Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) 33as


33as
senior tag

Nagyon jól, közérthetően összefoglaltad a lényegét a diagnosztikai "kütyüknek". :K

MacBook Air M2 , iPhone 11 , Watch , iPad , Apple TV , Pixel 6a , Pocket 2 és Action, Nikon P900 , Htc G1 white , iPod classic , xDuoo X2 , Xbox One , RC Pilot

(#2) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

Hiánypótló írás, köszönjük!! :C

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#3) opeter87


opeter87
senior tag

Nagyon jó írás :C

Már meg is rendeltem az ajánlott adaptert az ebayről :K

(#4) mutyi


mutyi
őstag

Bocs, ha hülyeséget kérdezek,de ha nem csak kiolvasni szeretnék adatokat a kocsiból, hanem pl. olyan beállításokat módosítani,mint amiket módosítanak a szakik pl. chip tuningnál, ahol az értékeket optimalizálják ezzel plusz lóerőt, foagysztás csökkenést elérve.
Szóval ilyen kütymütynek mi a neve és azokat is be lehet szerezni elérhető áron? Gondolom inkább a szoftverek a drágák hozzá meg nehézkes a beszerzésük.

(#5) Outlander válasza mutyi (#4) üzenetére


Outlander
őstag

Azok is ezen az elven működnek... tehát rá kell dugni és szoftverrel felülírni - átírni...

lyen kábelek a galetto, kwp2000 stb... ám ez nem olyan mint egy windows optimizáción professional for geeek program... tehát nem egy csippptuning off állást kattintasz át on-ra..

hexadecimális írás, elemzések... stb ismeret kell hozzá...

Bár legtöbb kezdő általában csak átírja az automata szívató értékeit, gyakorlatilag a 40 fokos nyárban is azthiszi a kocsi h -5 fok van, ezek az ilyen 5-10.000 ft-os "szakműhelyek csipptuningjai"...

Igazából , otthon nem ajánlom a csipptuningot, pláne nem ebay-es klón kábellel, mindenféle szaktudás nélkül...

Kivéve ha a kocsinak teljesen mindegy, és/vagy van pénz másikra, ha esetleg valamit nagyon elrontanál.. :)

Work until You no longer have to Introduce Yourself.

(#6) Outlander válasza Outlander (#5) üzenetére


Outlander
őstag

Bár legtöbb kezdő általában csak átírja az automata szívató értékeit, gyakorlatilag a 40 fokos nyárban is azthiszi a kocsi h -5 fok van, ezek az ilyen 5-10.000 ft-os "szakműhelyek csipptuningjai"...

innen meg eltűnt egy mondat...

Így értelmes..
Bár legtöbb kezdő általában csak átírja az automata szívató értékeit, gyakorlatilag a 40 fokos nyárban is azthiszi a kocsi h -5 fok van, és ennek megfelelően dúsít a gépezet, így olyan mintha "erősebb" lenne, de nem.

Work until You no longer have to Introduce Yourself.

(#7) Doze válasza mutyi (#4) üzenetére


Doze
aktív tag

Sziasztok!

Amit fentebb írtak igaz... sajnos. Még annyival egészíteném ki a dolgot, az ECU írókban nem vagyok járatos, de külföldi fórumon olvasgatva az újabb ECU-kat "levédik" ezt szokták feltörni.. Majd ha ez megvan kiolvassák a gyári szoftot.. Autó fékpadra, utána következik a hosszadalmas optimalizálás. (ha valaki csinálta már a típust, akkor könnyű) A piacon kismillió autó, igény van... multi megoldás nincs.

Tuning boxok is csak a lambda szondával manipulálnak... (utána meg köpi az ECU az emissziós hibakódokat)

Munkadíj, mondjuk legyen 50E huf Fékpad használat: 70E huf...

Megoldás még sport ECU-t beépíteni az autóba, ami külön erre a célra van kitalálva... Nincs feltörés, hozzáférhető stb..

(#8) gabe_ válasza Outlander (#6) üzenetére


gabe_
őstag

Ha több benzint kap, akkor jobban is megy. :B Meg többet is fogyaszt, és több káros anyagot is bocsát ki, ergo nem kap a zöldkártyát... (hivatalosan legalábbis)

Sovány szakácsban sose bízz!

(#9) lujo10


lujo10
aktív tag

Köszi, nagyon jó írás :C

Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!

(#10) Bib válasza Outlander (#6) üzenetére


Bib
őstag

A tuningosok turbófeltöltős motorokat tuningolnak.Szívató csak a karburátoros benzinmotoron van,a befecskendezősökön nincs. :) Amúgy meg a motorhőmérséklet átverésével nem megy jobban,mert a lambda szondán keresztül úgyis tudja hogy túldúsul,ilyenkor eltárolja a hibát és felvesz egy középértéket.
A legtöbb ilyen sufniműszerrel javítani nem lehet,mert a hibatároló törlés az nem javítás.A kókányolásoknak meg akkor is a szakszervíz a vége.

(#11) valsavis


valsavis
tag

wow :R

köszi szépen a cikket, remek :R :R

(#12) kavboy


kavboy
tag

Nagyon jo cikk... :R :R

Nekem csak arra kellene valami szoftver, hogy idorol idore atnezzem, van-e valami hibakod a 2007-es ford focusomban illetve ha van valami gaz. Erre milyen szoftvert ajanlanal?

vettünk fénykábelt amit mondtál (fénykard kellene hogy leszúrjalak vele) by Feribá & gozso

(#13) Integrale válasza Bib (#10) üzenetére


Integrale
veterán

Mert szívó motorokhoz nem létezik masik ECU?
Az is ugyan ugy tuningolhato mint egy feltoltott !

Csak a befecskendezos motor mer es allit a kevereken a kulso homersekler szerint. Ha hideg van egyertelmuen tobb uzemanyagot kap. Automata szivato pedig injektoroson is van.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#14) ESP válasza gabe_ (#8) üzenetére


ESP
senior tag

Ha több benyát kap oda több levegő is kell. Szóval kell egy csiga is :)

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#15) nyogo83 válasza Bib (#10) üzenetére


nyogo83
senior tag

Szivo motort is szoktak, csak par %-os teljesitmeny emeles a maximum amit elerenek(max 5-8%) esetleg fogyasztas optimalizalas szempontjabol, de tul nagy valtozas nem szokott lenni, ezert nem is foglalkoznak vele.

A motorhomersekletet siman at lehet verni, hogy hidegnek erezze a motort es dusitson folyamatosan a kevereken, a lambda szonda nem szol bele. Altalaban 60-70 fokos vizhomerseklet alatt zart szabalyzasu a befecskemdezes, a lambda szondat kizarja a korrekcios tenyezobol a vezerlo.
Logikusan belegondolsz, normal mukodes soran akkor soha nem is tudna a vezerlo hideg motornal dusitani, mert a lambda visszaszabalyozna :)

Egyebkent ezek a "sufni" muszerek akkor jonnek jol, ha egy az emberben van egy kis muszaki beallitottsag, es esetleg pl egy vizhofok jelado tonkremegy, akkor egy otthon elvegezheto 10 perces melo miatt ne kelljen 5-10ezret kiadnia. Sok autonal meg az is az elonye, hogy esetleg autovasarlas elott ra lehet nezni a tenyleges futott Km-re(jopar tipusnal nem lehet atirni, illetve nagzobb macera minthogy bevallaljak)

(#16) werszomjas


werszomjas
őstag

hogy visszataláljak olvasgatni :R

üdv

(#17) tpmportal


tpmportal
tag

Szia!
Annyit hozzátennék, hogy az F-Super szerintem nem egy teljesen értelmetlen dolog, ha az embernek Fordja van. Egy kínai ELM327 klónhoz úgy tudom nincs ingyenes szoftver, amivel pl. ABS és légzsák hibakódokat ki lehet olvasni, porlasztók kalibrációs kódjait bevinni az ECU-ba (más kérdés, hogy ehhez otthon illene-e hozzáfogni), néhány speciálisabb élő adatot előszedni. Az F-Superhez (ami egy mobydic chipet utánoz) ingyenesen elérhető Formidable ezeket mind tudja.

Meg azt még megemlítem, hogy rendeltem F-Supert és ELM327-et is, és mindkettő driveres/szoftveres CD-jére több különböző vírusírtó is "beindult". Szóval ha valaki távol-keletről akar ilyet, erre esetleg figyeljen.

(#18) Knight666


Knight666
aktív tag

Köszönöm a cikket! Pont azon gondolkodtam mostanában, hogy veszek egy ilyen adaptert, de mikor rákerestem, láttam, hogy rengeteg féle van és én is találkoztam néha ugyanazzal a típussal nagyságreni különbségű árakon. El is ment a kedvem a nyomozástól és abban reménykedtem, hogy majd az ölembe pottyan egy ilyen írás :) .
Egyébként egy titokzatos hibajelenség az oka a kocsiban, hogy nyomozni kezdtem a témában. Többször volt vele a kocsi szervizben, de ott persze sosem produkálta. Azóta persze a garancia is lejárt, szóval bátrabb vagyok a saját megoldásokat illetően.

(#19) Csabipici


Csabipici
aktív tag

Nagyon jó cikk.
Remélem lesz folytatás! :R

(#20) Lewzke


Lewzke
őstag

Köszi, ment is könyvjelzőkbe. Jól fog majd apumnak, érdekli mindenféle hasonló cikk. :R

(#21) Bib válasza nyogo83 (#15) üzenetére


Bib
őstag

Húzd le a hőmérséklet jeladódról a csatlakozót,akkor -40C lesz a felvett érték és próbáld meg hogy jobban megy e az autód.(semmivel sem lesz jobb)A szélessávú lambda szondák szinte azonnal üzemkészek és nem zárja ki semmi őket a működésből.A szivató meg egy mechanikus elem karburátoron,nincs már ilyen szerkezet beszerelve a mai autókba.
Vízhőfok jeladóhoz biztos jók ezek a műszerek. :)

[ Szerkesztve ]

(#22) jerry311 válasza Bib (#21) üzenetére


jerry311
nagyúr

Lehet az alkatresz valtozott, eltunt, stb. attol az egyszeru embernek meg (automata) szivato marad.

(#23) Doze


Doze
aktív tag

Na végre, jó az oldal :))

Automata szívató már elég rég a múlté.. Helyette van injektor meg extra tüzelőanyag. Tálán túlzásba is vitték, mert kitalálták hogy -40 fokon is érzetre meg kell lenni annak az X lóerőnek. (nehogy a paraszt azt higgye a 10 millás autóról, nem megy -40-be, jéghideg motorral ) A motornak beadnak annyi üzemanyagot, hogy csöpög a kipufogó végéből.. (az erős benzinszag, még az Euro6-os autóknál is erősen érződik hideg motornál)

Lambda szonda piszkálása: A benzin-levegő keveréknek nemhiába van egy pontos sztöchiometrikus aránya. (lehető legoptimálisabban égés ) 1kg benzin elégetéséhez 14.7kg levegő szükséges
ez úgymond a Lambda 1... van olyan +-0,12 tűrési aránya, ez alatt, fölött viszont teljesítmény vesztés tapasztalható. Az elektronikának egyébként az a feladata hogy 1:14,7 arányt biztosítsa , terhelés, légköri nyomás, gázpedál helyzet, hőmérséklet(motortér, víz, külső) stb. függvényében.. ha az egyik értéket megváltoztatjuk, szinte könyvelhető, hogy részterhelésen veszíteni fog a motor valahol... a többi meg placebo.

[ Szerkesztve ]

(#24) Doze


Doze
aktív tag

Aki olvasta, írja már meg mit akar a köv. részben látni... Cikkben ígértem valamit.. de ha mások az igények (persze ha tudok is róla írni :D ) akkor szívesen megírom..

(#25) Vanka


Vanka
tag

Köszönöm ! :R
Melyik kínai oldalon érdemes nézelődni ?

(#26) Kaiku


Kaiku
senior tag

Helló

Egy kis elírás.

5, 6 és 8-as üzemmódok
- 05, labda inkább Lambda akart lenni.

(#27) kelly7


kelly7
aktív tag

Jó cikk köszönjük.
Mai napig használok Opelhez Op-com-ot. 8000 volt postával. Gyakorlatilag két három hibakód törlés árából meg van. Most tervezek valamit venni Fordhoz is ami kb ugyanolyan tudású. Ötlet esetleg?

(#28) antikomcsi válasza Doze (#24) üzenetére


antikomcsi
veterán
LOGOUT blog (1)

Szia!

Én egy két windowsos program használatáról, különbségeiről olvasnék. Melyik milyen pontos, megbízható, egyszerű, használható stb..

(#29) Outlander válasza Doze (#24) üzenetére


Outlander
őstag

A legfrissebb modiag, otthoni , "ingyenes" használata.... :DDD

Work until You no longer have to Introduce Yourself.

(#30) wolfnet válasza Bib (#10) üzenetére


wolfnet
tag

Természetesen MINDENHOL van szivató, csak ne úgy képzeld el, mint az 1200-s ladánál! :D

Privátban érdeklődj! :)

(#31) Timer


Timer
veterán

Kedves Cikkíró!

Először is gratulálok, nagyon alaposan körbejártad a témát, ez látszik a cikk minden sorából. Adódott egy kérdésem, hátha tudnál segíteni.

Opel Vectra B1-em van, 1996-os gyártás, X16XEL motorral. Az OP-COM tökéletesen kezeli, de ezt jelenleg csak USB-vel tudom a gépemhez kötni, mobilos kapocslatot nem tudok kiépíteni, pedig néha jól jönne. ELM327-es adaptert (bluetooth) próbáltam a Torque-val, de nem találta az autót, úgy tudom azért, mert ez a típus még nem szabvány OBD2, inkább valahol a két generáció között helyezkedik el.

Tudnál ajánlani olyan interfészt az autóhoz, ami bluetooth-os, lehetőleg nem túl nagy méretű (hogy elférjen a burkolat alatt), és legalább a hibakódok szintjén kezeli ezt a típust? OP-COM-ból esetleg van BT-s?

Köszönöm a választ előre is!

(#32) nyogo83 válasza Bib (#21) üzenetére


nyogo83
senior tag

"Húzd le a hőmérséklet jeladódról a csatlakozót,akkor -40C lesz a felvett érték"
Nem minden esetben -40C lesz, mert nem mindegy hogy NTC-s vagy PTC-s a hofokjelado, illetve alapesetben mikor lehuzod, legtobb ECU atall egy gyari kozepertekre(40-60fok)

"A szélessávú lambda szondák szinte azonnal üzemkészek és nem zárja ki semmi őket a működésből."
Igen, csak szelessevu az eleg ritka az atlag utcai autoban, ezt mar legtobbszor tuning soran kerulnek bele. Valamint ha gyarilag is van benne, akkor is hagynak egy kis melegedesi idot, amig a szonda eleri a "megszolalasi" uzemhomersekletet, amit szinten a vizhofoktol tesznek fuggove.

Szivato temat meg nem feszegettem, tisztaban vagyok a dolgokkal, lattam mar joparat.

Csak arra probaltam reflektalni, hogy egy ket "szupertuner" hogyan tuningol es hogyan tudjak atba*ni az ECU-t illetve a tulajt :)

(#33) bzoley válasza Timer (#31) üzenetére


bzoley
veterán

Op-com működik Torque-kal, nem próbáltad?
ELM-nél én is aggódom, hogy nem fog menni X14XE-vel, majd kiderül. Elég felemás infókat találtam.

(#34) Doze válasza bzoley (#33) üzenetére


Doze
aktív tag

Szerintem nem fog menni..., bár kérdés milyen kombinációról beszélünk. Torque nem tud kapcsolatot létesíteni az adapterrel (elviekben nem támogatott)
Az adaptertől is függ, milyen chip van benne

(#35) Doze


Doze
aktív tag

(#25) Vanka: Ebay, ott több kínai, "gyártó" is forgalmaz. :DDD

(#26) Kaiku: Köszi, javítva

(#27) kelly7: Ford? milyen gyártmány, mikori stb.. ha 2001 előtti akkor lehet specifikus cucc kell, ha utáni akkor a cikkben ajánlott adapterek közt lehet válogatni.

(#29) Outlander: ezt a kérdést ne feszegessük... ha 3 progi összehasonlító tesztjét akarnám megírni biztos benne lenne 200-300E környékén :U

(#31) Timer: Jó kérdés, fel kell túrni a netet utána van-e BT-s Op-Com interfész, de androidos progi tuti nincs... Csak OBD2

(#36) antikomcsi


antikomcsi
veterán
LOGOUT blog (1)

Azt tudja e valaki, ha az én csatlakozóm nem BT-os és nem WIFI-s, hanem csak sima USB kábeles, akkor egy ilyen átalakítóval rá lehet e dugni a telefonra. Fizikailag oké, de működni is fog? Kipróbálnám az írásban lévő androidos programocskát.

(#37) Timer válasza Doze (#35) üzenetére


Timer
veterán

Köszönöm! :(

Egyébként az OP-COM nekem nagyon bevált. X16XEL-es Vectra B, X16XE-s Astra G, illetve Z14XE Astra G is diagnosztizálható volt vele, ráadásul kezeli az egyedi dolgokat is, például alkalmas új kulcs illesztésére, vagy ABS hibajel kiütésére is.

(#38) Doze válasza antikomcsi (#36) üzenetére


Doze
aktív tag

Android, Op rendszer 3.0+-os?...

(#39) antikomcsi válasza Doze (#38) üzenetére


antikomcsi
veterán
LOGOUT blog (1)

Igen, most ICS van rajta, de nemsokára JB-lesz, ha a Samsung méltóztatik végre kiadni a hivatalost.

(#40) Doze válasza antikomcsi (#39) üzenetére


Doze
aktív tag

Akkor Torque vinni fogja az USB.. Progiban ki kell választani az USB-s csatlakozás, majd ha megvan az adaptert kell kiválasztani. Torque restart, aztán fut is rendsen

(#41) Ba.G


Ba.G
aktív tag

A kínai klónhadsereggel van személyes tapasztalatod? Abból melyik a best buy? Elsősorban hibakód törlésre, bár ez az androidos huncutság sem hagy hidegen. Paraméterek: Saab 9-5 (Trionic7) és Galaxy Tab P1000 (Android 2.3).

Vagy érdemesebb ezekkel a gyorsabb scantool eszközökkel próbálkozni?

[ Szerkesztve ]

(#42) Doze válasza Ba.G (#41) üzenetére


Doze
aktív tag

Helló!

A Pontos adatod nem találtam a SAAB-bal kapcsolatban, mert nem tudom mikor gyártották a tiéd, de annyi biztos, Saabéknál nem tartották a 2001-es határt.. :( Meg kell lesni a csatlakozót és annak a lábkiosztását (előző cikkem) az pontosan megmondja mit használ az autód.. De annyi tuti ha OBD-2 szabványos akkor nagy mákod van....Itt még azt is leírják hogy lehet az Immo kódját kiolvasni, egyedi szenzor címek szóval minden...

Van tapasztalatom a klón adapter terén... de csak 1 fajta (amit a cikkben írtam)

[ Szerkesztve ]

(#43) Bib válasza wolfnet (#30) üzenetére


Bib
őstag

Nincs szivató már és ne is képzeld úgy el.Ezeknél befecskendezési idő és mennyiség szabályzás van melyet nem egy külön rendszer,hanem a befecskendező rendszer végez.
Szélessávú szonda akármilyen 10 éves vw konszern autóiban van.AUA,BCB,BBY motorkódoknál biztosan.

(#44) antikomcsi válasza Doze (#40) üzenetére


antikomcsi
veterán
LOGOUT blog (1)

Oké, köszi, akkor szerzek egy ilyen usb anya / micro usb apát és kipróbálom.

(#45) Ba.G válasza Doze (#42) üzenetére


Ba.G
aktív tag

2001-es, de az ODBII szerintem a modell bevezetésétől, '97-tól adott. Legalábbis valami ilyesmi. Pontosabban fel kell mérnem a helyzetet, úgy látszik. :)

És a te klónod sebességileg alkalmas az on-line diagnosztikára? Mi a limit (lefelé)?

[ Szerkesztve ]

(#46) Doze válasza Ba.G (#45) üzenetére


Doze
aktív tag

Olyan 25-30 szenzor/mp... fordulatszám megjelenítés kb teljesen valós... 1-1 gyors sebességváltásnál (mikor esik ford.) érezhető egy kis késedelem... ha időben kéne kifejeznem 0,2;0,3 másodpercet tudnék mondani... de mellette még ezek futnak: Vízhőfok, Beszívott levegő höm. légköri nyomás, előgyújtás szöge, feszültség, fordulat, sebesség, motorterhelés (szal van bőven kirakva cucc)... 600 Mhz telefon, 1600Mhz kicsit jobban muzsikál a dolog :)

Nem biztos az OBD-2 a csatlakozó teljesen ugyan az 96-tól, de a protokoll, kommunikáció nem biztos szabvány... szóval ha a drágábbik cuccot szeretnéd rendelni, érdemes kipróbálni valami olcsóbb cuccal.

Vagy mint fentebb írtam, a csatlakozókba érkező drótokat ellenőrizni...

[ Szerkesztve ]

(#47) Ba.G válasza Doze (#46) üzenetére


Ba.G
aktív tag

Köszi! Látom, kicsit az előzményeknek is utána kell olvasnom. Ami miatt izgat a téma, az a resetelés után 100 km-rel visszatérő krónikus CE P0101 (keverékképzési hiba, már van egy fél tucat légtömegmérőm...), de hát valszeg "hardveresen" kéne rendbe hozni. A korábbi ötlet, a szoftvercsere (+ 50LE) nem segített ezen. Legutóbb azt mondták a szervizben, megpróbálják újrakábelezni a MAF szenzort.

Itt látok lábkiosztásokat, de még nem vetettem össze a szabványossal; ill lusta voltam elolvasni az egész topikot, talán benne rejlik a megfejtés.

[ Szerkesztve ]

(#48) Doze válasza Ba.G (#47) üzenetére


Doze
aktív tag

Falsot nem szív? Akkor szokott bolondulni. (szívócsonk repedés, esetleg lelazult, ilyesmi)...

de olvastam olyasmit is hogy a gyújtás, egyéb magas feszültségű vezetékek is behülyítik... kábelezést ellenőrizni... autószerelődnek meg mondjad ne cserélgessen hanem oszcilloszkóppal mérje ki.... ha jó akkor a kábelekben, ECU-ban van a hiba..

amit linkeltél lábkiosztást... ahol egy szép kérdőjel van (can H, can L) azokat jó lenne tudni :)

[ Szerkesztve ]

(#49) Knight666


Knight666
aktív tag

Valószínűleg nekem is a légtömegmérővel lesz gondom. Egy folyóiratban találtam rá tippeket. A diagnosztika elvileg egy pontos multiméterrel is megoldható és házilag is meg lehet próbálni a javítást: "Helyezzük az érzékelőt egy éjszakára motortisztítóval telt edénybe. Feltételezve, hogy az érzékelő filmrétege csak elszennyeződött és nem szétszakadozott. A másik módszer szerint az érzékelőt vízsugárral jól mossuk át, majd kamrás kemencében 80°C-on, 20 percig szárítsuk. Figyelem! Ne bántsuk az elektronika belsejét! Ha a szenzorelemek felépítésére gondolunk a nagy érzékenységű mérőfilmmel és az elektronikus alkatrészekkel, teljesen egyértelmű, hogy elfogadjuk ezt a figyelmeztetést." Ilyen hidegben nincs kedvem vele szórakozni, de majd tavasszal megpróbálom ellenőrizni. Addig is lehet, hogy beszerzek én is egy ilyen BT-s interfészt. Bár ezt a 'szívja az akksit' dolgot nem értem. Ezek szerint akkor is kap feszt a csatlakozó, ha nincs gyújtás? Ha igen, akkor elvileg akár át is lehetne kötni, hogy ne kapjon, nem?

(#50) Doze válasza Knight666 (#49) üzenetére


Doze
aktív tag

Igen, mivel a 12 V állandó a csati lábán.

Nekem a power led folyamatosan világít, még akkor is ha gyújtáskapcsolóból kihúzom a kulcsot.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.