Csepel Torpedo-ról a képek alapján a véleményem, kiegészítéseim a 95Kg-hoz!
, hétköznapi nyelven:
- Első féknél az a fekete kis műanyag. Nagyon jó, ha egy gödörbe kicsi 8 kapsz állítható!
- Szinte minden csavarfej imbusz. Kevés szerszám kell. Súlymegtakarítás.
- Gyors záras kerék. Gumicserénél előny.
- Hegesztési varratok, szép nagyok, erősek.
- A gumi nem teljesen sima felületű. Nedves úton is jobban tapad, az a pici árok légpárnaként működik.
- 622-28-as gumi. A tulajdonos tömegének megfelelő.
- A fékpofán van sárvető.
- A bowdenek nincsenek teljesen tövig hajtva. Még engedhető, állítható is.
- A kormánystucni kettő-kettő imbuszcsavarral rögzül. Ha eltörik az egyik, a másik mindenképpen kitart, amíg hazaérsz.
- Bowdenek összekötve.
- A nyereg formailag, ha a geometria megfelel, tökéletes ebben az árban.
Megjegyzés: A nyeregszíne fehér legyen annak, aki szeret 30-45 fok között aszfalton 10-12 órát tekerni. A világosabb szín kevésbé forrósodik fel. Oldalsó koptató esetleg.
- Imbusz csavaros nyeregrögzítés. Nehezebb ellopni, mint a gyors zárast.
- A nyereg sima felületű, az a pár vájat elég a stabil csúszásmentes üléshez.
- Hajtómű fekete. Az olaj és a kosz kevésbé látszik.
- A felni kopásmélységjelzős és csíkozott húzott. A legjobban fékezhető felület.
- Vázvillavédő rendben.
- A hátsó kazettasor meredek 3-asával ugrik. Aki nem pörget, nincs pedálfordulat mérőre kötve annak jó. A városi közlekedésben,lámpáknál, csomagcipeléskor a kereszteződéskor előny lehet ez az áttétel. Nagyobb terhet megmozdítani jobb ez a típus. Nekem laposabb van, mivel én kb. 40Kg -mal könnyebb vagyok.
- A szegecselt abroncsos felni még nehezebb egyedeket is elbírna.
- A magas peremes abroncs. Nehezebb emelkedőre menni, de sokkal merevebb. A kerületi, forgatandó, megmozdítandó tömeg számít.
- A szelepek sugárirányba mutatnak, a tengely központja felé. A belső gumi, nincs elcsúszva, nem áll fenn szelepszakadás.
- A küllő fűzésének módjához, perpillanat, nem tudom melyik a legmerevebb technika.
- A gumiköpeny szépen kijött a felnin, nem látok ütést. A raktárban vetemedett gumit szappanos vízzel rá lehet bírni.
- A 48-38-28 az egyik legjobb összeállítás. Egyenes a láncvonal vezetése, arányos az áttétel a hátsó sorhoz.
- Az Acera váltógörgő szép nagy átmérőjű. Kevésbé tömődik el kosszal.
- A külső gumin a CST felirat közepénél kellene lennie a szelepnek. Este szürkületben könnyebb defektet javítani, tudod hol volt a szelep és attól számítva a lyuk. Ott feltétlenül ellenőrizni kell a külsőt a defektvédő szalagot, a felnit, maradt e szilánk, szeg, stb.
- A felső csövön felül nincs bovden, a felső cső vízszintes. Jó! Ha megéhezel ráülsz.
Alul sincs bowden. Jó! Aki emeletes házban lakik és nincs lift cipeléskor nem vágja a vállát.
Oldalt van a bowden.
- A váltóbowden alsó csövön futó részére. Egy átlátszó fóliát ragasztanék a fényezést védeni.
- A hátsó agy kónuszos? Aki be tudja állítani annak jó.
A bolti leírás alapján ez monoblokkos, vagy kónuszos? A monoblokkosból olyan kell, ami eső és por védett gumírozott.
- Van normál sárvédő hely.
- Csomagtartó?
- Kettő kulacstartó. Aki hosszabb 10-12 órát utazik, annak kötelező.
- Hagyományos vázgeometria. Nagyon masszív.
- Nincs teleszkóp. Eggyel kevesebb hibalehetőség.
- A kormány keskeny. Városba ez kell.
- A váz színe kék. Ehhez a kerékszetthez egy fehér és piros fényvisszaverő csíkozás illik.
- A váz letámasztása jó! Lásd képen. A hajtóművel ellentétes oldalon.
- Markolat. A gumit meg kell nézni, mennyire kenődik. Ha puha, ott gyorsan elvásik, ha ritka mintás, akkor ott vágja a kezet.
- Pedál. SPD, túra cipővel kombinálva.
Végigmazsolázva nagyon összeszedett a kerékpár! Megjelenik a tulajdonosa a paraméterek alapján.