Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz VaZso #64241 üzenetére

    okés de a benzin / gázolaj az adó egy része a környezeti károkra kellene menni esetleg a tüdő betegségek finanszírozására :) tehát nem egál a két hajtás közötti különbség.

    292 Ftot írsz de ebben ha jól gondolom az áfa is benne van. Az áram esetén ha hálózatról töltök akkor ezt a amúgy is megfizetem azaz 70 ft-os áram árral számolva 100km 1400 Ft (töltés vesztességgel) 298 Ft az áfa / 100km (tulajdonképpen az adó a hatoda a belső égésű autónak, bár az energia fogyasztása harmada körül van) Ha köztöltőn tölt valaki akkor 20 kWh cirka 4500-5000 ft is lehet akkor az áfa ez után 1000 ft szemben a belső égésű 1800 ft-jával ...

    a teherautóknál már ott a HUGO és jó ideje pedzegetik azt, hogy ki akarják terjeszteni a személyautókra is idővel :) ... dugódíj is tervben van...

    Azt se felejtsük el, hogy egy elektromos autónak jelenleg van felára azaz pl ha egy új e3008-at nézünk 12 millió körül van a mild hibrid és 19 egy elektromos. azaz 1,5 millió extra áfa bevétel kapásból bejön ami kb 83000 km-re előre fedezi egy elektromos autós az adót :) adóját.

    a benzin / gázolaj továbbá olyan kiadás egy országnak ami folyamatosan rontja a külker mérleget, miközben áramot otthon is meg tud termelni magának egy ország.

    Ettől még lehet olyan dilletáns politikai vezetés aki azt gondolja hogy ugyanannyi adót kell beszedni elektromos autón és belső égésűn is az "üzemanyag után"

Új hozzászólás Aktív témák