Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz Peter Kiss #6985 üzenetére

    Utána néztem az 'inherit' módú View-gyártásnak, ez sokkal jobban tetszik, mert könnyebben és szebben valósítható meg
    Ebben nem értek egyet veled :)

    jelentik az alját, ezeket még nem használtam, van-e valami hasznos megjegyzés hozzájuk?
    Amit a php manuálban ír, az elég.

    /felhasznalok/felhasznalo/bombadil_toma/edit
    Ilyen url-ek helyett a hasonló struktúrát javaslom:
    /felhasznalok/felhasznalo/edit/123
    ..ahol a 123 a felhasználó id-ja. Ennek oka, hogy framework szinten elég nagy szívás biztosítani, hogy a felhasználó neve az url-ben egyedi legyen, az azonosító viszont mindig az.

    M "mappa" nem lenne lényeges az area-ba, hiszen a Model az egész rendszerben megtalálható, de esetleg lehet valamilyen örökléses csavart betenni, ha arra van szükség.
    Sem M, sem V mappára nincs igazán szükség. C és V mappákban lehet minden area-nak külön mappája, azon belül pedig a kontroller osztályok és template-ek. Szerintem így a legegyszerűbb.

    Autoload-ra tudsz mutatni valami hardcore-abb példát?
    Perpill nincsenek nálam a fileok. Olyat tudok, amiben két mappában keres (framework szint és application szint) és cache-eli az eredményeket. Nem tudom, ez elég hardcore-e? :D

    Nálam a Controller azért kapja meg az action nevét a konstruktorban, mert már ekkor létrejön egy View objektum, aminek tudnia kell, mit renderel. Ez azért szükséges megint, hogy minél több mindent tudjon megvalósítani magától a rendszer (action végén csak return $this->_view van).
    A view objektumot elég akkor példányosítani, amikor használod. Itt egy folyamatábra, hogy kb. mi történik:

    1. alkalmazás inicializálás, konfiguráció
    2. a routing kitalálja az url-ből, hogy milyen kontrollert kell meghívni
    3. a routing meghívja a kontroller ősosztály runAction függvényét
    4. a runAction meghívja a kontroller megfelelő action függvényét a megfelelő paraméterekkel
    5. az action megcsinálja a dolgát, majd meghívja a kontroller ős render függvényét
    6. a kontroller ős render függvénye létrehozza a view objektumot, megfelelő paraméterekkel
    7. a kontroller ős meghívja a view objektum render függvényét
    8. a render függvény eredménye kikerül az stdout-ra, megjelenik a weboldal, öröm, boldogság

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés