2019. július 16., kedd

Gyorskeresés

Életem első saját autója

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Részletek később. Most mennem kell melóba.
Annyit mondanék csak, hogy az autóvásárlás nem leányálom (pedig vittem magammal szerelőt is).
Hogy én mit idegeskedtem ma egész nap, az valami hihetetlen! Állapotfelmérésen a szervizben egy pillanatra még agyérgörcsöt is kaptam, de aztán végül azt hiszem jó döntést hoztam és megvettem a kocsit. Pénteken hozom el, foglalót hagytam a kereskedőnél, a többi átutalással megy holnap.

Előzmény:
Megfogadtuk, h ha asszony terhes lesz, akkor kell egy biztonságos, megbízható autó a jelenlegi roncs meg marad továbbra is az após tróger kocsija. 3 egész évig spórolgattunk rá.
G Astra kombi vagy Focus kombi volt a fő cél, kizárólag benzines.
Augusztusban a helyi kereskedőnél néztünk egy mk2 focust, 2008-as faceliftes, 2 lityis gyönyörűség volt, igaz olaszból. Milla hármat kért érte, de az sajnos bőven meghaladta a vásárlásra szánt keretet. Sajnos a környéken (is) elég ritkák a benyós kombik. Kereskedő ismerős így a szomszédos városban tanyázó másik boltot javasolta. Találtam is ott egy első blikkre kitűnő állapotúként hirdetett 2005-ös, 1.6 benzines Focus kombit.
Már hétfőn odatelefonáltam, h szerdán újra jelentkezem megvan-e még és ha igen elmennénk autószerelő ismerőssel megnézni szerdán.
Kerítettem gyorsan egy szervizt is, ahol bevállalták az állapotfelmérését ebéd utánra. Pipa.

A nagy nap:
Ma fél tízkor kocsiba ültünk, átvágtattunk a családi ronncsal a szomszédba. Előtte gyors bevásárlás a praktikerben, mert gyerekszobát csinálunk. Festék, tapéta, fólia. Egyenlőre ez is pipa.
11 után kicsivel leparkoltunk a kereskedés előtt, bementünk. Emlékeztek rám. A kulccsal kimentünk, körbenéztük, a kereskedő alkalmazottja áradozott róla mennyire frankó, jó árban is van 999k-ért. Én picit sokalltam. Asszonnyal megegyeztünk, h 1 milla fölé nem kúszhat az ár átírással együtt.

A szemrevételezés:
Az eladó annyit mondott a kocsiról, mivel már 13 éves, esztétikai hibája van, de ezzel számoltam is.
A hátsó Ford embléma már félig lemállott, a klíma kompletten cserélve lett és a bal hátsó sárvédő elem festve volt. Ennyi.
Én azért találtam pár esztétikai hibát még, amíg a szerelő a motorteret bújta. A szélvédő (számlán megvolt, h cserélve volt) bal alsó sarkában egy apró kavicsfelverődés nyoma, 3k-ért javítható, nem tétel. A tetőn egy apró horpadás, a jobb tükör műanyag burkolata a csücsökben törött. Hajjaj, szaporodnak a bajságok, nem is annyira kiváló állapotú?! Itt már kezdtem kicsit idegeskedni, de eddig semmi komoly.
Beindítottuk, szépen járt, a szervó működik. A klíma príma, tolta azonnal a hideget. Ez jó.
Elektromos ablakok jók, igaz kicsit nyiszorognak felhúzáskor.
Kereskedőnek közben eszébe jutott, h a rádiót cserélték egy ugyanyanra, mert egy másikban megdöglött a végfok és a vevőnek azonnal kellett egy donor. Hát jó.
Azért szépen nő az a "hibalista". A macska rúgja meg...

Elmentünk kajálni, szervizben csak ebéd utan lesz idő rá. Kicsit korábban értünk vissza, még egyszer átnéztük a számlákat. Szélvédő cserélve. Hátsó fékek kompletten cserélve. Abs jeladó és lambdaszonda cserélve. Találtunk egy közel százezres számlát is 2015-ből, 200.000km környékén, nem volt feltüntetve mi volt a munka, talán vezérléscsere volt. Legalább azzal még nem lesz 2-3 évig gond. Egy pirospont oda. (Kuplung szett csere volt)

Irány a szerviz, állapotfelmérés:
A szerviz nem volt túl messze, de az úton nem hallottunk semmilyen gyanús hangot, szépen járt, nem kopogott sehol. Egész halk volt. Na majd az emelőn többet is meg tudunk róla. Sajnos megtudtunk...
Véget ért a kávészünet, a kocsit felemelték a srácok. Akkor kaptam a ?második? agyérgörcsöt. A rozsda elkezdte enni az alvázat, de csak felületi, nem lukas sehol. Alvázvédelem kell majd neki. Még egy tétel a javítási listára. Fékek, kerekek rendben. Téli!!! gumi van rajta, jó állapotú, bár nem márkás darabok. Idénre erről is levan legalább a gond. Acélfelnis.
Ajjajj, a hátsó felével bajok vannak, a két lengéscsillapító erősen cserére szorul. Ez nagyon nem jó hír. Ja és a gyári szilentek is. Mind. Elhasználódtak.
Elől az alsó főtengely szimering ereszti az olajat, melós megcsinálni, de nem vészes a hiba, de azért ez is egy mínusz pont. A szerelő és én csak ezután lepődtünk meg csak igazán.
Körbemérték festék vastagság mérővel, ekkor kaptam a következő szívrohamot. Körbe az egész kocsi festve volt, egyedül a tető és a hátsó csomagtér ajtó nem. Annyira nem zavaró, de azért levehetjük belőle, h valószínűleg kapott rendesen a 239.000 kilométeres eddigi élettartama alatt. Csak furcsa volt.
Itt-ott a műanyag elemek töröttek és fityegnek alul, a jobb első sárvédőívnél lévő műanyag elemnél nagyobb lehetett a bajság, mert darabok hiányoznak belőle. Gyorskötöző itt befigyelt egy ponton. Ejjejj. A szerelőm csóválta a fejét, rákérdeztem, azt mondta nem venné meg. Ez pofonként ért. Elvégre ő a szaki, de azt hozzátette, h motorikusan patent a gép.

No, mondom lassan a végére érünk, őszintén bajban voltam, h most akkor megvegyem-e vagy hagyjam a fenébe az egészet. Volt benne sok jó dolog, de legalább ugyanennyi volt a rossz is. A ford topicban 10-15 ezres tételekkel riogattak, ami az állapotfelmérés díját illeti egy fél órás mutatványért. A főnöknek mondtam, h nem kell számla, azt mondta oké, háromezer. :Y Na mondom, ez egy jó kör volt. Itt kicsit fellélegeztem, de a neheze még hátra volt. A kereskedő és a szerelőm kimentek az irodából, ketten maradtunk az öreggel. Bizalmasan megkérdeztem mit mond az autóról, érdemes-e megvenni. Szakszervizben javítva a legszükségesebbeket azt mondta 300k lenne. Ekkor majdnem seggre ültem. (Utólag belegondolva nem is mondott olyan sokat)

Kezet ráztunk, visszagurultunk a kiindulási pontra, leparkoltunk a kereskedés előtt.
A főnöknek mutattam a papírt, íme ezek a tények. Modtam a horror összeget, amit a szervizben mondtak. Csak csóválta a fejét, h nem úgy van az... Megnéztünk minden alkatrészt ami kellhet, mivel 50% kedvezményt kapnak rá. 60k jött ki. Ez már barátságosabb.
Főni közben elment, maradt az eladó és én. Megeresztettem egy telefont a feleségemnek, mondtam mi a szitu, alkudjak. Ok.
Milla+50 cakkpakk névre írva. Mondtam nem jó.
Felezzünk. Mondjuk nem tudom 50-nek mióta 30 a fele, de erre rábólintottam. 130-at hagytam ott foglalónak, 900-at utaltam miután hazaértem. Kaptam egy autót és három agyérgörcsöt. Hmmm.
Szerelőm azt modta hazafelé, miután megerősítésre vártam tőle, h jó vétel volt-e, h nem rossz. :DDD
Mindent összevetve. Motorikusan rendben van. Az idén amit feltétlenül szükséges megcsinálni rajta, az az olajcsere és a komplett alvázvédelem, erre rávehetem, ha majd kipakolt a garázsból és hozzáfér az aknához. Jövő év elején meg az alkatrészeket kell megrendelni, rászánni 1-2 hetet és megcsinálni a hátsó lengéscsillapítókat, szilenteket, a szivárgó olajat. A többi nem életbevágó. Ja nem tudom említettem-e, a kipufogó rezonátor is defektes, csereérett. Pár ezres tétel, csak hát a munka vele. A fékekkel nincs tennivaló, a motor jó, a kasztni meg olyan amilyen. 13 éves végül is.
Azt tudom, h a gyári festék vastagsága valahol 150?-170? körül kell legyen, néhány helyen 250-400, egy helyen 700 mikron volt, ott gondolom már volt glettelés is. De nem volt komoly balesete, ergó nem egy totálkáros roncs lett összegányolva. Szerencsére. A szélvédő h miért lett cserélve, nem tudom. Gyanúra adhat okot h mégsem olyan szép a mese...
Övfeszítő, légzsákok nem kerültek látótérbe. Nem én vagyok a szaki, ezért vittem magammal embert.

Pénteken megyek az autóért, papírozzuk, biztosítás, aztán irány haza. Képeket sajnálom, h nem készítettem, majd utólag lövök párat.
Használt kocsi vásárlás mindig rizikós, még akkor is ha szervizkönyves, ismert az előélete még ha vannak benne sötét foltok is. Új autóra sajnos nem telik, bár lehet már nyertem a skandin, csak még nem tudok róla...
Tisztában vagyon vele, h rendbe kell rakni rajta ezt-azt, feleségemnek mondtam a számokat, rábólintott. 60k az alkatrész, az már 1m110. Plusz munkadíj, de a jó Isten mentsen meg a szakszerviztől és óradíjjuktól. Persze tákolást sem preferálom. Sajnos meghalt a "család szerelője", alternatíva után kutatunk, van is az utcánkban kettő másik, csak túl elfoglaltak, de majd meglátjuk, mit lehet tenni ezügyben.
Várhattunk volna még hónapokat, mehettünk volna 200+ km messze más járgányt is megnézni, de a most és a max 50km behatárolta a választást. Nem kicsit. Ha szerintetek hülyeséget csináltunk ezzel a bolttal, azt is elfogadom, csak érveljetek. De innen már nincs visszakozz.
Sok örömünk és kilométerünk legyen benne biztonságban. Csak ennyit szeretnék.
Idővel úgyis kiderül, h elhamarkodottan döntöttünk-e vagy jó választásnak bizonyult. Egyelőre nagyon friss még az élmény, stresszes és döntéskényszeres. Szeretném kipihenni, de sajnos melóban vagyok most is, mikor ezeket a sorokat írom. Beesett még két plusz műszak is, ami jól fog jönni a következő fizukor.

Ennyi a történet. Leírtam mindent azt hiszem nagy vonalakban.

Pisz!

Hozzászólások

(#1) flashpointer


flashpointer
(őstag)

Azert kesobb apa kaphat valami elvezetest is ne csaladi atlagautokban ugralva kelljen leelni az eletet, az tul rovid ehhez : )

(#2) tescodr


tescodr
(fanatikus tag)

Miota gumiskent dolgozom, láttam annyi fordot hogy ha ingyen adnák sem kellene... Az meg hagyján hogy a 2 éves új autóról málik le a lakk,de a vicc hogy rozsdásodik is akár hogy kezelik... Ráadásul nem ritkák a random motor problémák, amik a semmiből teremnek elő, remélem te nem futsz ilyenekbe bele. Én 2 honapja vettem életem első autóját, vittem nepper cimbimet, ő volt a legnagyobb ellenzője annak a fiat stilonal amit kineztem, de mikor körbe néztük azt mondta vegyem meg de mihamarabb: vetelar atirassal honosítással: (olaszból jött) 700.000 cserébe amit kaptam:120.000km-et futott garantáltan új gumik, hibátlan külső, friss műszaki,2 zónás digit klíma, city szervó, elektromos ablakok/tukrok mindenhol szerintem jól jártam. Eddig amit bele invesztáltam az kb 50.000 vezérlés csere+olaj és szűrők.

(#3) Somatom válasza tescodr (#2) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Mindenkinek más a fixa ideája. Az enyém az, hogy olyan ország gyártmánya felejtős, ahol szieszta van.

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a #79335424 "Nick" alatt olvasható.

(#4) flymi válasza tescodr (#2) üzenetére


flymi
(őstag)
LOGOUT blog

Az elektromos ablakok, tükrök, kétzónás digit klíma az ebben is pipa.
Na, mindjárt folytatom az irományt... Pénteken megyek majd a kocsiért, azt bánom kicsit, h nem csináltam pár képet, mikor még felemelve volt. Nem tudom kit mennyire rettentett volna el a látvány. Nem igazán tetszettek a lógó, törött műanyag védő elemek. De motorikusan eddig rendben van. Remélem sosem hagy cserben. Általános vélemény alapján a focusok elég megbízhatóak. De majd az idő mindenre fényt derít.

Abit alaplapokat keresek gyűjteménybe! /// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A)

(#5) tescodr válasza Somatom (#3) üzenetére


tescodr
(fanatikus tag)

Nem fikázni akartam persze ízlés kérdése, én sem akartam fiatot venni de a forma a felszereltség és a kényelem győzött, sajnos a mostani fordokkal komoly gond van, pedig nekem is tetszettek volna...

(#6) Somatom válasza tescodr (#5) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Az olaszok stílusérzéke megkérdőjelezhetetlen. Giugiaro, Pininfarina, Bertone stb. Csak az a fránya AS szabvány szerinti gyártás ...

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a #79335424 "Nick" alatt olvasható.

(#7) Ramirex


Ramirex
(újonc)

Sajnállak, volt egy Ford Escortom 1994-es évjárat. 2011-ben annyira szétrohadt, hogy bontó. Apám 1991-es Volvo 460-asát mai napig használom és még nem rohad :). Motorikusan szinte az összes kocsi jó, ritka, hogy a motorral gondok vannak. A kasztni megy tönkre, meg a motortérben az apróságok. Ez a tapasztalatom. Ford az rohad. Ha jót akarsz mond vissza. Volvo, Suzuki best buy.

[ Szerkesztve ]

(#8) gabor9991 válasza flymi (#4) üzenetére


gabor9991
(őstag)

Először szeretném leszögezni, nem bántó szándékkal írom a következőket!
Ezeket én már megcsináltattam/kifizettem, tapasztalatból írom.
Azt mondtad, 1M fölé nem szándékozol menni árban átírással együtt, szóval az alábbiakat még számold bele:

Azt írod, az egész hátsó futóműben szilenteket kell cserélni, megnézted mennyi ennek a szettnek az ára?
Plusz munkadíj.
Független szervizben 100k körül van a komplett mutatvány, annyira össze vannak rohadva a csavarok, hogy gyakran csak lánggal melegítve lehet őket megmozdítani.Plusz munka után kell egy futómű állítás elöl-hátul.
Ha az első lengőkarokban a nagy szilent is szakadt, ott is lánggal kell melegíteni a lengőkar nagy csavarját, meg az első szilenteket is érdemes megrendelni ekkor már mert melegítéskor egyszerűen elég.Ha a gömbfej is lóg akkor egyszerűbb komplett lengőkar cserélni.Ez se olcsó javítás.

Főtengely szimering ereszt :) , az egész motorteret szét kell kapni hozzá, kell célszerszám a főtengely rögzítéséhez a vezérműtengelyek pozicionálásához, kell célszerszám a hosszbordás szíjak felszereléséhez is, kell új főtengely szíjtárcsa csavar összeszereléskor soha nem szabad a használt megnyúlt csavart visszaszerelni bármit is mond a szerelö, de 3 méretben gyártották ezeket és még alvázszám alapján se lehet előre tudni melyik méret van benne, csak akkor tudod meg melyiket kell megrendelned, amikor kivette a szerelő azt ami benne volt.
Ja, a szimering csak egy ezres, a munkadíj meg a sokszorosa.
Ha ezeket mind megcsinálod akkor hol is vagy az 1M-hoz képest?Ezt remélhetőleg belekalkuláltad alkudozáskor :)
Ezek után még van egy rakás törött műanyag a kocsi rozsdás alján, amit alvázvédelemre kell vinni...plusz körbe volt fújva.Sok a gittelés alatta?Vagy csak egy sor festés ment rá?400 mikron fölött már nem csak esztétikai volt a sérülés.Oszlopok, küszöbök, nyúlványok is voltak fújva?Övfeszítő patron és az övek gyártási ideje stimmel a kocsi gyártási idejével?Oldalüvegek gyáriak?

Tudnék még kérdezni, mit érdemes megnézni, nem szabad elkapkodni a vásárlást, rengeteg eladó kocsi van.

A vezérműszíj csere pedig sehogy nem jön ki nekem miért volt 200 ezernél cserélve, 8 év vagy 160ezer km után kell cserélni de ugye nincs még 16 éves a kocsi hogy a 2. 8 év is eltelt volna.

[ Szerkesztve ]

(#9) Pete55555


Pete55555
(PH! kedvence)

Fúúúú gyerekek. Cikket és kommenteket is olvasva...

Ez egy 13 éves autó. 1M alatt.

Legyen új? Vagy mit akartok? Beszarás komolyan.

(#7) Ramirex
Ja, mert a Suzuki nem rohad. Ja, de.

A Volvo meg egész más kategória. Megvenni, és fenntartani is.

[ Szerkesztve ]

...Szeretem leracsniztatni...

(#10) bitpork válasza Pete55555 (#9) üzenetére


bitpork
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

De jó h nem nekem kellett ezt leírni...

#eci ~~~ secundarium verecundiam ~ Az megvan, hogy Mária országa vagyunk, csak így körülnézve nem világos, hogy Geronazzo vagy Schmidt.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.