Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #2237 üzenetére
Egy szóval sem állítottam, hogy lehetetlen. Csak hát minden az Anyegin múlik és nem mindegy, hogy kivel fizettetik ki.
Bambano:
Ehhez kapcsolódóan: tegyük fel, hogy a lakótelepi parkolókban kiépítik a rendszert (bár, megjegyzem, a nyílt köztéren történő éjszakai töltéssel kapcsolatban vannak némi aggályaim a biztonságot illetően)!
Az biztos nem annyiba fog kerülni, mint az otthoni töltés. Erre még dobjuk rá azt az adót, ami a benzinből/dízelből már nem folyik be és mindjárt nem lesz akkora bíznisz ez a villanyautózás. -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #2226 üzenetére
Sajnos, a legteljesebb szakértelem sem tudja áthágni a fizika korlátait.
bambano:
Azt hogy? A villanyautók éjszakára körbeparkolják a trafóházat, ahonnan az emberek másik villanyautóval hazaautóznak, aztán reggel megint autócsere és napközben a hazamenős autó töltődik? -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #2223 üzenetére
Erre írtam, hogy plusz 10 Amper nem kunszt a rendszernek. De, mondjuk 1000 autónál az már 10 ezer Amper. Az 5000 Voltos nagyfesz kábelt nem lehet akárhol elvezetni, tehát nem lehet minden sarkon trafóház. Tehát akkor hány autót kell kiszolgáljon egy trafóház? Ha az alacsony feszültség fix 230/400V, akkor a nagyobb áramátvitellel járó melegedést vastagabb kábellel lehetne csökkenteni, de a réz qrva drága és fizikailag sem lehet egy bizonyos átmérő fölé menni. A csatlakozópontokról nem is beszélve. Mi lesz a rézbányák öko lábnyomával?
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #2221 üzenetére
Mint írtam, a feszültség fordítottan arányos az áramerősséggel. De, 5000 Voltot nem lehet bevinni a röfibe. Le kell transzformálni 230 Voltra. De, minden sarokra nem lehet trafóházakat telepíteni. A melegedés probléma a trafóház és a röfi közötti alacsony feszültségű kábeleknél van.
-
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #2185 üzenetére
Ha ez egy folyamat, akkor nem a napelemekkel kell kezdeni, hanem kihúzni egy hosszabbítót a parkolóba és az egyes autók csatlakozóira rákötni időkapcsolókat. Sztem a villanyautó tulajok összedobnák a pénzt erre a "fejlesztésre".
Milyen környéket akarsz ellátni a céges beruházásból termelt árammal? A helyi trafóházba pedig mindenképpen be kell küldened az áramot, ha a rendszerbe szeretnél betölteni. Azok nem bírják, azokat és az odavezető alacsonyfesz vezetékeket kéne cserélni.
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #2181 üzenetére
Nem azt írtam, hogy lehetetlen. Ezt írtam:
"Hááát... Sztem ritka az a céges környezet, ahol akkora napelemkapacitást lehet összehozni, ami stabilan alkalmas a dolgozók autóinak töltésére."
Te meg azt írod, hogy ha van saját épület, ha beépíthető, ha van üres telek. Túl sok a ha. Ráadásul a külön telkes megoldást egyáltalán nem tartom zöldnek.
Ami a betáplálást illeti, ez pont nem jó a szolgáltatónak. Nem tudsz közvetlenül a nagyfesz. hálózatba betáplálni. A túlterheléses probléma pedig pont az alacsony feszültségű hálózattal van, amít így duplán terhelsz. Ott is, ahol a többletet betáplálnád és ott is, ahol kivennéd. -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #2175 üzenetére
Kétlem, hogy kafeteriából napelemek telepítését lehetne finanszírozni.
De, még egyszer. A napelemeket méretezni kell. Egy ekkora cégnél mennyi villanyautóval kell számolni, ha nem akarják újrakezdeni a telepítést a közben megugró igények miatt? Azt a pluszt miért tolná bele a cég a projectbe, amikor még a jogi háttér sincs hosszú távon garantálva? Gondolok itt arra, hogy pl. eccercsak ugyanúgy jövedéki termék lesz az autókba töltött delej, mint most a benzin. -
axioma
veterán
válasz
#16820480 #2175 üzenetére
Takaritani csak a tul kis dolesszog (asszem 20 fok a hatar talan) kell, amugy az eso megteszi a dolgot magatol.
Az autotolto kisebb tetel, mint a parkolohely, az en cegemnel fizikailag nem mukodne, mert nem jut az irodahazban annyi autonak hely, amennyi szeretne ott parkolni, zolddel nem is kerek, utcan allok meg. -
-
arnyekxxx
veterán
válasz
#16820480 #2050 üzenetére
Amúgy a fával fűtés miatt nem lehet itt a kertvárosban sajnos kinyitni az ablakot rendszeresen
ha normális száraz tüzifával fűtenének akkor ki tudnád nyitni az ablakot. A mindenféle hulladékot (akár faipari ragasztós szarok, meg bontott festékes abakok megy ilyesmi, a petpalackot meg adományruhát elégetőket inkább nem említem) okosba megszerzők majd azzal tüzelők miatt szokott okádék lenni a levegő.
teszem hozzá, hogy a fatüzelés megújuló energia csak a megfelelő szakszó kell hozzá: biomassza és rögtön dícséretessé válik a használata, minden táblázatban zölden fog szerepelni.
-
mjani1172
addikt
válasz
#16820480 #2050 üzenetére
Azért nem baj ha az ember kicsit több lábon áll. Az sem túl nagy gond, ha nem csak hurráoptimizmussal gondol a jövőre.
Annyi minden történhet, amit a mai ember(különösen a magyar) nagyon nehezen ért meg, vészel át.
Devizahitel, koronavírus. Letérdelnek nagyon sokan.
A legtöbb honfitársunk túlélő vagy problémamegoldó képessége 0. -
axioma
veterán
válasz
#16820480 #2004 üzenetére
mobilnetes amazon kindle-nek is olyan "elofizetese" van amit kb. mindenhol felengednek a halozatra, viszont masra nem tudod hasznalni, nyilvan fizikai sim sincs, csak egy kod van integralva a programjaba - a keszuleket azonositja es csak korlatozott dolgokra kepes (pl. bongeszni tud de csak alap dolgokat)
szoval a technologia nem uj, csak sokszor nincs szem elott, bizonyara egy csomo jobb pelda van ilyesmi mukodesre
szerk.
Ja a fullos verziot meg en nem tudtam. -
válasz
#16820480 #2004 üzenetére
A Tesla teljes világroamingos korlátlan beépített adatkapcsolattal rendelkezik. Megy rajta youtube video, zenei streamingek, online térképek, böngésző, bármi. Nem tudni, ki a szolgáltató. Első év ingyenes (SR+-nak az első hónap), utána 10 dollár/hó, és ez tartalmazza a streaming előfizetéseket is.
Leafnek is van valami, de ott nem tudom, hogy mennyire korlátlan, mert csak minimális adatforgalom van. Ott a fedélzeti rendszer leginkább az Android Autóra épít (ami meg a fos), és így az ügyfél saját adatkapcsolatára.
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #1940 üzenetére
Ezt tőlem kérdezed? Tán én mutogattam képeket egy személyatóba tuszkolt műanyag csőről? Vajon mit akart ezzel bizonyítani? Azt, hogy tgk -nak is alkalmas? Még viccnek is gyenge. Hogy is fogalmazott schawo? Én csak reagáltam.
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #1919 üzenetére
Igaz, de az 9 személyes és 7 fölött magasabb a pályadíj. Ráadásul annak a homlokfelülete akkora, mint egy háromajtós, kombinált szekrényé. Kollégám olyannal jár ki. 100 -as utazó, 9 -es fogyasztás. Az enyém 130 -as utazóval 6,4. Parkolni is rémálom a Tranzittal. Az enyém még épphogy befér a Mammut mélygarázsába.
-
-
axioma
veterán
válasz
#16820480 #1910 üzenetére
Az mar e-up meret, ha jol latom, 3.6m, ami amugy me'g mindig jo, koszi az uj tippet.
Ebben a mopedautoban a 2.4m a zsenialis, es aki ingazik tenyleg tok folosleges tobb. Akkuban is. De a Szentendrein en siman megyek 70-nel normalisan, azert 50-nel ha valodi moped lenne savon belul (majdnem) kikerulnenek, ezt viszont csak elozni lehet. Es nekem kb. nem nagyon van mas ertelmes utvonal bejarni (jo, kertek alatt fekvorendorokon keresztul lehet, de szandekosan minden parhuzamos ut lassitott, hogy ne ott keruljek ki amikor dugo van a Szentendrein).
Amugy az ablakletekeres helyett itt szerintem az ajtonyitas lesz az egyetlen megoldas pl. hogy veszel el egy parkolocetlit, velhetoen a fejed magassagaban van a magasabb epitesu autok miatt, nem er el addig a kezed azon a lyukon kinyulva.
A toltes azert problemas, mert egy belteri de kozos garazsban (bar ott a toltes aran is lehet vita, de mondjuk munkaltatonal) se hagynam igy ott. Plusz jo kerdes, akkor nincs benne ajtonyitasra indulo belso vilagitas? Vagy mindig vilagit amikor toltesz? Kicsit atgondolatlannak tunik ez a megoldas, lehet hogy azert kell ez hogy moped lehessen, nem tudom. De en orulnek ha lenne belole 70-et tudo, az mar sztem a 0-son se gond (pedig ott 90-110 kozott minden van, igaz ezzel vasarolni nem nagyon lehet es arra en jellemzoen azert jarok), az 50-es korlat 70-nel nagyobb problemanak latszik. De siman lehet hogy ilyet mivel nem teljesit valamit nem lehet autonak arulni, passz. (smart for2 van (bar 6l fogyasztas ekkora kocsira soknak tunik, elektromos meg ugye nincs), szoval a 2 szemely nem lehet akadaly inkabb a sik uton lehet eloirt kepesseg, ahhoz meg mas biztonsagi szabalyok).
-
axioma
veterán
válasz
#16820480 #1892 üzenetére
1. ugy alapvetoen: igen! 2. nem kaphato 3. mopednek akarjak szamittatni - itthon szerintem beletorne a jogalkotok foga, es/vagy 50-60km max az mar a Szentendrei uton forgalmi akadaly 4. az ablakmegoldas ket dologra nem jo: emberrel beszelni vagy az automata oszlopokon barmit elintezni 5. most ez komolty, hogy csak nyitott ajtonal lehet tolteni? Az ok hogy toltooszloprol nem, de hogy csak zart helyen az azert rendesen korlatoz [pl. esoben sajat udvaron sem?]
Ennyi amit a videobol foleg latvanybol [hangot nem csavartam fel] meg a magyar citroen oldal cikkebol levettem, lehet mas gond [pl. mintha metroules lenne benne vekony merev, ne mar h kispok szintjet ne lehetne hozni 50 evvel kesobb]
Szoval pont ugyanezt autokent megvennem. De nem lesz belole auto mert mint auto nem menne at a biztonsagi teszteken, ezt sejtem a mopedsag eroltetese alatt [meg a seb.max is igy jon hozza].
Azert erdekes! -
válasz
#16820480 #1813 üzenetére
Igen, a szedánsága nyűg. Ha viszünk valamit, akkor kell a Leaf, mert az M3-ba nem lehet semmi nagy darabot betuszkolni, annak ellenére, hogy hatalmas a csomagtartója. Ha lesz német Y és lejár a M3 lízing 2 év múlva, akkor megy a csere arra.
A középkonzol egy hatalmas méretű beltéri tároló. Annál "királyabb dolog" nincs az autóban. Abban minden is elfér. A 21-es ráncfelvarrottból minden fényes elem száműzve lett, a középkonzol is matt.
-
mjani1172
addikt
válasz
#16820480 #1778 üzenetére
A Teslanak a technikája tényleg jó, jól is megy, ez nem vita.
De azon kívül? Szerintem szarul néz ki, kényelmetlenül alacsony, az ülések alacsonyan vannak, kényelmetlen az üléspozíció, az egész dolog olyan mint egy sivár rendelő egy tv-vel.
A kárpitok minősége, az ülésbak, viccesen gagyi.
A kidolgozása, az illesztések, egy jobb dacia szintjén vannak.Nincs két párhuzamosan, szépen futó karosszéria elem.
A technika valóban prémium, de a többi inkább (nagyon) alsó közép.
Nem is tudnék hirtelen ilyen gagyit említeni. -
-
arnyekxxx
veterán
válasz
#16820480 #1691 üzenetére
Szerintem egyik redmiből sem hagynak ki alapfunkciókat. Viszont nem zavar ha nem lesz a RedmiCar4X-ben mindenféle asszistencia, seggformáraállítható ülés, nyakmaszírozó, megfelel a kézzel tekerős ablak és nem zavar ha kulccsal kell nyitni, nem wifiról felhőn keresztül.
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #1687 üzenetére
Ez így is van. Jó úton nem kunszt autózni. A szar utak nem hagyják eltunyulni a reflexeket és élénkítik a gazdaságot. Futóművesek, gumisok, stb.
Egy fully endurohoz azt a 600 -at még szorozd meg minimum kettővel. De, másfél milláért úgysem kapnál új autót. Pláne nem villanyosat. -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #1681 üzenetére
Budapest tökéletesen bringázható, csak megfelelő bringa kell hozzá. Egy E-fully -val fölöslegesek a kiépített bringautak. Tök uncsi lenne. Járdákra fékezés nélkül bunny. Lépcsőn fölfelé lendületből még csak 8-10 fokig megy, de szorgalmasan gyakorolom. Lefelé bármelyik aluljáróba legangolok a lépcsőn.
-
#06658560
törölt tag
válasz
#16820480 #1624 üzenetére
Nem igazán látom, miért tudna nagyobb gyártott mennyiség olcsóbb lenni.
1) Nem gyártanak raktárra, hanem csak rendelésre.
2) Az akkuk jelentik a szűk keresztmetszet, azokból most sincs elég.
3) Ott lenne, lett volna lehetőségnek az átmenetre a gázos motorok támogatása, amit pár gyártó jelenleg is forgalmaz, vagy korábban felvett kínálatba, de valahogy nem kell a kutyának se. -
7Heads Drago
veterán
-
tha_answer
őstag
válasz
#16820480 #1328 üzenetére
burokratak es szeplelku tudosfelek nemszamitanak tudomanyos konszenzusnal. a tudomanyos konszenzus meg a 40 koruli szazalek. azaz a 2.5 faktor. majd ha atmegy az egesz tudomanyos kozossegen akkor. esetleg.
mondok egy peldat: nehany magyar fizikus akart epiteni a matra ala gravhullamdetektort, felsoroltak miert lenne kiraly. tenyleg nagyon kiraly lenne elso hallasra. a maradek 80 szazalek meg leszavazta mert nem lenne kiraly. aztan mikor az ember megtudja h miert az lett a konszenzus ami, meg laikuskent is felesleges megkerdojelezni.
-
axioma
veterán
válasz
#16820480 #1299 üzenetére
Pont ugyanezt mondtam: tisztelet a kivetelnek, akik valamiert nem tudnak vallalni, de a tobbseg aki gyerektelen vagy ket felnottre 1 gyerekes az a kenyelmet valasztotta. A gyerek penz es rengeteg belefektetett melo, sot utana a tarsadalom tehermentesitese amikor pl. mento helyett a csalad viszi az ugyeletre a szulot (elektromossal, csak hogy ontopic is legyek
), es ebbol ugye a gyerektelenek is profitalnak, ami me'g mindig nem baj -- de ha ezek utan jon a narrativa hogy a kenyelmes gyerektelen elet a Foldre/tarsadalomra tekintettel valasztott jobb megoldas _itthon_is_ a tulnepesedes miatt, akkor azert hadd szolaljak mar fel, hogy ez egy tevedes. Pontosabban akkor, ha (ahogy most van) ettol a komplett nyugati tarsadalom fogy -- persze erre megoldas lenne hogy bizonyos mertekig be kene engedni azokat, akik a gyarapodo nemzetekbol jonnenek, hogy feltoltsek a korfat. Amint valaki ezzel a megoldassal ervel, fejet hajtok. De en szeretnem ha idosebb koromban mukodne korulottem a vilag, mind1 melyik modon, sot onzo modon a gyerekeimnek, leendo tovabbi generacioknak is ezt kivanom.
-
#06658560
törölt tag
válasz
#16820480 #1278 üzenetére
Akkor isten igazából a padlólemez alá kerülne, mert hozzá kéne férni, mint szerviz darab, akkor meg logikusan nézve már alá kerül. Egyébként igen, ott a legjobb. Bár ott is van kérdés hol, hogy. Az Opel Grandland X akkucsomagja is a padlólemez alatt van, mégsem kívánom senkinek, hogy bármivel baj legyen az elektromos rendszereket tekintve.
-
válasz
#16820480 #1274 üzenetére
Ez alighanem nem ennyire egyszerű. Az üzemanyag tank 40 literes, annak helyére (az első ülés alá) nem fér. A motor könnyű (100 kiló sincs) és a váltó sem súlyos darab (CVT pl. 30 kiló plusz, kb.) Szóval, ha az orrba kerülne az aksi (300 kg? vagy több?), meg a többi elektronikai cucc, akkor a kocsi orrnehéz lenne, ami (1) nem tudom mennyire tenne jót a menetstabilitásnak, (2) mi lenne a gyűrődő zónákkal, (3) és egyáltalán mennyire biztonságos az aksit az autó leginkább sérülékeny pontján elhelyezni. (A hibrid aksija a pótkerék helyén van a csomagtartó alatt.)
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #1146 üzenetére
Ebben a topikban sztem ezt fölösleges taglalni. Környezettudatos ember nem nemz utódot egy túlnépesedett bolygóra. Különben is, a gyereket egy csomó ideig hurcolni kell. Bölcsi, ovi, suli, doki, stb. Ennek a hurcolásnak is van öko kihatása. A gyereknemzés egyáltalán nem zöld cselekedet.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
#16820480 #1116 üzenetére
Szép ez az általad linkelt példa. Kár hogy sok más helyen ezt nem veszik figyelembe.
Már eleve ott a gond hogy az önkormányzat olyan területeket árul amik eleve nem alkalmasak lakóépületnek. Illetve sok helyen ahol lehetne tetemes költséget spórolni az építkezésen nem engedi a szabályozás ezt. Pl a saját házad építésénél nem végezhetsz semmilyen munkát se. Vagy pl az építésvezető csak a pénzt veszi fel és semmiért se vállal felelősséget miközben neki kötelessége átvenni a munkafolyamatokat. A valóságban meg ki se néz a legtöbb építkezésre. A testvérem pont ez miatt futott bele egy nagy pofonba. Lehet itt bármilyen szigorú a szabályozás ha a kivitelezés vicc lesz mellette. Nálunk itthon pl nagyon fel van hígulva az építőipari szakmunka. Senkit se zavar ha a kőműves burkol, szigetel vagy egyéb olyan munkát végez amihez nincs képesítése. De ez igaz más szakmákra is. És ez már megfigyelhető állami tendereknél is: úgy nyer valaki útépítésre pályázatot hogy nincs egy darab gépe se hozzá.
Amíg ekkora a káosz addig ne várjunk "zöld építkezést".
Nem vagyok meggyőződve például a hőszivattyús rendszerekben se hogy tényleg zöldek. Láttam erről egy dokumentum filmet ahol egy komplett német kisvárost tettek így tönkre. Mivel olyan földrétegeket fúrtak át amit nem lett volna szabad. Sajnos nem emlékszem a város nevére hogy linkeljem. Valamelyik tudományos tv adón láttam. -
bambano
titán
válasz
#16820480 #1121 üzenetére
"Pontosan ezt az énjóvagyokot toljátok ti a fosszilis kapcsán. ": pont, hogy nem. ha én az autómmal szennyezek, azt én is szagolom, mert vagyok olyan hülye, hogy a kocsimat a lakásom előtt parkolom le, nem Mátraházán. Tehát egyrészt kollektíven kiveszem a részem a szennyezés hatásaiból, másrészt legalább értesülök róla, hogy mit csináltam. Aki pesti, azt nemcsak hogy nem érdekli, mi van a Mátrában, de észre se veszi.
Szerintem hülyén nézne ki egy menő családiházas utca, ha 30 méterenként lenne egy 200 méterre lefúrt kút rajtuk... az megvan ugye, hogy kb. egész Izland egy vulkán?
az pedig, hogy fontos peremfeltételeknek nem néz utána a döntéshozó, akkor is procedurális hiba, ha nem derülne ki komoly probléma. így, hogy nem is tudjuk, mi történik, óriási baklövés.
-
bambano
titán
válasz
#16820480 #1116 üzenetére
"szennyezése nem a városközpontban keletkezik": egy földed van, egy légköröd van. ha szennyeztél, beszívod. másrészt meg elég mocsok hozzáállás, hogy a városinak ne szennyezzenek az orra alá, a vidékinek meg szabad.
"Ezt mivel oldják meg? Megújulókkal?": a legutóbbi cikk szerint, amit olvastam, baktériumokkal."Nem egyszerűbb lenne akkor már a megújulókból nyert energiát egyből oda vezetni, ahol hasznosan elköltjük, és nem 2-3 hurkon keresztül nagyobb és nagyobb veszteséggel használni?": de. ezért SOKKAL egyszerűbb a mesterséges üzemanyag. A napfényből nem csinálsz áramot, nem öntözgeted egyik akksiból a másikba, nem konvertálgatod, stb. hanem kirakod a baktériumot a pampákra, és jön a (technológiától függően) a hidrogén, az alkohol, a stb. és nincs veszteség meg hatásfok, mert az a napfény, amit ilyenre használsz, azt nem mástól vonod el, vagy felhasználod vagy a földet melegíti.
ha pedig van egy mesterséges szénhidrogén alapanyagod, azt a már létező infrastruktúrával tudod kezelni, elosztani, eladni.
egyébként az is egy remek ötlet, hogy hőszivattyú. megvizsgálta már valaki, hogy mi lesz azzal, ahonnan kiszivattyúzod a meleget? mert az eu-s döntéshozók mindig ilyenbe szoktak belebukni, hogy az egyenlet egyik oldalát nézik, a másikat nem.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
#16820480 #810 üzenetére
Pont ez a baj, hogy bringával még a letekerhetően rövid távok is gyötrelmesek a fos infrastruktúra miatt. Biciklizzen a Gyömrőin az, aki már nem vár semmit az élettől.
Nekem könnyű, ha átvergődöm a Budagyöngye előtt valahogyan a másik oldalra, onnantól alacsony forgalmú utakon és utcákon elketyegek, de az nekem tiszta agyrémnek tűnik, hogy a biciklizésre amúgy alkalmas és sokak által használt budai hegyekből nincs átkötés a Moszkva-Hűvösvölgy kerékpárútra, tök őszintén egyetlen pontja sincs a János Kórház és Hüvi között, ahol normálisan át lehetne kelni a XII kerület felé. Vagy akár a Hárshegy felé, Kurucles felé. Mondjuk ez a rész autós szemmel is neuralgikus, ahol a Budakeszi-Páty betódulás találkozik a Solymár-Nagykovácsi betódulással, oszt mehetnek 1 db forgalmi sávon tovább.Iszonyúan kéne egy kötöttpályás megoldás Budakeszire, nyilván irgalmatlan drága, az elég toldozott-foldozott és olcsójános megoldás, hogy majd a Budakeszi úton lesz buszsáv (hol???) és akkor milyen franyek lesz a 22-essel bejönni. A kedvenc ötletem amúgy az 58-as villamos visszaállítása a Libegőig, onnan meg alagút Makkosmária felé és hopp, kilukadunk Budakeszin. Akkora enjoy-ride lenne, hogy egy csomó ember azért menne villamossal, mert maga a pálya és a látvány miatt is megérné
De nagyon elmentem offba, sorry. Amit akartam mondani, hogy a városi e-autók mellé azért az sem ártana, ha lenne töltési infrastruktúra (de Schawo szerint lesz), meg normális kötöttpályás megoldás, B+R és bringás-rolleres szállításra felkészített tömegközlekedés, hogy pilisakárhonnan is be lehessen hozni a biciklit, amivel a Nyugatiból továbbközlekedsz.
De, hogy elrugaszkodjunk a fővárostól: a megyeszékhelyek alvóvárosai is gyengén vannak összekötve bringaúttal a központtal, speciel itt van Veszprém. Nemesvámos felé már sikerült megoldani a bekötést, de Tótvázsonyból te nem mész semerre bringával a 77-esen (pláne reggel), mert 10 percen belül darál le valaki. Tapolcáról szintén van bringaút Diszelig, de onnan tovább megint életveszély, pedig Monostorapáti csak +3 kilométer és onnan is a fél falu Tapolcára jár melózni. Gyulakeszi felé nulla kerékpár út van, miközben a főút szög egyenes és sík, röhögve elférne mellett (és az is legalább 2 km), szóval előbb kéne ezeket a regionális központokat bringaúttal összekötni a környező falukkal, mint Bp-Balaton biciklisztrádát álmodni...
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
#16820480 #802 üzenetére
Hát ahol te laksz (ha még ott laksz), onnan én sem bringáznék be a Mammuthoz, az tutibiztos
De abban egyetértek a kollegával, hogy bár nyilván egy hangyányit kényelmetlenebb, de én speciel 5 km-re élek a szerkesztőségtől és ha az időjárás olyan, akkor megcsinálom biciklivel inkább. Persze, van benne szívás, de ez főleg az ostoba és átgondolatlan környékbeli úthálózat rovására írható, ami nagyon nincs bringára optimalizálva, nem pedig a biciklizés maga a probléma.
De azt is aláírom, hogy én nagyon szerencsés fickó vagyok ebből a szempontból, mert nem kell a gyerek(ek)et reggel iskolába vinni, meg nincsen mondjuk nálam egy létra és két vödör festék, ami szükséges a munkámhoz. De a bringás napokon nem vásárolok be és remélhetőleg egy méretesebb tesztcuccot sem kell magammal vinnem, szóval túl sok teljesen hétköznapi dolog gátolja komfortossági oldalról, hogy mindenkire igaz legyen, hogy ne menjél az autóval a városba, mert ejnye, ha közben másképp ez nem oldható meg.
(Amúgy a nejem sem dolgozik messze - mostanság kemény 3 méterre a konyhától, mert home office - de neki speciel meg kéne másznia a Rózsadombot az egyik irányból a másikig és vissza, az meg még pedelec cuccal sem okvetlen opció. Viszont kocsival az is 12-15 perc még forgalmas időszakban is, a BKK jellemzően sugárirányú hálózatszervezésének köszönhetően pedig ugye a külső kerületek közötti viszonylatok száma elhanyagolható, ergo busszal egy olyan 55 percre jön ki a menetidő az átszállások és a rásétálások miatt is. Magyarán a környezettudatos munkábajárásának hozadéka napi másfél óra lenne, aminél hasznosabb is, ha otthon varr magának ruhát ebben az időben ahelyett, hogy a háundemben megvenné :-) ) Ahány ember, annyi élethelyzet, sem a bringa, sem az e-autó nem való mindenkinek, de úgy biztosan nem lesz e-autózás, hogy baromi nagy és drága, prémium autókat gyártunk, miközben pont olcsó, kicsi, városi szaladgálósakat kéne produkálni, hogy az ilyen munkabajárós-gyerekhurcolós-bevásárlós utazásokat ne egy dízellel abszolváljuk. -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #791 üzenetére
Sztem nincs ebben anomália. Kimegyek, két hét múlva hazajövök és itthon (Bp.) vagyok két hetet. Ez a körforgás. Az nem reális, hogy vki bringával toljon egy Németország oda/visszát. Még villanyautóval sem reális. De, otthon nem használom a dízelt, csak ha valóban muszáj. Egyszerűen szar autóval közlekedni Budapesten. Villanyautóval is.
A napi 30-40 Km -es ingázás már más tészta. Többet tölt vele autóban, mint én a Németországgal. Miért? Sztem azért, hogy szebb, kellemesebb környezetben lakjon. Ez pedig nem a környezettudatosságról, hanem a kényelemről, az érzésről szól. Ezt kompenzálja az e-autóval, de a környezet szempontjából nem ez lenne az optimális megoldás. -
válasz
#16820480 #668 üzenetére
A Tesla Superchargerek Auchanoknál vannak elhelyezve. Az Auchanok szabad áramát használják. Meg van rendelve nekik X amper, de azt csak kora reggelente használják ki, amikor mennek a nagy teljesítményű sütők. Ha ilyenkor nagy forgalom volna a Teslánál, mindenki nézne ki a fejéből, mert a Supercharger ilyenkor nem kap áramot csak nagyon keveset. Ez most, 2020-ban még nem probléma, de 3 év múlva lesznek nagy kerek szemek reggelente, mikor beáll 4-8 autó, és SC a 130kW helyett csak 20-at tud adni. Tesla bevállalta ezt a kockázatot (gondolom ezeken a helyeken csak rövid távon gondolkoznak), hogy ne kelljen harcolniuk az 1MW áramért a hálózati szolgáltatóval. Amíg máshol harcolnak (áramszolgáltatók egy MW-os bővítést jó, ha 2-3 év alatt teljesítenek), addig itt legalább üzemel.
Az áruházaknak pont a fentiek miatt nem megoldható hosszú távon a töltőüzemeltetés. Mi is ezért kerüljük az áruházakat. (na meg azért mert vastag borítékot kértek két láncnál is, hogy beengedjenek minket, amikor szondáztuk őket)
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #668 üzenetére
Feszültségnöveléssel. Az enyémet kétféle (5V, 9V), az újabbakat három féle (5V, 9V, 12V) feszültséggel lehet tölteni. De, ezek még törpefeszültségek. 42V fölött kezd bonyolódni a dolog, mert onnantól már oda kell figyelni az érintésvédelemre.
A ritkább töltéshez meg a Range Extender a megoldás. Nem tudom, hogy egy Tesla -hoz mennyibe kerülne. Az Espace -hoz tegnap vettem egy 200-300Km -es Range Extender -t 2600Ft -ért.
-
#06658560
törölt tag
válasz
#16820480 #612 üzenetére
Jé, a Tesla pont ugyanazt csinálja, mint az autógyárak? Mi benne a jól kigondolt stratégia, amit normál gyárak nem csinálnak?
"Ahogy egyre elérhetőbbek és hatékonyabbak lesznek az akkumulátorok, úgy fognak tovább menni lefelé, nem hiszem, hogy a 25e$ lesz az alja."
Melyek? Lásd másik kommentem, Linuxéve, fúziós erőmű kapcsán. Szép lenne, ha igaz lenne. -
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #626 üzenetére
Ha a nagymamám sárga lett volna és áramszedői lettek volna, akkor ő lett volna a villamos.
Kicsit sok a "ha". Meg aztán mit jelentene az a "pár év"? Nem sírok az anyagi helyzetem miatt, mégis a most vásárolt, "új" autóm is már 8 éves. Ha öt év múlva megjelenne az általad említett technológia, akkor is minimum 13 év, mire az átlag hazai vásárló számára is megfizethető lesz. -
Somatom
veterán
-
#06658560
törölt tag
válasz
#16820480 #584 üzenetére
A kisautókat megöli az EU. elektromosba irgalmatlanul drága bele a rendszer, plusz a tömeg, ami miatt kell alá sokkal jobb futómű, ami drágább, nagyobb helyet igényel, az akkunak kell a hely, vagyis az autó már nem lesz kicsi. Másik oldalról a belsőégésű motorokra annyi karácsonyfa díszt kell aggatni, hogy azokkal meg azért nem fogja tudni senki megfizetni. Pedig jó autók lehetnének, a mostaniak azok is, tapasztalatom Ford Fiestával van, azzal örömmel rohangáltam munka után, munka előtt 300km-röl/re Eisenachból/-ba, csak egy jobb ülés kellett volna bele, hogy akár az 1200km-es hazautazást is be tudjam vállalni. Ok, a Mondeo, a Karoq, a S-Max, a Passat mind kényelmesebbek, meg fullosabbak voltak, de a menetidő nem volt érdemben kevesebb, cserébe városban könnyebben mozogtam vele. És bár érzik a Fiat 500-on, hogy nagyon nem autópályára tervezték, de 120-150-ig ott is stabil, és néha be lehet vállalni ekkora utakat vele.
-
batai15
félisten
válasz
#16820480 #582 üzenetére
Szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban,lehet olcsóbbak lesznek ,de ott tartunk hogy egy használt hibrid auris cc 100-150ezert futott kocsi 4 5 millió! Úgy saccolom hogy kategóriában maradva a jövőbeni autók legyen az hibrid v elektromos ugyan annyi idősen mint a mostani otto motoros kategória társaik, kb 3x 4x fognak annyiba kerülni használtan ugyan annyi idősen, hasonló futás teljesítménnyel .
Viszont erősen értéktelenedik a pénzünk , ezáltal még nehezebb lesz az élet , úgy hogy én borúlátó vagyok ,nem lesz jobb . -
dabadab
titán
válasz
#16820480 #519 üzenetére
Ha az átmeneti bufferelés áthidal már egy éjszakát
Ha áthidalna, akkor nem átmeneti bufferelésnek hívnánk
Sem a kapacitásuk, sem a teljesítményük nem teszi alkalmassá ezeket a megoldásokat arra, hogy ilyesmire használjuk őket, arra jók, hogy a rövidebb völgyeket meg hullámokat kiegyenlítsék. Mondom, nézd meg a nagyságrendeket, nagyon nagy szakadék van aközött, amit tudunk produkálni meg amire szükség lenne. Mókás gyakorlatként kiszámolhatod, hogy ha a komplett Balatont felszivattyúznánk a Kékes tetejére, akkor azzal mennyi ideig lehetne árammal ellátni Magyarországot.
Meg megint elfelejted, hogy nálunk vannak évszakok is és télen jóval kevesebb napsütés van, mint nyáron, szóval itt tényleg szezonális tárolás kellene, ha komolyan akarnának napelemeket használni.
-
-
dabadab
titán
válasz
#16820480 #487 üzenetére
Nem is írtam, hogy egy ilyen akkufarm megoldja az egész kontinens problémáját
Arról volt szó, hogy grid szinten tudjuk-e tárolni az elektromos energiát.
Nem tudjuk és nem is nagyon látszik, hogy ez változna. Amit tudunk csinálni, az az átmeneti bufferelés, annál többre nincs technológia még csak elméleti szinten se. -
dabadab
titán
válasz
#16820480 #302 üzenetére
A Tesla-féle akksi az nagyon-nagyon rövidtávú kiegyenlítésre alkalmas csak, tulajdonképpen arra jó, hogy áthidalja azt az időt, amíg az erőművek lekövetik a fogyasztás változását - erre meg azért van szükség, mert Dél-Ausztrália kicsi (mármint a lakosságot tekintve, kevesebb, mint kétmillióan élnek ott) és elszigetelt - pl. Magyarországon ez a probléma nem létezik, mert rá vagyunk kötve az európai hálózatra, az meg elég nagy, hogy kisimítsa a tüskéket.
Egyébként elég beszédes, hogy rendes számok egyik cikkben sincsenek, illetve a PM-es cikkben a "capacity of 100 MW" elég pontosan elárulja, hogy a cikkírónak fingja sincs az egészről (a cikk írásának időpontjában 129 MWh volt a kapacítása, a 100 MW a maximális teljesítménye).
Hogy perspektívába kerüljön ez a 129 MWh: a dél-ausztrál éves áramfogyasztás 2019-ben 12147000 MWh volt, vagyis fullra feltöltve kb. 5 és fél percnyi fogyasztást tud eltárolni. Márpedig napelemeknél a mi éghajlatunknál komoly szezonális tárolásra lenne szükség, vagyis a nyáron megtermelt áramot elraktározni télre, szóval nem percekre, hanem hetekre való áramot kellene tárolni (és nem kétmillió embernek, hanem négyszázmilliónak).
A másik meg egy kísérleti projekt, amiből vagy lesz valami, vagy nem, de meglepne, ha azt tényleg praktikusan alkalmas lenne TWh-s nagyságrendű áram tárolására.
-
Ck.
addikt
válasz
#16820480 #351 üzenetére
Mi konkrétan csak azért csináljuk ezt, mert évente egyszer meglátogatjuk a családot idehaza és sokkal nagyobb élmény autóval, mint repülővel. Mellette pedig a kutyus mindenhova velünk jön és sosem raknám be a repülő rakterébe, a csomagok közé, a vaksötétben. Az felér egy állatkínzással, nem is értem hogyan létezhet ez az opció.
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #302 üzenetére
Milyen lenne egy akkucserés, vagy extenderes, otthoni megoldás? Lenne egy kis hatótávolságú alap beépítve az autóban a hétköznapi, rövid, városi közlekedésre és egy extender otthon. Napelem töltené az extendert, ami éjszaka átadná az alapnak a felvett delejt, illetve a hosszabb utaknál hatótávnövelőként is tudna funkcionálni.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
#16820480 #218 üzenetére
Nem lesz ingyen az elektromos se. Ha tölteni akarod otthon venned kell töltőt, esetleg bővíteni a hálózatot. Nálunk csak pl 220 van amivel csiga lenne. Mellesleg ugye a E autó töltésért is fizetsz, most még keveset később majd többet. Illetve illene figyelembe venni azt is hogy pl E autóval nem fogsz 130-al autópályázni, mivel marha gyorsan fog merülni. Szóval jó eséllyel nőnek majd az utazási idők. Helyben persze rövidebb lesz és kényelmes ha van miről tölteni. Viszont ha csak lent áll a panel előtt szép lesz amikor reggel indulnál -10 fokban egy 40% akkuval. Persze nyilván szól hogy baj van telos appon keresztül.
Én mindenféleképpen hibridben gondolkozom. Pl egy Hyundai Ioniq És ahhoz viszonyítva nekem a full elektromosak elvéreznek. [link]
649 km-en 15,82 litert fogyasztott (2,9 l/100 km-es fogyasztás). Ebből 547 km Budapesti és agglomerációs közlekedés volt, a 102 km pedig egy autópályás fogyasztásteszt. Ezen a végig hibrid üzemű fogyasztásteszten 130 km/h-ás tempó mellett fűtéssel, esőben 5,4 l/100 km-es átlag jött ki. Ha ezt a tesztet kivesszük a képletből, akkor 547 km-en 10,3 literes üzemanyagfogyás jön ki, ami 1,9 l/100 km-es fogyasztást eredményez. Az akkumulátort esténként feltöltve napi 60-70 km-es távok esetén nagyjából ilyen fogyasztással meg lehet úszni 100 km-enként a szintén kb. 1,5-2 liternyi árú villanyáramon túl.
Egy ekkora akkut viszont már nem olyan nagy gond 220-ról tölteni. (9kw)
Karbantartás: Mivel nagyon kevés az ilyen autó, kevés a szervizes aki ért hozzá. Ez miatt gondolom az árak az egekben vannak. Itt nálunk 2-3 szerelő is van hagyományos autóra. Elektromosra egy se. Esetleg egy szoftveres javítás se lesz ingyen amit jó eséllyel a hivatalos szervizben a teljes cég rezsivel számolva fogsz kipengetni. Nem hinném hogy marha nagy lenne a különbség a végén az elektromosra. Főleg ha nem hulladék motoros autóhoz képest nézzük. -
bambano
titán
válasz
#16820480 #218 üzenetére
Ebédeltél ma?
Volt már olyan pc-d, amiben kiszáradtak a kondenzátorok?
Telefonodban/pcden volt már szoftverfrissítés?
Elektromos autóban is van hajtómű, hajtóműolajat illik cserélni, féket karbantartani dettó, plusz kaptál a nyakadba egy nagyfeszültségű hálózatot is. A teslát se kell karbantartani, de ha mégis, viheted Bécsbe.
15-16 hónapos várakozás egy villanyautóra, jó eséllyel azért, mert nem bírták összetákolni a szoftverét, rotfl...Szerintem ezt a nem kell karbantartani mítoszt lehetne már hanyagolni.
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #202 üzenetére
Na, az már nem lesz annyira környezetbarát. Most is a lakóhelyeken levő alacsonyfeszültségű hálózattal van a probléma. Ha beviszik a nyagyfeszt, akkor transzformátorok kellenek a lakóhelyeken. Ez nem éppen környezetbarát. Akár így, akár úgy, dúlni kell mindenképpen és rengeteg kábelt húzni. Ahhoz meg nyersanyag kell, aminek szintén szűkében vagyunk.
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #199 üzenetére
Csak nem olyan bíztatóak az előjelek. A benzinkorszak elején üzemanyag volt rogyásig. Most, az elektromos autózás elején máris drágulnak a töltőállomásokon töltés költségei. 2021 -től pedig több EU -s országban korlátozásokat vezetnek be az otthoni töltés áramfelvételére, mert nem bírja a hálózat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- Újszerű Apple Macbook Air 13 - M2 - 30 Ciklus - 100% Akkumulátor - 8GB/256GB SSD - MAGYAR - Éjfekete
- HGST HUH721010AL5200 10TB 7.2k SAS HDD, DELL branded, nettó 40000Ft + ÁFA, 1 év garancia
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- AKCIÓ! Lenovo ThinkVision L24i-10 24 FHD 60Hz 4ms monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest