Sziasztok!
Mielőtt bármibe is belekezdenék, elárulom, hogy ez a kedvenc autómárkám, elfogult vagyok, de tisztában vagyok azokkal a dolgokkal, amik a Renault-Nissan házasság velejárói.
Egy kis történelem:
1933
A Nikon Sangyo Co. és a Tobata Imono Co. megalapítják közös vállalatukat, a Jidosha-Seido Ltd-t, a briliáns menedzser, Yoshisuke Aikawa vezetésével. A cég által forgalomba hozott gépjárművek a Datsun márkanevet kapják.
1934
A Nikon Sangyo Co. kizárólagos részesedést szerez a vállalatban és megváltoztatja a nevét NISSAN Motor Co., Ltd-re.
1935
A yokohamai gyár gyártósoráról legördül az első Datsun autó. Megkezdődik a NISSAN személyautók, buszok és haszongépjárművek tömeges gyártása.
1941
A második világháború kiszélesedésével - különös tekintettel az óceáni hadszíntérre - a NISSAN termelése elérte az éves 20.000 darab gépjárművet.
1947
A háború után újra kezdik a Datsun személygépkocsik gyártását.
1951
Egy legenda születik. A katonai célú járművek gyártása során szerzett tapasztalat segítette hozzá a tervezőmérnököket az azóta is világhírű terepjáró, a Patrol megtervezéséhez. 6 hengeres, 85 lóerős motorjával a Patrol az akkor igen népszerű Willis Jeep méltó ellenfelévé vált, sőt számos tulajdonságában, mint például a terhelhetőség és az erő, felül is múlta azt.
1959
A Japánban gyártott Datsun Bluebird hatalmas nemzetközi sikert arat.
1960
Kaliforniában megalapítják a NISSAN Motor Corporation USA (NMC)-t. Az USA-export megindítása után két évvel a NISSAN-nak már saját képviselete van az országban.
1962
Megkezdődik a NISSAN autók forgalmazása Európában.
1966
A NISSAN fuzionál a Prince Motor Company-val. Ennél fogva a cég szert tett jó pár magasan kvalifikált, elismert mérnökre, valamint olyan nemzetközi szinten is közkedvelt modellekre, mint a Skyline és a Gloria.
1969
Megkezdődik a legendás 240Z gyártása. A 2,4 literes, hathengeres motor 150 lóerővel bír, így egy Porsche teljesítményével büszkélkedhet - csak éppen az ár feléért.
1973
A nagy olajválság évében a NISSAN Sunny első helyen végez az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal üzemanyag-fogyasztási tesztjén és így az egyik legnépszerűbb autóvá válik a kontinensen.
1980
A NISSAN részesedéshez jut a barcelonai Motor Iberica, S.A.-ban. Az összesített export átlépi a tízmillió egységet. Tennessee-ben megalapítják a NISSAN Motor Manufacturing Corporation USA-t (NMMC).
1983
Spanyolországban, a NISSAN Motor Iberica S.A.-nál, megkezdődik a legendás Patrol (Safari) gyártása. Az eddigi gyakorlattal ellentétben, amelynek keretében az összes exportra szánt járművet Datsun név alatt értékesítették, az összes járművet a Nissan márkanév alatt egyesítették és értékesítették.
1984
A nagy-britanniai Sunderlandben megalapítják a NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd-t.
1986
Az első Bluebirds legördül a NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd. gyártószalagjáról.
1988
Megalapítják Nagy-Britanniában a NISSAN European Technical Centre Ltd-t (Nissan Európai Technikai Központ).
1989
Amsterdamban megalapítják a NISSAN Europe NV (NENV)-t. Innen számos európai projektet és tevékenységet koordinálnak, mint például a termékfejlesztést, a gyártást, az értékesítést és a finanszírozást.
1991
Nagy-Britanniában új képviseletet alapítanak NISSAN Motor (GB) Ltd. néven. Ezzel egyidejűleg a NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd. megkezdi a Primera 5-ajtós változatának exportját Japánba.
1992
Németországban megalapítják a müncheni székhelyű NISSAN Design Europe GmbH-t. Az első bevezetés a Sunderlandban gyártott, immár rangidősnek számító NISSAN kisautó, a Micra nevéhez fűződik. Az autó legújabb változatát 1993-ban az Év Európai Autójának választották.
1993
Egy NISSAN meghódítja a világot. A NISSAN Motor Iberica S.A. elkezdi az új összkerék-meghajtású terepjáró, a Terrano II gyártását. Az autó világszerte hatalmas sikernek örvend és az így megnövekedett igények barcelonai gyár teljes gyártókapacitásának 15%-át lefoglalják.
1995
A NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd. megkezdi a Nissan Micra kisautók exportját Ausztráliába.
1997
Spanyolországban megalapítják a NISSAN European Technical Centre (Espana) S.A.-t.
1999
A Renault és a NISSAN világszintű szövetséget köt. A szövetség révén létrejön a negyedik legnagyobb autóipari csoport, amely éves szinten 5.000.000 autót gyárt és több mint 265000 embert foglalkoztat.
2001
A NISSAN visszatér. 2001-től a cég ismét nyereséges. A haszonkulcs átlépi a 8%-ot, amely a legmagasabb a cég történetében.
2002
Carlos Ghosn, a NISSAN elnöke és ügyvezetője meglepi az elemzőket azon kijelentésével, hogy a tervezetthez képest a NISSAN Revival Plan céljai már egy évvel korábban teljesülnek. Életbe lép a második három évre szóló program, a NISSAN 180. A NISSAN új európai központját Párizs közelében jelöli ki, amelyet NISSAN Europe SAS néven be is jegyeznek.
2003
Londonban megnyílik a NISSAN európai dizájn központ. A NISSAN 2002-ben 6,25 milliárd eurós rekord üzemi nyereséget könyvelhet el, 10,8 %-os haszonkulcscsal - ez a legmagasabb haszonkulcs az egész iparágban. A NISSAN által felvett hiteleket teljes mértékben visszafizették, így a NISSAN jóformán az egyedüli autógyártó, aki napjainkig hitelek nélkül folytatja tevékenységét.
2004
A 2003-as üzleti évben a NISSAN rekordnagyságú üzemi nyereséget, 6,29 milliárd eurót könyvelhet el, 11,1%-os haszonkulcs mellett, így megerősítette a legprofitábilisabb autógyártónak kijáró címét a világon.
2005 július 1.
Magyarországon megalapítják a Nissan Közép-Kelet Európai Régióközpontját, a Nissan Sales Central and Eastern Europe-ot.
Ebből a nem is olyan rövid történelmi áttekintésből (amelyet a nissan.hu-ról másoltam) kiderül, hogy bizony voltak hullámvölgyek a cég történetében, ennek ellenére olyan legendás modelleket készítettek, mint a Z-széria, a Skyline, a Patrol.
Magyarországon is elég sok Nissan fut az utakon. A családban volt egy 94-es 1.6-os LX Primera, újonnan vettük, 2005-ig szolgált hűségesen, gond nélkül. Természetes volt tehát, hogy ismét Nissant veszünk és nem bántuk meg. Egy 1.9-es dízel Primerara esett a választás ([link]).
Néhány hasznos link:
[link] - Nissan Magyarország
[link] - Nissannal kapcsolatos linkek gyűjtőhelye
[link] - Nissan Fan Klub (magyar)
[link] - végül egy kis extra, azoknak, akik 300ZX vásárlásán törik fejüket. Ez a ma is gyönyörű és impozáns teljesítményű autó már olcsón beszerezhető.
Nissanosok fogjunk és tartsunk össze!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] iPad Minim balladája
- [Re:] [Czeky:] Balszerencse?
- [Re:] [Vakegérke:] NyalóVilág: tizenegy, nem babra megy - VV11 - Való Világ 11
- [Re:] Real Racing 3 - Freemium csoda
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
(Kolombusz)
veterán
(Kolombusz)
veterán
Nem nagyon jelentkeztek...
No, akkor kérdezek, hátha jön valaki.
Van vkinek P10 faceliftes, vagy P11-es GT-je?
Ilyet néztem ki magamnak jövőre, a felvételi utánra.
Milyen az automatája, lomha, vagy képes igazodni a motor erejéhez?
dokar
addikt
Nem nagyon jelentkeztek...
türelem
amúgy nagyon igényes lett az első hsz, gratula
extra - SEXRay
(Kolombusz)
veterán
Igyekeztem, köszike.
Achill3uS
veterán
szép kezdés
hasonlóan érzek énis, Nissan van nekemis a terveim között a jövőben, régóta a 200/240SX a kedvenc, ma is sok tuningműhely épít rájuk, nem véletlenül.. az alap ára pedig használtam nem valami sok.. pár kép izelítőül, mit lehet vele kezdeni: [link] [link] [link] [link] [link]
persze a jo öreg Skyline GTR 34 is nagy kedvenc, de az inkább az elérhetetlen álom csakúgy mint a 350Z vagy a Sylvia
"De tényleg, minek tuningolni? Újabban el sem olvasom a rekorddöntögető hírességek eredményeiről szóló beszámolókat. Teljesen fölösleges tuningolni. Főleg Intel processzort." Taranti (fanatikus tag)
dokar
addikt
jah tényleg, nekem meg Nissan 100NX beömlő kerül a motorháztetőre
extra - SEXRay
(Kolombusz)
veterán
A 240SX vagány, bár nekem a 300ZX tetszik igazán.
Targatető, duplaturbó, 4kerékkormáányzás. Áhh, micsoda jármű. Belülről sajnos már eléggé idejétmúlt, a külső formavilág viszont örök és olyan érzésem van, hogy maga az autó is, ezek még akkor készültek, amikor a Nissan tényleg elpusztíthatatlan járgányokat csinált.
A 350Z a másik nagy barátom, a logoutos blogomban leírtam az élményt, ami vele kapcsolatban ért.
A Skyline egy vaddisznó, nem szép, de brutális. A Sylvia viszont kifejezetten pofás.
dragonfx
veterán
Achill3uS
veterán
na igen, a 300ZX már inkább egy ''utcai versenyautonak'' készült lehet belöle csunya dolgokat csinalni [link]
dokar: opelből nissan replika?
dragonfx: hát igen, a zászlóshajók
[Szerkesztve]
"De tényleg, minek tuningolni? Újabban el sem olvasom a rekorddöntögető hírességek eredményeiről szóló beszámolókat. Teljesen fölösleges tuningolni. Főleg Intel processzort." Taranti (fanatikus tag)
(Kolombusz)
veterán
Na, de kellett is a Nissannak egy ilyen épített versenyautó. Supra, RX-7, Integra, 3000GT ezek is micsoda autók és bizony konkurensek voltak.
A 3000GT is nagyon megy, egyszer volt szerencsém egy duplaturbóshoz.
Achill3uS
veterán
hát igen, nomeg az Eclipse.. sztem ezek el is nyomták rendesen.. mondjuk az RX-7 design-ja mellett a 300ZX egy téglatest
egy volt csoporttarsam kapott egy 3000GT-t apucitol, ezt a fajtát [link], szerencsére ez nem tetszik, kül. el kellett volna lopnom
"De tényleg, minek tuningolni? Újabban el sem olvasom a rekorddöntögető hírességek eredményeiről szóló beszámolókat. Teljesen fölösleges tuningolni. Főleg Intel processzort." Taranti (fanatikus tag)
Overlocker
veterán
huha, jó lett az első hsz
Azt hiszem ide sokat fogok járni Elsősorban Skyline GT R34 fan vagyok, de jöhet az 350Z, RX-7, újjonan sylvia is tetszik
[Szerkesztve]
(Kolombusz)
veterán
A múltkor a Fiestát kellett vinni szervizbe, 2 éves, már 1 hónapot állt összesen szervizben, hurrá, tényleg feel the difference megvan...
Pénztáros csajszinak elsírom, hogy mennyi gond volt már vele, meg itt zörög-ott zörög, mondja, hogy pedig nem nagyon szokott rá panasz lenni.
Mondtam neki, hogy nem éppen egy Nissan, vágott egy pofát, köpni-nyelni nem tudott.
Overlocker
veterán
Akinek eddig kimaradt volna, Nissan Skyline GT R34 kötelező video [link]
Jah, az előbb a suprát kihagytam
[Szerkesztve]
(Kolombusz)
veterán
Nem tudjátok, hogy hol lehet hivatalos Nissan cuccokat kapni? Gondolok itt pólóra, sapkára, táskára, szemüvegre, stb...
Lord Zero
addikt
ha nissan, akkor csakis infiniti
az elérhető kategóriák - micra/almera/primera - egyedei nekem nagyon nem tetszenek (ez nem minőségi mutató - a renault-frigytől teljesen függetlenül mondom -, a gépek ettől még jók), anno az autóvásárlás hajrájában gondolkodtam nissanon.. de csak pár percet
nem, mindegy
(#18) Overlocker válasza (Kolombusz) (#17) üzenetére
Overlocker
veterán
A nő arcát utána megnéztem volna
Achill3uS
veterán
lool, keresztapa
"De tényleg, minek tuningolni? Újabban el sem olvasom a rekorddöntögető hírességek eredményeiről szóló beszámolókat. Teljesen fölösleges tuningolni. Főleg Intel processzort." Taranti (fanatikus tag)
(Kolombusz)
veterán
[link] - ez a legjobb, mikor láttam a tv-ben leesett az állam.
Más: kiváncsi leszek, hogy a Tiidát mennyire fogják venni, mert ennyire jellegtelen Nissant már rég láttam.
KMan
őstag
Na en ezt mar reg meg akartam nyitni
P11-em van.
Csak a balekok alszanak [SAS]
KMan
őstag
Akinek meg nem volt eleg a Pivo es az Urge, az beszallhat az idogepbe
[link]
Csak a balekok alszanak [SAS]
(Kolombusz)
veterán
Nagyon vagány.
Btw, saját autónak én is P11-est tervezek, ha minden jól megy, nyár végén meg is tudom majd venni. SR20DE motorral.
[ Szerkesztve ]
KMan
őstag
SR20DE P11-em van. Ha erdekel vmi konkretan tudok rola irni.
Csak a balekok alszanak [SAS]
(Kolombusz)
veterán
Mennyire zörögnek az utastérben a műanyagok és a kárpitok?
(Kolombusz)
veterán
Valaki tud P12 Primerahoz Birdview lemezt szerezni?
[ Szerkesztve ]
KMan
őstag
Annyira meg nem veszes, de mar kezdenek faradni. Ultem mar fiatalabb autoban ami jobban zorgott. Meg boven elviselheto szinten azt tudom mondani.
Csak a balekok alszanak [SAS]
(Kolombusz)
veterán
A Tied 4, vagy 5 ajtós?
Mert volt egy P10-es Primeránk, az még 10év után sem zörgött, 5 ajtós volt, viszont a csomagtér zárja körül néha fura hangok jöttek és nem tudtunk rájönni, hogy mi volt az.
R
aktív tag
segítek a topikon ,
a fajkasházinak is van egy ilyen tragacsa
[ Szerkesztve ]
KMan
őstag
Hatchback. Tok ugyanilyen mint ez csak nincs felni de nem is lesz. Most hogy mondod csomagter felol bal oldalrol jon egy kis kopogas ha eles jobb kanyart veszek 60-70 korul. Nem tom mi lehet kerdeztem mar szerelo havertol, nemtudja. Nem is erdekel.
Csak a balekok alszanak [SAS]
KMan
őstag
koszi nagy segitseg volt.
Csak a balekok alszanak [SAS]
rup1u5
nagyúr
beléptem a kluba egy 1995-ös Micra-val.
Nagyon zsír!!
3ajtó, 988cc, 16 szelep, 55 lóerő, fehér szín és 13 év alatt 67000km -ert mentek csak vele.
tip-top!
Why don't you knock it off with them negative waves!
(Kolombusz)
veterán
No, használd egészséggel!
szaxo
csendes tag
hello!
Szerintem a nissan oknál nincs jobb auto jelenleg egy primerank van de nekem nagy kedvencem a skyline r34es
szaxo
csendes tag
jah és rakok majd fel néhány képet is [L:/dl/upc/2008-12/20/195775_ttbs46fv7cumqiqq_skyline0.jpg][IMG:/dl/upc/2008-12/20/195775_ttbs46fv7cumqiqq_skyline0.thumb.jpg][L:/dl/upc/2008-12/20/195775_mbcvmxu1ixmknj4h_skyline_kombi.jpg][IMG:/dl/upc/2008-12/20/195775_mbcvmxu1ixmknj4h_skyline_kombi.thumb.jpg][L:/dl/upc/2008-12/20/195775_v8oaotrvmrihty4h_9_22.jpg][IMG:/dl/upc/2008-12/20/195775_v8oaotrvmrihty4h_9_22.thumb.jpg][L:/dl/upc/2008-12/20/195775_fccy55raododvjcx_9_18.jpg][IMG:/dl/upc/2008-12/20/195775_fccy55raododvjcx_9_18.thumb.jpg][/IMG][/L][/IMG][/L][/IMG][/L][/IMG][/L]
szaxo
csendes tag
(Kolombusz)
veterán
A múltkor volt szerencsém egy X-trail 2.0 dci-hez, a 173 lovas változathoz.
Tök fullos volt, csak automata nem volt benne.
Hát kurva jó.
Akkora ereje van a motornak. Dízel létére lelkesen forog el tiltásig akár négyesben is és csak tol és tol és tol.
A gyári navi is korrekt (legalábbis Miskolcon, egyébként azt mondta a faszi, hogy kisebb helyeken szart nem ér), nagyon vagányul néz ki a navigáció, rendes térképpel az igot lemosná. Nem zörög, az autó egyben van, a szélzaj sem vészes, na jó 180 felett már elég hangos...
És közben olyan romboló feelinged van. Kéne.
Tallér2222
csendes tag
Up A fórumnak!!
Szerintem a Nissan 300 zx a legkirályabb verda az egész földkerekségen!
Nekem is ilyen kell csak gyűjtögetni kell szorgosan!
Mégegyszer UP
Tallér2222
csendes tag
Heló mindenkinek!
Feltételezem, hogy itt azért mindenki nissan közelbe mozog!
És az lenne a kérésem kérdésem, ha valaki tud 300zx et eladót méltányos árfekvésben az szóljon már!
Ja és tanácsokat is szívesen vennék a vásárlással kapcsolatban!
Mert sok fórumot végig olvastam és mindenki dicséri! Ez teljesen érthető mert über király a gép de csak vannak olyan sarkalatos pontjai a vásárlásnak amire mindenképp érdemes odafigyelni!
És itt a rozsdáról már tudok tehát azon kívül kérnék tanácsokat!
Előre is köszönöm.
Manitou
addikt
Én is beléptem a klubba egy 98-as 1.4-es Almera sedánnal
Úgy látom ez a topic nem nagyon pörög. Van itt valakinek almerája?
zolka78
senior tag
Sziasztok, '88-s Nissan Sunny-m van. Hűtőfolyadékot cserélnék, de nem tudom. hogy végezzem a légtelenítést. Le eresztő csavart csak a hűtőn találtam.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
Zsadi
őstag
Szia!
Most gondolkozunk mi is egy Almerán, az 5 ajtós változatot nézegetjük. Szerinted a csomagtartójában elfér egy összecsukott babakocsi?
Manitou
addikt
Nem tudom, nekem 4 ajtós van. De szerintem elfér benne.
Zsadi
őstag
Köszi a választ!
Fogyasztásról tudsz írni, vagy még csak most került hozzád?
Manitou
addikt
Még csak most került hozzám, de tudom kb mennyit fogyaszt. városban 7-8-at max.
országúton normál tempóval kevesebbet,
gaborbol
őstag
UDV!
Nem ismerem a sunnyt, de ha nem talalsz rajta levego szelepet (a futoradiatornal szokott lenni a legmagasabb ponton), akkor csak siman engedd le amikor hideg a motor, a leeresztovel, vagy csak huzd le az also csovet(en azt szoktam).
Csinald meg amit kell, esetleg szedd ki a hutot meg a kiegyenlitotartalyt es slaggal sima vizzel csapasd at, 88-as autonal gondolom lesz benne rendesen cucc, en a motort is at szoktam,meg a futoradiatort is, foleg ha gond van a futessel, DE CSAK HIDEG MOTORNAL.
Toltsd fel a hutot meg a kistartalyt, inditsd el, hagy jarni amig bemelegszik, kinyit a termosztat, toltsd mindig utanna amig kell. Onmagat legteleniti a rendszer.Menj par kilometert majd ellenorizd megint.Hutofolyadek rendes menjen bele, ne teszkos, ennyi.
[ Szerkesztve ]
zolka78
senior tag
Kösz, reggel rámegyek a dologra. Egyébként a hűtő két hónapos, annyira koszos nem lehet, csak az egyik vizvezeték elrepedt és lekelett vágnom egy darabot belőle mert eresztett, még szerencse, hogy pont a bekötésnél.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!