Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Raysen623


Raysen623
addikt

MS nagyon fényezni akarja magát. Lesz aki beveszi ezt a marketing bullshitet.

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#2) szmörlock007


szmörlock007
aktív tag

nagyon köszi a cikket :R
Erre pont nagyon kíváncsi voltam :D

(#3) .LnB válasza Raysen623 (#1) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Ők már csak így kommunikálnak. De csak kérdezd meg őket, hogy mennyi konzolt adtak el a generáció alatt, egyből elnémulnak. :U ;]

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#4) #10949376


#10949376
törölt tag

majd amelyikre jobb grafikus játékok jönnek azt veszem meg jövőre.

(#5) szmörlock007


szmörlock007
aktív tag

Egyébként ebből nagyon sokat profitálhat az Amd, hiszen a Microsoftal ugye érthető okok miatt nagyon jóban vannak, együtt dolgoznak és az Ms ugye mostmár rengeteg stúdióval rendelkezik, akik játékai mind jönnek Pc-re is. A bethesda eddig is amd partner volt (az egyik legfontosabb), de ahogy látom a többi ms stúdióval is jobban együtt fognak dolgozni. Ugye Abu említette régebben, hogy az amd dolgozik egy speciális Api-n amivel gyorsítanak a szabványos ray-tracing implementáción, és elérhetővé teszik a hardverben levő lehetőségeket ami pl xbox series x-ben is benne van. Na most, ha én lennék Amd, mindenképpen elérném valahogy, hogy az Ms összes játéka kihasználja ezt. Hiszen az Xbox series konzolokhoz mindenképpen használnak egy nagyon hasonló rendszert a stúdiók, és ha csak a Microsoftot meg lehetne nyerni ennek a Pc-s implementálására, már az is hatalmas fegyvertény lenne Ray-tracing fronton, hiszen ugye Ms alatt már rengeteg stúdió (többek között bethesda, id software, machinegames, obsidian, ninja theory stb..) van, és ezt ilyen formában Amd-nek mindenképp ki kellene használni szerintem.
Abu, neked erről mi a véleményed?

[ Szerkesztve ]

(#6) AxBattler válasza #10949376 (#4) üzenetére


AxBattler
félisten

Jobb szerintem nem lesz egyik sem, csak a "szolgáltatáscsomagban", illetve 1-2 db exkluzív címben lesz eltérés. Te csak azt döntöd el, hogy melyik ujjadba harapj. ;)

"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................

(#7) sh4d0w válasza #10949376 (#4) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

A grafikától még nem lesz semmilyen játék jó.

https://www.coreinfinity.tech

(#8) #10949376 válasza sh4d0w (#7) üzenetére


#10949376
törölt tag

de igen,akkor minek új konzol jó a ps2 úgye?

(#9) sh4d0w válasza #10949376 (#8) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Mesélj még. A régi Doom III nagyon szép és dögunalom, Max Payne nem túl jó grafika, de hihetetlenül eltalált hangulat és ugyanúgy a Defcon.

https://www.coreinfinity.tech

(#10) Qkackca válasza #10949376 (#8) üzenetére


Qkackca
őstag

Te még nem találkoztál szép, de nem élvezetes, rossz játékkal?
Akkor nagyon szerencsés vagy.

http://www.hwbot.org/user.do?userId=8629 | 'hét lakatlan faluban nincsen párja'

(#11) #10949376 válasza sh4d0w (#9) üzenetére


#10949376
törölt tag

nyilván van rá példa de ha grafika ocsmány akkor meg mindegy milyen nálam kuka játssz ps2-vel akkor neked nem való új generáció

(#12) GodGamer5 válasza .LnB (#3) üzenetére


GodGamer5
addikt

Ez nagyon gonosz volt. :C ;]

Akkor ez az egész megint csak a marketingről szól.

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#13) xsjado93 válasza #10949376 (#4) üzenetére


xsjado93
senior tag

Grafikus játéknak ott van a playstation exkluzív Dreams :DDD
Szóval akkor a PS5 lesz a te konzolod ;]

Your life is a lie.

(#15) Ctrl+Alt~Del


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Tud valaki magyar oldalt javasolni, ahol érthetően le van írva, hogy mi az a ray tracing meg a cikkben levő hangzatos kifejezések?

magyarra ezt a ray tracinget hogy fordítják pl? Sugárkövetés? :)

[ Szerkesztve ]

W | W | H | W | W | W | H

(#16) #06658560 válasza #10949376 (#4) üzenetére


#06658560
törölt tag

Corel vagy PS szimulátorra gondolsz?

(#17) Sanya válasza Raysen623 (#1) üzenetére


Sanya
nagyúr

Sokkal több vevőjük lenne, ha kiállnának és azt mondják, hogy elbuktunk, vége.

Vagy nem arról szól az egész marketing, hogy eladjuk a terméket?

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#18) Sanya válasza Ctrl+Alt~Del (#15) üzenetére


Sanya
nagyúr

Sugárkövetés, igen.

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#19) sh4d0w válasza #10949376 (#11) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Majd azzal játszok, amivel kedvem tartja.

https://www.coreinfinity.tech

(#20) bunfi válasza Ctrl+Alt~Del (#15) üzenetére


bunfi
őstag

Innen el tudsz indulni és ha érdekel valami bővebben akkor rá tudsz keresni Google-lel.

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#21) Teebor9 válasza #10949376 (#11) üzenetére


Teebor9
tag

Ajánlom a Kindom Classic, Kingdom New lands és a Kingdom Two crowns játékokat.

(#22) szasanyi


szasanyi
félisten

Ez tipikus kormányzati kommunikáció: nem hazudnak, csak nem mondanak igazat.

(#23) Bounti válasza Raysen623 (#1) üzenetére


Bounti
aktív tag

Ez nem éppen marketing kaka, mert ahogy a cikkben is le van írva, bár a hardver tudja a PS-ben is, mindezeket át is kell írni, ami idő es főleg pénz.

Természetesen minden lehetőséget megragadnak, hogy reklámozzák a saját rendszerük okosságait, ezt teszi a Sony is.

[ Szerkesztve ]

Ha a halál árnyékának völgyében járok is, nem félek a gonosztól... Mert én vagyok a völgyben a legesleggonoszabb!

(#24) Raysen623 válasza Bounti (#23) üzenetére


Raysen623
addikt

Akkor sem ugyanaz ha maga a hardver tudja és használják is, vagy szoftveresen még van valami teendő a hardver képességek használta előtt. Tehát rossz a kommunikáció, illetve zavarkeltő a vásárlóknál. Ha azt mondanák hogy a Dx12 Ultimate minden képessége és feature-e XBOX stb akkor oké, de csak hardverre vonatkozóan nem az.

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#25) szasanyi válasza Raysen623 (#24) üzenetére


szasanyi
félisten

Tudod hogy van ez: ha igazat szólst őszinte vagy, ha hazudsz akkor csaló, ha féligazságokkal operálsz és kertelsz akkor marketinges vagy politikus. :O

(#26) boxmaci


boxmaci
csendes tag

Mégis a legfontosabb feature a Sampler Feedback Streaming csak Xbox-on lesz elvileg, mivel az egy hardveres costum megoldás a Series gépeken, ami nem csak a sávszélesség kihasználására van kihatással, hanem gyakorlatilag az elérhető RAM megnövelésére is szolgál, állítólag jóval hatékonyabb mint a sima SF PC-n.

(#27) Ctrl+Alt~Del válasza bunfi (#20) üzenetére


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Koszonom!

W | W | H | W | W | W | H

(#28) Bounti válasza Raysen623 (#24) üzenetére


Bounti
aktív tag

Pillanatnyilag van olyan funkció, fícsör, vagy hívjuk akárhogyan, amit az egyikben nem találunk meg. Ezert nem csak marketing húzás (illetve dehogynem, viszont igaz).

A konzol az én olvasatomban olyan mint az iphone. A hardver a szoftverrel együtt ad valamit.

Amúgy biztos vagyok benne, hogy a Sony is lép majd ezügyben, és bemutatják azoknak a funkcióknak a saját verzióját.

Ja, mondom ezt az egészet úgy, hogy soha nem volt konzolom, és nem is hiszem, hogy mostanában lesz...

[ Szerkesztve ]

Ha a halál árnyékának völgyében járok is, nem félek a gonosztól... Mert én vagyok a völgyben a legesleggonoszabb!

(#29) RudY


RudY
addikt

Tehát amit a Micro állít az XS tesókról az valóban tény, és ami a PS 5 specifikációban így szerepel: <i>Custom RDNA 2</i>, az is igaz. Akkor helyben vagyunk. :)

(#30) Kansas válasza Bounti (#28) üzenetére


Kansas
addikt

Hírem van, ez fordítva is igaz, pl a PS5 SD-je több mint 2x gyorsabb az XBOX-éhoz képest, meg még pár egyéb nyalánkság(spéci 3D audio, stb), ha érdekel, nézd végig ezt a bemutatót.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#31) Bounti válasza Kansas (#30) üzenetére


Bounti
aktív tag

Ez is igaz, bár minden valószínűség szerint ahhoz, hogy az xbox ssd-je is ilyen gyors legyen valószínűleg elég lenne erre képes ssd-t belerakni. Ez azért nem ugyanaz mint amit említettem. A spéci audio viszont már az. Azt meg a Microsoft hagyta ki (bár az nem az AMD Rdna2 fícsöre).

Mint azt mondtam volt, nekem egyik sem lesz valószínűleg, csak azért szóltam bele a témába, mert véleményem szerint ez nem csupán marketing volt a részükről.

[ Szerkesztve ]

Ha a halál árnyékának völgyében járok is, nem félek a gonosztól... Mert én vagyok a völgyben a legesleggonoszabb!

(#32) Kansas válasza Bounti (#31) üzenetére


Kansas
addikt

SSD kapcsán a PS5 tulajoknak az a jó hír, hogy sima piaci PCIe v4 SSD-t is bele lehet majd tenni(megfelelő sebességűt és fizikai kiterjedésűt, persze), és a custom kontroller átveszi fölötte a vezérlést - és az SSD vezérlőben van bőven custom feature, míg az XBOX tulajok vehetik a Microsofttól(Seagate-től) a custom bővítőmodulokat

Az RDNA2 feature-ök kapcsán meg ahogy látom, a MS az a DirectX nevezéktant használja, a Sony meg az AMD eredeti feature-neveit, pl. mesh shader(DX)=primitive shader(AMD)
Leginkább csak játék a levédetett nevekkel...

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#33) Bluverkill válasza Kansas (#32) üzenetére


Bluverkill
tag

primitive shader nem egyenlő a mesh shader-el. Ezt onnan is lehet tudni hogy a Mesh shader ugyan úgy mesh shader a vulkan api-ban illetve az OpenGl-ben is szóval nem a DX egyedi elnevezése.

[ Szerkesztve ]

(#34) zzola válasza .LnB (#3) üzenetére


zzola
félisten

Még jó, hogy vannak fanboyok a világon... ;]

(#35) Kansas válasza Bluverkill (#33) üzenetére


Kansas
addikt

Akkor olvass utána esetleg, a PS5 ismertetőkben is szerepel.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#36) Kansas válasza Kansas (#35) üzenetére


Kansas
addikt

Javaslom végignézni ezt a magyarázó videót.

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#37) Bluverkill válasza Kansas (#35) üzenetére


Bluverkill
tag

Nem ugyan az a kettő.
Illetve javaslom elolvasni ezt a posztot is.
Tehát hasonlítanak egymásra de nem ugyan az a kettő.

[ Szerkesztve ]

(#38) Kansas válasza Bluverkill (#37) üzenetére


Kansas
addikt

Ezek szerint te nem olvastad el... az a poszt amit linkelsz a GCN primitive shaderről szól(annak a szabadalmát próbálja magyarázni), nincs sok köze az RDNA-hoz, nem a PS4-ről beszélünk itt, hanem a PS5-ről. Vagy úgy gondolod, hogy az Ampere CUDA mag is ugyanaz, mint a Tesla CUDA mag, csak mert ugyanúgy hívják?

Az egész arról szól, hogy az MS hangsúlyozni akarja, hogy a PC RDNA2 és az XBOX Series S/X gyakorlatilag ugyanaz a platform, ugyanúgy DirectX-en, ugyanazokkal a feature-ökkel, míg a Sony PS5 az egy customabb valami.
És erről a Sony-féle "custom-ságról" próbálja a néppel elhitetni, hogy rosszabb, mint az övé, a Sony meg nyilván az ellenkezőjét. Marketing az egész, de azért az utalhat valamire, hogy a Sony platformján dupla sebességű(és standard alkatrésszel bővíthető) SSD és jelentősen fejlesztett audio rész... nyilván mert a customizálással butítani akarták... kétlem.

Amúgy meg az MS fagyi visszanyalhat, hiszen ha az azonos platform miatt nem igazán lesz olyan játék, ami XBOX-on kijön, PC-n pedig nem(miközben persze ez kedvez a PC-seknek), akinek van kellően erős PC-je, azt nem igazán lesz mivel XBOX vételre motiválni, max az árral a második/harmadik PC helyett, mondjuk a gyerekeknek...

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#39) RudY válasza Kansas (#38) üzenetére


RudY
addikt

Minden tőlük PC-re, konzolra és xCloud-ra is. Miért probléma, hogy nem ragadnak le csak a konzolnál és az egész család használhatja a szolgáltatás csomagot konzolon, pc-n, mobilon, tableten?
Boxos játék egyébként jó ide a Dolby Atmos-t használják, ami a jövőben még inkább így lesz. Nyilván egyszerűbb és beváltabb, mivel a Dolby Atmos for Headpohes normális sztereó fejesekkel is használható, támogatja több tv és hangrendszer is. A Sony 3D audiója egyelőre csak a fejeseknél működőképes, tovább fejlesztések után lesz alkalmas pl. tv-n.
A PS 5-nél nem 1 SSD van, hanem 6 db Toshiba TLC chip és így jobban kijön a matek a tárhely fura méretet illetően, ami ugye sokakat megzavart. Plusz érthetőbb a nyers olvasási sebesség, ami közel a duplája az XSX SSD (szintén nyers olvasási) sebességének. Esetleges meghibásodás esetén némileg körülményesebb lesz valamelyik chip cseréje, főleg a hazai "fura" szervizükre való tekintettel.

Lényegében és általában a többség igenis örül az erős konkurenciának, különben a Sony már rég meglépte volna azt, hogy a konzoljuk Sony tv-n, Sony fülessel, Sony hangrendszeren lenne csak használható.

[ Szerkesztve ]

(#40) Kansas válasza RudY (#39) üzenetére


Kansas
addikt

Nem probléma, csak akkor, ha magas eladási számokat akarnak konzol tekintetében. Nekem pl. erősen megkönnyítették a "milyen konzolt vegyek" problémakörét, mert így semmi szükségem XBOX-ot venni az PS és PC mellé.
A Sony lead architekt egyszerűen megindokolta, miért nem Dolby Atmos-t támogatnak: nem akarják magukat az azt támogató audio HW-hoz kötni, a Tempest Audio minden hardveren menni fog, az hogy bejelentéskor(márciusi a Mark Cerny videó) csak fej/fülhallgatókkal(de azok közül mindegyikkel!) működött, nem jelenti azt, hogy megjelenésre nem készülnek el a többivel.

Az SSD sebessége nem közel duplája, hanem több mint duplája az XSX-ének(nyers adatra PS5 5,5GB/s XBOX 2,4GB/s), ráadásul PS4 játék mehet külső HDD-ről vagy SSD-ről, azt nem kell a gyors tárhelyre tenni. A javítás kérdésköre valóban érdekes, de manapság már ezeket a konzumer termékeket(laptopokat is beleértve) nem szerelni hanem cserélni szokás, és gondolom a megbízhatóságot is belekalkulálva ez megéri a Sony-nak, különben nem ilyenre tervezik. A 6 NAND chip mellett azért van egy custom vezérlő is, gondolom az is egy ok volt, hogy ne sima m.2 legyen belőle.
Jut eszembe, azt sokan elfelejtik, hogy bár az XBOX belső SSD-je cserélhető elvileg, a piacon nem kapni olyat, mert abban a formátumban egyszerűen már a SATA SSD is baromi ritka, az NVMe pedig gyakorlatilag nem létező, főleg 1TB méretben(nekem mondjuk van egy 240GB-s a döglött Lenovo laptopomból, de az ugye haszontalan konzol szempontból), szóval ha az elpukkan, azt is lehet vinni szervízbe cserére...
Egyébként láttál XBOX Series X szétszedős videót, vagy akár cikket fotókkal? PS5-höz van hivatalos is, XBOX-hoz csak CGI videó, illetve a DF-nél is "csak" egy demo builder kit van, nem egy igazi példány, szóval a szerelhetősége kérdéses, ráadásul a belső SSD egy pillanatra sem látszik rajta... szóval óvatosan hasonlítgassunk...

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#41) Bluverkill válasza Kansas (#38) üzenetére


Bluverkill
tag

Akkor nyílván a Digital Foundry-s csávó is rosszul tudja. Meg nyílván Jason Ronald is hülyeséget beszél
Miszerint a Xbox az egyetlen aminek full hardwer supportja van. Meg ugye ebben a cikkben is amiatt van benne az hogy vártak mielőtt még véglegesíteték a hardvert mert a Microsoft nem lenne annyira ügyes hogy megcsinálja azt amit a Sony és custimalizálja. Meg ha már custimalizálás azt is remélem tudod hogy a Xbox-ban is vannak custom részek.
Főleg érdekes dolog amúgy az is hogy maga a Sony ezeket a technologiákat amik itt említve vannak nem mutata még játék közben.
Meg ugye azért remélem azt is tudod hogy a Microsoftnak egy több mint tíz éve fejlesztet audió eljárása van amit bele raktak a Xboxba. Na mindegy.

(#42) Kansas válasza Bluverkill (#41) üzenetére


Kansas
addikt

Az általad hivatkozott mindkét linken a Microsoft vagy Microsoft alkalmazott nyilatkozik, hogy a kurva életbe állítana mást mint a hivatalos MS litánia?
A DF meg ugyan ért hozzá, de túl gyakran adja el magát, az XBOX belsejét bemutató cikkben olyan szinten szopják föl a Microsoftot, hogy pár marketinges tuti elélvezett tőle...
De legyen, edd az MS ostyát, ha az jobban ízlik, de misével hagyj engem békén!

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#43) Ctrl+Alt~Del


Ctrl+Alt~Del
senior tag

A hardverek képességeit a legjobban a játékok demonstrálják, nem a hangzatos marketing.Egyelőre abból sajnos nem nagyon látunk semmit.

[ Szerkesztve ]

W | W | H | W | W | W | H

(#44) RudY válasza Kansas (#40) üzenetére


RudY
addikt

Ezek szerint vagy nem ismered a Dolby Atmos-t, a Dolby Atmos for Headpones-t, vagy te is összemosod/kevered a Dolby Atmos Sourround-dal. [link]. Ugyanakkor a Dolby mérnökei szerint is izgalmas a Sony megoldása (Spatial Audio and the PS5), egyértelműen örvendetes és remek, hogy ebbe öl pénzt és munkát a Sony. Fölösleges egymással szembefordítani, mert mindkettő zseniális és élvezetes.

"...ráadásul PS4 játék mehet külső HDD-ről vagy SSD-ről, azt nem kell a gyors tárhelyre tenni."
Ez mindkét konzolnál ugyanígy van, hogy miért a PS 5 van nálad kiemelve, az már kiderült a többiből is.
Egyébként nagyon úgy tűnik, hogy - egyelőre - fölösleges kapkodni az NVMe bővítéssel:
Xbox Series X: What's The Best SSD Option For Back Compat Xbox Games?

A demo bulder kit-hez képest nincs jelentős változás, de ezek szerint erről is lemaradtál, pedig márciusi:
Xbox Series X Hands On

XSX|S esetében sem beszélt senki otthoni cseréről vagy javításról, fölösleges ebbe az irányba eltekerni.
[link]
Egyértelmű tény, hogy szervizesen könnyebben cserélhető probléma esetén, ahogy látható is a fotón. Nem mintha problémát jelentene a PS 5-nél egy-egy nand chip cseréje, de sokkal valószínűbbnek tartom, hogy a hazai megoldás inkább az alaplap vagy a gép cseréje lesz, még a gari lejárta után is. Ettől függetlenül nyilván nem valószínű a tömeges SSD meghibásodás, kár ettől megijedni.

Nem láttam itt olyat, aki rábeszélt volna téged az XSX/S vásárlására, főleg a PS 5-tel szemben állítva, inkább azt látni, hogy magadat győzködöd a döntésed helyességéről. Viszont az is tény, hogy másoknak más tetszik és más indokok alapján választanak máshogy (akár mindkét konzolt is)... vagy éppen eszük ágában sincs PC géminggel foglalkozni...és még sorolhatnánk a végtelenségig ugye.

(#45) Kansas válasza RudY (#44) üzenetére


Kansas
addikt

Szerintem te valamit nagyon félreértesz.
Az hogy én mit veszek, mellékes kérdés, csak példaképpen hoztam fel, én konzol szempontból már PS4-en bezártam magam a Sony környezetbe, van egy rakás PS játékom amit még nem játszottam végig(olyan is, emit még el se kezdtem), tehát az egy pillanatig nem volt kérdés, hogy PS5-öt veszek-e, csak az, hogy esetleg egy XBOX-ot is, idővel, vagy sem.
Nem győzködöm magama, én tudom, hogy az én szempontomból megfelelő döntést hoztam.
Nekem csak az böki a csőröm, ha egy gyártó marketing-bullsitjét beveszik a népek, és nekiállnak alap nélkül fikázni, legyen ez PS/XBOX, PC/konzol, AMD/NV, AMD/Intel, Windows/Linux vagy bármi más viszonylatban. Igen, tudom, hogy ezek tipikus flame-terepek, az esetek 90%-ában nem is állok bele a vitába, csak olvasom, de néha nem bírom megállni.

De akkor pár szót a többi témáról is:
storage: aki szerint ebben az XBOX van előnyben, az szívott valamit(leginkább MS marketing BS-t) kétségkívül könnyebb egy memóriakáértyát bedugni az XBOX seggébe, mint lepattintani a PS5 burkolatát és 1 db csavar segítségével behelyezni egy szabvány m.2-es SSD-t, de azért valljuk be, nem sokkal.
"Ez mindkét konzolnál ugyanígy van, hogy miért a PS 5 van nálad kiemelve, az már kiderült a többiből is." Talán mert a PS5-ről volt szó? Egy szóval se állítottam egyébként, hogy ez csak a PS-nél van így, ne adj szavakat a számba. Azzal is bőven tisztában vagyok, hogy nem fognak az új konzoljátékok annyi helyet foglalni a háttértáton.

szétszerelés: valóban nem láttam az általad linkelt videót, köszi szépen a linket, érdekes, végre valami infó a belső SSD-ről is. Az hogy "lemaradtam" volna róla, azért terelés, mert az úriemberről se hallottam eddig, a videója sem akadt fenn a YT keresésemen, és nem olyan megkerülhetetlen forrás, mint pl. PC-n a GamersNexus vagy az Anandtech.

"sem beszélt senki otthoni cseréről"- ez explicite igaz, viszont ha már elvitted a szervízbe, baromira mindegy, hogy ott mit cserélnek, és az előző generációban a HDD az viszonylag egyszerűen otthon is cserélhető elem volt mindkét konzolban, szóval természetesen az otthoni csere kérdéskörére fókuszáltam - azt is te veted fel explicite először, hogy nem arról lenne szó...

Én se rémlik hogy bárkit rá- vagy lebeszélni próbáltam volna bármelyik konzolról, bár kétségtelen, hogy nem látok erős indokot arra hogy valaki XBOX-ra váltson - nyilvánvalóan aki már egy ideje XBOX-os és felépített már valamekkora készletet XBOX One játékokból, annak ugyanannyira nem kérdés, mit vegyen, mint nekem.
Az újoncok fejét viszont tán nem lenne helyes hazugságokkal tömni, nem gondolod?

De akkor én is adok neked egy hasznos linket arra az esetre, ha véletlenül lemaradtál volna róla: Xbox visszavágó? - Otherside #35

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#46) Kansas válasza Kansas (#45) üzenetére


Kansas
addikt

Ja igen, kimaradt az Atmos témakör: arról valóban nem tudok sokat, csak annyit, amennyit a te linked is megerősít, hogy eszköz oldali támogatást igényel, "Choose a device enabled with Dolby Atmos" - tehát szűkíti a választási lehetőségeket.
Gyanítom, az én igényeimet az Atmos is, a Tempest is tökéletesen kiszolgálja, a számomra fontos különbség, hogy az utóbbihoz nem kell licenszelt/támogatott eszköz, tehát menni fog a mostani TV-men és fejhallgatómmal(Sennheiser HD 206, olcsó, alap cucc) is, nem kell hozzá cserélni egyiket sem(nem mintha a TV-met hajlandó lennék, annyit nem szánok a dologra)

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#47) Ctrl+Alt~Del válasza RudY (#44) üzenetére


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Ezeknek a vitáknak nem latom sok értelmet. Bírom, amikor valaki nekem megmondja, mi lenne a jo választás ... mindenki hadd döntse el, mi a jo-jobb neki.

W | W | H | W | W | W | H

(#48) RudY válasza Kansas (#46) üzenetére


RudY
addikt

"Az újoncok fejét viszont tán nem lenne helyes hazugságokkal tömni, nem gondolod?"
Nem látom konkrétan, hogy mi volt hazugság. :(
Ne maradtam az Otherside beszélgetésről sem, okfejtegetések és tipp hegyek, de a nyilvánvalón nem változtat. A PS 5 továbbra is piacvezető konzol marad, a Microsoft pedig más irányban is bővít, ahogy eddig is mondogatták nem egyszer.

Az Atmos-szal kapcsolatban pont arra próbáltam utalni, hogy a Dolby Atmos for Headphones normális minőségű fejhallgatóval is remekül élvezhető, pont úgy, ahogy a Sony 3D audio megoldása is. ;)
Az SSD jóval magasabb nyers olvasási sebessége viszont úgy tűnik és nyilvánvalóan, nem mindenhol jut feltétlenül előnyhöz:
A Quantic Dream feje szerint hardverek terén jobb az Xbox Series X [link]
Gondolom a QD fejlesztő már ismerik és tesztelik, hogy mit tud a teljes architektúra.

#47 Ctrl+Alt~Del
A vitáknak - szerintem - van értelme, a veszekedésnek nyilván nincs, elég sok hasznos infó megfordult itt hirtelen.
Részemről idáig is élveztem mindkét konzol előnyeit, ez az új generációban is így lesz. ;)

(#49) Bluverkill


Bluverkill
tag

Azért még mindig érdekes hogy a DF szerint nem ugyan az a Mesh Shader és a Primitve Shader. Persze lehet a MS akarják isteniteni. De nem hiszem. Főleg hogy nagyon sok mindenki ad a szavukra szóval nem kell nekik az MS pénz (ha adna).Digital Foundry:"Nanite's geometry is made using PS5 compute Shaders based software, NOT next gen Mesh Shaders" Illetve az is érdekes amit RudY linkelt. Egy több mint 10 éve PS-re fejlesztő cég feje szerint az Xbox erősebb. Nyílván ő se ért ehhez és MS-t isteniti.
Persze ez még mindig semmit se jelent. Lehet jobb lesz a PS. De azért ezek nem elhanyagolható információk.

(#50) Ctrl+Alt~Del válasza Bluverkill (#49) üzenetére


Ctrl+Alt~Del
senior tag

En pont azt mondom, hogy az, hogy erősebb az egyik vagy masik, keves. Az X1X is eros(ebb), játékok terén nem tudta ebben a generációban azt hozni, mint a PlayStation.
A játékok adják el a konzolt, nem a képességek.

W | W | H | W | W | W | H

(#51) Kansas válasza Bluverkill (#49) üzenetére


Kansas
addikt

Senki nem mondta, hogy az XBOX nem erősebb. De, erősebb, vagy 20%-kal nyers FLOPS-ban GPU téren. Hogy a CPU-nál melyik megközelítés a jobb, kérdéses - a fix órajelekre talán picit könnyebb hűtést és programot is tervezni, a boost-os megoldás meg rugalmasabb, igény szerint lehet izmosítani a CPU-t vagy a GPU-t, bár azt mondják, determinisztikus a boost működése(ugyanolyan terhelésre mindig ugyanúgy viselkedik), tehát elvileg az is tervezhető.

Amit én vitattam, az pont ugyanaz, amit Abu ír a cikkben - az, hogy esetleg más a neve a feature-öknek, nem jelenti azt, hogy nem ugyanazt tudják... a vas alapvetően ugyanaz, a differenciáló feature-ök nem a CPU/GPU részben vannak, hanem az I/O-banés körülötte(pl. audio).
De majd kiderül - pl. ha nem csak a neve más, hanem tényleg DXU mesh shader helyett a GCN-es szintű primitive shader van benne, az baromi gyorsan kiderül az első azt használó multiplatform játékban, lévén a régebbi primitive shader jelentős extra számolási kapacitást igényel a mesh shaderhez képest, ez azzal együtt, hogy a GPU névlegesen 20%-kal gyengébb, látványos különbséget kell magával hozzon, vagy külcsínben, vagy sebességben...

Egyebekben javarészt egyetértek Ctrl+Alt~Del-lel, a konzolt a játékok adják el(azok amiket megvehetsz és azok amiket már meg is vettél), vagy az ára, vagy a kompaktsága(egy átlagos gamer PC-hez képest a PS5 is kompakt, mITX/STX alapon meg ugyanaz a teljesítmény többszörösébe kerül) - az ereje csak 3-4. a sorban, mert hát mindegy mennyire erős a PS, nem fog rajta "jól" menni a Halo, ahogy az XBOX-on sem a Spiderman...

#48RudY:
Konkrétan a hazugság/csúsztatás az, hogy a Sony konzoljából kihagytak olyan feature-öket, amik az RDNA2 architektúra részei, és az XBOX-ban benne vannak. Atmos kapcsán az általad linkelt cikkben nem úgy rémlik, hogy Dolby Atmos for Headphones lenne, hanem a sima Dolby Atmos, mindenhol kiemelik, hogy kompatibilis HW kell hozzá. A Headphones cucc az opcionálisan megvehető extra.
Idézet:
"Enable Dolby Vision or Dolby Atmos by downloading the Dolby Access app and connecting an enabled TV, soundbar, home theater, or monitor to your platform device via HDMI. You can also activate Dolby Atmos for Headphones with a one-time purchase in the Dolby Access app, or purchase select partner headsets that include Dolby Atmos for Headphones activation."

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.