Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz daneel_hu #5723 üzenetére

    "Utóbbiaknál nem tudsz ekkora tévéken játszani"

    A méret abszolút relatív. Arányosan messzebb ülsz az ~50 mint ~30"-os kijelzőtől.
    Nekem sokkal kényelmesebb hátradőlve ülni, és a szememre nézve is "egészségesebbnek" vélem (ha túl sokat nézek túl közelre, akkor átmenetileg romlik a szemem képessége, hogy távolra fókuszáljon --- nem csak monitor, papír olvasás is kiváltja, akkor tűnt fel, mikor egyetemista éveimben néha sokat olvastam, aztán átültem autóba, és kiértem alföldi külterületre, ahol változott az "amíg a szem ellát" fogalma]).
    Én 2012 óta csak ~50" plazma TV-ket használtam PC monitornak (alapvetően elégedetten, annyira hogy az LCD nekem már rég csak egy rossz vicc multimédiához, nem valós alternatíva).

    "nem tudom megérteni hogyan lehet NEM competitive cuccokkal nyomulni."

    ~18 évesen hagytam ott a CS:S-t. Azóta egyedül a DeadCore-al játszottam hobbi szinten (sohasem terveztem felérni a leaderboard csúcsára :DDD), ami competitve (maga a játék offline, csak az egyéni speedrun rekordod megy online listába). Ellenben sok száz órát öltem bele a Bioware és CD Projekt játékokba (Mass Effect, Dragon Age, The Witcher sorozat [mind 3, egy pedig 4 részes, mind durván 30+ óra]), mind offline akció vagy fantasy RPG féleség. Ezekhez szerintem tökéletes volt az ~50"-os PDP 1080p60-al.

    Jah, és kipróbáltam a CS:GO-t 1080p120-ban az 55C7-en. :B
    Public szerverre hobbiból szerintem teljesen jó (bár inkább Vsync off, mióta sok gyerek rohangál Gsync monitorral).

    "Nem rossz a HDR de itt sem mindegy, hogy mit vársz el."

    Nyilván, de nagyjából azért ki lehet találni sok mindent. Triviális dolog például az, hogy egy lámpatest egy nagy fehér paca, vagy látszik a világos lámpabúrában egy még világosabb izzó.

    De ami sokkal nagyobb poén nekem HDR-el, az a Mass Effect Andromeda játék. Egy csomó csili-vili látványelem hirtelen ugyan olyan formában nyert számomra értelmet, mint mikor megnéztem egy 3D-re kihegyezett mozifilmet először 2D-ben, majd később újra 3D-ben. Ahogy a 3D filmnél is "koppant" pár dolog, hogy "ja, ez a jelenet csak azért van benne a filmben, mert 3D-ben jó mutat", ugyan így látszik ezen a játékon is, hogy már eleve HDR-hez készítették a látványvilágát: az álomszerű "halo effect" helyett "laser show" lesz és sok látványelem, ami SDR-ban csak úgy beleolvadt a világba, most szemet szúr. Olyan visszaváltani HDR-ről SDR-ra, mint rátenni a játékra egy tompa szűrőt, amitől minden fakóbb és életlenebb (legalább is ahol a hagyományos SDR tone mapping ilyen "bloom effect"-et csinál, a HDR kijelző viszont kirajzolja a fénycsóvát).

    Sőt, ma rájöttem, hogy egész jó kompromisszum HDR játékhoz az 1440p60. Ez szemre körülbelül olyan élesnek/részletgazdagnak tűnik a 2160p kijelzőn, mint az 1080p kimenet a natív 1080p kijelzőn. Az extra pixelek valahogy pont úgy ellensúlyozzák a TV beépített lágy skálázását, hogy visszajön az éles kép érzete, viszont közben csökken az aliasing (kicsit olyan, mint a kis szorzós SSAA, vagy "virtual super resolution" 1080p-hez). Csak a 2160p-vel ellentétben ettől nem lesz csípőficama a VGA-mnak.

    Ha valahogy össze tudták volna hozni az 1440p120-at (próbáltam kicsalni, nem megy), főleg HDR-el együtt, akkor "shut up and take my money!" arcom lenne, nem a lóhere leveleket tépkedném, hogy "visszaküldöm, nem küldöm vissza, visszaküldöm..." :))

Új hozzászólás Aktív témák