Hirdetés

2022. december 2., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) pető bá' válasza bambano (#99) üzenetére


pető bá'
őstag

eszi = 10-15k km alatt van 2-8 dl olajfogyás?
Ha a pálcán a MAX->MIN között marad ilyen intervallumon, akkor arra nem mondanám, hogy eszi az olajat, lehet, hogy még azt sem, hogy csipegeti, mert tulajdonképpen nem kell vele foglalkozni, mire cserélni kell, addigra kellene utántölteni..
Amikor egy motor eszi az olajat, az az 1-2 liter/10k km (amit Te is írtál), ami nem normális. Pedig az Opel útmutatók szerint van ahol még talán az 1L/1000km is rendben van.

Most akkor a fentiek alapján az Opel Ecotec ESZI az olajat -> kell(het) vele foglalkozni? ;] Nem azt mondom, hogy rosszak, csak jelentős olajfogyasztás jellemző rájuk. De ettől nem lesznek jobbak, mint más motorok, amik nem ilyen mértékben fogyasztanak olajból :)

Ha valamire lehet általánosítani, akkor azok az Opel ecotec motorok, hogy könnyen előfordulhat komolyabb olajfogyasztás, amire oda kell figyelni. Átlagember milyen gyakran néz olajszintet? Ha nem hívod fel rá a figyelmét, akkor csak akkor fogja észrevenni, amikor már megállt alatta az autó.

Az meg hogy más gyártók más motorjainál mi a normális, az egy másik kérdés. Nekem kb a nívópálca max-min tartományának 25%-a fogy el 10-12k km alatt( vagy még annyi sem -> Swift 1.3 - 2005. 210k km környékén). Fogyaszt belőle, tehát normálisan működik, de nem eszik.

"... and I hope you have a great day!"

(#102) #90088192 válasza bambano (#96) üzenetére


#90088192
törölt tag

Ha hiszed ha nem mondtál újat, sőt ugye a nem ongyulladasos benzinmotorokban a az olajszint kb állandó cseretol csereig mert üzemanyagból potlodik. Ahogy az olaj feljut úgy megy le a benzin. A honolasban. Vannak motorok ettől függetlenül honolas nélkül is.
A dízel meg besurusodik.

Sőt benzinnel lehet a henger falat hűteni is sőt a szelepeket is.

Esetleg tudod hogyan kell a gyűrű hezagoknak elhelyezkedni a dugattyún?
Mert a 120 fok nem jó 3 gyűrű esetén.
Terhelt oldalra sosem teszünk.
Esetleg a dugattyú tető hűtésére is kíváncsi vagy esetleg miért van eltolva a kozepvonalbol a dugattyú csapszeg?
Vagy érdekel a Powershift es IVT váltók működése is?

Kérdezz bátran :R

[ Szerkesztve ]

(#103) llax válasza #90088192 (#102) üzenetére


llax
senior tag

A benzinből pótlódás csak rövid távos használatban jellemzőbb.
Amikor az olaj tartósan a benzin forráspontja felett van (minden üzemi hőfokon), lassan elforr belőle, a kartergázcsövön át visszakerül oda, ahová való. Üzemmeleg hengerfalra már nem csapódik le, az olajfilm megköt valamennyit, de az jelentéktelen mennyiség. A gondok akkor kezdődnek (nem csak az olajjal), amikor a motor relatíve keveset megy üzemi hőmérsékleten.

[ Szerkesztve ]

(#104) ncc1701 válasza llax (#100) üzenetére


ncc1701
veterán

Előző yarisomat 370ekm-el cseréltem le idén tavasszal. A nívón annál sem emlékszem olaj fogyasztásra. Igaz, én 80%-ban városon kívül járok.

(#105) pető bá' válasza ncc1701 (#104) üzenetére


pető bá'
őstag

azér' mer' sz@r!!!

;]

"... and I hope you have a great day!"

(#106) MasterDeeJay válasza llax (#103) üzenetére

Nálam is volt olajszint emelkedés, olyannyira hogy le is kellett szívni belőle mert a max felett volt. Fél liter simán lejött. Elvittem szerelőhöz az meg riogatott mindenféle hengerfej meg blokk hibákkal hogy meg kell bontani stb.
Vettem egy injektortisztítót ezeröccácé és második tankolás után megjavult a rendszer. Persze az oljajat és szűrőt kellett cserélni mert a benzinnel kevert olaj nem éppen éppen jó a motornak. A hiba eredeti oka az elmaradt benzinszűrő csere, ami miatt valami szemetet szívott fel és kiakasztotta az injektort ami csöpögött szépen leállítás után is.
Most városozás után érezni a benzinszagot a pálcán, de országúti 10km megtétele után kitisztul.

The Glorious Xeon Gaming Master Race :) Master of chinese x79/x99

(#107) plömplöm válasza llax (#103) üzenetére


plömplöm
őstag

hány fokon forr a benzin?

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#108) ncc1701 válasza pető bá' (#105) üzenetére


ncc1701
veterán

Igazad lehet. Ezt a szart. Majd beszélek szerelő haverral a fenti teóriáról, miszerint ami nem eszi az olajat, azt szerelőhöz kell vinni. Nyilván jót fog röhögni, de neki ez jó bevétel lenne, h mindenki hordaná a hibátlan kocsikat.

(#109) ncc1701 válasza plömplöm (#107) üzenetére


ncc1701
veterán

60-200-at írnak. De hosszú távon használt autónál valóban kartergáz lesz belőle.

(#110) Lauda válasza ncc1701 (#108) üzenetére


Lauda
félisten

Nem kell szerelőhöz vinni. Azonban fizikailag képtelenség olyan tömítettséget elérni például az olajlehúzó gyűrűknél, hogy semennyi olaj ne jusson fel az égéstérbe. Emiatt kissebb-nagyobb mértékben minden üzemelő belsőégésű motor fogyasztja az olajat.

(#111) plömplöm válasza ncc1701 (#109) üzenetére


plömplöm
őstag

a wikipédiáig én is eljutottam :) , de gondoltam a kollégának van konkrét száma, hamár így kinyilatkozott. de a 200°C-os motorolaj kicsit izgin hangzik :) . az oké, hogy 60°C fölött van, azaz a skála alja megvan, de a máshol talált 120°C is már erős egy tucatautó szívómotorjában, mint pld az enyémben, most nem kezdek el logokat túrni, de kb 110°C volt a legmagasabb hőfok, amit láttam a szememmel. városi gurulgatásnál pedig kb a hűtővíz hőmérsékletén szokott maradni.

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#112) llax válasza plömplöm (#111) üzenetére


llax
senior tag

Mivel a benzin nagyon összetett elegy, ne forráspont adatokat keress, hanem az üzemanyagok gyártói adatlapján az "átdesztillált mennyiség" környékén keresgélj. A benzinnek 70°C-ig akár 50%-a, 100°C-ig 71%-a elforr. Ez az, ami bemelegedő motornál gyorsan és biztosan eltűnik az olajból.

A magasabb forráspontú összetevői is erősen illékonyak, akár télen, fagyban kiöntve is szinte nyomtalanul tűnik el a teljes mennyiség. Persze az olajjal elegyedve már nem adják ilyen könnyen magukat, de a magas hőmérséklet ott is segít.

Nem csak a teljes töltet hőmérséklete nézendő. Hanem pl. a csapágyaknál, sok tonnás nyomás alatt a helyi hőmérsékletek, amik mindig jóval magasabbak (bőven 100°C felett), mint az olajteknő tartalmáé.

Ha megnézed a (hűtővíz) hőszenzorok kialakítását, szinte mindnek van egy kiálló, vízbe mélyebben nyúló része, pont azért, hogy elsősorban a víz, és ne az általa hűtendő, annál melegebb (tipikusan) hengerfej hőmérsékletét mérje. A hűtővíznél mindig lesznek melegebb helyek a hengerfejen, üzemmelegen kicsivel 100°C felett is, az olaj ott is megfordul.

Egyébként a dolog kipróbálható motoron kívül is... (lehetőleg jól szellőző műhelyben vagy szabad levegőn) Nem kell minden összetevő forráspontját (az akár 200°C) elérned, tartósabb (sok perc) 80-90°C-on az olajhoz adott benzin 98-99%-a "eltűnik". (a maradékhoz több idő és/vagy magasabb hőmérséklet kell)

[ Szerkesztve ]

(#113) bambano


bambano
titán

gyerünk, hajrá, mindenki szaladjon és vegyen új corollát meg pözsó 508-at! [link] ne legyél hangember, igenis kell neked listaáron bőven 10 guriga fölötti corolla!

rotfl, ezeknél nagyon súlyosan elgurult a gyógyszer. ez a videó nagyjából mindent megmutat, hogy miért nem vettem toyotát.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#114) kovgab válasza #90088192 (#42) üzenetére


kovgab
aktív tag

A szakszerűség nem szenvedett hiányt, a mazdamester szervizelte, ők azért elég jók :)

Ká Úr

(#115) ncc1701 válasza Lauda (#110) üzenetére


ncc1701
veterán

Ezt vágom, és egyértelmű számomra is. De eddig nem volt olyan autüm, amiben szemmel láthatóan csökkenne az olaj szint. A kis swiftemben van 12ekm, és ugyanott van a nívón az olaj, mint volt, pedig ebbe már 0w16-os olaj megy. Nem hinném, h hibás lenne a vas újonnan, illetve azt sem hinném, h a sok olajat, amit eléget, azt benzinből pótolná. Szerintem ma más tűrésekkel csinálják az alkatrészeket, illesztéseket, mint 20 éve.

(#116) llax válasza ncc1701 (#115) üzenetére


llax
senior tag

Ha nem jutna fel semennyi olaj a hengerfal dugattyú feletti részére, akkor az azt jelentené, hogy a kompressziógyűrűk már kenés nélkül futnának. Anélkül nem 12.000, de 12km-t se mennél. Ha oda feljut, akkor abból valamennyi el is ég.
"Friss" motornál ez nagyon minimális mennyiség.

Bármilyen korú-állapotú motorból engeded le a már elhasznált olajat és pihenteted egy kicsit, valamennyi iszap lesz az alján. Az minden lesz, csak nem tiszta olaj. Kopástermékek (nagyobb szemcséi a szűrőben), korom (benzinesnél jó esetben kevés), víz (kartergáz eredet) elegyedve olajjal (a kevés víz a sok szennyezőanyag és adalék miatt nem csapódik ki). A lejutó benzinben is vannak nehezebben illanó (esetleg olajhoz nagyon ragaszkodó) adalékok és technológiai okokból (előállításkor paraméterek teljesítése és nem analitikai tisztaság a cél) hosszabb szénhidrogén molekulák is. Az (napok alatt látványosan) elkülönülő olajos iszap kb. teljes térfogatát veheted utólag "hozzáadott anyagnak".

"Szerintem ma más tűrésekkel csinálják az alkatrészeket, illesztéseket, mint 20 éve."

Az utóbbi 20(-30) évben már nem nagyon kellett ezen javítani (kivéve a rosszul sikerült konstrukciókat). Benzinmotoroknál pont az a kb. 20 (~-10, +5) évvel ezelőtti kategória (és az akkor született konstrukciók később gyártott példányai) az, aminek nagyobb része "kimegy a világból", ha a szükséges törődét (időben) megkapja.

[ Szerkesztve ]

(#117) Lauda válasza ncc1701 (#115) üzenetére


Lauda
félisten

1-2dl fogyást nem nagyon veszel észre a nívón. Attól is függ mennyire meleg az olaj, mióta lett leállítva a motor, hol áll az autó stb. Attól, hogy a nívón nem venni észe, még a a motor eszi az olajat, csak kis mértékben. A dízelmotoromnak a gyárilag megadott olajfogyasztása 0.6dl/1000km. Ha ezt nem haladja meg az olajfogyasztás, az nem igényel a gyártó szerint beavatkozást. Egyébként a nívón nem venni észre fogyást két olajcsere között. ;)

(#118) MasterDeeJay válasza Lauda (#117) üzenetére

Nálam olajszint ellenőrzés úgy zajlik hogy sík terepen hidegen nézem meg. Lehetőleg reggeli első indításnál.
Ellenkező esetben pl nem sík terepen nem lesz pontos (akár max érték felett is lehet, esetleg teljesen 0-án) vagy ha nem hagyom lehűlni és közvetlenül leállítás után nézem akkor meg minimum alatt van a szint vagy egyáltalán nem mérhető. Meg kell várni amíg visszafolyik.
Tehát el lehet cseszni bőven a mérést is. Havonta szoktam nézni, vagy ha nagyobb út előtt vagyok. Tartaléknak meg mindig van egy liter a csomagtartóban.

The Glorious Xeon Gaming Master Race :) Master of chinese x79/x99

(#119) bambano válasza MasterDeeJay (#118) üzenetére


bambano
titán

nálam meg úgy, hogy elolvasom a doksiban a gyári előírást, és aszerint. sőt, van is kis tábla a motortérben, hogy üzemmeleg motor leállítása után 5 perccel kell olajszintet ellenőrizni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#120) MasterDeeJay válasza bambano (#119) üzenetére

Astra G-nél mindenhol mást írnak neten. Gépkönyve nincs meg, de nem hiszem hogy rosszul csinálom.
Üzemmelegen gyakorlatilag 0 az olajszintem 5-10 perc után is. Legalább fél órát várok akkor folyik csak vissza.
Szerencsére az automata váltónál meg a pálcán fel van tüntetve hogy hány fokon mennyin kell lennie, igaz ha az fogy akkor már igen nagy baj van.

[ Szerkesztve ]

The Glorious Xeon Gaming Master Race :) Master of chinese x79/x99

(#121) bambano válasza MasterDeeJay (#120) üzenetére


bambano
titán

"Gépkönyve nincs meg, de nem hiszem hogy rosszul csinálom.": egyrészt le lehet tölteni. másrészt nekem a vectrában ki van plakátolva, hogy hogyan ellenőrizzek olajszintet.

tehát neked sem azt kellene mondani, hogy hideg motornál, hanem azt, hogy az előírás szerint.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#122) moha21 válasza #65675776 (#56) üzenetére


moha21
addikt

Ennyi erővel semmi márka sem megbízható.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#123) Lauda válasza MasterDeeJay (#118) üzenetére


Lauda
félisten

Én is így ellenőrzöm. :K

(#124) bambano válasza moha21 (#122) üzenetére


bambano
titán

lehet, hogy viccnek szántad, de sajnos egyre inkább igazzá válik.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#125) moha21 válasza bambano (#124) üzenetére


moha21
addikt

Lehet, hogy nem megfelelően olvastam végig minden hsz-t és emiatt elnézést is kérek, de nekem ez a hozzászólás olyannak tűnik, hogy igazából nincs megbízható autó.

Ha szigorúan mérnöki szemmel nézné az ember akkor az autó n+1 alkatrész és azok meghibásodási függvényének sokasága lenne. ( mint bármilyen más eszköz ). Nyilván a tesztek és tapasztalat jutatt el egy konlkúzióhoz. :R

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#126) bambano válasza moha21 (#125) üzenetére


bambano
titán

nekem a megbízhatóság azt jelenti, hogy évente egyszer belököm a szerelőhöz a szekeret, megcsinál rajta mindent, amit szerinte akkor meg kell, majd egy évig vígan furikázok vele, és semmi baja. ezt újabban már nem tudom elérni.
például:
- egy autó annál megbízhatóbb, minél kevesebb alkatrészből áll, minél egyszerűbb. minél újabb az autó, annál bonyolultabb.
- a megbízhatóságban nagyon sokat számít, hogy kap-e megfelelő karbantartást vagy sem. az épkézláb szerelők a környékről rég elporoltak máshova, minimum pestre, de inkább messzebb. például itt minden korábbi opel márkaszerviz tönkrement, bezárt, nyitott egy új, ahol a kereskedő bevallása szerint nincs autóvillamossági szakember
- az autógyárak egyre inkább tolják az ócsósítást, vagyis amíg egy alkatrész statisztikai hibaszintje jobb, mint az elvárt, addig fokozatosan egyre ócskábbat vásárolnak a beszállítótól. ez azért jó nekik, mert hamarabb tönkremegy, tehát veszel újat, miközben nekik olcsóbb volt.
- egyre több az elektronika, amit nem képesek rendesen megcsinálni, pláne nem képesek rendesen integrálni. hajmeresztő hülyeségek vannak az autókban.
- egyre inkább esélytelen vagy otthon vagy sarki kis szervizben javíttatni az autódat. mikor az újabbik autómat meglátta a régi szerelőm, rögtön azzal nyitott, hogy azt oda ne vigyem, mert nincs hozzá semmijük.

ezért azt gondolom, hogy a régi értelemben vett megbízhatóság már biztosan nincs egy újabb autóban se. hogy valamiféle megbízhatóság van-e még, azt mindenki döntse el maga. például megbízható-e az az autó, amelyiknek a sávtartó elektronikája ráhúzza a biciklisre a kormányt? vagy az az autó, amelyiken a ragasztások három hét alatt elengednek és ettől szétrohadhat a kasztni? vagy az az autó, ami ugyan gurul, de valami apróság baja mindig van, mint a régi legendás francia elektronikáknak?

rakás sz.r ez mind. csak van amelyik tacskó, van amelyik bernáthegyi.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#127) Depression válasza bambano (#126) üzenetére


Depression
veterán

Ebben dolgoztam, csak még azt a részt tenném hozzá, hogy nem csak az alkatrészeknél fontos az olcsóság, hanem a munkaerőnél is, így rengeteg pályakezdő, és török, indiai van többek között a tervezőknél is. Aki konyít kicsit hozzá, azt könnyen el lehet ebből az iparágból csábítani. (Értelemszerűen nem a motor főtervezőjére értem, hanem a kiskatonákra)

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#128) ncc1701 válasza bambano (#126) üzenetére


ncc1701
veterán

Sajnos ebben maximálisan egyet tudok érteni. Most vesz valaki egy drágább autót, az úgy teli van tömve minden szarral, hogy öröm nézni, ahogy sorba letérdel benne az egész. Szerelő haverhoz jár egy srác egy régebbi 750-es bömössel, a tulaj már kb 5 millát ráköltött, de még mindig egy sapka csavar kotvák az egész.
Részemről szívó benzines moci, klíma legyen benne, a többi extra számomra felesleges. Tempomat még a jó lenne, ha lenne kategória, de mivel nincs, ez sem tud behalni. :)

A másik véglet nekem egy elektromos autó, annál viszont nálam már követelmény lesz, h ha beállok a dugóba mondjuk az m3 bevezetőn, akkor tudja követni az elöttem levő araszolását.

[ Szerkesztve ]

(#129) D1Rect


D1Rect
félisten

Megbízhatatlan autók toplistája. ;]

01110011 01101000 01101111 01110010 01110100 01110101 01110010 01101100 00101110 01100001 01110100 00101111 01100010 01101110 01110100 01001111 01010101

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.