Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) BeZol


BeZol
őstag

Kellett egy ilyen is na. Aki vmi oknál fogva egyterűt akart bmw kedvelőként, az nem kapott, mehetett a mercihez vagy a vw-hez. Rés betömve, az elsőkerék platform miatt az új minivel közös egy csomó cucc, most jött rá még az új X1-es is, lassan itt az X2 is talán, és lehet majd ha lesz új 2es coupe/cabrio széria, az is ilyen lesz, ill. az új 1es sorozat már tuti ilyen lesz. Mind egy platform, olcsón ontják, akkor meg miért ne?
Lehet vmelyik bmw főnöknek aktuális lett volna egy egyterű, és így jött a szitu. A lényeg, hogy van akinek tetszik, van akinek nem. Én ilyen méretben most inkább a Renault Espace-t tartanám a listám elején (tesztek alapján), és utána a 2. sorban sorakozna a bmw mellett a B merci, VW Sharan, Seat Alhambra, Ford S-max (igazából S-max szerű Ford Galaxy lenne a tuti helyette).
Végigpróbálnám mindet, alkudoznék mindenhol, és a tapasztalatok alapján megvenném a számomra leginkább megfelelőt, de nekem per pillanat még mindig a 3gt a favorit akkor is, ha fura a feneke :U (jó kis 35d motorral :C )

(#102) parandroid válasza bambano (#100) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Miért, egy alap fapad 320d mitől prémium akkor? Csak mert hátul hajt? :F

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#103) bambano válasza parandroid (#102) üzenetére


bambano
titán

jelentős érv...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#104) Integrale válasza parandroid (#102) üzenetére


Integrale
veterán

Hallotad, elol hajt, nem premium.

"Bad reklám is reklám too"

(#105) bambano válasza Integrale (#104) üzenetére


bambano
titán

oké, legyen igazad, alap fapad nem prémium, hanem trabant :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#106) bitpork válasza bambano (#96) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

A légzsák és a beragadó pedál mint fizikai hiba, hogy kerül a szoftver hibájának témájához? :Y
Nem azt cáfolom, hogy van, hanem arra mutatok rá ami pl a repülőgépeknél van. Többszörös redundancia és máris jobb lesz mint egy átlag autós. Túlgondolod a dolgot és rosszat feltételezel.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#107) Doze válasza parandroid (#102) üzenetére


Doze
aktív tag

320d sem prémium... sőt még felszerelve sem lesz az. De 320d velejéig BMW, nem vagyok nagy német fan, de egy ilyenbe beletolnám a seggem. Viszont az ismeretes hogy aki nagy autókat gyárt kicsiket nem igazán tud... Gondoljunk csak a Vw és a suzuki koperációjára, előtte meg a GM-suzuki összefogásra (agila-Wr+)... nem azért mert suzuki csak ezeket ismerem. A padlólemez, felfüggesztés, az hogy elől hajt nem épp ismeretes a BMW számára, de pont ez a kategória az amit nem lehet BMW logóval eladni, meg 10+ milliós áron, mert ez nem bmw... nem a márka szelleme, 6 milláért márt talán a szelleme lenne, de meggondolandó.. mert 1000 más ilyen autó van, olcsóbbért... és nem biztos hogy kevesebb extrával, meg szarabbul összeszerelve... mikor már a legalja "alias suzuki" is radaros tempomattal meg 7" lcd-vel van fele ennyiből. Honda, meg Kia, meg Hyundai, stb....

(#108) bitpork válasza Doze (#107) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

A bmw minden modellje prémium. Maga a BMW pozicionálja a brandet a prémium kategóriába. Nem a felhasználó. A 3er szériát nem a 7er hez kell hasonlítani, hanem a saját kategóriáján belül :U És alapvetően nem az ára határozza meg egy autó milyenségét. Mert ugye hiába kerül valami irgalmatlanul sokba, attól kívánatos, pláne szép még nem lesz, nem hogy prémium.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#109) brumi1024 válasza Doze (#107) üzenetére


brumi1024
veterán

"A padlólemez, felfüggesztés, az hogy elől hajt nem épp ismeretes a BMW számára..."

Khm... Mini? Szinte Mazda MX-5 szintre emelik vezetési élményben.

[ Szerkesztve ]

(#110) Stauffenberg válasza Doze (#107) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

"320d sem prémium... sőt még felszerelve sem lesz az."

Maximum csak a Te fogalmi rendszeredben nem prémium. Eleve nehezen behatárolható, hogy mitől lesz valami prémium. A reklámszakmából jövök, ahol nagyon sok diplomás PR szaki agyal azon naphosszat, hogy a termékek és márkák imázsát valahova pozicionálja a fogyasztók előtt, nincsenek éles határok egyébként a prémium és nem prémium termékek/márkák között. A legfontosabb ebben a kérdésben, hogy a fogyasztók mit gondolnak és ők hova sorolják.

A "prémiumság" nem felszereltség kérdése. Ez nem egy műszaki paraméter, nincs egy vonal a katalógusban, hogy innentől prémium valami, ami meg alatta van az nem az. A prémiumság egy képzet, amit a fogyasztó gondol hozzá a termékhez, márkához (amit amúgy nehéz, ha nincs alapja). Ez pedig hosszú évekig, évtizedekig tartó tudatos brand-építés eredménye, nem pedig annak a függvénye, hogy cédrusfa berakásos-e a műszarfal vagy csak műanyag, meg milyen navi van a középkonzolba építve.

(#111) Crafter32


Crafter32
őstag

Én azért azt mondanám, hogy az extrák miatt is prémium. Nem nagyon van olyan extra amit egy BMW -be, Mercedesbe nem lehet kérni pluszban. Teljesítményekben is kiemelkednek. Kérhet vki 16d-t vagy akár 40i-t, de hibridet is. A VW is úgy próbálja vagy próbálta lentebb pozíciónálni a SuperB -t, hogy nem engedte nagyon erős dízel motorral rendelni illetve bizonyos extrak nem rendelhetőek, mert az Audit sodorja veszélybe. És akkor ott van még a vezethetősége, a minőségi kárpitozás stb.

[ Szerkesztve ]

(#112) brumi1024 válasza Crafter32 (#111) üzenetére


brumi1024
veterán

Azért az extrák egy jelentős része (főleg a technikai) már elérhető a nem prémium modellekben is, de hosszmotort pl a VW is csak prémium termékeknél ad.

(#113) 8th válasza bambano (#100) üzenetére


8th
addikt

Függetlenül attól, hogy te mit gondolsz rengeteg dízelmotoros fwd autó van ami masszívan prémium autó. Egyszerűen el vagy tévedve. Megint.

(#114) Integrale válasza 8th (#113) üzenetére


Integrale
veterán

Mint amikor azt írta, hogy olyan merev a C Vectra kasznija, hogy ha felemeli az autót, akkor emeli a kereket is, nem marad a földön, szóval merev!!!44!!! :DDD

"Bad reklám is reklám too"

(#115) bambano válasza 8th (#113) üzenetére


bambano
titán

meg kellene végre érteni, hogy a prémiumságban nem csak az számít, hogy a konkrét darab milyen, hanem az is, hogy az adott termékvonal merre halad. ahogy a thinkpadek imidzsét is rontotta, amikor szigetes billentyűzetet raktak bele, ugyanúgy a bmw imidzse is romlik attól, hogy elöl hajt, meg attól is, hogy tömegterméket akarnak belőle faragni.

az elsőkerék meghajtással rátették a hajtási befolyást a kormányra. emellett felmerül a spórolás is. ez mind amellett szól, hogy a leendő vevőben eddig kialakított prémiumság érzetét elvegye.

az meg, hogy szerinted bennem milyen érzetet kellene kialakítania egy ilyennek, rossz elképzelés. az én véleményem majd kialakul, nem te fogod megmondani, hogy mit gondoljak. el vagy tévedve ebben a kérdésben.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#116) Stauffenberg válasza bambano (#115) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Te kategorikusan azt állítottad, hogy első kerekes dízelként nem lehet valami prémium. Nem azt mondtad, hogy a BMW jelenlegi imidzsét rombolja. :)

(#117) Integrale válasza bambano (#115) üzenetére


Integrale
veterán

Azt értsd már meg, hogy a leendő vevőt nem érdekli, hogy hol hajt a BMW-je. Sőt millió cikk szól arról, hogy a BMW tulajok jelentős részének, fogalma sincs róla, hogy a jelenlegi autója elöl vagy hátul hajt-e.
Ne abból indulj ki, hogy az a 30 ember aki hozzászól egy ilyen cikknél tudja, hanem a potenciális vásárlókból, akik BMW-t vesznek, vagy azért, mert az elégíti ki az igényüket, vagy azért mert BMW, utóbbi azt sem nézi, hogy kisbusz, nem hogy a hajtott tengely helyét.

Volvo is prémium és az Audik is, elöl kapa mind a kettő.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#118) 8th válasza bambano (#115) üzenetére


8th
addikt

a bmw imidzse is romlik attól, hogy elöl hajt, meg attól is, hogy tömegterméket akarnak belőle faragni.

Ez nem egy M-es sportmodell hanem egy takarékos családi mindenes. Arra pedig valóban hibátlan. Azzal, hogy piacra dobták csak még több szelet kifognak a konkurens gyártók vitorlájából mert egy BMW-s még ha ez drágább is mint egy C-MAX, Touran, Grand Scenic, Zafira... akkor is ezt fogja megvenni hármas-ötös-hatos BMW-je mellé családi rohangálósnak. A márkahűség talán a BMW tulajok körében a legerősebb és aki egyszer elégedett volt vele az már nem könnyen fog más márkába átülni, akár csak a Volvósok. Amúgy sem lesz ebből a dobozból soha tömegtermék már csak az ára miatt sem.

az elsőkerék meghajtással rátették a hajtási befolyást a kormányra. emellett felmerül a spórolás is

Aki vesz egy felső-középkategóriás fwd dízel prémium tepsit kényelmesen utazni az nagyjából pont leszarja az esetleges hajtási befolyást mivel sosem fog vele találkozni esetleg télen a havas kocsibejárón amikor feljön otthon a pincegarázsból. Ezeket a kényelmes dízel utazóautókat jellemzően nem azok az emberek vásárolják akiknek az a téveszméjük, hogy csak az az autó ami benzinnel megy, nagy köbcentis szívómotor viszi és hátul teker. Ez amúgy is egy hatalmas bullshit.

az meg, hogy szerinted bennem milyen érzetet kellene kialakítania egy ilyennek

Semmi ilyesmit nem mondtam/sugalltam.

(#119) sdd2 válasza Crafter32 (#97) üzenetére


sdd2
veterán

A hátsó üléssor? Külön tolható, előre, illetve hátra.

Jó térerőt mindenkinek. iPhone 15

(#120) Doze válasza brumi1024 (#109) üzenetére


Doze
aktív tag

Khmm... swift sport vs mini.... bő 5 mp el jobb futómű, meg nem elfustolo motor, bicikli vezermulanccal.

(#121) 8th válasza Integrale (#117) üzenetére


8th
addikt

Pontosan. Hogy mást ne mondjak ott a Lancia Thesis JTD. Az egy kiváló utazó limuzin minőségi anyagokból összerakott finom beltérrel pazar ülésekkel. Vagy ott a Citroen C6 3.0 V6 HDI ami szintén egy brutál kényelmes dolog. Vagy a Jaguar S-Type 2.7D V6 vagy a Volvo S80 D5 vagy az A6 V6 TDI vagy az A8 V6 TDI stb... mind mind fwd dízel prémiumautók. De majd mindjárt jön a kolléga és megmagyarázza, hogy nem.

Bezzeg a Vectra... :))

(#122) bambano válasza Stauffenberg (#116) üzenetére


bambano
titán

emlékeim szerint a kategorikus kijelentésem az volt, hogy a peterket által emlegetett alap fapad 320d nem prémium. illetve egy másik hsz-ben rákérdeztem, hogy az általa emlegetett picasso vagy smax mitől lenne prémium.

de persze annyira dühít benneteket, hogy valaki nem nyeli be kritika nélkül a véleményeteket, hogy már olyat is a számba adtok, ami el sem hangzott vagy nem úgy hangzott el. mondtam én olyat, hogy a vectra prémium? szerencsére nem az, a franc se fogja kifizetni a prémium felárat, mikor nem sokkal rosszabb autókat árulnak sokkal olcsóbban.

értő olvasás esetén feltűnhet a ragozás, amely alapján fel kell merülni mindenkiben, hogy több hsz-re válaszoltam egyszerre.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#123) bambano válasza Integrale (#117) üzenetére


bambano
titán

"Sőt millió cikk szól arról, hogy a BMW tulajok jelentős részének, fogalma sincs róla, hogy a jelenlegi autója elöl vagy hátul hajt-e.": amely tény önmagában jelzi, hogy hogyan romlik egy márka imidzse.

az egész bmw miskulancia évtizedek óta arról szól, hogy sportos, jól vezethető, jó vezetési élményt adó autókat gyártanak. ezt nagyon sokáig tartani is tudták, a versenyeken felülreprezentált a bmw. most meg ideraknak egy bevásárlókocsit? kilométeres listát tudok sorolni olyan gyártókról, akik bevásárlókocsit gyártanak. olyan gyártót, amelyik rendes sportos vagy sportkocsit gyárt, egyre kevesebbet, lassan a bmw marad az utolsó, ha ki nem dobja ezt az irányvonalat.

Az audi prémium. ezen nincs vita, van alatta még két vagy három kategória, nem is hagyja a fóccvágen, hogy lecsússzon. De az audi prémiumságát nem a sportosságra alapozta, meg nem azt trombitálták évtizedeken át, hogy rendes autó nem kapar elöl, hanem a minőségét tolták egyre feljebb. Miközben erősen odafigyeltek arra, hogy mindent, ami a márkaimidzset ronthatná, azt vagy a fóccvágen gyártotta, vagy a skoda.

azért a volvo imidzsén esett kis folt, nagy kék ovális ford felirat személyében...

(#118) 8th "A márkahűség talán a BMW tulajok körében a legerősebb és aki egyszer elégedett volt vele az már nem könnyen fog más márkába átülni": az alapállítás (miszerint ha elégedett vele, nem ül át) igaz. Sajnos úgy látszik, hogy a feltétel nem teljesül. A totalcarosok szerint (csütörtökön közzétett égéstérben) a bmw-k megbízhatósága és a szervizháttér prémiumsága enyhén szólva nem teljesül, így nő a márkaelhagyók száma. Nem én találtam ki, idéztem a műsorban elhangzottakat (értsd: ebben a kérdésben meg se próbálj velem vitatkozni.)

"Aki vesz egy felső-középkategóriás fwd dízel prémium tepsit kényelmesen utazni az nagyjából pont leszarja az esetleges hajtási befolyást mivel sosem fog vele találkozni": lol akkor most vagy nem tudod, mi az a hajtási befolyás, vagy a a felső-középkategóriás fwd dízelekkel nem lehet kanyarodni...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#124) Stauffenberg válasza bambano (#123) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

"amely tény önmagában jelzi, hogy hogyan romlik egy márka imidzse."

Ettől még nem romlik lényegesen a márka imidzse. A fő vásárlóréteget jelentő középosztálybeli managerek, fogorvosok, könyvelők miatt kell legyen szinte minden modellhez elérhető az xDrive, ami szar időben is az úton tartja őket, mert nem akarnak az autóval birkózni, nekik ez nem szórakozás, nem ezért vesznek BMW-t.

Aki mégis igényli, annak meg ott van szinte mindenből az M-változat. Már 10 éve is ment a kesergés, hogy ezek a BMW-k már nem azok a BMW-k, hátsókerék hajtás ide vagy oda, már nem adja azt a sportos érzést, mint régen, aki ilyet akar, annak M-et kell vennie.

(#125) brumi1024 válasza Stauffenberg (#124) üzenetére


brumi1024
veterán

"Már 10 éve is ment a kesergés, hogy ezek a BMW-k már nem azok a BMW-k, hátsókerék hajtás ide vagy oda, már nem adja azt a sportos érzést, mint régen, aki ilyet akar, annak M-et kell vennie."

Azért az M BMW-k nem megoldások erre, azok nem a kicsit sportosabb vezetési élményre vágyók autói, hanem a fanatikusoké. És nincs köztes út, ami azért gond, mert egy korrektül felszerelt 5-öst mondjuk megkapsz 16-18 körül újonnan, addig egy M5 36-38 között lesz.

[ Szerkesztve ]

(#126) Stauffenberg válasza brumi1024 (#125) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Ez így van, de attól még látszik a trend, hogy a BMW az alapmodelleket merrefelé hangolja vezetés élmény tekintetében. Ráadásul ha valakik, akkor ők nem voltak soha szemérmesek, hogy csúnyán megsarcolják azokat, akik több élményre vágynak. Dunát lehetne rekeszteni a hajmeresztően fapados használt példányokkal, mert a legtöbben nem hajlandók rákölteni az alapfelszereltségű modell árának a harmadát, hogy rendesen fel legyen cicomázva.

Ömlenek be az országba a 10+ éves E46-ok, amiknél hátulra csak tekerős ablakemelő jutott, mert még ezért is súlyos pénzeket kértek anno. :)

(#127) bambano válasza Stauffenberg (#124) üzenetére


bambano
titán

ezek az emberek minek vesznek bmw-t?

kicsit vonatkoztassunk el. vegyük mondjuk a c vectrát, a 407-es pözsót meg a velük egykorú passatot. a reklámszakember, akire rábízzák a marketing kampányt, mit fog bemutatni? megmondom: ilyen kínos nagy erőlködésben összeszedett marhaságokat, vagy eltolnak pár csíkot, aminek jól látható eredménye lesz egy szürreális reklámban. nem tud mit marketingelni, mert ezek az autók a lényeges pontjaikban egyformák.

ehhez képest egy hátsókerekest marketingelni egy csomó fwd-vel szemben nagyságrendekkel egyszerűbb feladat, mert ott van a fő selling point, hogy rwd. nem kell kínos üzeneteket kitalálni, egyszerűen közérthetően annyit mondanak, hogy rwd. pont.

erről mond le a bmw, miközben a vevőiknek fogalma sincs arról, hogy az a megkülönböztető pont, amitől a bmw eddig nagyon más volt, az már nincs. mi a fenének vesznek ezek az emberek bmw-t? ez kb. az a szint, mint mikor bekevered a tatárbifszteket, a hülye anyósod meg kisüti fasírtnak, mert csak annyit lát belőle, hogy darált hús. az esszenciája tűnik el ezzel.

másik oldalról viszont 12 egy tucat autónak a bmw nem elég jó, főleg, ha az árát is figyelembe vesszük. pláne, ha a tapasztalatokat is, ami szerint a bmw-k minőségével sok a baj mostanában. nem hajt hátul, nem strapabíró, semmi különleges nincs benne a kék propelleren kívül, csak az ára, mert kb. 10 gurigát rá kell még tenni egy nem ilyen prémium autóhoz képest.

a magam részéről továbbra is azt gondolom, hogyha autót akarok venni, két választási lehetőségem van:
1. fontos a vezetési élmény, fontosabb, mint az ár, akkor megnézem a bmw-t
2. nem fontos a vezetési élmény, vagy az ár fontosabb, akkor eszembe nem jut a környékére se menni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#128) 8th válasza bambano (#123) üzenetére


8th
addikt

Yes! Komolyan már vártam mikor hozod fel ismét a mindenható megcáfolhatatlan totálkárponthút. :D Tudom, hogy neked az a megcáfolhatatlan szentírás továbbá az az elsődleges információforrásod de akkor is vicces kicsit. Az, hogy egy a nevét fel nem vállaló történész meg a nagyfejű grafikus haverja mit beszél egyes prémium márkák szervíz hátteréről az egy dolog, a valóság meg egy másik. értsd: ebben a kérdésben meg se próbálj velem vitatkozni. Ha összeollózol hivatalos eladási statisztikákat az utóbbi négy-öt évből amin feketén fehéren az látszik, hogy egyre kevésbé fogy egy egy adott a bömös típus akkor majd elhiszem amit írsz. Addig sajnos nem.
Leírom még egyszer: az automata fwd dízel limuzinokat nem a homi ricerek veszik, teccikérteni? Utazni fognak benne nem versenyezni meg nyélen össze vissza száguldozni a szerpentinen ennél fogva ismeretlen fogalom lesz benne a hajtási befolyás. Egy normálisan hangolt segédelektronikákkal felvértezett nagyobb teljesítményű fwd dízel autó hiába a tengernyi nyomaték még tempósabban vett szűk kanyarban sem rángatja ki idegbeteg módon az ember kezéből a volánt, ez tapasztalat. Azért erre a gyártók manapság mind odafigyelnek és nem csak a prémium gyártók hanem mindenki. Ha normálisan közlekedsz még egy öregebb mindenféle hárombetűs segédelektronikát mellőző autóban sem nagyon találkozol hajtási befolyással. Túl van ez misztifikálva.

(#129) 8th válasza bambano (#127) üzenetére


8th
addikt

BMW mércével én sem tudom hová enni ezt a torszülöttet de szerintem kifejezetten előnye a fronthajtás. Javarészt családok fogják használni. Női sofőrök gyerekekkel. Síkos útviszonyok között biztonságosabb és kiszámíthatóbb az fwd hajtású autó viselkedése. Hiába a generációról generációra egyre okosabb esp azért az sem mindenható és egy rwd autó télen okozhat kellemetlen meglepetéseket felkészületlen sofőrnek pláne.

[ Szerkesztve ]

(#130) Stauffenberg válasza bambano (#127) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Szerintem ne erőltesd azt, hogy te mindig, mindenhez, minden körülmények között értesz. A reklámszakmához, marketinghez például semennyire. Ezt jól példázza, hogy szerinted csak egyfajta igény létezik a világon, mégpedig a tiéd.

"ezek az emberek minek vesznek bmw-t?"

Tudod te, csak játszod az értetlent. Mert BMW. Pont. Nem érdekli, hogy hol hajt, úgyis a kertvárosból fog vele ingázni a munkahelyére. Szerinted mi a bánatért a legnépszerűbb benzines kivitel a 316i és a 318i? Mert azokban benne van a fickósság? Hagyjuk...

[ Szerkesztve ]

(#131) parandroid válasza bambano (#127) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Nagyon nem értek veled egyet. A BMW-t azért veszik, mert prémium, legyen szó akármelyik modelljéről. Igen, a fapad 320d is az, és az egyterűsített kettes sorozat is az. Teljesen más az átgondoltság, a tervezés, és főleg az anyaghasználat, mint egy C-Maxban, egy Picasso/5008-ban, vagy egy Mazda 5-ben, másnak meg talán nincs is most kompakt egyterűje. Ja, talán még a Touran, az mondjuk egy érdekes kérdés, abból vannak nagyon brutálisan felextrázott darabok, de még ott is érezni, hogy nem véletlenül olcsóbb, mint egy bmw. Egyedüli versenytárs talán a B Klasse, de az még nekem, egyterű-rajongónak is brutálisan csúnyának tűnik, szóval kizárólag eleve merci-fanok veszik.

Nagyon rosszul nem csinálják amúgy a bmw-nél, épp most jelentették be nemrég, hogy rekordévet zártak. És nemcsak a BMW, a cégen belül külön a Mini is több autót adott el, mint eddig bármikor (ha jól rémlik, az első negyedéves számok jöttek ki épp mostanság). A vevők nagy része pedig akármit is mondasz, leszarja, hogy hol hajt, ráadásul hihetetlenül sok cég (és egyéni, vagy kisvállalkozó) veszi ezt a németeknél cégautónak, akiknek sokkal fontosabb, hogy az évi 100k letekert km eseménytelenül teljen, mint hogy mekkora móka télen a teszkóparkolóban csapatni.

Ha pedig elöl hajtós kisautóról beszélünk, hogyne lehetne ott is prémiumot csinálni. Az más kérdés, hogy épp most tolják a Mini One First nevű fapad-editiont 1,2-es, turbós, háromhengeres fűnyírómotorral, viszont olyan alapvető extrákkal, mint az ülésfűtés, kihangosító rendes zenével, illetve természetesen digit klíma 17k-ért számítják meg, ami nem mellesleg annyi, mint egy hajszálnyival jobban felszerelt, 1,0-s TSI Polo ára. Tudom, lekonfiguráltattam mindkettőt, valahol még meg is van az árajánlatom tavaly ilyenkorról mindkettőre. Sőt, vezettem is őket, és bár tetszett a Polo is, és személy szerint semmi gondom nem lett volna, ha naponta azt kell használnom, azért a Mini érezhetően egy másik kategória (lásd első bekezdés). Az más kérdés, hogy aztán nem újat vettem belőle, hanem inkább egy ötéves Coopert, de meg nem bántam azóta sem a döntést. Nyilván vehettem volna feleannyiért egy ugyancsak ötéves Hyundai i20-at, de hadd ne kelljen már elmesélnem, hogy mi a különbség a kettő között napi használatban (illetve kérdezd a nejem, mert ő hajtja :O ). És ahogy írtam korábban, simán elképzelhető, hogy ha most keresnék új kompakt egyterűt, akkor az itt bemutatott 2-eshez hasonló modell lenne a befutó - mondjuk eleve nem túl erős a mezőny, illetve van egy rakás ép ésszel megmagyarázhatatlan előítéletem, szóval komoly fórral indul.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#132) brumi1024 válasza 8th (#129) üzenetére


brumi1024
veterán

Az egyik legfontosabb előnyről megfeledkezik mindenki: többek között azért lett ez az autó elsőkerekes, hogy nagyobb legyen a beltér adott külső méret mellett. Az 1-esnél is rendesen szív a BMW, mert jól hátratolt hosszmotor van és nem fér el egy normális utascella. A közvetlen riválisok közül ő a legnagyobb a látványosan legkisebb beltérrel. Nem véletlen egyébként, hogy egyik konkurens sportosabb változat (S3, A45 AMG) sem megy 2 literes motor felé (annak ellenére, hogy rendre 300 és 376 lóerősek!), mert oda nem fér be, szemben az 1-essel, ahová a 3 literes sorhatot kényelmesen berakják. (Itt kivétel ugye az RS3, de ott át kellett tervezni a vázat.)

[ Szerkesztve ]

(#133) Crafter32 válasza sdd2 (#119) üzenetére


Crafter32
őstag

De nem különállóak a BMW-ben. Néz meg egy új Touranban hogyan fér el 3db gyerekülés. Érdemes. És akkor nem is egy Sharanhoz hasonlítottam. Ültem Gran Tourerben, de nem vezettem és szerintem kicsi.

(#134) Crafter32 válasza bambano (#123) üzenetére


Crafter32
őstag

Az Audival az a bajom, hogy nem nagy már a különbség a VW vs Audi közt érzésre.

A totalcaron pedig elég gyakran mondanak vagy tesznek fura dolgokat. Legutóbb amit láttam, mikor a VW GTE kockás kárpitján röhögtek. Igazán nagy butaságokat csinálnak néha.

#125) brumi1024: Ezért lett a 550i és 550d.

[ Szerkesztve ]

(#135) bitpork válasza Crafter32 (#134) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Spec az a kárpit tényleg hányinger, hagyománytisztelet ide vagy oda :B

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#136) Crafter32 válasza bitpork (#135) üzenetére


Crafter32
őstag

Hmm - szerintem meg gyönyörű én biztos azzal kérném a 12 milliós legdrágabb golfot (GTE).

És már csak hagyományból sem röhögnék rajta totalcar helyében.

[ Szerkesztve ]

(#137) bambano válasza Crafter32 (#136) üzenetére


bambano
titán

önmagában az a tény, hogy bármilyen kárpittal 12 misiért golfot kérnél, probléma :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#138) 8th válasza brumi1024 (#132) üzenetére


8th
addikt

Nem véletlen egyébként, hogy egyik konkurens sportosabb változat (S3, A45 AMG) sem megy 2 literes motor felé (annak ellenére, hogy rendre 300 és 376 lóerősek!), mert oda nem fér be.

A frászt nem. Rakhattak volna mindkettőbe bőven 3liter feletti kihegyezett V6-ot hasonló teljesítménnyel, beleférne. Nem csak azokba gyakorlatilag bármelyik mai kompakt bódéjába. A 147 GTA orrába is röhögve befért as 3.2 V6 motor pedig annak sincs túl nagy motortere hiába látszik hosszúnak az orra. Becsapós. Egy V6 motor fizikailag 1hengerrel rövidebb így "kisebb" helyen elfér mint egy sor4 kereszt motor. Ezen a képen tökéletesen látszik mennyire szellősen elfér egy VR6 egy kettes Golf orrában pedig nem is egy klasszikus v motor mert ugye a hengersorok el vannak csúsztatva egymáshoz képest így alig valamivel rövidebb mint egy keresztmotoros sor4 akármi.
A problémák ott kezdődnek, hogy akár milyen finoman mész vele lehetetlen egy nagy ccm szívó V6-al normális fogyasztást elérni a kamu fogyasztás tesztről és a botrányosan szar emissziójáról már nem is beszélve. Hengerlekapcsolás, start/stop ect... megvannak rá a trükkök de bonyolult lenne, jóval drágább gyártani mert mindenből +2 kell és baromi orr nehéz lenne vele egy kompakt. Ezért raktak feltöltött soros motort a sport kompaktokba. Egy turbós moci azonnal veszi a lapot már 2000rpm-nél is ha a gázra lépsz nem tétlenkedik és sokkal kevesebbet fogyaszt nem csak a teszten de a valóságban is. A keresztmotorhoz is könnyű awd hajtást illeszteni és roppant helytakarékos is. Nézz meg egy hosszmotoros Quattro-t mekkora buzi váltója van. Egy keresztmotor + haldex hajtás ahhoz képest szinte semmi helyet sem foglal.

szemben az 1-essel, ahová a 3 literes sorhatot kényelmesen berakják.

Annyira azért nem kényelmesen, ráadásul az utastér rovására ment mindez. Ilyen kis autóba értelmetlen az rwd hajtást erőltetni. Nagyobb súly nagyobb hajtási veszteség magasabb fogyasztás sok értékes helyet elvesz az utastérből stb.

(#137) bambano: na ebben egyetértünk. Annyiból már autót is kapni.

[ Szerkesztve ]

(#139) bambano válasza brumi1024 (#132) üzenetére


bambano
titán

én ezt az érvelést el is tudnám fogadni bárhol máshol, csak egy összkeres autó topicjában nem.
nem az elsőkerék meghajtás miatt lehet jobb az utastér, hanem a keresztbe rakott motor miatt.

(#138) 8th "A problémák ott kezdődnek, hogy akár milyen finoman mész vele lehetetlen egy nagy ccm szívó V6-al normális fogyasztást elérni" szerintem meg nem lehetetlen, csak a normális fogyasztást nem elsősorban a motor lökettérfogatához kellene arányosítani, hanem a kocsi össztömegéhez. Egy batár kasztniban nyilván nem fog annyit fogyasztani egyik motor sem, mint egy tonna körüli mostani modern autóban. vagy egy ariel atomban...

"Egy turbós moci azonnal veszi a lapot már 2000rpm-nél is ha a gázra lépsz nem tétlenkedik": azonnal... ahha. azért raknak a csúcsmotorba NÉGY turbót, mert olyan azonnal veszi a lapot.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#140) bambano válasza parandroid (#131) üzenetére


bambano
titán

"A BMW-t azért veszik, mert prémium": mondanám, hogy szerintem miért veszik a prémiumot, de jól láthatóan személyes érdekeket is sértenék vele :P

Nincs a kezemben statisztika, de ha találgatnom kellene, azt találgatnám, hogy a leginkább korcs bmw-ket veszik. Mintha a bmw tervezőlaborjában egy földrengés miatt összeborultak volna a kémcsövek. Így keveredtek az M-es autók génjei a suvokkal, meg lettek ilyen vicces skizó modellek, mint az x6 és társai.

komolyan hiszek benne, hogy a legtöbb jövedelmet az x5-ön meg a társain érik el.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#141) Doze válasza 8th (#138) üzenetére


Doze
aktív tag

Mondjuk volt főnökömnek volt egy Infiniti q70 formája tényleg megosztó, de 3.0 v6 benzin Hibrid volt, és 10 liter alatt megállt neki.. 16 milláért vette.

Bmw ide, bmw oda... ötös nagyság, mindennel, a beltere rohadt igényes. Nem is tudom hogy egy szétextrázott hármasba ülnék e...

[ Szerkesztve ]

(#142) brumi1024 válasza 8th (#138) üzenetére


brumi1024
veterán

Jogos, mondjuk látván az A3-am, szűkebbnek tűnik a motortere a külső méreteihez képest, de nyilván a fogyasztás/kibocsájtás is benne van, mint döntő ok. A turbós motor közvetlenségéről az itthon álló 3 turbós autó még nem hallott, legközelebb szólok nekik. ;]

Annyira azért nem kényelmesen, ráadásul az utastér rovására ment mindez. Ilyen kis autóba értelmetlen az rwd hajtást erőltetni. Nagyobb súly nagyobb hajtási veszteség magasabb fogyasztás sok értékes helyet elvesz az utastérből stb.

Ez is becsapós, a BMW szereti eléggé lefedni a motorterét, leszedve a műanyag takaróelemeket azért lesz ott hely, mert nagyon hátra van tolva a motor. Az RWD az 1-esben meg addig hátrány amíg bele nem vezeted. Én a jelenlegit és a facelift előtti f20-ast is próbáltam egy hétvégén (erős versenyző volt az A3-mal szemben), nagyon bejött. Ha kicsit komolyabb lett volna az utastere/jobb ajánlatot kapok lehet ő nyeri a helyzetet.

Bambano:

nem az elsőkerék meghajtás miatt lehet jobb az utastér, hanem a keresztbe rakott motor miatt

És miért rakhatták keresztbe a motort? Mert lemondtak a hátsókerék hajtásról a korábban említett piackutatások után (és nem fejlesztettek ki külön egy transzverzális motor-RWD kombót), és használták a Minikben sikeres megoldásukat.

Az összkerékhajtás hogy jön ide? A Haldex rendszer tényleg elég kompakt, a csomagtartó padlólemezét kell kicsit megemelni.

[ Szerkesztve ]

(#143) bambano válasza brumi1024 (#142) üzenetére


bambano
titán

"Az összkerékhajtás hogy jön ide?": nem is tudom, egy bmw 220d xDrive című topicban hogy jön ide az összkerék, segítsetek ki...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#144) brumi1024 válasza bambano (#143) üzenetére


brumi1024
veterán

Hogy függ össze az, hogy ez a példány épp összkerekes (opcionális extra, egy pipa a tétellistán és néhány literrel kisebb a csomagtartó) azzal, hogy a modell a nagyobb utastér érdekében nem hosszmotoros?

(#145) bambano válasza brumi1024 (#144) üzenetére


bambano
titán

azt írtad, hogy azért rakhatták keresztbe a motort, mert lemondtak a hátsókerék meghajtásról.
miközben ebben az autóban hajtott a hátsókerék és keresztben van a motor.
következmény: a hátsókerék hajtás nem számít az utastér tágasságánál, a motor iránya számít.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#146) brumi1024 válasza bambano (#145) üzenetére


brumi1024
veterán

Nem, ebben az autóban elsőkerék hajtás van. Ha tapadásvesztést érzékel az elektronika, akkor a hátsó kerekekre küldheti a nyomaték egy részét. De alapvetően elsőkerekes és annak is érződik, pont mint a keresztmotoros Quattros Audik (alias "nemisigaziquattro"). Opcionálisan hajtott hátsókerék != hátsókerékhajtás. Tapasztalatból sem.

[ Szerkesztve ]

(#147) parandroid válasza bambano (#140) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

"Mondhatnám miért veszik a prémiumot, de jól láthatóan személyes érdekeket is sértenék vele"

Mondd nyugodtan, nekem nem fáj, mit gondolsz. :D Az érdekeimet meg aztán végképp nem sérted.

Mi azért vettük a Minit, mert ez volt az a kisautó, aminek lelke is volt, szívesen is néztünk vissza rá a parkolóban, és technikailag is hozta a szintet. Polo volt a másik, ami eljutott az utolsó körig, végül pont a hangulata miatt lett inkább Mini. BMW-t (illetve általában családi autót) ugyanilyen szempontok alapján nem vennék, városban szaladgálós, második, egyszemélyes autót azért másképp vesz az ember.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#148) Integrale válasza bambano (#145) üzenetére


Integrale
veterán

:DDD :C

Ez az autó keresztmotoros, kereszt motorosból nem csinálnak tisztán hátsókerék hajtásosat, összkerekeset igen, de azt ugye még te is tudod, hogy ha hosszában van a motor, akkor az több helyet foglal?
Tehát, minden hátsókerekes hosszmotoros, de nem minden hosszmotoros hátsókerekes.
Audik kicsit csalafinták ilyen téren (A4-től felfelé), mert hosszmotorosak, viszont jól előre van tolva az egész blokk.

A 4 turbónak pedig nincs sok köze ahhoz, hogy van-e turbólyuk vagy nincs. Nyilván segít azt kiküszöbölni, de ugye tudjuk, hogy a hatásfokot akarják javítani. Turbólyukat kisméretű csigával is el lehet tüntetni, vagy kompresszorral, lásd Lancia Delta S4, VW 1.4 TFSI stb

"Bad reklám is reklám too"

(#149) Crafter32 válasza bambano (#137) üzenetére


Crafter32
őstag

Akkor bármely golfot kérném gti kárpittal, csak itt pont a GTE-t cikizték totalcar.hu -n amit szerintem nagyon nem kéne.

(#150) Napfénysüti

Sokáig nem is tudtam hogy létezik ilyen BMW de szegénykém olyan ronda élőben hogy ledöbbentett mikor először láttam.

Més que un club!

(#151) hemaka válasza Napfénysüti (#150) üzenetére


hemaka
nagyúr

Lehet azért is bámultak rá annyira. XD Egyébként igen, szegény elég ronda. De mentségére váljon , szinte az összes hasonló verda ronda mint a bűn. Bár nekem ez a mostani bmw design nem tetszik. Szerencsétlen 7es is mint valami kínai szar úgy néz ki azokkal az ordenáré króm betétekkel az oldalán...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.