Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) erhas01


erhas01
tag

Csepel Torpedo-ról a képek alapján a véleményem, kiegészítéseim a 95Kg-hoz!
, hétköznapi nyelven:

- Első féknél az a fekete kis műanyag. Nagyon jó, ha egy gödörbe kicsi 8 kapsz állítható!
- Szinte minden csavarfej imbusz. Kevés szerszám kell. Súlymegtakarítás.
- Gyors záras kerék. Gumicserénél előny.
- Hegesztési varratok, szép nagyok, erősek.
- A gumi nem teljesen sima felületű. Nedves úton is jobban tapad, az a pici árok légpárnaként működik.
- 622-28-as gumi. A tulajdonos tömegének megfelelő.
- A fékpofán van sárvető.
- A bowdenek nincsenek teljesen tövig hajtva. Még engedhető, állítható is.
- A kormánystucni kettő-kettő imbuszcsavarral rögzül. Ha eltörik az egyik, a másik mindenképpen kitart, amíg hazaérsz.
- Bowdenek összekötve.
- A nyereg formailag, ha a geometria megfelel, tökéletes ebben az árban.
Megjegyzés: A nyeregszíne fehér legyen annak, aki szeret 30-45 fok között aszfalton 10-12 órát tekerni. A világosabb szín kevésbé forrósodik fel. Oldalsó koptató esetleg.
- Imbusz csavaros nyeregrögzítés. Nehezebb ellopni, mint a gyors zárast.
- A nyereg sima felületű, az a pár vájat elég a stabil csúszásmentes üléshez.
- Hajtómű fekete. Az olaj és a kosz kevésbé látszik.
- A felni kopásmélységjelzős és csíkozott húzott. A legjobban fékezhető felület.
- Vázvillavédő rendben.
- A hátsó kazettasor meredek 3-asával ugrik. Aki nem pörget, nincs pedálfordulat mérőre kötve annak jó. A városi közlekedésben,lámpáknál, csomagcipeléskor a kereszteződéskor előny lehet ez az áttétel. Nagyobb terhet megmozdítani jobb ez a típus. Nekem laposabb van, mivel én kb. 40Kg -mal könnyebb vagyok.
- A szegecselt abroncsos felni még nehezebb egyedeket is elbírna.
- A magas peremes abroncs. Nehezebb emelkedőre menni, de sokkal merevebb. A kerületi, forgatandó, megmozdítandó tömeg számít.
- A szelepek sugárirányba mutatnak, a tengely központja felé. A belső gumi, nincs elcsúszva, nem áll fenn szelepszakadás.
- A küllő fűzésének módjához, perpillanat, nem tudom melyik a legmerevebb technika.
- A gumiköpeny szépen kijött a felnin, nem látok ütést. A raktárban vetemedett gumit szappanos vízzel rá lehet bírni.
- A 48-38-28 az egyik legjobb összeállítás. Egyenes a láncvonal vezetése, arányos az áttétel a hátsó sorhoz.
- Az Acera váltógörgő szép nagy átmérőjű. Kevésbé tömődik el kosszal.
- A külső gumin a CST felirat közepénél kellene lennie a szelepnek. Este szürkületben könnyebb defektet javítani, tudod hol volt a szelep és attól számítva a lyuk. Ott feltétlenül ellenőrizni kell a külsőt a defektvédő szalagot, a felnit, maradt e szilánk, szeg, stb.
- A felső csövön felül nincs bovden, a felső cső vízszintes. Jó! Ha megéhezel ráülsz.
Alul sincs bowden. Jó! Aki emeletes házban lakik és nincs lift cipeléskor nem vágja a vállát.
Oldalt van a bowden.

- A váltóbowden alsó csövön futó részére. Egy átlátszó fóliát ragasztanék a fényezést védeni.
- A hátsó agy kónuszos? Aki be tudja állítani annak jó.
A bolti leírás alapján ez monoblokkos, vagy kónuszos? A monoblokkosból olyan kell, ami eső és por védett gumírozott.
- Van normál sárvédő hely.
- Csomagtartó?
- Kettő kulacstartó. Aki hosszabb 10-12 órát utazik, annak kötelező.
- Hagyományos vázgeometria. Nagyon masszív.
- Nincs teleszkóp. Eggyel kevesebb hibalehetőség.
- A kormány keskeny. Városba ez kell.
- A váz színe kék. Ehhez a kerékszetthez egy fehér és piros fényvisszaverő csíkozás illik.
- A váz letámasztása jó! Lásd képen. A hajtóművel ellentétes oldalon.
- Markolat. A gumit meg kell nézni, mennyire kenődik. Ha puha, ott gyorsan elvásik, ha ritka mintás, akkor ott vágja a kezet.
- Pedál. SPD, túra cipővel kombinálva.

Végigmazsolázva nagyon összeszedett a kerékpár! Megjelenik a tulajdonosa a paraméterek alapján. :)

(#102) Maximum1 válasza erhas01 (#101) üzenetére


Maximum1
őstag

Azért egy ilyen bringára nem illett volna ez a hajtás, bármennyire is az ár dominált.
Nem is értem ezt hogy emelhetted ki, a többit nem is említem, igazából az egész írásod megdöbbent.

(#103) padre71 válasza Maximum1 (#102) üzenetére


padre71
tag

Az országúti fitnesz kerékpárok közül elég soknál ezt a 48/38/28-as hajtóművet alkalmazzák belépő szintnél. Csak néhány példa: Merida Speeder T1 (ennél ugyan az a Shimano FC-M131 (48/38/28) hajtómű van, mint az enyémen), TREK 7.1 FX, Kross Seto,

Szóval egyáltalán nem idegen ez a hajtás a bringán. Persze ez csak az én véleményem.

erhas01: Köszönöm a véleményed, jól kivesézted. :)

(#104) rbalint88 válasza padre71 (#103) üzenetére


rbalint88
addikt

Nem idegen a hajtás, csak csúnya :) Következő fejlesztés lehetne mondjuk egy alfine vagy sora integrált hajtány. Merevebb, könnyebb, szebb.

(#105) Teasüti válasza erhas01 (#101) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Akkor most sorolhatom aminél kiguvadtak a szemeim? ;)

Nedves úton is jobban tapad, az a pici árok légpárnaként működik.
WTF? Amúgy bringán nincs aquaplanning, a negatív mintázat makrosima aszfalton akár el is hagyható.

A tulajdonos tömegének megfelelő.
Aha, ok, ha te mondod.

Ha eltörik az egyik, a másik mindenképpen kitart, amíg hazaérsz.
Ha eltörik az egyik, akkor valószínűleg előbb a kórházba akarnék menni, nem haza.

Nehezebb ellopni, mint a gyors zárast.
Ha vki lopni akar, visz magával egy 5-ös imbuszt.

A legjobban fékezhető felület.
Miért?

Aki nem pörget, nincs pedálfordulat mérőre kötve annak jó.
Van cad. mérőm és pörgetek is. Akkor nekem miért kéne megarange helyett combosabb áttétel? Éppen azért illik a stílusomhoz a megarange, mert lehet vele pörgetni.

A szegecselt abroncsos felni még nehezebb egyedeket is elbírna.
A szegecsek a korrózióvédelmet szolgálják elsősorban. Bár van némi mechanikai haszna, de azért nem vízválasztó.

Nehezebb emelkedőre menni, de sokkal merevebb. A kerületi, forgatandó, megmozdítandó tömeg számít.
Miért éppen emelkedőre? Hisz nagyobb a tehetetlensége, tovább gurul lendületből. Gyorsítani nehezebb, emelkedőn felfelé kevés ember szokott gyorsítani.

Egyenes a láncvonal vezetése, arányos az áttétel a hátsó sorhoz.
Ez az én tájékozatlanságom, de mi köze a kettőnek egymáshoz? Illetve mit jelent az, hogy arányos az áttétel? Azt hittem ez csak felhasználói igény kérdése, ki milyen áttételt használ.

Ha megéhezel ráülsz.
Hogy mi? Ez vmi bringás zsargon? :D

Aki be tudja állítani annak jó.
Aki nem tudja az... áh hagyjuk is. Az vegyen iparit kétszer annyiért. :P Mert ugye alapvetés, hogy a szerviz sem végez tökéletes munkát. Legalábbis 10-ből 9 munkájába bele lehet kötni.

Ehhez a kerékszetthez egy fehér és piros fényvisszaverő csíkozás illik.
No comment.

Lásd képen. A hajtóművel ellentétes oldalon.
Mintha láttam volna feljebb is ezt a letámasztásos dolgot. Elmagyaráznád nekem itt mi az összefüggés?

Valamint még mindig nem tudom te mit értesz "kormányvilla" és "vázvilla" alatt.
Mivel telóról volt szó, ezért csak sejthetem, hogy a villaszárat és a becsúszót.
Vagy esetleg fejcső és villanyak?
A vázon meg két részegységnél szerepel ez a kifejezés: támvilla és láncvilla.

(#106) padre71 válasza rbalint88 (#104) üzenetére


padre71
tag

Igazad van, a Sora és az Alfine is szebb, csak éppen annyiba kerülnek, mint maga a váz. :Y Erre a Csepel vázra drága cuccokat szerintem felesleges rakni. A koncepcióm is az volt, hogy olcsó gépet összerakni kevés pénzből. A váz is ennek szellemében került kiválasztásra. :K

Egy Merida vázra pl. már nyilván jobb hajtóművet raknék, de az már egy drágább projekt lenne és nem is biztos hogy olcsóbbra jönne ki, mint a gyári összeszerelés.

(#107) Teasüti válasza padre71 (#106) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Na meg milyen nem szívesen hagynám ott már ezt az értékű bringát sem kikötve sehol. :N

(#108) zoli03 válasza Teasüti (#105) üzenetére


zoli03
őstag

"A szegecselt abroncsos felni még nehezebb egyedeket is elbírna."

"A szegecsek a korrózióvédelmet szolgálják elsősorban. Bár van némi mechanikai haszna, de azért nem vízválasztó."

Pedig sok helyen írják a mechanikai hasznot, többször van róla szó, mint a korrózióvédelemről, ami amúgy is csak alu küllőanyánál lehet problémás.

(#109) rbalint88 válasza padre71 (#106) üzenetére


rbalint88
addikt

Nincs azzal baj, hogy olcsó legyen, én bringám is 85ezer volt, csak 15 évesen, használtan :) ez is tökéletesen működik. mondtam, bringasznob vagyok, de inkább járok 15 éves top kategóriás bringával, mint vadiúj alappal.
kinek mi, adott esetben szerintem mindkét megoldás védhető, te az olcsó új bringát válaszotad, megértem a döntést, napi járkálósnak jobb megoldás is biztosan, mint egy öreg gép.

(#110) Maximum1 válasza padre71 (#103) üzenetére


Maximum1
őstag

Igazad van, linkelnem kellett volna.
Szerintem egy ilyen bringára minimum egy ilyen való, és akkor maradtunk a 4szög tengelynél, ne lépjünk át más dimenziókba.

(#111) erhas01 válasza Maximum1 (#102) üzenetére


erhas01
tag

Írd le te is, mit tettél volna rá egy 100Kg személynek aszfalton! :)

A hajtómű, áttétel kihasználásban semmi különbség nincs városi használatban a 3x8 vagy 3x7 között. Ha keresztben a láncvonalvezetés, az máris kiesett a tartomány.

Nálam eltérő lett - 48x38x28 ez volt - .Ennyi a kihasználható. :
A 3x8 -ból 48x36x26 11-28 ( 11-26 ) egyedileg összerakott, én gyengébb vagyok .
48 1,2,3,4
36 3,4,5,6
26 5,6,7,8
Ez mindössze csak 12 fokozat!
Ettől eltérően használatkor keresztben van a lánc, oldal irányban nyúlik és nem hosszirányban, kettő év alatt a HG90 láncot cserélni kellett.
Számomra szükséges volt a 4,akárhány és a 1:1 nagyon széles tartomány a sok 10-17% os emelkedők miatt.

Amennyiben egy személy x áttételt bír hajtani kényelmesen, ahhoz kell ragaszkodnia!
A fogszámot osztom a másik fogszámmal, ez ad egy arányt.
Amennyiben terhet cipel, akkor azt legalább 1,6-tal elosztani.

pl. : találomra írom max 4,0000 - 3,0000 között ( 48-12 , stb. )
, akkor nekem kiesett az 50x40x30 fogas , a kéttányéros 52x42, 52x39, 52xyy fogas hajtómű.
Súllyal a túrázás úgy néz ki: 15-30 kg-nál legyen elég tartománya az egy az egy felé.
Kb 10 foggal mínuszban lefelé. 3,000 - tól 1:1 hez.

Ehhez számítom a terepviszonyt, az éppen aktuális felkészültséget.
Továbbá megadom az 1 órás átlagomat, és a 100km átlagomat a sík és dombos vidéken,
az adott cél, a megállópontok, hol vannak, ahhoz képest, mikor kerülök lassulási tartományba. Az energia,stb. anyagokat alapesetben nem használom a tiszta eredményhez. A reggeli indulás termikkel szemben, háttal, vagy oldalt?
Egész napos, vagy nem, egy, vagy többnapos túra. Szállás van, vagy sátorozok.

Ezek után meg lehet mondani előre, nagy biztonsággal, hogy egy személy a csoportból ilyen és ilyen felszereléssel a körülményekhez viszonyítva teljesítheti e az adott utat és eléri a vonatot.
( 150km fotós városnézéses, vegyes terep, csoport 20 fő, menetidő 10 óra. Előre letekerem, plusz 50 km azonos idő alatt. )
Vagy pedig, agyonvernek ... miután hazaért... , erre még nem került sor. :)

Egyedül és csoporttal, indulás előtt nekem mindig kell legyen ABCDEF terv.
Láncszakadás, defektszerelés lásd: gyors záras a kerék, vastag a lánc 7 sor.
Útvonallezárás. plusz 50km. A szomszédos utak ismerete, vajon odaérek e?
Tengelytörés, hajtómű, fékkar leesés, gumiszétrobbanás, árokba szaltó, kőomlás, halál is, bármi lehet.
Nekem volt mindkettő defektes kerékkel 40km 19% emelkedőn és lejtőkön 8Km/órával ,
tériszony, vérnyomásleesés,magasságtól fejfájás, rovarcsípés, kidőlő fák,
útsüllyedés, baleset előttem, árvíz, kihűlés, hibernáció, eléhezés, napszúrás.

Ezután nagyon nem foglalkoztat a drágább felszerelés.
Az ár érték és fenntarthatósági arány legyen megfelelő nekem.

Legyen öröme benne, céljai, ahova eljut és képei, amiket az utókornak meg tud mutatni.

(#112) erhas01 válasza Teasüti (#105) üzenetére


erhas01
tag

Így értettem: kifutottam a szerkesztésből.. 15 s

A többi elfogadva!
1
Nedves úton, kezdő még cseppfoltos esőnél a levegő sűrűsége, az útfelület tapadása csökken.
2
Ha az egyik csavar eltörik, anyagfáradás miatt és kettő nekem van, nagyobb az esély hogy a másik még kitarthat. Legalábbis, amit láttam az alapján. Továbbá az egyik csavar kilazulása, még elvileg, ha nincs imbuszkulcs nálam és észrevettem, akkor még kormányozható maradhat a kerékpár.
3
A legjobban fékezhető felület.
Miért?
Mert nagyobb a felület! VVVVVVV és nem ilyen __________ azért. Ez próba lapján is mértem.
4
Van cad. mérőm és pörgetek is.
Erre: Lance Amstron, Contador, Froome, Nibali, Toni Martin. A válasz.
Laposabb sor 11,12,13,14,15,16 ... azonos pedálfordulat mellett az áttétel változtatásakor nem változik jelentősen a pulzusszám, a szívet kevésbé terheli a kisebb kilengés.
5
Nehezebb emelkedőre menni, de sokkal merevebb. A kerületi, forgatandó, megmozdítandó tömeg számít.
Ez egy magasabb falú felni. Ezzel én lassabban haladtam a dombon, a versenyzők is.
6
Egyenes a láncvonal vezetése, arányos az áttétel a hátsó sorhoz.
Ez két mondat akart lenni!
pl.: A Shimano, vagy a gyártó kiszámolta átlagosan mi a legmegbízhatóbb tartomány
Az előző 111 hsz leírtam. 48x38x28
7
Ha túrázol napok óta! Akkor nyereg a legkényelmetlenebb.
Leszállok és nekitámaszkodva ülök rajta. Nekem jó, ha vízszintes. Ennyi.
8
Lásd képen. A hajtóművel ellentétes oldalon.
Ha azon az oldalon támasztod valaminek megálláskor és eldől a kerékpár, akkor épen maradhat a váltó és minden.
9
fejcső és villanyak?
Az lesz az. Mindent én sem tudhatok. :)

10
Négyszögtengely stb. ott nekem megáll a tudományom. :)

(#113) Don't Panic


Don't Panic
senior tag

klassz gép!

[ Szerkesztve ]

(#114) Maximum1 válasza erhas01 (#111) üzenetére


Maximum1
őstag

"Írd le te is, mit tettél volna rá egy 100Kg személynek aszfalton!"
Nem ezt a vázat+villát választottam volna, akkor elférne vastagabb gumi is stb...
100+kg-nál a 2forgáspontos fék esőben nem lesz a kedvenc.

Csepel berkein belül is létezik "Csepel Rapid" néven, szélesebb gumi is belefér, jobb féket lehet rászerelni, a hajtás is inkább erre illik, stb...

[ Szerkesztve ]

(#115) elmepocok válasza Maximum1 (#114) üzenetére


elmepocok
tag

Kicsit túlmisztifikáljátok ezt a súly kérdést, szerintem simán bírnia kéne még egy könnyebb országútinak is 100kg-ot. Én örökhajtóson, ugye városban is használtam már 20-as külsőt és a gumi élettartama alatt egyszer sem volt becsípődéses defektem, pedig 85kg vagyok.
Amikor már egy belépő gyári kerékszett is 20-24 küllős, akkor a 32 küllőre már akármit rá lehet bízni.
Többet bírnak ezek, mint ahogy látszik...

(#116) Maximum1 válasza elmepocok (#115) üzenetére


Maximum1
őstag

Engem nem a súly zavart, a hajtás nem tetszett.
Én 92kg vagyok van 2 bringám, mindkettő merev villás, acél és alu, 622-25 és 622-35 a gumiméret.
SS gép és alfine 8.
Hamar meglehet vele tanulni manőverezni, miután egy kereszteződésben 30 felett próbálsz átjutni és közben tüdőn vág a kormány. :DDD

(#117) Alchemist válasza erhas01 (#111) üzenetére


Alchemist
addikt

Ettől eltérően használatkor keresztben van a lánc, oldal irányban nyúlik és nem hosszirányban, kettő év alatt a HG90 láncot cserélni kellett.

Szerintem ez túl van misztifikálva, amikor nekem ilyen tripla hajtóművem volt (országúti), a középsőt 6 kombinációban is használtam, mégis a hosszirányú nyúlás miatt kellett évente legalább egyszer cserélnem.

Tandemen, nagyobb csomagos túrán kb. 1000-1200 km után is már új lánc (nem az összekötő) kellett. :)

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#118) flanki válasza eclipse006 (#49) üzenetére


flanki
aktív tag

Nekem az egész bringában csak a váz nem tetszik, és a stucni! ;]

[ Szerkesztve ]

(#119) Peterson_ válasza Alchemist (#117) üzenetére


Peterson_
addikt

Cserélni?
Szemet kivenni már smafu?:DDD

[ Szerkesztve ]

Apu mi ez?-Ez? Feketeribizli...-Akkor miért piros?-Mert még zöld...

(#120) Alchemist válasza Peterson_ (#119) üzenetére


Alchemist
addikt

Nem a teljes lánc hosszával van ilyenkor probléma, hanem az összes szem megnyúlásával, ami lassan megeszi a fogaskoszorú gyakrabban használt lánckerekeit is...

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#121) DraXoN válasza Alchemist (#120) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

A helyzet az, hogy a lánc és a lánckerekek összekopnak.. azaz ha a lánckerék már kopott de új a lánc, akkor a lánc élettartama sokkal rövidebb lesz mint ha a fogaskereket is a lánccal egy időben cserélte volna az ember.
És ez fordítva is igaz a régi lánc hamarabb elkoptatja az új fogaskereket..
Ha csak nem mechanikai oka van akkor úgy tudom együtt érdemes cserélni.

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#122) erhas01 válasza Maximum1 (#116) üzenetére


erhas01
tag

Szia!
Ha a linkelt, a képen látható csepel lett volna kitárgyalva, ahhoz nem is írtam volna egy sort sem. Egyrészt, mert az nagyon messze áll a jelenleg használtamtól, általános elképzeléseimről.
A másik.
Országúti eseteimre szűkítve...
A 80kg felett csak annak nem pattogott ki a küllője anno, aki a 3-5% "hegyen" 30-40Km/h nem másolta "Tomá Vöklert" stílusát. A vasúti átjárókon szintén ez volt a vízvonal választó, csak 30Km/h alatt.
Minden máshoz érdemben, sem szakmailag sok mindent már nem tudok hozzáírni.

Én kanyarodom, turistaként veszem az ívet, a versenyzők legtöbbje dönti a kerékpárt.
Ha esik, csepeg, csúszik, teher van a kerékpáron az enyém a függőlegesebb helyzetem talán előnyösebb.

A 9, 10 sorra a lánc olyan mértékben vékonyított, ami számomra nem pénztárcabarát.

(#123) Alchemist válasza erhas01 (#122) üzenetére


Alchemist
addikt

Én kanyarodom, turistaként veszem az ívet, a versenyzők legtöbbje dönti a kerékpárt.

Hát még megrakott túratandemmel a szerpentinen, a kanyarban úgy mint egy nyergesvontatóval...
:)

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#124) Alchemist válasza DraXoN (#121) üzenetére


Alchemist
addikt

Kb. 2 lánc egy fogaskoszorú vagy nagyon kopott lánckerék cseréje.

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#125) MaxTorque


MaxTorque
tag

Tetszett az írás nagyon!
Nekem egy 24" Magellán van. Méretben tökéletesen. Tavaszra szeretném felújítani, vagy építeni is, ha van rá keret. A váz marad, nem deformálódott, és nagyon szeretem. Ami a problémám: néha sietek, de néha padkán is megyek fel-le, ezért már sikerült egy nyolcast ütni a hátsó kerékbe. Ami kell majd:
-hajtómű
-fogaskeréksor
-lánc
-felni
-Tannus tömör gumi (túlságosan tetszik)
-első villa
-finoman gördülő csapágyak
-nyereg

Sajnos nem vagyok otthon a márkákban, ezért kérem a segítségeteket. Leginkább helyek kellenek, ahol tájékozódhatom, mert szép meg jó a sok online katalógus, de sokszor csak pár sor, meg az ár van odaírva. Ha tudtok tanácsokat adni, vagy helyeket ajánlani, ahol olvashatok a témáról azt nagyon megköszönném.

Havi 150-180 km-t tekerek városban.

Egy rossz minőségű kép a paripáról, a vásárlás után, a nyeregért én kérek elnézést, a nedűt természetesen csak szállítottam a kulacstartóban:

(#126) forestia válasza MaxTorque (#125) üzenetére


forestia
tag

Tetszik a kulacsod. :))

Mod: csak utólag olvastam el a hsz-ed...

Mod2: én is dobnék képet a bringá(i)mról, de félek savaznátok...

[ Szerkesztve ]

(#127) forestia


forestia
tag

Amúgy tetszik az írás, illetve a drótszamár is. A markolat szerintem színben passzol, csak a formája...
A lényeg pedig: "Egy biztos, amit nem lehet pénzben kifejezni, az a bringaépítés élménye…"

(#128) Csaber válasza forestia (#127) üzenetére


Csaber
senior tag

Nagy igazság megépíteni , felújítani valamit , és vagy látni miből mi lett majd menni velük egy jó kis kört teszt kép örök élmény, amúgy mellékesen az itt [link]bemutatott kerók közül 9-el mentem :)

(#129) #Morcosmedve


#Morcosmedve
veterán

Jó kis gépezet, biztos jó élmény volt, megcsinálni, össze vadászni, de az a markolat...hát finoman szólva se illik rá, de lehet pont ez a cél, hogy kilgjon a sorból, stb.

© asszongya'hogy

(#130) ivana válasza MaxTorque (#125) üzenetére


ivana
Ármester

Hány centi vagy? 150? :D

Egy slick külső meghálálja magát városba.

(#131) MaxTorque válasza ivana (#130) üzenetére


MaxTorque
tag

175 cm :DDD Pont akkora a váz, hogy amikor a lábam közé veszem még épp elfér fölötte a zacsi :DDD
Van tippetek ár/érték arány bajnok csapágyakra? A slick külsőnek utána nézek

(#132) ivana válasza MaxTorque (#131) üzenetére


ivana
Ármester

Ez neked nagyon kicsi, én is annyi vagyok. Egy bringa úgy kell beállítani, hogy alsó pedál állásban, ha ülsz a nyergen nyújtott legyen a lábad. Így csak szétszeded a térded, és lassan mész. Egy 58-as outi vázon se eresztem le a nyerget teljesen.

[ Szerkesztve ]

(#133) MaxTorque válasza ivana (#132) üzenetére


MaxTorque
tag

Valószínüleg igazad van. Ki kellene próbálnom egy nagyobb biciklit. Egyébként a képen látott állapotnál jóval magasabban van már az ülés, úgy zsugorban tekertem.

(#134) zoli03 válasza MaxTorque (#131) üzenetére


zoli03
őstag

Konkrétan mit értesz csapágy alatt?
Amúgy én erre semennyit se költenék, neked ez nagyon kicsi, először egy normális méretű vázat/biciklit kéne venned.

(#135) MaxTorque válasza zoli03 (#134) üzenetére


MaxTorque
tag

Milyen vázméret az ideális átlagos testmérethez? 26"-nál elég nagy a választék, ahogy hirtelen szétnéztem. Egy értelmes trekking vázzal, nem gagyi első villával néha vadulhatok padkák környékén? Illetve gondolom egy dupla falú felni is elkéne. És elnézést, hogy értetlen vagyok, de kusza még nekem a biciklizés ilyen mélységekben.

(#136) ivana válasza MaxTorque (#135) üzenetére


ivana
Ármester

Montiból nekem 55-ös van. A csepel félouti vázam, amiből városi cirkáló lesz pedig 58-as. Ezek ideális méretek 175 centihez. A montiváz lehet kisebb, az enyém kicsit trekkinges.

(#137) zoli03 válasza MaxTorque (#135) üzenetére


zoli03
őstag

Én 18"-os vázat néznék a helyedben. Trekkinghez nemigazán kapsz nem gagyi teleszkópot.

(#138) vadkörte válasza MaxTorque (#133) üzenetére


vadkörte
addikt

Én idén vettem le a 14 éve szögreakasztott bringám.
Röviden:
1994-ben vásárolt, UNO "márjájú" 26"-os MTB, 52cm-es nyeregcsővel, 61 cm-es felsőcsövel. 18 fokozatú Shimani SIS váltóval (3x6) űberfasza - vagyis kicentrírozhatatlan - alufelnivel, Ofmega hajtóművel és agyakkal. Igazi '90 évek elejei style.

Idén 14 év állás után minimális felújítást kapott, hogy legalább idén tudtam használni.
Le lettek cserélve a 20 éves gumik, sajnos brutánbütyköst tettek rá. Szopok is vele aszfalton. Sajnos ment a racsni is, mert teljesen gajra ment a húzófej, valamint az ülést is lecseréltem. Sajnos komfort nyerget kapott, így ez hamarosan eladósorba kerül.
Az első lánckerekek még gyáriak, a lánc szintén(!) és még 20 évesen is teszi a dolgát.

Jövőre kicsit komplexebb felújítás lenne szükséges.
Kicsit országútibb gumik, új kerekek, mert a mostani echte alufelni kopik és kb olyan a fék, mintha bekentem volna a felnit vazelinnel. A négyszögtengely helyett monoblokk, mert zabálja a csapágyakat, egy új sport(osabb) ülés. A merev első villa helytt egy teleszkópos, mert szarrárázza a csuklóm. A kormányoszlop már csak hab a tortán. Kicsit ropog, meg a stucni sem csavaros, hanem hegesztett.
Gyakorlatilag a vázon kívül menne majdnem minden.

Üdv. V. Körte

(#139) ivana válasza zoli03 (#137) üzenetére


ivana
Ármester

Teleszkóp felesleges városba, duplafalú felni és bármilyen külső jó.

(#140) vadkörte válasza ivana (#139) üzenetére


vadkörte
addikt

Ha nem asztalsimaságú úton használj az ember nem olyan felesleges az. Felénk sok kerékpárút felületét a közelükben lévő fák gyökerei szépen megemelték és eltörték. Izgalmas, amikor az ember gyereke átkotor egy ilyenen. :S

Üdv. V. Körte

(#141) Alchemist válasza vadkörte (#140) üzenetére


Alchemist
addikt

Országútit lendületből felrántva át lehet emelni az ilyeneken, viszont az éles szélű mélyebb kátyúk ellen a teló sem sokat véd.

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#142) #19617792


#19617792
törölt tag

hiába dobáltam pénzt a monitor felé, nem jött ez a fémparipa :O :O

[ Szerkesztve ]

(#143) MaxTorque válasza Alchemist (#141) üzenetére


MaxTorque
tag

Tannus tömör gumi? Nekem nagyon megtetszett, sajnos sok felé ahol tekerek van üvegszilánk is.

(#144) Alchemist válasza MaxTorque (#143) üzenetére


Alchemist
addikt

Ha a köpenyben a futófelület alatt kevlár betét van, akkor is jelentéktelen a defekt esélye, viszont kb. 8 bar-os nyomásnál jóval kisebb a gördülési ellenállása, mint a tömörnek.

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#145) toth_janika


toth_janika
őstag

Sziasztok!

Én most szereztem egy fehér Torpedó vázat. Ebből szeretnék egy bringát összerakni, de elindulni sem tudok, lévén, hogy hülye vagyok az egészhez, mint tyúk az ABC-hez :DDD
Esetleg tudtok ajánlani boltot, vagy embert, aki segít Nekem összerakni ezt a gépet Szegeden?

Flickr - http://www.flickr.com/photos/toth_janos/

(#146) padre71 válasza toth_janika (#145) üzenetére


padre71
tag

Ő sokat tud segíteni: [link]
Írtam prívátot is. Szegeden meg tudod nézni az én bringámat, amiről a beszámolót írtam.

(#147) MaxTorque válasza padre71 (#146) üzenetére


MaxTorque
tag

Ez a beszámoló nagyon király :)

(#148) padre71 válasza MaxTorque (#147) üzenetére


padre71
tag

Köszi. :))

(#149) Dark Archon válasza ivana (#132) üzenetére


Dark Archon
addikt

Nem a beállításról volt szó, vázméretről. Én is úgy tudom, hogy akkorának kell lennie, hogy a felső cső épp, hogy ne vágjon tökön, ha a talajon állsz.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#150) zoli03 válasza Dark Archon (#149) üzenetére


zoli03
őstag

A felső cső hossza sokkal fontosabb, mint a nyeregvázcsőé. Úgyhogy az a módszer, amit te írtál a vázméret meghatározására, nem sokat ér.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.