- eBay-es kütyük kis pénzért
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Szólánc.
- Vízügy: árvíz, belvíz, aszály, stb.
- Wiz Khalifa: Grand Theft Auto VI - Érdekességek, látványosságok, képek, infók egy helyen.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Knight666
aktív tag
Valószínűleg nekem is a légtömegmérővel lesz gondom. Egy folyóiratban találtam rá tippeket. A diagnosztika elvileg egy pontos multiméterrel is megoldható és házilag is meg lehet próbálni a javítást: "Helyezzük az érzékelőt egy éjszakára motortisztítóval telt edénybe. Feltételezve, hogy az érzékelő filmrétege csak elszennyeződött és nem szétszakadozott. A másik módszer szerint az érzékelőt vízsugárral jól mossuk át, majd kamrás kemencében 80°C-on, 20 percig szárítsuk. Figyelem! Ne bántsuk az elektronika belsejét! Ha a szenzorelemek felépítésére gondolunk a nagy érzékenységű mérőfilmmel és az elektronikus alkatrészekkel, teljesen egyértelmű, hogy elfogadjuk ezt a figyelmeztetést." Ilyen hidegben nincs kedvem vele szórakozni, de majd tavasszal megpróbálom ellenőrizni. Addig is lehet, hogy beszerzek én is egy ilyen BT-s interfészt. Bár ezt a 'szívja az akksit' dolgot nem értem. Ezek szerint akkor is kap feszt a csatlakozó, ha nincs gyújtás? Ha igen, akkor elvileg akár át is lehetne kötni, hogy ne kapjon, nem?
-
Doze
aktív tag
Falsot nem szív? Akkor szokott bolondulni. (szívócsonk repedés, esetleg lelazult, ilyesmi)...
de olvastam olyasmit is hogy a gyújtás, egyéb magas feszültségű vezetékek is behülyítik... kábelezést ellenőrizni... autószerelődnek meg mondjad ne cserélgessen hanem oszcilloszkóppal mérje ki.... ha jó akkor a kábelekben, ECU-ban van a hiba..
amit linkeltél lábkiosztást... ahol egy szép kérdőjel van (can H, can L) azokat jó lenne tudni
-
Ba.G
aktív tag
Köszi! Látom, kicsit az előzményeknek is utána kell olvasnom. Ami miatt izgat a téma, az a resetelés után 100 km-rel visszatérő krónikus CE P0101 (keverékképzési hiba, már van egy fél tucat légtömegmérőm...), de hát valszeg "hardveresen" kéne rendbe hozni. A korábbi ötlet, a szoftvercsere (+ 50LE) nem segített ezen. Legutóbb azt mondták a szervizben, megpróbálják újrakábelezni a MAF szenzort.
Itt látok lábkiosztásokat, de még nem vetettem össze a szabványossal; ill lusta voltam elolvasni az egész topikot, talán benne rejlik a megfejtés.
-
Doze
aktív tag
Olyan 25-30 szenzor/mp... fordulatszám megjelenítés kb teljesen valós... 1-1 gyors sebességváltásnál (mikor esik ford.) érezhető egy kis késedelem... ha időben kéne kifejeznem 0,2;0,3 másodpercet tudnék mondani... de mellette még ezek futnak: Vízhőfok, Beszívott levegő höm. légköri nyomás, előgyújtás szöge, feszültség, fordulat, sebesség, motorterhelés (szal van bőven kirakva cucc)... 600 Mhz telefon, 1600Mhz kicsit jobban muzsikál a dolog
Nem biztos az OBD-2 a csatlakozó teljesen ugyan az 96-tól, de a protokoll, kommunikáció nem biztos szabvány... szóval ha a drágábbik cuccot szeretnéd rendelni, érdemes kipróbálni valami olcsóbb cuccal.
Vagy mint fentebb írtam, a csatlakozókba érkező drótokat ellenőrizni...
-
-
Bib
őstag
-
Doze
aktív tag
Helló!
A Pontos adatod nem találtam a SAAB-bal kapcsolatban, mert nem tudom mikor gyártották a tiéd, de annyi biztos, Saabéknál nem tartották a 2001-es határt..
Meg kell lesni a csatlakozót és annak a lábkiosztását (előző cikkem) az pontosan megmondja mit használ az autód.. De annyi tuti ha OBD-2 szabványos akkor nagy mákod van....Itt még azt is leírják hogy lehet az Immo kódját kiolvasni, egyedi szenzor címek szóval minden...
Van tapasztalatom a klón adapter terén... de csak 1 fajta (amit a cikkben írtam)
-
Ba.G
aktív tag
A kínai klónhadsereggel van személyes tapasztalatod? Abból melyik a best buy? Elsősorban hibakód törlésre, bár ez az androidos huncutság sem hagy hidegen. Paraméterek: Saab 9-5 (Trionic7) és Galaxy Tab P1000 (Android 2.3).
Vagy érdemesebb ezekkel a gyorsabb scantool eszközökkel próbálkozni?
-
Doze
aktív tag
válasz
antikomcsi #39 üzenetére
Akkor Torque vinni fogja az USB.. Progiban ki kell választani az USB-s csatlakozás, majd ha megvan az adaptert kell kiválasztani. Torque restart, aztán fut is rendsen
-
-
Doze
aktív tag
válasz
antikomcsi #36 üzenetére
Android, Op rendszer 3.0+-os?...
-
-
Azt tudja e valaki, ha az én csatlakozóm nem BT-os és nem WIFI-s, hanem csak sima USB kábeles, akkor egy ilyen átalakítóval rá lehet e dugni a telefonra. Fizikailag oké, de működni is fog? Kipróbálnám az írásban lévő androidos programocskát.
-
Doze
aktív tag
(#25) Vanka: Ebay, ott több kínai, "gyártó" is forgalmaz.
(#26) Kaiku: Köszi, javítva
(#27) kelly7: Ford? milyen gyártmány, mikori stb.. ha 2001 előtti akkor lehet specifikus cucc kell, ha utáni akkor a cikkben ajánlott adapterek közt lehet válogatni.
(#29) Outlander: ezt a kérdést ne feszegessük... ha 3 progi összehasonlító tesztjét akarnám megírni biztos benne lenne 200-300E környékén
(#31) Timer: Jó kérdés, fel kell túrni a netet utána van-e BT-s Op-Com interfész, de androidos progi tuti nincs... Csak OBD2
-
nyogo83
senior tag
"Húzd le a hőmérséklet jeladódról a csatlakozót,akkor -40C lesz a felvett érték"
Nem minden esetben -40C lesz, mert nem mindegy hogy NTC-s vagy PTC-s a hofokjelado, illetve alapesetben mikor lehuzod, legtobb ECU atall egy gyari kozepertekre(40-60fok)"A szélessávú lambda szondák szinte azonnal üzemkészek és nem zárja ki semmi őket a működésből."
Igen, csak szelessevu az eleg ritka az atlag utcai autoban, ezt mar legtobbszor tuning soran kerulnek bele. Valamint ha gyarilag is van benne, akkor is hagynak egy kis melegedesi idot, amig a szonda eleri a "megszolalasi" uzemhomersekletet, amit szinten a vizhofoktol tesznek fuggove.Szivato temat meg nem feszegettem, tisztaban vagyok a dolgokkal, lattam mar joparat.
Csak arra probaltam reflektalni, hogy egy ket "szupertuner" hogyan tuningol es hogyan tudjak atba*ni az ECU-t illetve a tulajt
-
Kedves Cikkíró!
Először is gratulálok, nagyon alaposan körbejártad a témát, ez látszik a cikk minden sorából. Adódott egy kérdésem, hátha tudnál segíteni.
Opel Vectra B1-em van, 1996-os gyártás, X16XEL motorral. Az OP-COM tökéletesen kezeli, de ezt jelenleg csak USB-vel tudom a gépemhez kötni, mobilos kapocslatot nem tudok kiépíteni, pedig néha jól jönne. ELM327-es adaptert (bluetooth) próbáltam a Torque-val, de nem találta az autót, úgy tudom azért, mert ez a típus még nem szabvány OBD2, inkább valahol a két generáció között helyezkedik el.
Tudnál ajánlani olyan interfészt az autóhoz, ami bluetooth-os, lehetőleg nem túl nagy méretű (hogy elférjen a burkolat alatt), és legalább a hibakódok szintjén kezeli ezt a típust? OP-COM-ból esetleg van BT-s?
Köszönöm a választ előre is!
-
-
kelly7
aktív tag
Jó cikk köszönjük.
Mai napig használok Opelhez Op-com-ot. 8000 volt postával. Gyakorlatilag két három hibakód törlés árából meg van. Most tervezek valamit venni Fordhoz is ami kb ugyanolyan tudású. Ötlet esetleg? -
Kaiku
senior tag
Helló
Egy kis elírás.
5, 6 és 8-as üzemmódok
- 05, labda inkább Lambda akart lenni. -
Vanka
tag
Köszönöm !
Melyik kínai oldalon érdemes nézelődni ? -
Doze
aktív tag
Aki olvasta, írja már meg mit akar a köv. részben látni... Cikkben ígértem valamit.. de ha mások az igények (persze ha tudok is róla írni
) akkor szívesen megírom..
-
Doze
aktív tag
Na végre, jó az oldal
Automata szívató már elég rég a múlté.. Helyette van injektor meg extra tüzelőanyag. Tálán túlzásba is vitték, mert kitalálták hogy -40 fokon is érzetre meg kell lenni annak az X lóerőnek. (nehogy a paraszt azt higgye a 10 millás autóról, nem megy -40-be, jéghideg motorral ) A motornak beadnak annyi üzemanyagot, hogy csöpög a kipufogó végéből.. (az erős benzinszag, még az Euro6-os autóknál is erősen érződik hideg motornál)
Lambda szonda piszkálása: A benzin-levegő keveréknek nemhiába van egy pontos sztöchiometrikus aránya. (lehető legoptimálisabban égés ) 1kg benzin elégetéséhez 14.7kg levegő szükséges
ez úgymond a Lambda 1... van olyan +-0,12 tűrési aránya, ez alatt, fölött viszont teljesítmény vesztés tapasztalható. Az elektronikának egyébként az a feladata hogy 1:14,7 arányt biztosítsa , terhelés, légköri nyomás, gázpedál helyzet, hőmérséklet(motortér, víz, külső) stb. függvényében.. ha az egyik értéket megváltoztatjuk, szinte könyvelhető, hogy részterhelésen veszíteni fog a motor valahol... a többi meg placebo. -
Bib
őstag
Húzd le a hőmérséklet jeladódról a csatlakozót,akkor -40C lesz a felvett érték és próbáld meg hogy jobban megy e az autód.(semmivel sem lesz jobb)A szélessávú lambda szondák szinte azonnal üzemkészek és nem zárja ki semmi őket a működésből.A szivató meg egy mechanikus elem karburátoron,nincs már ilyen szerkezet beszerelve a mai autókba.
Vízhőfok jeladóhoz biztos jók ezek a műszerek. -
Lewzke
őstag
Köszi, ment is könyvjelzőkbe. Jól fog majd apumnak, érdekli mindenféle hasonló cikk.
-
Csabipici
aktív tag
Nagyon jó cikk.
Remélem lesz folytatás! -
Knight666
aktív tag
Köszönöm a cikket! Pont azon gondolkodtam mostanában, hogy veszek egy ilyen adaptert, de mikor rákerestem, láttam, hogy rengeteg féle van és én is találkoztam néha ugyanazzal a típussal nagyságreni különbségű árakon. El is ment a kedvem a nyomozástól és abban reménykedtem, hogy majd az ölembe pottyan egy ilyen írás
.
Egyébként egy titokzatos hibajelenség az oka a kocsiban, hogy nyomozni kezdtem a témában. Többször volt vele a kocsi szervizben, de ott persze sosem produkálta. Azóta persze a garancia is lejárt, szóval bátrabb vagyok a saját megoldásokat illetően. -
tpmportal
tag
Szia!
Annyit hozzátennék, hogy az F-Super szerintem nem egy teljesen értelmetlen dolog, ha az embernek Fordja van. Egy kínai ELM327 klónhoz úgy tudom nincs ingyenes szoftver, amivel pl. ABS és légzsák hibakódokat ki lehet olvasni, porlasztók kalibrációs kódjait bevinni az ECU-ba (más kérdés, hogy ehhez otthon illene-e hozzáfogni), néhány speciálisabb élő adatot előszedni. Az F-Superhez (ami egy mobydic chipet utánoz) ingyenesen elérhető Formidable ezeket mind tudja.Meg azt még megemlítem, hogy rendeltem F-Supert és ELM327-et is, és mindkettő driveres/szoftveres CD-jére több különböző vírusírtó is "beindult". Szóval ha valaki távol-keletről akar ilyet, erre esetleg figyeljen.
-
werszomjas
addikt
hogy visszataláljak olvasgatni
-
nyogo83
senior tag
Szivo motort is szoktak, csak par %-os teljesitmeny emeles a maximum amit elerenek(max 5-8%) esetleg fogyasztas optimalizalas szempontjabol, de tul nagy valtozas nem szokott lenni, ezert nem is foglalkoznak vele.
A motorhomersekletet siman at lehet verni, hogy hidegnek erezze a motort es dusitson folyamatosan a kevereken, a lambda szonda nem szol bele. Altalaban 60-70 fokos vizhomerseklet alatt zart szabalyzasu a befecskemdezes, a lambda szondat kizarja a korrekcios tenyezobol a vezerlo.
Logikusan belegondolsz, normal mukodes soran akkor soha nem is tudna a vezerlo hideg motornal dusitani, mert a lambda visszaszabalyoznaEgyebkent ezek a "sufni" muszerek akkor jonnek jol, ha egy az emberben van egy kis muszaki beallitottsag, es esetleg pl egy vizhofok jelado tonkremegy, akkor egy otthon elvegezheto 10 perces melo miatt ne kelljen 5-10ezret kiadnia. Sok autonal meg az is az elonye, hogy esetleg autovasarlas elott ra lehet nezni a tenyleges futott Km-re(jopar tipusnal nem lehet atirni, illetve nagzobb macera minthogy bevallaljak)
-
Integrale
veterán
-
kavboy
tag
Nagyon jo cikk...
Nekem csak arra kellene valami szoftver, hogy idorol idore atnezzem, van-e valami hibakod a 2007-es ford focusomban illetve ha van valami gaz. Erre milyen szoftvert ajanlanal?
-
valsavis
tag
wow
köszi szépen a cikket, remek
-
Bib
őstag
A tuningosok turbófeltöltős motorokat tuningolnak.Szívató csak a karburátoros benzinmotoron van,a befecskendezősökön nincs.
Amúgy meg a motorhőmérséklet átverésével nem megy jobban,mert a lambda szondán keresztül úgyis tudja hogy túldúsul,ilyenkor eltárolja a hibát és felvesz egy középértéket.
A legtöbb ilyen sufniműszerrel javítani nem lehet,mert a hibatároló törlés az nem javítás.A kókányolásoknak meg akkor is a szakszervíz a vége. -
lujo10
aktív tag
Köszi, nagyon jó írás
-
Doze
aktív tag
Sziasztok!
Amit fentebb írtak igaz... sajnos. Még annyival egészíteném ki a dolgot, az ECU írókban nem vagyok járatos, de külföldi fórumon olvasgatva az újabb ECU-kat "levédik" ezt szokták feltörni.. Majd ha ez megvan kiolvassák a gyári szoftot.. Autó fékpadra, utána következik a hosszadalmas optimalizálás. (ha valaki csinálta már a típust, akkor könnyű) A piacon kismillió autó, igény van... multi megoldás nincs.
Tuning boxok is csak a lambda szondával manipulálnak... (utána meg köpi az ECU az emissziós hibakódokat)
Munkadíj, mondjuk legyen 50E huf Fékpad használat: 70E huf...
Megoldás még sport ECU-t beépíteni az autóba, ami külön erre a célra van kitalálva... Nincs feltörés, hozzáférhető stb..
-
Outlander
addikt
Bár legtöbb kezdő általában csak átírja az automata szívató értékeit, gyakorlatilag a 40 fokos nyárban is azthiszi a kocsi h -5 fok van, ezek az ilyen 5-10.000 ft-os "szakműhelyek csipptuningjai"...
innen meg eltűnt egy mondat...
Így értelmes..
Bár legtöbb kezdő általában csak átírja az automata szívató értékeit, gyakorlatilag a 40 fokos nyárban is azthiszi a kocsi h -5 fok van, és ennek megfelelően dúsít a gépezet, így olyan mintha "erősebb" lenne, de nem. -
Outlander
addikt
Azok is ezen az elven működnek... tehát rá kell dugni és szoftverrel felülírni - átírni...
lyen kábelek a galetto, kwp2000 stb... ám ez nem olyan mint egy windows optimizáción professional for geeek program... tehát nem egy csippptuning off állást kattintasz át on-ra..
hexadecimális írás, elemzések... stb ismeret kell hozzá...
Bár legtöbb kezdő általában csak átírja az automata szívató értékeit, gyakorlatilag a 40 fokos nyárban is azthiszi a kocsi h -5 fok van, ezek az ilyen 5-10.000 ft-os "szakműhelyek csipptuningjai"...
Igazából , otthon nem ajánlom a csipptuningot, pláne nem ebay-es klón kábellel, mindenféle szaktudás nélkül...
Kivéve ha a kocsinak teljesen mindegy, és/vagy van pénz másikra, ha esetleg valamit nagyon elrontanál..
-
mutyi
senior tag
Bocs, ha hülyeséget kérdezek,de ha nem csak kiolvasni szeretnék adatokat a kocsiból, hanem pl. olyan beállításokat módosítani,mint amiket módosítanak a szakik pl. chip tuningnál, ahol az értékeket optimalizálják ezzel plusz lóerőt, foagysztás csökkenést elérve.
Szóval ilyen kütymütynek mi a neve és azokat is be lehet szerezni elérhető áron? Gondolom inkább a szoftverek a drágák hozzá meg nehézkes a beszerzésük. -
opeter87
senior tag
Nagyon jó írás
Már meg is rendeltem az ajánlott adaptert az ebayről
-
Motion_Blur
félisten
Hiánypótló írás, köszönjük!!
-
33as
senior tag
Nagyon jól, közérthetően összefoglaltad a lényegét a diagnosztikai "kütyüknek".
Új hozzászólás Aktív témák
lo Kicsit ugorva az ígéretemmel ellentétben, bemutatok néhány adaptert és a hozzájuk való programot.
- Samsung Galaxy S23 FE - nincsen sárkány
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Le Mans Ultimate
- Milyen légkondit a lakásba?
- BestBuy topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Netfone
- Futás, futópályák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Csomagfeladás Foxpost automataba XS/S/M/L/XL - 2390 Ft egységesen
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- Apple iPhone 12 Mini 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest