Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#370) Runner_fxr válasza Vesa (#369) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Utólagos építés az sajnos meg sem közelíthet egy gyárit. MTB-ban az agymotor egy zsákutca! Nem véletlenül nem csinál ma egy épkézláb gyártó sem ilyet. Amikor beleraksz egy 3-4 kilós agymotort egy bringa kerékbe, akkor ott már majdnem mindegy milyen a váz geometriád, a láncvilla hossz lesz a legkisebb bajod. Teljesen hazavágja az irányítást ha kicsit is csapatósabb terepre viszed. Itt csak a középmotoros megoldások az életképesek, utólagosan meg nincsenek jó minőségű középmotoros megoldások, csak a gyári kialakítás a jó. Amikor a vázat is speciálisan az adott középmotorhoz tervezik és gyártják le.
Az agymotor jól használható aszfalton és jó minőségű földutakon, kb ilyen cross trekking szintű felhasználásra még jó. Viszont a konkrét MTB felhasználás mellett már elvérzik.
Egyébként egy csomó olyan átalakító szett van, ahol az agymotor mellé kapsz olyan akkut amit a kulacstartó helyére kell felcsavarozni, ez megoldható, de ettől még fos lesz az irányításod terepen. És abban sem vagyok biztos, hogy a vázad hátulja túl sokáig fogja bírni a 3-4 kilós agymotort, ugyanis nem ehhez tervezték. Persze ez csak akkor probléma ha terepeznél vele, aszfalton bírni fogja.

Ami az árakat illeti, valóban soknak tűnik 2-3 millió egy kerékpárért, de azért ezt érdemes úgy megvizsgálni, hogy az a fent linkelt Mondraker például az elérhető abszolút csúcstechnológia a kerékpárokon belül.
Ezért nem hasonlítanám a széria motorokhoz vagy autókhoz. Hasonlítsuk csúcskategóriás, verseny motorokhoz vagy autókhoz, akkor már mindjárt helyre billen az ár arány.
És azért nem feltétlenül kell 2-3 milliót kiadni egy bringára ha pedelec-re fáj a fogunk.
Néhány száz ezertől indulnak, az megint egy más kérdés ha az igényeink olyan magasak, hogy az elérhető abszolút csúcs technikát szeretnénk, ez esetben ne lepődjünk meg ha vastagon fog a ceruza a kasszánál. :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.