Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) RawrrSoul


RawrrSoul
csendes tag

írtam pár hete a friss, első saját autómról... Nem részleteztem le az írásban, de szervízzel én is megjártam sajnos. Elszállt a hátsó fékem, illetve, mint frissen vásárolt használt kocsi, illő volt egy komplett vezérlés, vízpumpa, szűrők, olajcsere, meg ugye ott volt az, hogy a hátsó fékem csak akkor hajlandó fogni, ha tövig nyomom a pedált. Esti órákba történt, hogy megadta magát a fék, így elvittem az egyedüli 22:00-ig nyitva tartó szervízbe az autót, leadtam mi a baj és mit kellene csinálni, mondták meglesz, átnézik, jelentkeznek. Rengeteg kocsi volt akkor is ott, így nem lepődtem meg, hogy 3 nap után hallottam először felőlük, kaptam szép árlistát mi mennyi lesz, de gyanús volt, hogy a fék miatt majd még jelentkeznek. Majd eltelt egy teljes hét, hívtam őket mi lesz a kocsival?! Már van szabad emelőjük, mondom mi?! Szóval neki kezdenek a féket átnézni... Oké.

Eltelt megint 3 nap, kiderült, hogy állítólag minden szerelő lebetegedett stb., szóval ment a hanta... És még ez ment napokig, naponta hívtam őket, végül 3 hét után kaptam vissza a kocsit. Szerencsére pozitív volt a szerelés milyensége, viszont ez a huzavona, fura kifogások, stb eléggé negatívan érintett, viszont a késés miatt kaptam nem is kevés kedvezményt, így viszonylag olcsón megúsztam.

A probléma az, hogy a környék összes szervizéről vagy maszek szervizeséről megoszlóak a vélemények. 5 pozitív élményhez párosul legalább 3 negatív.. Bajba is leszek újfent, ha megint gond adódik a kocsival, illetve jövő ilyenkor műszaki... Hát kitudja. Majd lesz valami! :)

[ Szerkesztve ]

n o p e !

(#2) pechman8


pechman8
aktív tag

Apám autószerelő mester volt. Én nem. Én is megettem a kenyerem javát. Ami az autószerelés területén megy az megy minden más területen is. A külcsin csak de belül semmi. Máig szüleikkel élő, valójában semmihez nem értők. Víztelen kútfők, szél fujta fellegek. Ez van mindenütt. Ne csodálkozz. Most ez a divat.
Én egyébként ismerőssel szerelem közösen a kocsimat, aki nem is autószerelő. Én sem vagyok az, de hidd el nem atomfizika, csak Ők állítják, hogy az mert nekik az.
Szóval ha azt szeretnéd, hogy a kocsid jól és sokáig szolgáljon téged akkor ásd kicsit bele magad a témába. Az emberiség minden tudása fent van az interneten. Főleg azért mert nem árt a "szerelő" körmére nézni mit barmol el. Még egy oljacsere is meghaladja a képességüket. Rendszeresen túltöltik. Pedig fizika órán általános iskolában tanítják, ahová kétlem, hogy jártak, hogy a folyadékok összenyomhatatlanok, máepedig a felesleg utat fog törni magának és akkor lehet főtengelyszimeringet cserélni... 300.000-ért, hát így megy ez... pedig csak egy oljacsere lett volna...
Ezer másik példát tudok mondani...

[ Szerkesztve ]

Saját korlátaimból nem léphetek ki, mások adottságaiba nem léphetek be.

(#3) Jack Hunter válasza pechman8 (#2) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Az a baj, hogy hiába járok utána, attól még nem lesz rendes műhelyem csápos emelővel :) Pedig volna hozzá kedvem, mi az hogy. Ha lehetne bérelni komplett műhelyt, rendes szerszámokkal, nem is foglalkoznék vele, a mechanikai dolgok nagy százalékát meg tudnám csinálni. Főleg úgy, hogy neten meg lehet találni szerelési útmutatót.A vezérlés sem egy nagy durranás, pláne a régebbi kocsikon, felemeled, leszeded a kereket,megbontod a futóművet, leszeded a burkolatot, egymáshoz igazîtod a jeleket, feszítőt,szíjat le,majd ugyanezt fordítva. Csakhogy ezt nem lehet az udvaron, két marék szerszámmal kivitelezni. Épp tegnap zsíroztam le az ablaktörlő mozgatóját, mondom most úgyis kevesebbet van használva, meg típushiba is, hát leápolom. Egy szem csavart pottyantottam le a fűbe, nem is lett meg. Csak ezért eltököltem vele plusz fél órát.
Bátyus 60 ezer forintot költött egy szimpla olajcserére. Én vettem 2800ft-ért szűrőt, 19ezerért olajat. Neki nem derogál, én nem vagyok hajlandó minden csipcsup szarságért mindenféle emberkét megbízni. Ott is el tudják cseszni, minek fizessek még érte?
Meg ahogy írtad is, felhígult a piac, én szívesen fizetnék a minőségi munkáért, de nincs kinek. Persze úgy könnyű, hogy felnősz egy környéken, tudod hogy a haver apja nem hivatásos gépészzseni, aki még a kombájnból is kihozza a 130km/órát, bármikor elmehetsz hozzá bármiért, de mi van a vándormadarakkal, akiknek nincs ismerősi körük? Hát szívnak és pofára esnek.

(#4) bambano


bambano
titán

"Létezik még rendes autószerelő?": nem.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#5) 8th


8th
addikt

Hogyne létezne. Kicsit el kell mélyedni a típushoz tartozó facebook, index fórum stb. csoportokban és hamar el lehet jutni a megfelelő emberhez.

(#6) ncc1701 válasza bambano (#4) üzenetére


ncc1701
veterán

De, a szerelő haver rendes. Vagy 20 éve hordok hozzá mindenfélét, nem kellett visszavinni hozzá semmit. Mondjuk az is tény, h gyakorlatilag együtt csináljuk, a végén szinte retkesebb vagyok nála. De nem olcsó a srác. Illetve utcáról beesve már nem vállal idegent.

[ Szerkesztve ]

(#7) pechman8 válasza Jack Hunter (#3) üzenetére


pechman8
aktív tag

Igen igazad van.
A legtöbb embernek egyenlőre nincs megoldás.
Sajnos.
A sok egyedülálló Anya is, nem tudja mi a baja a kocsinak, csak hallja, hogy valami zörög, úgy lehúzzák a szervízben a vasalt overálosok ahogy nem szégyellik. De a többi kuncsaft is így jár. Mert a "Szervíz" vezetőséga ma akar meggazdagodni ezért nem töltenek az elektronika egy kondenzátorának kicserélésével 3 órát amiért el tud kérni 3X20.000 munkadíjat meg 50Ft a kondiért, hanem inkább megveteti kompletten az ECU-t 400.000Ft-ért és kicseréli 10 per alatt és 100.000-et keres az ECU-n is... Na ez a valóság.
Sajnos.
Miért?
Mert aki ma autószervíz üzemeltető nem ezt akarja csinálni élete végéig, nem, ma autószervazt üzemeltet, holnap életbiztosítást árul mindenhol károkat okozva.
Nem gond ha elvész a bizalom... bezár... a szomszéd utcában új néven kezdi előlről.
Szóval az lehet csak kis fogódzó, ha az ember ha megjavítani nem is tudja de legalább tisztaban van vele mit kell elvégezni és maga ellanőrzi a folyamatot.
Különben biztos, hogy átverték.

Szóval nem csak az élet ezen területén de úgy globálisan nem vagyok valami derülátó...

Saját korlátaimból nem léphetek ki, mások adottságaiba nem léphetek be.

(#8) Zsolt,72


Zsolt,72
aktív tag

A címbéli kérdéshez: igen, létezik. Az aláírásomban levő öreg vas gondozásához kerestem és (ha nem is elsőre, nem is másodikra, de) sikerült találnom egy nagyon korrekt családi vállalkozást, akik a W 124-ben nagyon járatosak. Nem olcsó, de jó munkát végeznek és a közös érdeklődési kör (veterán Mercedes Benz) miatt össze is ismerkedtünk, így nyugodt szívvel viszem hozzájuk az autót, ha úgy adódik (márpedig szokott „úgy adódni”, mert egy ilyen korú autó igényli a törődést, amit én szívesen meg is adok neki).

Valóban nem minden szerelő ilyen, sőt… meg is tudom becsülni, hogy végül náluk kötöttem ki.

[ Módosította: Intruder2k5 ]

 iPhone 15

(#9) Somatom


Somatom
veterán

Vmit nem értek. A bejegyzés címében autószerelőt keresel, utána meg vmi Kalos -t emlegetsz. ;]
Egyébként sem így működik a dolog. Ha van a közelben jó szerelő, akkor olyan típust kell vásárolni, amit ő vállal. Ha nincs ilyen a közelben, akkor nincs mese, költözni kell, vagy tanulni és berendezni egy műhelyt.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#10) JHC


JHC
tag

Én a 90-93-ban tanultam a szakmát. Akkoriban összesen mondjuk volt 10 autó fajta az utakon, és ehhez kellett érteni, és ráadásul mechanikailag jól voltak megépítve, egyszerű volt a karbantartásuk. Nem volt akkoriban mindenkinek autója, de az iskolák azért tudtak termelni annyi szerelőt amennyi kellett. Szerencsémre mi a tanműhelyben főként Zsigulit szereltünk, mert az oktatónk azokat vállalt. Persze volt egy-két másik is, de elhanyagolható volt a számuk. Egy TSZ féle helyen volt az iskola tanműhelye, ahol első évben kizárólag fémipari alapképzést kaptunk, és autót nem láttunk. A második évben, mentünk egy másik műhelybe, ahol egy másik oktatóval tanultuk a szakmát, immár fizikailag. Az autókon talán karosszéria munkát kivéve mindent megszereltünk. Alvázvédelmet is csináltunk, és mindenkinek kellett, legalább egyszer, hogy megtanuljuk a festőpisztoly használatát is. Az oktatón hobbiból vadászkodott is, meg a cég fejesei is. Ki lett találva egy dizájn Niva gajtörő rácsra, mert az oktatónk szeretett volna, mert hasznos és nemcsak jól néz ki. Kaptunk hidraulikus csőhajlítót, meg idomokat, és volt pár köztünk aki jól hegesztett, ő meg össze hegesztette. Aztán a vadat haza is kell hozni, hátulra is lett rács amit lehajtva, egy nagy vaddisznó is elfér rajta kényelmesen. Év vége fele már egy-egy napra átküldtek bennünket a nagyműhelybe, hogy a nagyobb dolgokat is tudjuk szerelni. Itt IFA, Skoda teher, pótkocsi, UAZ, és ritkán Niva volt terítéken. Harmadik évben gyakorlati héten, a leszerződött céghez kellett menni mindenkinek ahova sikerült szerződni. Az én TSZ-em a rendszerváltás után pont ekkor került felszámolásra, nekem ekkor kellett keresnem másik helyet különben iskolába se járhattam volna. Nos lett is, itt viszont csak nagy autókat javítottunk, egy-két UAZ, Nisa, Zuk elvétve volt. Inkább IFA, Robur, Skoda teher, ZIL, meg a pótkocsik. Na én ezeken tanultam. Ezzel a hosszú irományommal azt akartam kifejezni, hogy ma már nem lehet úgy egyszerűen megtanulni a szakmát is iskolából kiszabadulva, csak úgy neki menni mindennek. Vannak Mekk mesterek, Youtube szerelők, de elárulom, hogy sokszor nekünk is néha ehhez kell folyamodnunk. Egyszerűen ennyi márka évjárat, és típus függőséget nem lehet lekezelnie egy-egy embernek. Amióta ennyire elszaporodtak az autók, azóta az iskolákból egyre fogynak a szerelni akaró tanulók. Sajnos az én korosztályom után, eléggé elszaporodott, az íróasztalra vágyók száma. Elárulom, én sem autószerelő akartam lenni, az első megjelölt szakma, a programozó volt. Sajnos akkor mikor volt a pályaválasztás, még működött a protekció intézménye, és én nem voltam a valakinek a valakilye, így eldobtam ezt a lehetőséget, mert 20 főt vettek csak fel, de 25 jelentkező volt. Aztán fél év múlva ez valahogy megszűnt, érdekes módon még is csak lett felvételi vizsga, és nemcsak pofa vizit, meg boríték tologatás. Itt a maradék 24-ből csak 18 tudta megugrani, az egyszerű matekos felvételit. Nos katonaság alatt, viszont találkoztam egy emberrel, akivel ha programozónak megyek, egy osztályba járta volna. Ő el is végezte, de mondta, hogy a 18-ból csak 8 bírta végig vinni a sulit. A pláne az a dologban, ugye a 90-es évek elején, azért nem volt egy keresett szakma a programozó, úgyhogy ő sem talált munkát. Sajnos én sem, mert akkor a fene se tudja, hogy túl sok volt-e a szerelő vagy sem, de egyrészt akkor is féltek a pályakezdőktől, mondván úgy se tudnak azok dolgozni, meg a katonaság előtt állót sem vették fel dolgozni. Akkoriban eléggé csórók voltunk, nekem is kellett menni mindenfélét csinálni, hogy jusson benzin a Simson-ba. Otthon nem tudtam volna szerelni, mert nem volt normális, vagy semmilyen szerszám, egy-két bóvlitól eltekintve, pénz se lett volna rá. Nálunk is tyúk udvar volt, mert kellett, hogy legyen mit enni, de ott azt lehet megszerelni, ami felül van, meg oldalt az autón sajnos. A Trabant, Wartburg egyszerű, mert hóórukk és már kint is a motor.

(#11) bambano válasza pechman8 (#7) üzenetére


bambano
titán

a vectrámban az ecu egy tenyérnyi alapterületű, kevesebb, mint egy centi vastag hibrid integrált áramkör. hogy cserélsz benne kondit, pláne 3 óra alatt úgy, hogy még össze lehessen utána szerelni gyári állapotúra? sehogy.
a vectráknak népbetegsége a cim modul. én kiszedettem, haver újrakondizta, mert az akkora, hogy lehet, nem lett sokkal jobb. viszont azt a négy kormányközepet, ami van az autóban, soha nem tudták többet összehozni. és a vectrám egy hónap múlva lesz 20 éves.

ehhez képest egy parkpilotos, l2 önvezető autót szerinted hány helyen tudnak szakszerűen megjavítani? úgy, hogyha benyomod a gombot, hogy parkoljon, nem dózerolja le az egész parkolót? tán még a márkaszervizben se, de hogy helyi sufni műhelyben nem, az teljesen biztos.

ha lemondasz az elektromos csellentyűcskékről (tehát úgy választottad az autót, hogy gyárilag nincs benne semmi), akkor lehet házilag barkácsolni. ha modern autód van, akkor esélyed, mint falónak az epsomi derbin.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#12) JHC válasza pechman8 (#7) üzenetére


JHC
tag

Régen minden elektronikai eszközhöz mellékelték a teljes elektronikai tervrajzát, nem tudom, köztelező volt-e, de volt mindegyikhez, akkor a szempont volt. Ma egyenesen titkolják, mi és hogyan működik. Ha kell az elektronikáról rajz vedd meg, feketén ha kell de mindenképpen fizess érte. Mercedes Atego motor elektronka. A motor köpi a kipuba az elégetlen gázolajat, mindenre gondoltunk de erre nem. Cserébe nem tudod kicserélni, mert nem lehet venni újat csak úgy, hogy a műhely rendel egyet. Mivel a motorvezérlő tárolja a kulcs kódot azt illeszteni kell, de ez a kisebbik gond. Mivel azt mondták univerzális, 4-8 hengert tud kezelni ezért illeszteni kell az autóhoz, amit csak gyári programmal lehet, de ezt a tulajnak kell közvetlenül igényelnie írásban a tulajdonlást bizonyítva papírokkal, mivel a motorvezérlő csere visszaélésre adhat okot szerintük. Szét szedni nem próbáltuk, de nem is akartuk, mert rajta át folyatott gázolajjal van megoldva az egység hűtése, így nem lehet garantálni utána a megfelelő eltömítését. Az alkatrész akkor 1,2M forint + kiszállás oda-vissza 150km + munkadíj.

[ Szerkesztve ]

(#13) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Tipikus fából vaskarika: a modern autókat nem lehet otthon megszerelni, cserébe a szakszerviz sem ért hozzá.
Oké, értem én, hogy pl. az énfajta Meganomból is van majd 30! különböző verzió, meg opel motor van a Dévóba( vagy fordítva ;] )A Jaguár meg átcímkézett Ford,és az egész autóipar egy nagy katyvasz, de kérdem én, miért nem lehet ez ellen tenni? Megy a propaganda hogy legyél buszsofőr, határvadász, csinálj sok gyereket hitelbe, de ha ennyire hiányszakma az autószerelő, miért nem tesznek ellene? Pláne ha már a vasútunk döglődik, a buszok ritkák és lassúak, a magyar úthálózat meg finoman fogalmazva botrányos. Ja, megvan, ezért nyomatják a bicikliseket, azt otthon is meg lehet bütykölni, nem kell hozzá szakember, és elmegy a réten is.

Somatom:
Viccnek jó, remélem legalábbis hogy nem gondoltad komolyan, hogy olyan autót érdemes venni, amihez értenek a környéken. Még ha azért sírnék, hogy itt az Isten háta mögött nem tudnak megszerelni egy Lexus LFA- t akkor azt mondom jogos, de hát könyörgöm, 2007-es autó, nem űrtechnika.

(#14) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

A másik: ha nem ért hozzá, miért vállalja el, és mire fel kér százezer forintot, ha nem tudja/ lusta utánanézni, milyen szíj kell a kocsiba, plusz ha már mondjuk neki, hogy komplett vezérléscserét kérünk, miért nem cseréli ki az elkopott feszítőt? Persze tudom, azért, hogy legközelebb is visszamenjél. Csak a profit, a profit. Nem értem. :(

[ Szerkesztve ]

(#15) 8th válasza Jack Hunter (#13) üzenetére


8th
addikt

Miért, én is úgy vásárolok autót. Nem vagyok márkabuzi, engem nem érdekel miben ülök tehát én könnyű helyzetben vagyok. Légkondi + abs + esp legyen meg minél több lufi oszt annyi, a többi extrát nagyjából leszarom. Szerelőhöz veszem/vettem az autót. Sajnos ez a magyar realitás 2023-ban. VW csoportos jedi van a baráti körömben így már a harmadik konszern autót koptatom teljes megelégedéssel. + van még itthon egy youngtimer korú opel azt én szerelgetem ha baja van. Az nem para még minden mechanikus rajta az összes elektronika kimerül a világításban.

[ Szerkesztve ]

(#16) UnA válasza Jack Hunter (#13) üzenetére


UnA
Korrektor

"ezért nyomatják a bicikliseket" - te hol látsz ilyen háttérhatalmat, amelyik ezt a tevékenységet végzi? :)

@Coleman.B: ebből látszik, hogy már biztosan túl vén vagyok, mert a Mercedes esetén a W110 utáni modellt nem néztem volna veterán autónak...

[ Szerkesztve ]

(#17) Diabolis


Diabolis
tag

Igen, lehet találni. Nekem mondjuk szervizt nem sikerült, de szerelőt igen. Apró pici probléma, hogy 130km-re van.
Ellenben az egyhatos Gastrát is hozzá hordjuk. A minap olajcsere volt, nekem 10cm2 vízszintes talaj nincs a környéken, nem tudom megoldani. Környékbeli szerelő mondott ötvenötezer forintot. Ahhha... Üzemanyaggal együtt is olcsóbban jöttem ki a távolabbi szerelőmnél (plusz ha már ott voltam, megsimogattam a Vectrát).
Ne félj messzebbi szerelőt keresni, kompromisszumokkal ugyan, de biztosan találsz olyat aki jó. És a sima négyhengeres (de a V6 sem) ecotec azért nem egy bonyolult motor, nem kell hozzá három diploma. És ha nem hivatalos szerelő, az sem feltétlenül probléma. Ha valaki hobbiból csinálja, az is lehet jó.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#18) consono válasza Jack Hunter (#13) üzenetére


consono
nagyúr

"cserébe a szakszerviz sem ért hozzá." - Azért ez sem mindig van így, mi az asszony Yarisát 0 km-s kora óta a márkaszervízbe visszük, az elmúlt 8-10 évben mindent korrektül és korrekt áron megcsináltak. Mindegy volt hogy karosszériázni kellett, kapcsoló romlott el vagy a hűtőt kellett cserélni. A COVID utáni fejetlenséget leszámítva még az időpont foglalás is jól működik, időpontra megyünk, amit ígérnek határidőt azt meg tartják is. Kollégám Toyotáját szintén ők tudták rendesen diagnosztizálni és megjavítani, pedig ugyan azzal a problémával már 3 különböző helyen voltak vele...
Szóval van jó szakszervíz is, csak ki kell fogni...

"In God we trust. All others must bring data"

(#19) Somatom válasza Jack Hunter (#13) üzenetére


Somatom
veterán

Amit a típusról írtam, az vicc volt. Hat évig volt Kalosom, mielőtt egy kamikaze kiütötte alólam. Elégedett voltam vele. Igaz, én 60 ezerrel vettem egy cimborámtól. Az egy faék autó, nem értem, hogy mit nem tudnak rajta megszerelni.
De, egy modernebb autóhoz már kellenek típusspecifikus ismeretek. Sztem az a baj, hogy a tervezőknek, gyártóknak hiányoznak a közvetlen visszajelzések. Mondjuk, egy márkatalálkozón meghírdetik, hogy lehet találkozni az alkotókkal. Állnak sorban a placc közepén. Akinek az a tábla van a nyakában, hogy "én alkottam a Renault TPMS szenzort", azt a tulajok megdobálhatják a magukkal hozott, döglött szenzoraikkal. Sztem az ilyen találkozások sokat javítanának az autók tartósságán.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#20) bambano válasza Somatom (#19) üzenetére


bambano
titán

nem a mérnök csinál ótvar autót, hanem a marketinges meg a pénzügyes.
nem azt kellene kiállítani, hogy "én alkottam a tpms-t", hanem azt, hogy "én adtam utasítást 2 cent fillérb..ra"

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21) pechman8


pechman8
aktív tag

Na jó! Egy saját tapasztalaton alapulú kisszótár autószerelőkhöz:

Hívjál vissza valamikor a jövő héten -
Azt jelenti: nem akarom megcsinálni, sok munka kis pénz. Ez idő alat mással többet keresek.

Nem lehet
Azt jelenti: amit az előző, nem csinálja meg, kis pénz, sok ráfordított idő, vagy rosszabb esetben Ő számára lehetetlen.

Sok a munkám
Már ez is baj?! Azt hittem ennek örülni szoktak. Azt jelenti Rád nincs ideje.

Később megnézzük mi a probléma
Nem mondja meg neked mire gondol, mi a konkrét probléma, pedig legalább sejti.
... stb

Szóval a következőképpen lenne ez az autószervízesdi rendben:
Belépek.
Udvariasan hellyel kínálnak.
Felajánlják a kávét, teát amit udvariasan visszautasítok.
Alaposan és főként kedvesen kikérdeznek az autóról.
Ez után felderítik a hibát a jelenlétemben.
Megbeszljük a "kezelést" és az árat.
A műhelyben végzett munkálatokról videófelvételt készítenek.
... stb...

Hm? Ez lenne egy XXI. századi kiszolgálás kezdete... vagy miért is akarnak százereket fizettetni munkadíjra?

[ Szerkesztve ]

Saját korlátaimból nem léphetek ki, mások adottságaiba nem léphetek be.

(#22) Narxis


Narxis
nagyúr

Talán sose volt.

Thanos was right.

(#23) Somatom válasza bambano (#20) üzenetére


Somatom
veterán

Akkor úgy írom, hogy aki az adott ótvarért felelős.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#24) Somatom válasza pechman8 (#21) üzenetére


Somatom
veterán

Nálam ennek jelentős része kimarad. Fölösleges lenne magyaráznom neki, két éve csak ő nyúlt az autóhoz. Kávé is kimarad, mert nem szoktunk találkozni. Kora reggel leparkolom nála az autót, a kollégám odajön, átpakolom hozzá a cuccot, a kulcsot bedobom a postaládába és irány Németország. Két hét múlva, hazafelé, hajnalban odavitetem magam, a másik kulccsal hazamegyek az autómmal. 200 -ezer az értesítési limit és reménykedek, hogy közben nem fog hívni. :)

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#25) Evil Snowman


Evil Snowman
őstag
LOGOUT blog

Igazából már te is levontad a konklúziót. Messzire el kell kerülni a flancos egyen overállos helyeket. Amit keresni kell az a családi házak aljában, vagy a kert végében egy lepukkant melléképületben levő szerelők. Ők meg szívvel és tisztességgel csináljak a munkát. Saját tapasztalat. :K

[ Szerkesztve ]

(#26) bambano válasza Evil Snowman (#25) üzenetére


bambano
titán

én pl. elvittem az autómat egy nem annyira flancos szakszervizbe. mondták, javítani kell a féket, mert nem jó. ok. kifizettem 60 rugót a fékjavításra, nagyjából egy hét alatt ment tönkre megint.
utána elvittem márkaszervizbe, jó sokáig tartott, mocskos sokba került, de működik.
melyik az olcsóbb? 60 rugó egy hétre, vagy mocskos sok pénz 5 évre?

a tény az, hogy vagy elfogadod, hogy özönvíz előtti kézihajtányon közlekedsz, és akkor elvileg van esélyed, hogy Mekk mester a sufniban megkendácsolja, vagy veszel egy relatíve fiatal, relatíve felszerelt autót, és azt márkaszervizbe fogod hordani, mert sehol máshol nem fognak érteni hozzá. Ez az állítás nem zárja ki, hogy a márkaszervizben se.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#27) Csabroncka válasza Evil Snowman (#25) üzenetére


Csabroncka
addikt

Autószerelőhöz hasonlóan kell menni, mint a fogorvoshoz, lehetőleg ajánlás útján. Ott nem baszakszanak azon, hogy miért veszed meg a géphez a gyári alkatrészt, beszereli azt. Ha meg nem gyárit kérsz, elmondja, hogy van ez meg az, ilyen és amolyan áron mit szeretnél.../nem Ő dönti el, hogy ZS kategóriás fékekkel szereli gépet, vagy nem is engedi. Nem kérdezi meg miért hordod olajcserére 15 ezrenként a gépet.

Ja és amúgy tiszta a keze...

"in medias res"

(#28) Somatom válasza Csabroncka (#27) üzenetére


Somatom
veterán

Találó ez a fogorvos hasonlat. Arra fáj a fogam, hogy jó legyen az autóm. Majd szívom a fogam, amikor a szerelő mondja az összeget, aztán meg mintha a fogamat húznák, amikor ki kell fizetnem. :)

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#29) dabadab válasza Evil Snowman (#25) üzenetére


dabadab
titán

Amit keresni kell az a családi házak aljában, vagy a kert végében egy lepukkant melléképületben levő szerelők. Ők meg szívvel és tisztességgel csináljak a munkát.

Hát, lehet hinni ilyen népmesei hősökben, aztán utána meg meglepődni.

DRM is theft

(#30) bambano válasza Csabroncka (#27) üzenetére


bambano
titán

most fog mindjárt elkapni a roham, az ajánlás útján beszerzett fogorvostól...

egy rakás ótószerelőt láttam, aki szóba sem áll veled, ha te hozod az alkatrészt.
ja. ajánlás. az...
fogadj el ajánlást olyantól, aki mindig ócsóér' kendácsolást rendel, és ezt a szerelője meg is teszi. és ha te nem ezt szeretnéd, már nem is tudja megoldani. és ha számlát kérsz, úgy néz rád, mintha azt mondtad volna, hogy felcsináltad a kishúgát...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#31) Csabroncka válasza bambano (#30) üzenetére


Csabroncka
addikt

rossz emberekkel vagy körülvéve, egy szóval nem említettem a kontárkodást.

"in medias res"

(#32) Somatom válasza bambano (#26) üzenetére


Somatom
veterán

Nem értem, hogy a kettő miért ne függhetne össze. Aki a márkaszervízben megfelelő szaktudással nyúl az autódhoz, az a műszak végén az öltözőben hagyja a szaktudását, vagy hazaviszi? Ha ezzel a tudással kialakít egy olyan ügyfélkört, ami bizalommal fordul hozzá, az a szervízhez, vagy az emberhez lesz lojális? Sztem a legtöbb szaki így önállósította magát.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#33) bambano válasza Somatom (#32) üzenetére


bambano
titán

először is kérdés, hogy az én márkám szervizéből lépett le, mielőtt mindenjavító helyi szerelő lett.
másrészt ezt fejtsd ki nekem bővebben:
bevittem a szekeret fék javításra, meg akkor már csinálják meg az éves motyót.
és a munkafelvevő gizi elolvasgatta a márka belső weblapján, hogy visszahívás van az autóra, az esp-ben szoftver hibát javítanak. nem engedett el addig, amíg rá nem tették a cuccot a kocsira.
mondjuk két éve lelépett a márkaszervizből a szaki. ő egészen pontosan mit csinált volna ebben a helyzetben?

szerk: de azt is megkérdezhetném: az én autóm volt a fajtájából az első a Tiszántúlon. Annyira első volt, hogy azért csúszott pár napot az átadás, mert fel kellett vinni a rendszerbe a "kódot".
Ehhez az autóhoz még akkor se lenne itt hozzáértő szerelő, ha márkaszervizbe vinném (és korábbi összezörrenéseink miatt nem bojkottálnám az itteni márkaszervizt...).

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#34) Somatom válasza bambano (#33) üzenetére


Somatom
veterán

Ki mondta, hogy mindentjavító lett? A márkád szervízében dolgozott, onnan van az ügyfélkör és továbbra is a márkával foglalkozik. Csak, míg a márkaszervízben nem tudod, hogy a mester, vagy egy tanonc nyúlt az autódhoz, addig home service -ben tudod, hogy a mester csinálja. Ez nyilván a gari utáni időszakra vonatkozik. Egy szakember tudni fog a visszahívásokról is.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#35) bambano válasza Somatom (#34) üzenetére


bambano
titán

miért ne tudnám, hogy a márkaszervizben ki babrálja az autómat?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#36) Somatom válasza bambano (#35) üzenetére


Somatom
veterán

Honnan? Ott ülsz és nézed, ahogy csinálják? Vagy, a munkafelvevő Gizi mondta? :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#37) Evil Snowman válasza bambano (#26) üzenetére


Evil Snowman
őstag
LOGOUT blog

Kissé általánosítasz. A jelenlegi Honda szerelőm egy mezei kis sufniban nyomatja, amit a szintén autószerelő apukájától örökölt. Mielőtt elkezdett maszekolni előtte 10+ évet húzott le egy budapesti Honda márkaszervizben. ;) Eddig szart még nem csinált.

Ahogy Csabroncka is írta ajánlás útján találtam, kb. kihalásos alapon van hozzá időpont, mert annyian mennek hozzá. Akkor gondolhatod, hogy nem végez szar munkát.

@Csabroncka: enyémnél ugyan ez van. Kerek perec megmondta, hogy csak gyári alkatrészt szerel be lehetőleg, vagy egy általa is a gyakorlatban megbízhatónak talált utángyártottat. Erre egy példa, Honda beszállítót váltott alsó-talpas gömbfej esetén, azóta volt már rá nem egy precedens, hogy a gyári a beszerelés után fél évvel kifordult anyaghiba miatt. Azóta csak vagy a Hardrace vagy az 555 által gyártott talpasokat teszi be, mert azzal nincs gond. :K
Ettől függetlenül a döntést rád bízza, annyi kikötése van, hogy az általad hozott noname alkatrészekre nem vállal garit. Szerintem ez így korrekt.

@dabadab: lassan 5 éve ismerek egy ilyet és azóta sem változott. ;)

(#38) Somatom válasza Evil Snowman (#37) üzenetére


Somatom
veterán

+1
Én itt, a fórumon ismertem meg, amikor a Kalos utódját kerestem. Aztán bekéredzkedtem hozzá. Egyszer hívott, hogy baj van, repedt a hátsó híd, cserélni kell. Én Németországban. Mire hazajöttem, szerzett egy bontott hátsó hidat és beszerelte. Nemtom, hogy ez márkaszervízben hogy lett volna.
Apropó, márkaszervíz. Volt egy levehető tetős 4Runnerem. A típust Japánban gyértották USA és szaudi piacra, de az enyémet NATO megrendelésre vitték Svájcba. 3.0, V6, automata. Nem sok mászkált belőle itthon. Ecccer elmúlt az overdrive. Kérdeztem a Toyotától, hogy szerintük melyik a legjobb szervíz. Monor. Nosza, autó el Monorra. Azt mondták, hogy váltó hiba. A tempomat sem működött, ott meg vmi vezérlőegységet akartak cserélni. Váltót nem javítanak, csak csere. Cirka húsz éve lett volna 800 -ezer. Ezt erősnek találtam, átvittem az autót a Bártfay -hoz. Ott azt mondták, hogy a váltónak semmi baja. Végül ajánlásra elvittem Szigetszentmiklósra, egy mágushoz. Megállapította, hogy egy 5000 Forintos hőgomba szart be, hideg jelet adott, ezért a váltóvezérlő nem engedte az overdrive -ot. A tempomatról meg kiderítette, hogy a hülye riasztós úgy szerelt fel vmi egységet a lemezre, hogy a csavarral odacsípte a fékjel vezetékét. Részemről ennyit a márkaszervízekről.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#39) dabadab válasza Evil Snowman (#37) üzenetére


dabadab
titán

@dabadab: lassan 5 éve ismerek egy ilyet és azóta sem változott. ;)

Gondolom viszonylag kevés erőfeszítéssel tudnál mondani még ötöt, akik hasonló körülmények között nyomják és eszedbe nem jutna a kezük közé adni az autót.

DRM is theft

(#40) Sethdobaloah válasza pechman8 (#7) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

Dehogy hallja :D Feleségem volt kocsijába egyszer véletlenül beültem... kb csak odébbállni vele. És már indultunk is a szerelőhöz. Odafelé nem is kellett kormányozni kb, a gázadás/elvétellel lehetett kanyarodni :D
Kérdeztem, miért nem szólt? Hát nem vette észre... gondolom a kátyúkat sem :D

...csak én vagyok helikopter?

(#41) GabN73 válasza Evil Snowman (#37) üzenetére


GabN73
addikt

Én meg a Jag szerelőhöz úgy mentem 1 év után a kocsiért hogy vagy rágyújtom a házat családostól, vagy kifizet x összeget.

(#42) bambano válasza Somatom (#36) üzenetére


bambano
titán

általában igen, bemegyek és megnézem a lényeges műveleteket.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#43) bambano válasza Evil Snowman (#37) üzenetére


bambano
titán

oké, akkor egy példa:
gumit cserélsz egy modern autón. vagy szélvédőt.
ezt úgy illik, hogy lecseréled a gumit, rárakod a lézeres futómű állító padra az autót, majd beállítod fizikailag a futóművet. utána rádugod a számítógépet, beállítod az elektronikus kormányközepeket, stb.
majd hitelesített, pontosan megtervezett helyen (erre fenntartott helyiségben) leállítod az autót, felrakod a pontosan hitelesített helyre a falon azt a gyári kiadású qr kód táblát, amit vaskos zsetonért megvettél, és azzal, meg a notebookkal beállítod az l2 önvezetést az autóban.

szélvédő csere dettó, mert a kamerát le kell venned a szélvédőről a csere miatt.

na lássuk, ebből mit tud a te helyi honda szerelőd. van egyáltalán vízszintes hely a sufnijában? ami tényleg vízszintes?

azt állítottam, hogy vagy muzeális szekérrel jársz, vagy újjal, de akkor márkaszervizbe. ez nem KISSÉ általánosítás, hanem TELJESEN az, de ettől még igaz.

én az idősebb autóimat már nem hordom márkaszervizbe, mert nincs kéznél rendes szerviz. bosch szakszervizbe hordom, ami azért egy fokkal jobban felszerelt és elvileg jobban szakértenek a szekérhez, mint józsi bá az utca végén. na oda vittem be a fiatal autómat, mondták, hogy oda ne vigyem, semmilyük sincs hozzá. mégegyszer: BOSCH szakszerviz. Józsi bá azt se fogja tudni egy relatíve új autóról, hogy hol van benne a szervizcsatlakozó. ecu-t javítani? lol. a vectra ecuja teljesen ugyanúgy néz ki, mint egy fékbetét és ki van öntve valami műgyantával. azt maximum szemmelveréssel tudod motiválni, hogy javuljon meg...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#44) Somatom válasza bambano (#42) üzenetére


Somatom
veterán

Én azért fizetek, hogy ne kelljen vele foglalkoznom. Addig tudok mást csinálni. Pl. pénzt keresni. Normális szervízben az ügyfél be sem mehet a szerelőcsarnokba. Az étteremben sem szokás bemenni a konyhába megnézni, hogyan készíti a szakács a kajámat. Pont attól jó egy szerelő, ha nem kell a nyakára járni, hogy rendesen meg legyen csinálva az autó.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#45) bambano


bambano
titán

egyébként meg azt tapasztalom, hogy a szerelők elkurvulnak. ennek két oka lehet:
járok valahova, esetleg évekig, szépen apránként folyton csökken a színvonal, míg egyszer csinálnak egy komolyabb mellényúlást és attól kezdve nem megyek oda. esetleg megveszik a céget.

a másik, hogy ahova az egyik autóval bemehetek, a másikkal már nem. egyszer volt nálam 4ütemű trabi egy nyaralás idejére, és baj volt vele. mindenféle szerelőt felhívtam a telefonkönyvből (igen, ennyire régen volt), mind mondta, hogy trabant, oké, mehetek, 4 ütemű? akkor nem. a g astrát nagyjából bárhol megfaragják ma már. a vectrát már van, ahol nem. az insigniát meg meg se nézik. amikor megvettem a vectrát, rakatni akartam bele rendes riasztót. elvittem egy "szakihoz", aki mindenhez is értett. Szétborította az autót, szurkált, vágott, szigszalagozott, mindent csinált, majd 7 óra kőkemény "munka" után bevallotta, hogy fogalma sincs, mi hol van a vectrában. akkor látott életében először CAN buszt. megkerestem a gyári beszállító helyi szervizét, ott pikkpakk beleraktak egy típusazonos riasztót.

szóval nem tudsz mit csinálni, a sufni szervizben nem képesek követni az autókat.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#46) bambano válasza Somatom (#44) üzenetére


bambano
titán

ez egy elfogadható hozzáállás, ha van kire ráhagyni az autót.
ha meg nincs, akkor vagy magad csinálod, amit lehet, vagy minimum ott lihegsz a nyakukon, mikor csinálják.

például az astra az asszony autója. hordta márkaszervizbe. majd egy alkalommal én vittem, és én be is mentem vele (a nem gyári okossággal) a műhelybe. feltolták az autót a csáposra, majd ott pingvinezett mindenki. kb 10 perc után lett világos számukra, hogy hiába szuggerálják, hogy menjek ki, nem megyek ki. akkor nekiláttak az orrom előtt. az egyik inas kikapta a légszűrőt, akkora kosz meg por jött ki belőle, mint amit évtizedek óta nem cseréltek. három szakközepes tanonc egy óra alatt takarította fel a koszt, ami kijött az autóból. és akkor már azt feltételeztem, hogy a motorolaj is okosba ment korábban. vezetett szervizkönyv, márkaszervizek, számlákkal, asszonypilóta...

na ide visszavinnéd? és itt, vidéken, MIND ilyen.

te például bevinnéd az autódat a márkakereskedés szervizébe, ha az eladó, akitől vetted, szidja a saját szerelőit? én máshova hordom...

tök jó lenne minőségi szolgáltatást kapni, de itt nincs. olcsóbb elcseszni egy napot, és a körmükre nézni, mint utána, ha baj van, megoldani.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#47) Somatom válasza bambano (#46) üzenetére


Somatom
veterán

Faguriga legyek, ha értelek. Korábbi posztjaidban Te preferáltad a márkaszervízt. Most meg ugyanazt írod róla, mint én.
Egyébként ha matekozol egy kicsit az ő fejükkel, akkor kijön, hogy miért nem szabad márkaszervízbe vinni az autót. Kivéve a gariidő, de tulképp akkor is csak a pecsét miatt.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#48) Djuree válasza Somatom (#44) üzenetére


Djuree
félisten

pont hogy nem így van, egy normális szervízben bemehetsz megnézni, ahol nem engednek be, oda nem is viszem a kocsit. ennyire egyszerű. ahova bemehetsz hidd el ott meg is csinálják, ahova nem ott nem biztos. ma már nem szabad megbízni senkiben.

[ Szerkesztve ]

LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver

(#49) consono válasza Somatom (#47) üzenetére


consono
nagyúr

Nem preferált, azt mondta, hogy modern autónál nem nagyon van más lehetőség...

"In God we trust. All others must bring data"

(#50) Somatom válasza Djuree (#48) üzenetére


Somatom
veterán

A szervízcsarnok üzemi terület. Ahhoz, hogy oda bemehess, minimum egy tűz és balesetvédelmi oktatásban kell részesülj, aminek megtörténtét az aláírásoddal kell igazolnod.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.