jelentős volt a dízelek aránya. Legfőbb konstrukciós problémájuk a fiatalon is nagy olajfogyasztás (nem minden korszak-széria érintett - és nem is egyformán), ami később (3...400eKm) extrém mértékűvé is válhat. Ettől a jármű üzemképes/üzembiztos marad, "kivisz a világból is", csak locsolni kell bele az olajat. Felénk az Ecotec inkább ezt jelenti, mellette viszonylag egyszerűbben elhárítható egyéb problémákkal.

[ Szerkesztve ]

(#95) #90088192 válasza llax (#94) üzenetére


#90088192
törölt tag

Ezt sejtem de 1.6 motor 100% mert ugyan az mindenhol.

A ford amit írtam értem én nem Europai, de ford és katasztrofális mennyi a munka igénye, ezert írtam a Fiesta ami talán Svájcban készült 1.6 automata váltó, na az örök élet meg egy nap.

Vagyis tudom, hogy nem minden kuka(nem szeretem a sztereotípiákat magam sem), de Pl a GM csodák közül, neked nem nagy nyűg amit írtam, de pl az olajfogyasztás ugye beleszámít a CO2 kibocsátásba, vagyis az O2 szenzor csökkenti a befecskendezendő üzemanyag mennyiséget ami ugye a lángfront robbanás szerű terjedéséhez vezethet, de ugye a kopogás érzékelő ezt próbálja kordában tartani előgyújtassál, ennek az eredménye igen csak rövid életű motor.

Csak ugye amit írtam neked 20 ev nekem 5 :R

[ Szerkesztve ]

(#96) bambano válasza #90088192 (#95) üzenetére


bambano
titán

akkor térjünk már vissza a korábbi kijelentésemre: az opel ecotec motor nem jó, mert egyesek szerint magas az olajfogyasztása, a honda meg jó, mert csak másfélszer annyi olajat fogyaszt?

egyébként pedig az mítosz, hogyha egy motor eszi az olajat, akkor rossz. a valóság ezzel szemben az, hogy amelyik motornál nem tapasztalsz olajfogyást, azt meg kell javítani.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#97) ncc1701 válasza bambano (#96) üzenetére


ncc1701
veterán

A környezetvédelemnek meg jó nagy lófaszt? Szerintem nem normális, ha egy motor eszi az olajat. Mindegy, h japán, vagy francia.

Ja. Anya Yarisa, az előző céges Yarisom, és a mostani 2019-es swiftem sem eszik semennyi olajat sem két szervíz ciklus között. Ugyanott van a nívó szintje, ahol volt csere után. Szerinted hová vigyem ezzel szervízbe? Hagyjálmár... De mondok valamit, van otthon egy 1994-es 1.4 8szelepes F Astrám, muternál a pincében, kemény 180ekm van benne. Az sem evett soha semennyit. Szerinted szereltetni kellene?

[ Szerkesztve ]

(#98) Lauda válasza ncc1701 (#97) üzenetére


Lauda
félisten

Mindegyik belsőégésű motor eszi működés közben az olajat kisebb-nagyobb mértékben.

[ Szerkesztve ]

(#99) bambano válasza ncc1701 (#97) üzenetére


bambano
titán

NEM lehet megcsinálni, hogy a motor ne egyen semennyi olajat sem. MINDEN motor MINDIG eszi az olajat. Az ellenkezője fizikailag lehetetlen.
Tehát két eset létezik:
1. a motor nem eszik annyi olajat, hogy az zavaró legyen, tehát két olajcsere között nem zabálja minimum jelzés alá
2. valahonnan pótlódik az olaj, az tipikusan benzin szokott lenni, az pedig elég indok, hogy pánikszerűen szervizbe vidd.

Tehát ha 15 ezer kilométeres szervizperiódus alatt megevett 6-7 deci olajat a motorod, akkor boldogság van, minden frankó. Ha két olajcsere között egyszer bele kell borítani egy doboz olajat, akkor kb. normálisan rendben van minden, ez az elfogadható szint.

Ha viszont ezer kilométerenként öntözgetni kell bele, akkor baja van. Szerintem a hivatalos opel olajfogyási limit, a 0.7l/1000km az nem normális, de egy 1l/8-10ekm az oké.

és azt a rohadt tetves szervizt írjuk már végre rövid i-vel, mert nem kannibál varázslók vagyunk, akik révületbe akarnak esni mindenféle mágikus szervÍÍÍÍz megivása után.....

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#100) llax válasza bambano (#99) üzenetére


llax
senior tag

"valahonnan pótlódik az olaj, az tipikusan benzin szokott lenni, az pedig elég indok, hogy pánikszerűen szervizbe vidd."

Ez a régebbi, mechanikus AC pumpás motorok jellemzője volt és mérsékeltebben, de a kockázata újra megjelent a közvetlen befecskendezéseseknél (nem mindegyiknél).
Az elektromos tápszivattyús, szívócső befecskendezéses motoroknál (az utakon nálunk még ebből megy a legtöbb) ha megy minden henger és egyéb anomáliákat sem produkál a motor, akkor az olajba kerülő (problémás mennyiségű) benzin kizárható.

Lehetne még víz is, de az könnyen ellenőrizhető (a szint ellenőrzéssel ellentétben, frissen leállított motornál kell a nívópálcát kihúzni, akkor látszik az emulzió). Főleg az veheti észre hamar, aki rendszeresen korrigálja az olajszintet (nem fogy a megszokott ütemben, a szokásosnál sokkal több sárgás-fehéres trutymó a beöntőnyílás tetejében - kupakjában)

"Ha két olajcsere között egyszer bele kell borítani egy doboz olajat, akkor kb. normálisan rendben van minden, ez az elfogadható szint."

200-300eKm felett már elfogadható, bőven alatta csak akkor, ha ismerten "olajzabáló" a konstrukció.

Van új korától nálunk lévő, 300e+Km-es autó (2.5 common rail turbódízel), két csere között nem kell pótolni, a periódus végére még kényelmesen a minimum felett van az olajszint. Hozzá kell tenni, hogy gyárilag 20e a periódus, mi eleinte 15e-nél, 150e környékétől 10e-nél cserélünk olajat (évente átlag 3x) - a gyári periódus alatt jó eséllyel már pótolni kellene.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.