Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Natív ARM Android appok futtatása emulátoron
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yutani
nagyúr
Márpedig 1999. december (Q3 start) és 2002. augusztus (R300 start) között igen nagy a távolság (~3 év). Nagy itt a köd, kérem szépen!
A Q3-at a tehetősebbek GeForce 256 vagy Savage 2000 kártyákon játszották megjelenéskor, a többiek pedig valamilyen TNT2, V3 vagy Savage4 megoldáson. Ahogy én is, asszem V770 16MB kártyán nyomtam.
#tarcsad
-
GReddy
tag
...körül is nézek, hátha találok egy AGP 9700 Pro-t... (kár volt eladni, tört volna el a kezem! Céges vétel volt, 127.000 volt előrendelve darabja. 10.000-ért adtam el, de addigra kapott egy Arctic hűtőt. Valami nagy szürkét. Na az volt valami 7.000.) Istenem, istenem, miért is adtam el!!! Most lenne a Qbic-ba normális VGA kártya, kidobhatnám a hitvány 9550 Pro-t.
Dominate the woods... The Bowhunter.
-
GReddy
tag
Keveri aranyom a Q2-vel! A Q3 volt az első ATI Optimized cucc. Akkor vettem az első ATI-mat. (És egy 8800GTS kivételével azóta is úgy maradtam) JÓ KIS R300 RADEON!
http://www.q3arena.com/archives.phpSzóval 1999 Q1... Sőt, azt is megmondom neked, hogy egy KÉK színű Gamestar (papír, ofcourse) ban volt egy jó nagy cikk a fejlesztőcsapattal, abban hangzott el, hogy a fejlesztés egy Ati R300 kártyán folyik. (Az meg a 9700 pro, amit egyébként meg 2002 nyarán mutattak be valamikor, kettőt vettem belőle. 127.000 volt per darab - ez volt az első ilyen durván árazott cucc.) A fejlesztési ciklusokat figyelembe véve kb 1996-1997-ben indulhatott a fejlesztés. Simán elfogadom azt, hogy a Q3 R300-on fejlesztett cucc. (Bár a GS szeret
hazudni.ferdíteni. )Tévedni emberi dolog...
Dominate the woods... The Bowhunter.
-
peterm711
aktív tag
Tudtommal a Rampage program befejeződött, volt is működőképes darab belőle, csak a cég anyagi helyzete annyira rosz volt, hogy nem tudták beinditani a tömeggyártást. Valahol olvastam is róla, hogy abban az időben a teljesitménye meghaladta az évekkel később jött 4es Geforce sebességét. Ha nem bénáztak volna a voodoo2 csillogositásával, hanem a Rampage-et nyomták volna, akkor lehet még a mai napig is talpon van a cég.
-
elithun
őstag
Emlékszem a régi Geforce2 MX400/400-asomra.
Gyatra egy kártya volt, de még is több évet nyomtam le vele.
Jó kis írás.„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”
-
moha21
veterán
Azért a legtöbb 83-as FSB-nél megállt. PII meg eleve 133 Mhz Fsb-vel ment tehát gyorsabb volt a memória írás olvasás. Tény játékoknál nem nagyon számított a l2 cache csak a frekvencia.
Amúgy teljesen jól leírtad, szerintem is a voodoo ilyen elmosottabb blur-os arcade-os képet adott / ami nekem tetszett /.
Nálam TNT2 kellett ahhoz elfelejtsem a voodoo karikat.
NFS 3 vodoo banshee-n is gyönyörű volt és még 233 Mhz-s Cyrix CPu-n is ment faszán. : )
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
uszilard
tag
Mitől volt csudaszar? Az egyik legjobb tuning alap volt az a processzor. Egy normális Abit (pl.:bh6) alaplapban ment akár 4x66 helyett 4x133-on is, mivel nem volt benne l2 chace ami instabillá tette volna. A magas fsb pedig kiválóan kompenzálta az l2 hiányát. Kaptál olcsón olyan teljesítményű processzort aminek a piaci ára akkoriban megfizethetetlen volt egy átlag felhasználó számára.
A TNT pedig egy nagyon jó kártya volt! Szebb képe volt mint a tejfölös képű v2-nek. igazából a Riva 128 chipsetes kártyáknak is szebb képe volt a v1-eknél. A Voodoo-nak mindigis mosottabb(hangulatosabb ) volt a képe.
Sokkal kisebb koprocesszor igénye volt a 3dfx kártyáinak. Amd k6-2 300-on riva 128-al füsttel akadt a Nfs3 a haverom Pentium 100 Classic-ján(socket 7 kerámia tokozás, intel vx alaplap) felhúzva 150-re v1-el pedig akadásmenetesen ment. Nem kicsit voltam ideges A fostos Amd-t persze nem lehetett tuningolni, 350-en jelentős fesz emeléssel is instabil volt az 5ali61 chipsetes Asus lapomban.
Később lett az AMD mellé egy alkatrészekből összerakott 166 MMX-em 225-ön járatva, v1-el az összes korabeli játék játszhatóan futott. Pedig ez már akkor volt amikor a piacon volt bőven a v3 3000.
Quake, Quake 2, Quake 2 Chaos, Midtown Maddness, Need For Speed 2 Special Edition, Warcraft 2(a DOS-os), Half-Life Day One, ezek voltak a 90-es évek második felének nagyobb LAN partis játékai. A v1 tök elég volt mind1ikhez hogy játszhatóan fusson.
Szerintem a v1 volt a legkirályabb kártyájuk. Kedvencem az Orchid karija Ez volt az első cég aki v1 chipsetes karit árult. Látszik is hogy nem a szokásos 3Dfx ajánlás a nyák sem, mivel akkor még nem volt ilyen.
-
moha21
veterán
Akkor bocsi rosszul emlékeztem, de valahogy így maradt meg bennem. / lehet a quake 2-vel kevertem be/
9700 Pro? : O Az elég izomkártya biztos ez? Nekem Banshee-n ment a quake 3 /igaz szaggatott valamennyire /, de V3-om játszható volt a 9700Pro meg már DX9-es VGA volt.
Én 2005 környékén szereztem be 9700Pro-t azon már doom3-at kentem.
[ Szerkesztve ]
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
uszilard
tag
-
Oti86
tag
Egyet már csináltam: [link] Mondjuk nem pont azokkal a kártyákkal, amiket ebben a cikkben megemlítettem. Sajnos ezeket nem egyszerű beszerezni.
http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/
-
addikt
válasz Atom_Anti #46 üzenetére
Egyszerű a V4-5-6 a képminőségre gyúrt. Baromira ott voltak az élsimítással. Egy hiányzott a győzelemhez, az pedig a T&L. Annak hiánya el is döntötte a sorsát a karinak. Mint ahogy az a szegény Savage2000 is elbukott. Pedig volt game és driver ami be tudta izzítani a T&L-jét OpenGL alatt, de néha hibázott a kicsike.
Jó írás. Sis Trident karikról is lehetne majd tesztMos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Oti86
tag
válasz Atom_Anti #46 üzenetére
Hát, nemtudom a quake3-at pont a 3dfx V3-ra optomalizálták. de hát ki tudja. szerintem a 3dfx hibázott. Egyszerűen elkéstek a VSA-100-zal. Fél évig ment az ígérgetés. és ha a bejelentést követően hamaroan kiadják, simán veri a TNT2-ket, és bőven partiban van a geforce 256-tal Arról meg ne is beszéljünk milyen ótvar driverek voltak hozzá annó. Amiket ma használunk messze többet kihoznak a Voodookból.
http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/
-
Atom_Anti
senior tag
Hát jó jó, de linkelt teszt megint miket tartalmaz? 3Trémark és Quake 3. Pont ez a két program ahol (nagyon) aránytalanul több pontot kap az Nvidia 3dfx hez mérten, mint már többször is említettem.
Na és pont ezek miatt lett leírva a 3dfx, vesztették el fényüket a felhasználok szemében.Szerintem e két programot simán megvette annak idején az Nvidia. A két legfontosabb sorsdöntő tesztprogramot! Nvidiáék már akkor sem voltak szüzek abban biztos lehetsz!! Kis optimizáció Nvidiára, kis unoptimizáció 3dfx-re. A kicsit gyorsabbra sikeredett GF2 pedig már is száguld a V5höz képest.
Másutt mért nincs 40-70%os különbség NVidia javára? Másutt mért csak 5% a differencia ha megnézed tesztjeim? Azért mert szabotázs történt ...! -
Oti86
tag
válasz Atom_Anti #44 üzenetére
Hát, odáig nem jutottak el, hogy fizessenek a V5 6000 ért bármennyit is az amerikaiak, ugyanis végül visszavonta a kártyát a 3dfx. Éppen a magas gyártási költségek, és a gyártási nehézségek miatt. A Quantum 3D AAlchemy az egyetlen cég, amely kapott a komplett gépeibe belőle, de ők se sokat.
Egy 600 dolláros kártyától pedig amúgy is többet várna az ember. Lehangolóak az eredmények az árához mérten: [link][ Szerkesztve ]
http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/
-
Atom_Anti
senior tag
A 32MB-s Geforce2GTS általában sehogy nem bírta 4XFSAA-at a jobb játékokkal, mert már indításnál figyelmeztetett nincs elég memória. A 64MB-ssel nincs tapasztalatom, de jóval drágább is volt.
"és ha nem is akarták a világ egyik leghíresebb kártyáját hozták össze"
Talán sikeres is lett volna, szerintem nem restelt volna az amerikai fizetni 400-500USD-t egy 4GPU-s szörnyért (csodáért). Ami teljesítményben verte az GF2Ultrát is, de ha jól tudom a GF3at is.
A directX7nek pedig nem sok jelentősége volt sztem, majd DirectX8-nak. Kb mint most DirectX11, jó reklám az ATi-nak és sikeres is lett vele de a képi különbséget nagyítóval kell keresni az egyel régebbi verzióhoz képest...
[ Szerkesztve ]
-
Oti86
tag
válasz Atom_Anti #42 üzenetére
A GF2 GTS azért jobban bírta a 4x-es FSAA-t, mint a V5 5500. A 6000 meg maga a katasztrófa. Nem a teljesítmény, meg a piaci ár a probléma, bár az is magas volt / lett volna. Túl nagy, túl sokat fogyaszt, túl nehézkes a gyártása. Egyszerúen túl sok a hibalehetőség a sok alkatrész miatt. És mindemellett a VSA-100 betegségeivel küszködik továbbra is. Elavult gyártástechnológia, csak AGP 2x-es,még mindig csak directx 6. Hiába kötünk össze akármennyitis ezeken nem segít. Nem erre a kártyára kellett volna az energiát fecsérelni, hanem mielőbb piacra dobni a Rampage kártyáit.A V5 6000 egy elkeseredett, katasztrófális kísérlet volt a GTS leszorítására.
Mindenesetre azért emlékezetessé tette a céget, és ha nem is akarták a világ egyik leghíresebb kártyáját hozták összehttp://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/
-
Atom_Anti
senior tag
Igen, igen 4X FSAA már valóban sok neki, erre kellett volna a 4GPU-s V5 6000. Viszont a GF2-nek sem megy jobban a 4XFSAA .
oxox:
Szerintem sem bírna el 3 nagy gyártót a paic, ha akkor nem esett volna ki a 3dfx akkor később. Vagy a 3dfx-et vásárolta volna fel az AMD és nem az ATi-t. Milyen jó is lenne, készülnének a Fusionos 3dfx-ek . -
oxox
addikt
válasz Atom_Anti #39 üzenetére
hat igen...de akkor is csudalatosan lenullaztak, pedig azt hiszem akkor kiuthettek volna valamelyiket *inkabb az atit.....azt hiszem harom nagy gyartot nem bir el a mai piac....harombol egy biztos hal/capa eledel lenne....
Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838
-
Atom_Anti
senior tag
Általánosságban elmondható a szebb grafika, de egy olyan játék mint a NFS5 mindenképp szebb képet ad. Akkor az elsimítás; V5 szintén finomabb éleket ad (jól emlékszem egy régi cikkre mikor írták a Geforce4 élsimításán már a 3dfx egykori mérnökei dolgoznak).
oxox:
Itt egy nagyon jó misét olvashatsz a 3dfx csődjéről . -
oxox
addikt
jo cikk...
Azert az is megerne egy miset, hogy a 3dfx, hogy jutott el a csodig?!...ez maig csu'da szamomra.....hiszen a vodoo1,2 idejeben (meg a monster-nal...ami csak slave kartya volt) nem nagyon volt ellenfele....mindenki azt vett (vagy ha nem volt 30-40k-ja akkor valami nem diamond gyartmanyt...mint En
Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838
-
JanR
addikt
Erdekes cikk, jo ilyeneket olvasni, mennyivel lassabb volt a szamitas technika fejlodese. Mikor en nekialltam az elso gepemnek es utanajartam a dolgoknak meg joforman minden 'jobb' gepben egy Riva TNT2 16/32MB hasitott
-
mrgg
tag
Köszönöm én is a nosztagikus hangulatú cikket!
Annó mekkora buli volt a 320x240-es mindent a minimumra rakott softrender után az InnoVISION Mighty 3D II-n játszani 800x600-as felbontáson mindent maximumra téve a Need for Speed 3-at... -
Boxi88
őstag
Húúúúú!!! Ez a Voodoo5 6000 nagyon komolyan néz ki
Grat az íráshoz, jó az ilyen különlegességeket látni!
-
waithEard
őstag
Jó cikk! Köszönet!
"The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)
-
Steve1979
aktív tag
COMMODORE gépeket veszek ! C128 és AMIGA előnyben !
-
tothl
addikt
Emlékszem egy Matrox Mistique-t néztem ki, végül PowerVR lett belőle pénteken, hétfőn meg vittem vissza, mert összejött a pénz a Monster3D -re, amin ment a GLQuake...
-
EczkE
veterán
Nagy élmény volt olvasni, köszi!
Az első videókártya ami otthon volt és emlékszem is rá az a GeForce MX440. Azt nagyon szerettem.
Asszem mindenféleképpen!
-
ceia
őstag
Az én első 3D kártyám Riva 128-as chipre épülő Asus V3000 volt, és nagyon szerettem! Az első 3D gyorsítós játékélmények.. ez az időszak meghatározó volt, és máig az Nvidia rajongója maradtam! Addig is játszottam 3D játékokkal, (pl. Doom2, Quake, TR1) de azokat még csak szoftverből, azaz normál 2D kártyával, pixelelmosás és egyéb efektusok nélkül. De valódi 3D támogatással játszani a Half Life, Motorace 1-2, és TR2, Quake2 játékokat, egy teljesen más dimenzióba helyezte a játékélményt.
Közben azért volt egy Voodoo3 2000 AGP-m is, 16MB rammal. Annak is kijár a dícséret, remek kártya volt! Egy P2 cerkával @ 450MHz ellátott gépben szolgált, és mindent szépen vitt 800x600-ban, sőt, van amit még 1024-ben is. Megszakítást nem használt, szép volt a képe, és csak egy passzív hűtőborda volt rajta, tehát hangtalanul működött.. Igaz, melegedett is rendesen, de bírta, csak a legnagyobb nyári melegben tapasztaltam teljesítmény visszaesést, ilyenkor inkább nem erőltettem a 3D-t.it's more fun to compute
-
errorcode06
őstag
Itt van az ölemben a 3dfx Voodoo 3 2000 agp-s vidkarim eredeti dobozában, és nosztalgiázok...
"Well, Blizzard is dead. It is a corpse being puppeteered by Activision and Bobby Kotick" DesignerDave
-
szaki42
tag
Emlékszem a jó öreg Riva TNT 2-es kártyámra, azt tunigoltam először életemben, hogy elfusson normálisan a Return to Castle Wolfeinstein
-
Ukraan
aktív tag
Grat a cikkhez és köszönöm is egyben ! A régi idők felemlegetése kishíján könnyeket csalt a szemembe ...
BÚÉK!
-
MZperX75
addikt
jó kis teszt volt,eszembe jutottak azok a régi szép idők!
szutykom akkor talán már XPathlon 1600+1420Mhz@1670 2100+-on ment
és egy Geforce2 MX400-as videokártyautánzattal toltam egészen jól ment!
Far cry legszarabb beálítások melett.....DX7 -
tzsolesz
nagyúr
Nagyon érdekes mérés lett köszi szépen. Azért e legmodernebb tesztben, és annak is legmagasabb beállításon történő tesztjén szépen teljesít a radeon. Már akkor is a jövőbe tekintettek.
-
Nekem az a vodoo5 6000 nagyon tetszik.
Jó teszt, grat.Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Atom_Anti
senior tag
"(Bár szerintem a GTS gyorsabb volt, mint a V5 5500) Ez pedig elég szomorú tény."
Ez nem olyan szomorú tény, hiszen a V5 megközelítőleg ugyanazt a játék-teljesítményt (de nagyobb élményt) adta azonos áron vagy olcsóbban is.
A V5 6000be fecsérelt időt, tényleg jobb lett volna a Rampage ba fektetni. Bár úgy tudom elkészült ez utóbbi is, de nem lett elég gyors így kiadásával csak tovább növelték volna adósságuk .
-
Oti86
tag
válasz Atom_Anti #10 üzenetére
Lehet hogy annyira nem lassú, de szerintem a probláma ott kezdődik, hogy a 3dfx 2 GPU-val tudja ugyanazt elérni, mint az nVIDIA eggyel. (Bár szerintem a GTS gyorsabb volt, mint a V5 5500) Ez pedig elég szomorú tény. A Voodoo 5 6000 jól példázza az SLI akkori problémáját. Egyre több alkartész, egyre több a gyártási hibalehetőség, és az ár az egekbe szökik.
http://3dfx.oti86.fotoalbum.hu/
-
Yutani
nagyúr
válasz Atom_Anti #10 üzenetére
Lehet, hogy két VSA-100 elég jól teljesített, de a szimpla chipes 4500 nem tudta érdemben felvenni a harcot a GF2 MX-szel, mert gyenge volt. Peep this! Van nekem is egy 4500-am, tesztelgettem is, és lassúnak bizonyult a kortársaihoz képest.
Sajnos azt kell mondjam, a 3dfx elkésett a VSA-100-zal, 1 évvel hamarabb kellett volna kihozni ahhoz, hogy nyerő legyen a GeForce 256 SDR és Savage 2000 ellenében. Akkor megmaradt volna a vonzereje, és a Rampage is ki tudott volna jönni időben. Szerencsétlenségükre nagyon elcsúsztak...
#tarcsad
-
Oti86
tag
-
themebuilder
senior tag
Helyesen: Radeon
♫ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇
-
Atom_Anti
senior tag
A VSA100 architektúra lényege hogy több GPU együtt tud dolgozni, ennek köszönhetően egyáltalán nem lassú . Több játékot végigtesztelve V5-el és GF2GTS -el, ki merem jelenteni hogy az egymás közti különbség minimális, azaz elhanyagolható! De ha beveszem a képminőséget is, akkor már a 3dfx V5-nek áll a zászló .
Feltételezem ugyanez a helyzet V4 és GF2MX esetében is, csak ne 3DMark vagy Quake3 ról legyen szó! -
RootRulez
félisten
Jó kis teszt lett, köszönjük.
═════════════════════════════════════════
-
Atom_Anti
senior tag
Köszönjük a cikket a 2000es év korszakának középkategóriás videókáryáiról . Bizony ez egy nagyon fontos időszak, hiszen ahogy említetted az Nvidia és ATI is nagyot ugrott a Geforcokkal és Radeonokkal. Sajnos a 3dfx elkésett a Rampage al, így kiesett a piacról.
Akárhogy is a Voodoo4 / 5 sem rosszul sikerült termék, de az akkori tesztek 3DMarkok, Quake3 nagyon is a konkurenciának kedvezett, ami elég volt hogy leírják a 3dfx-et . -
Yutani
nagyúr
Köszönjük ezt a retro cikket! Jó az ilyeneket olvasni!
Egy tárgyi tévedés:
Az nVIDIA egyetlen ellenfele ezúttal a régi fényéből sokat veszítő S3 Graphics volt, aki ugyanabban a hónapban (1999. november) jelentette be a Savage 2000 érkezését, mint az nVIDIA a Geforce 256-ét.
A két kártya 1999. augusztus végén lett bejelentve (S2000 08.30. és GF256 08.31.), míg a megjelentés átcsúszott októberre (GF256) és novemberre (S2000).
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Probber
őstag
Nagyon jó írás lett, érdekes dolgok ezek a gyártók és gyártók közti "háborúk".
"Rendben, mi a munka? Reklám! Egy kelet-európai üditőnek amit Splort-nak hívnak. A világ első cékla ízű kólája!"
-
Mazsika
őstag
ejjj a régi szépidők, itt még épphogy kezdtem felcseperedni, zsebpénz, meg hasonlók nem voltak, és csak apa fülét rághattam hogy újítsunk a gépen! de ahogy előttem is írták elég költséges volt, bár nem is volt ilyen gyors ütemű a fejlődés valóban. voodooja meg tényleg mindenkinek volt...
Dáccsika
-
frescho
addikt
Jo cikk. Erdekes, hogy sokszor jelen idoben fogalmaztal meg 2000-ben aktualis dolgokat.
Erdemes lenne szettordelni 2-3 oldalra, hogy jobban atlathato legyen.
https://frescho.hu
-
őstag
Akkoriban a leginkább kifizetődő megoldás, egy használt régebbi kártya beszerzése volt.
Nem volt olyan gyors a fejlődés mint most, és a processzorok sem tudtak annyit mindig ( vagy nem volt az ember fiának pénze fejleszteni mindent egyszerre ) hogy kihajtsák az új kártyákat. Ebben a korszakban már vastagon benne éltem, és szomorúsággal töltött el, amikor a 3dfx bukását végig kellett néznem. Anno nem volt olyan ember, akinek ne lett volna vodoo1-ese legalább. -
rolkaDb
aktív tag
Jó kis retró teszt lett. Köszönjük.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest