Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • stratova

    veterán

    válasz gbors #403 üzenetére

    Bár nem kifejezetten pártatlan program az 1 vs. több szál kerdésében elég jó támpontnak lehet tekinteni a Cinebench 11.5 eredményeket. Ha vki. megnéz egy Corei i 1/x szálas eredményt ill. ugyanezt FX-nél egész jól látszik a skálázódás ill. az egy szálon muatatott teljesítmény. Az eltéréshez hozzáadódik még, hogy egy játék ritkán fog olyan jól skálázódni több magra/szálra mint a renderelés, de a multi gyakran szereti (csak ezt sokkal kevesebb helyen tesztelik).
    Fx-nél úgy rémlik több oka is volt a gyengébb egy szálas kraftnak. Magas cache késleltetés és kisebb cache-ek. A decoder nem feltétlenül tudta optimálisan etetni a modulon belüli magokat (órajelenként 4 utasítás fordítása/modul, ezért is duplázza ezt Steamroller).

    ViZion: nem hiszem, hogy FX-et szandékosan tolták volna el az APU-kkal szemben, hiszen CPU-ként kb. ua. előnyöket vagy hiányosságokat mutatnak azonos szálszám mellett. Ez ilyen lett. A lap és termékkínálat pedig az erősebb (nagyobb marketingtámogatást nyújtó) kutya... elven megy. Látszólag csak a szervereknél marad meg 4+ szál. Még azt sem tartom kizártnak, hogy ez a gyártókapacitás szűkössége miatt történne (Konzol APU + PC (mobil/asztali) APU is 28 nm-en készül).

Új hozzászólás Aktív témák