Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

• N.GÁBOR
    aktív tag

Köszi mindenkinek a segítséget, már három hete megvan a d7100-hoz az 50mm 1.8d. Egyszerűen fantasztikus, hogy ennyi pénzért (80 eur) milyen nagyszerű "játékszert" kap az ember. :)

Nagyon kezdő vagyok, így még a manuális módot nem is használom, inkább csak az előre definiált programokat, de mivel pár napig ráértem, gondoltam elmegyek a szomszédos etetőhöz madarakra vadászni.

Piszok nehéz dolog, de nagyon élvezetes. Sorba jöttek a kijózanító pofonok, de nem baj:
    - a d7100 csak infrás, hiába rakom állványra, 10 méternél nem mehetek távolabb, ez pedig néha még zavarja a madarakat,

- manuális fókuszt kell beállítani, mert az AF ilyenkor lassú és a hangja is elriasztja a madarakat - emiatt méginkább türelemjáték (meg mire fókuszál már nincs mit lefényképezni.)

- a zár is elriasztja a madarakat, szóval gyorsnak kell lenni, ha már nem tudom az állványt messze állítani az etetőtől

- a 18-105-ös kitobi fényereje tele állásban sajnos édeskevés volt, hiába volt napsütés az erdőben 1/200-adnál nem nagyon tudtam gyorsabb záridőt és minden kép bemozdult.

Na jó akkor legyen az 50mm-es fix. Ezzel már sikerült pár jó képet lőni (200-ból 3-mat:)) de ugye ez meg csak 30 cm-re volt az etetőtől, így az állatoknak is stresszes lehetett, de azért leszálltak néha. :)

Itt van 6 db kép, köztük 2 homályos is, amit példának tettem fel.

1. A homályosoknál sajnos rövidebb lett sokkal a záridő. Szerintetek ez a gond, vagy a mélységélesség volt túl szűk? (vagy gondolom is-is)

2. Szerettem volna éles kitárt szárnyas képet csinálni de az esélytelen volt. A taktika az volt, hogy a sorozatfelvétel első képénél csapódó zár elriasztja őket, a második pedig lekapja ahogy elrepülnek. De túl sok idő telik el a két kép között, így a másodikon általában már semmi nem látszik.

Tudom, hogy a felszerelésem nem idális ehhez, de hogy tudnák javítani a helyzeten, van tippetek esetleg?