Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Den

    veterán

    válasz tvamos #9372 üzenetére

    Kismotorokkal, robogókkal, quadokkal foglalkozunk. Ezek még primitív egyszerű szerkezetek, karburátorral, ac-cdi, vagy ritkábban dc-cdi gyújtássall senmi ecu és obd. Az idő egnagyobb részét a diagnosztika viszi el, tünetekből kikövetkeztetni hogy mi baja, és nagyon sok tünet több hibára, és azok keverékére is utalhat. Általában nagyon beteg, sokszor barkácsolt noname gépeket hoznak, amihez nincs gyári service manual, tehát nem tudunk referenciaértékeket, és sokszor már barkácsoltak, tehát az az állapot ahogy bekerült sem biztos hogy gyári.
    A legtöbb hiba a keverékképzéssel és a gyújtással van. Sajnos a gyújtás nem mindig olyan hibaát produkál, hogy nincs szikra és kész, hanem nagyon hülye tüneteket csinál, ami akár keverékképzési hiba is lehet, ezért baromi sok időt elszúrtunk már azzal hogy a karburátornál kerestük a hibát, de egy rossz cdi vagy trafó szivatott.

    Egy olyan dolgot akarok ami a gyújtast három ponton méri egyszerre, a jeladó vezetékén a cdi előtt, a cdi kimenő vezetékén a trafó előtt, és a gyújtókábelen induktív módon. A jeladó egy impulzust ad fordulatonként, ez trigereli a cdi-t, ami némi előgyújtással ad feszültséget a trafónak. A jeladó jelének szémolásából, (vagy két jel közti időből) lehet fordulatszámot számolni, ez lenne az alapérték, amihez az adatok rendelve lennének, mondjuk egy grafikonon az x tengely. Minden mérési ponton figyelné, hogy van-e kihagyás, amit egyfelől számolhatna a két jel közötti idő változásából, tehát ha mondjuk hirtelen kétszeres az idő az előzőhöz képest, akkor nyilván kimaradt egy jel, illetve minden pontot hasonlítana a többihez, így meg lehet állapítani, hogy hol keletkezik a hiba.
    Lenne még egy cdi tesztelő funkció, ami a cdi bemenetére adna olyan frekvenciájú jelet ami a forgó motort szimulálja és lehetne figyelni a kimenő jelet, így le lehetne tesztelni a cdi-t akkor is ha a motor valamiért nem indítható.

    A keverékképzéshez lenne egy lambda szonda amivel AFR-t (air to fuel ratio) lehetne mérni, illetve logolni, a fordulatszámhoz, és esetleg a sebességhez rendelve. Mindezt egy akkuról üzemeltetve, egy kis dobozban, kijelző és egyebek nélkül. Rákötnénk a tesztelendő gépre, elmennénk egy körre (már ha olyan állapotban van a gép) és utána mobilon, vagy tableten kiolvasnánk az adatokat, illetve a műhelyben beindított gépen realtime lehetne figyelni az értékeket.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés