Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 2ozzmexy

    senior tag

    válasz BlacKSouL #8547 üzenetére

    Mindegy, lehet én is túlreagáltam, sorry. :R
    A hivatalos álláspontot mondom (mert közvetve érintett mindkét eset) mindkettő Toyota eset: 1. 4ZZ motorkód és drasztikus olajfogyasztas, gariban cserélték mindenkinek a motort, volt visszahivas mert ugyan a könyv megengedte a 10w40 olajat, mégsem szabad beleönteni csak 5w30 vagy 5w40 viszkozitású olajat, különben ha addig nem is ette, utána fogja ami 1000km/1L fogyasztásig is elmegy néhány olajcsere alatt. A megoldás sajnos tapasztalati úton jött, hiába engedi a kezelési, nem szabad. Ez sok embernek drága tanulópénz volt, vakon hitték hogy a markaszerviz ért hozzá, tudja mit csinál, mint évek múlva kiderült, nagyon nem voltak képben.
    2. Két iskola volt, márkaszervize válogatta, az egyik mindig 0w20-at öntött bele a másik mindig 5w30-át, az első szervizben kezelt autók néhány 10k autópálya km után elégtelen kenésre utaló jeleket mutattak, néhány el is "fogyasztotta" a 0w20-as olajat és szárazon futott, ellenben a másik szerviz nem tapasztalt ilyet. Volt is cirkusz belőle, még a Zach Dani írt róla cikket a TC-n és be is került a legrosszabb motorok videóba. Állítólag elforrt a vékonyabb olaj így szárazon futottak a csapágyak. Gyakorlatban nem tudom, mert ahhoz a motorhoz már nem volt szerencsém, csak az elődjéhez (4ZZ-FE), de abból kettő máig megy a családban 5w40 olajjal és közel 15 évesen (az idősebb 18 évig szolgált mielőtt eladtam és még működik) 200k körüli futassal sem kell ratolteni két olajcsere között a "híresen olajevős" motorra. Mindkettő BP-i apataxi, szóval doktorüzem a 80% futás... :K
    Szóval én a másik tévhit ellen küzdök: "a vastagabbat nem fogja enni" ha gepzsirt öntök bele akkor meg visszatermeli!?

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés