Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) (Kolombusz)


(Kolombusz)
veterán

Sziasztok!

Mielőtt bármibe is belekezdenék, elárulom, hogy ez a kedvenc autómárkám, elfogult vagyok, de tisztában vagyok azokkal a dolgokkal, amik a Renault-Nissan házasság velejárói.

[kép]

Egy kis történelem:

1933

A Nikon Sangyo Co. és a Tobata Imono Co. megalapítják közös vállalatukat, a Jidosha-Seido Ltd-t, a briliáns menedzser, Yoshisuke Aikawa vezetésével. A cég által forgalomba hozott gépjárművek a Datsun márkanevet kapják.

1934

A Nikon Sangyo Co. kizárólagos részesedést szerez a vállalatban és megváltoztatja a nevét NISSAN Motor Co., Ltd-re.

1935

A yokohamai gyár gyártósoráról legördül az első Datsun autó. Megkezdődik a NISSAN személyautók, buszok és haszongépjárművek tömeges gyártása.

1941

A második világháború kiszélesedésével - különös tekintettel az óceáni hadszíntérre - a NISSAN termelése elérte az éves 20.000 darab gépjárművet.

1947

A háború után újra kezdik a Datsun személygépkocsik gyártását.

1951

Egy legenda születik. A katonai célú járművek gyártása során szerzett tapasztalat segítette hozzá a tervezőmérnököket az azóta is világhírű terepjáró, a Patrol megtervezéséhez. 6 hengeres, 85 lóerős motorjával a Patrol az akkor igen népszerű Willis Jeep méltó ellenfelévé vált, sőt számos tulajdonságában, mint például a terhelhetőség és az erő, felül is múlta azt.

1959

A Japánban gyártott Datsun Bluebird hatalmas nemzetközi sikert arat.

1960

Kaliforniában megalapítják a NISSAN Motor Corporation USA (NMC)-t. Az USA-export megindítása után két évvel a NISSAN-nak már saját képviselete van az országban.

[kép]

1962

Megkezdődik a NISSAN autók forgalmazása Európában.

1966

A NISSAN fuzionál a Prince Motor Company-val. Ennél fogva a cég szert tett jó pár magasan kvalifikált, elismert mérnökre, valamint olyan nemzetközi szinten is közkedvelt modellekre, mint a Skyline és a Gloria.

1969

Megkezdődik a legendás 240Z gyártása. A 2,4 literes, hathengeres motor 150 lóerővel bír, így egy Porsche teljesítményével büszkélkedhet - csak éppen az ár feléért.

1973

A nagy olajválság évében a NISSAN Sunny első helyen végez az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal üzemanyag-fogyasztási tesztjén és így az egyik legnépszerűbb autóvá válik a kontinensen.

1980

A NISSAN részesedéshez jut a barcelonai Motor Iberica, S.A.-ban. Az összesített export átlépi a tízmillió egységet. Tennessee-ben megalapítják a NISSAN Motor Manufacturing Corporation USA-t (NMMC).

1983

Spanyolországban, a NISSAN Motor Iberica S.A.-nál, megkezdődik a legendás Patrol (Safari) gyártása. Az eddigi gyakorlattal ellentétben, amelynek keretében az összes exportra szánt járművet Datsun név alatt értékesítették, az összes járművet a Nissan márkanév alatt egyesítették és értékesítették.

1984

A nagy-britanniai Sunderlandben megalapítják a NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd-t.

1986

Az első Bluebirds legördül a NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd. gyártószalagjáról.

1988

Megalapítják Nagy-Britanniában a NISSAN European Technical Centre Ltd-t (Nissan Európai Technikai Központ).

[kép]

1989

Amsterdamban megalapítják a NISSAN Europe NV (NENV)-t. Innen számos európai projektet és tevékenységet koordinálnak, mint például a termékfejlesztést, a gyártást, az értékesítést és a finanszírozást.

1991

Nagy-Britanniában új képviseletet alapítanak NISSAN Motor (GB) Ltd. néven. Ezzel egyidejűleg a NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd. megkezdi a Primera 5-ajtós változatának exportját Japánba.

1992

Németországban megalapítják a müncheni székhelyű NISSAN Design Europe GmbH-t. Az első bevezetés a Sunderlandban gyártott, immár rangidősnek számító NISSAN kisautó, a Micra nevéhez fűződik. Az autó legújabb változatát 1993-ban az Év Európai Autójának választották.

1993

Egy NISSAN meghódítja a világot. A NISSAN Motor Iberica S.A. elkezdi az új összkerék-meghajtású terepjáró, a Terrano II gyártását. Az autó világszerte hatalmas sikernek örvend és az így megnövekedett igények barcelonai gyár teljes gyártókapacitásának 15%-át lefoglalják.

1995

A NISSAN Motor Manufacturing (UK) Ltd. megkezdi a Nissan Micra kisautók exportját Ausztráliába.

1997

Spanyolországban megalapítják a NISSAN European Technical Centre (Espana) S.A.-t.

1999

A Renault és a NISSAN világszintű szövetséget köt. A szövetség révén létrejön a negyedik legnagyobb autóipari csoport, amely éves szinten 5.000.000 autót gyárt és több mint 265000 embert foglalkoztat.

2001

A NISSAN visszatér. 2001-től a cég ismét nyereséges. A haszonkulcs átlépi a 8%-ot, amely a legmagasabb a cég történetében.

2002

Carlos Ghosn, a NISSAN elnöke és ügyvezetője meglepi az elemzőket azon kijelentésével, hogy a tervezetthez képest a NISSAN Revival Plan céljai már egy évvel korábban teljesülnek. Életbe lép a második három évre szóló program, a NISSAN 180. A NISSAN új európai központját Párizs közelében jelöli ki, amelyet NISSAN Europe SAS néven be is jegyeznek.

2003

Londonban megnyílik a NISSAN európai dizájn központ. A NISSAN 2002-ben 6,25 milliárd eurós rekord üzemi nyereséget könyvelhet el, 10,8 %-os haszonkulcscsal - ez a legmagasabb haszonkulcs az egész iparágban. A NISSAN által felvett hiteleket teljes mértékben visszafizették, így a NISSAN jóformán az egyedüli autógyártó, aki napjainkig hitelek nélkül folytatja tevékenységét.

2004

A 2003-as üzleti évben a NISSAN rekordnagyságú üzemi nyereséget, 6,29 milliárd eurót könyvelhet el, 11,1%-os haszonkulcs mellett, így megerősítette a legprofitábilisabb autógyártónak kijáró címét a világon.

2005 július 1.

Magyarországon megalapítják a Nissan Közép-Kelet Európai Régióközpontját, a Nissan Sales Central and Eastern Europe-ot.

[kép]

Ebből a nem is olyan rövid történelmi áttekintésből (amelyet a nissan.hu-ról másoltam) kiderül, hogy bizony voltak hullámvölgyek a cég történetében, ennek ellenére olyan legendás modelleket készítettek, mint a Z-széria, a Skyline, a Patrol.

Magyarországon is elég sok Nissan fut az utakon. A családban volt egy 94-es 1.6-os LX Primera, újonnan vettük, 2005-ig szolgált hűségesen, gond nélkül. Természetes volt tehát, hogy ismét Nissant veszünk és nem bántuk meg. Egy 1.9-es dízel Primerara esett a választás ([link]).

Néhány hasznos link:

[link] - Nissan Magyarország
[link] - Nissannal kapcsolatos linkek gyűjtőhelye
[link] - Nissan Fan Klub (magyar)
[link] - végül egy kis extra, azoknak, akik 300ZX vásárlásán törik fejüket. Ez a ma is gyönyörű és impozáns teljesítményű autó már olcsón beszerezhető.

Nissanosok fogjunk és tartsunk össze!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.