Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga8

    senior tag

    Régóta tervezem, hogy megosztom a fórumon tapasztalatom, ugye a fényképek dátum idején látszik is, mióta halogatom.

    Laikusként igyekeztem a témában hasonlóan alulképzettek számára is érthetően leírni azokat, amit tapasztaltam. A hozzáértők meg majd elmondják a miértet.

    Kínai deszulfátor:

    Volt itt már kérdés a kínai deszulfátorokkal kapcsolatban.

    Adott egy 110Ah Varta akku, ami egy külföldről behozott 3000 ccm Audiban volt benne, de már csak bikázásra indult az autó. Az itthoni Reszursz-Globál CH 611-Forexes deszulfátorral úgy ahogy talpra állítottam.

    A sárga filccel jegyzett 30Ah/ 710 A ezt jelöli. Aztán nem jöttek az akkuért, vettek újat. Én meg ráakasztottam a Yaso 13815-ös csepptöltőt, meg egy kínai deszulfátort. Amikor már 1-2 napja 14,7 V-on volt, a DHC-500 terhelővillával 2*15 mp-g merítettem, majd visszatettem a csepptöltőt és a deszulfátort. Nagyjából 2 hónap után csináltam egy töltés-merítés mérést és eléggé meglepődtem.

    54Ah-ra ugrott a kapacitás ( 11A-el – egyszerre kettő darab teszterrel - merítve), illetve szépen kirúgta a villán is azt a 400 A-t. Aztán megint terhelővillával merítettem, csepptöltő kínai deszulfátor, stb.. Az indítóáram a következő hónapban szépen felkúszott, a 3*450 A-t kilökte a villán, a kapacitása viszont nem változott. Innentől kezdve semmivel sem tudtam többet kinyerni belőle. Jelenleg is megelégedettséggel használják egy 2.2 dízel motor indításához.

    Más akkun is próbálkoztam hasonlóval, és nem történt ekkora változás, max 5% volt a többlet.

    A kínai oszcilloszkóppal látványosabban tudom bemutatni, mit is csinál a kínai deszulfátor.

    Az első kettő képen sorban a Reszursz-1 és a Global töltő látszik. Az érzékenység 50mV és a jel magassága és alakja látszik 2-5 mS időzítésnél.

    A kínai deszulfátor jel magassága egész nagy, viszont ritka. A második képen próbáltam széthúzni a jelet, hogy jobban látszódjék az alakja.
    Rendeltem egy másik hasonló deszulfátort, és jött a meglepi. Ez a másik csak nagyon kicsi jelet produkál.

    Az eredeti, nagyobb jelű a CLEAN-1 feliratú.

    Kínai deszulfátorból van egy külső tápegységet igénylő is ( próbáltam, ő sem hozott + eredményt)
    Az 50mV 2 mS időzítésnél egész sűrű és nagy jelet ad, a 0,1V 0,2mS időzítésnél látszik a jel formája. Szerintem ez egész korrekt.

    Bosch S5.

    A jófogáson egy újszerű ( tényleg az volt) Bosch S5 akkut árultak szemtelenül jó áron és a közelben.
    Gondoltam megnézem, vitte a tesztert és a villát. Aztán megvettem.

    Az eladó az Audijába rendelte az új akkut, de az új akkuval is jelzett neki a computer, hogy nem jó, ezért a szervízben megvetették vele 80 pénzért a gyári akkut, mondván csak az jó bele.

    A helyszínen - számomra - egyből kiderült, hogy csak le van merülve, vásárlás után fel kellett volna töltenie. 3-4 hónapot állt neki így lemerülve az akku, de mivel fél ár alatt adta, elhoztam, mert kíváncsi is voltam, meg jó árban is volt.
    Az első töltés után 62, aztán 71, majd 73,6 Ah jött ki belőle 8A-el merítve. ( Global CH 611-el) A terhelővillát igencsak megizzasztja, ( ventilátort kellett bele tennem, hogy hűtse) a 3*500 A-t 10,5 V-on kitartja.

    Banner töltő.

    Egy valamikori gari idő után elromló Banner 1800 töltőt megcsináltattam ( valami megadta magát a magas hő miatt, igaz tényleg mindig meleg volt). Annak ilyen a jele

    Mivel még mindig melegedett, tettem az aljára 2db ventit. 14,3V-ig tölt, majd 13,6 V-on tart.

    Teszt alá vontam a saját akkuim, hogy mégis mit ér az, hogy állandóan rajtuk a csepptöltő. ( YASO)
    Az akkukra rá szoktam írni, hogy mikor vettem őket, így látom, hogy pl meddig garis, vagy mennyi idős.

    Szóval képekben:

    Szerintem jó állapotúak az akkuk cirka másfél év használat után, másnál 2évesen kuka szokott lenni.

    Az AGM akku nem volt csepptöltögetve, napi használatban volt. Nagyon ritkán, tán vagy 3-4 alkalommal tettem rá töltőt. Nála volt az, hogy kíváncsiságképp az első mérés –töltés után újra mértem, hogy lássam okozott-e valamit a „formázás”. Igen,” hozott a konyhára”.

    Most próbaképp becsomagolom az akkukat ( radiátor mögé helyezhető hővisszaverő), hátha megvédi őket valamennyire a hőtől. Arról majd évek múlva tudok nyilatkozni.

    A végére egy érdekesség. Volt ( még van is) egy garanciális 77Ah Exide akku. Féltesónak kölcsön adtam abba az 1.9 PDTDi autóba. Később kiderült, a jeladók hibája miatt melegen csak nehezen 10-12 mp-es indításra indult. ( most már megcsinálta) Felesége használja az autót munkába, ill óvoda-iskola-bolt járatra. 4 hónap után visszakaptam az akkut.
    Rámértem, az indító árama 660A, kapacitása 25Ah. Szóval így lehet tönkrevágni egy akkut…

Új hozzászólás Aktív témák