- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Tamás88: Még mindig itt tartunk jelenleg...
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Arc összefoglaló szerkesztés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga997
őstag
Háát, úgy nézem többé-kevésbé te egy zöld D3-ast szeretnél.
Mondjuk, arra kicsi az esély, hogy egy új kamera kisebb felbontású legyen, mint az azt megelőzők, és a 16 fps se igazán megvalósítható, mozgó tükörrel legalábbis. A pellicle mirroros gépeket meg valahogy nem hajtja egyik gyártó se, de biztos meg van az okuk rá. A többi amit írtál viszont mind benne van a D3-ban. Terepmintás borítást meg most is vehetsz. -
Dtomi
őstag
válasz
ThufirHawat #178 üzenetére
1D4: 2008 őszén jelenik meg (a Canon gyorsan ki akarja köszörülni a csorbát), és FF szenzorral lesz szerelve (16MPix, 14bit)
Ezt pedig akkor tartanám nagy durranásnak ha a 16mpixeles FF érzékelőt dinamikusan lehetne csökkenteni a felbontást a croppolás mértékével. tehát lenne egy 8mpixeles 1,6os APSC egy 10-12 APSH és 16 FF nem tudom ennek milyen technikai vonzatai vannak lehet hogy tudatlan vagyok ebből a szempontból és hülyeséget beszélek de sztem jó dolog lenne.
-
Dtomi
őstag
Lenne 1-2 ötletem. De ezt már írtam neked asszem.
Lenne egy illen gép: Canon 1DX nature & press
8megapixel
Digic III proci
16fps sorozat.
45 pontos autófókusz mezõvel és 21 mezõs fénymérõ mátrixal
Ütés, por, VÍZÁLLÓ!!
3szabadon programozható gomb
egy olyan megoldás, hogy ha leveszed az obit egy retesz kerül az érzékelő elé automatikusan nyit-zár obicserénél
INFO LÍTIUM aksi!!!!! Könöyrgöm percre pontosan kiírná meddíg lehet még nyomni a gépnek.
back-front fókusz vázról állítható legyen és megjegyezze minden obicserélnél mittom én 3 üvegig.
lézeres AF segédfény
Beépített oldható nyakbaakasztó rendszer + handstrap.
Ja és kiadhatnák pl terepmintás festéssel.... nem csak feketébe, vagy csak simán zöldbe.
Ha ez kész van akkor lehet gondolkodni a kényelmi szolgáltatásokon -
ThufirHawat
senior tag
Hát a fene tudja, hogy hol van a Canon, de a Nikon nagyon rákapcsolt a két új vázzal, és jön a D80x is... Ha nem lennék hozzánőve az MP-E65 + MT24 combo-hoz, és most kellne vennem DSLR vázat, az biza nem Canon lenne.
LV AF meg már van a Nikonnak, tehát iparkodni kell. És bár azt olvastam, hogy a 40D is tudhatná új firmware-el, de nem akarják csökkenteni az 50D-be szánt újítások számát ezzel a húzással. -
orbano
félisten
válasz
ThufirHawat #193 üzenetére
Miért tennék bele, amikor ők vannak a ranglétra tetején. Canon főleg hajlamos arra hogy a legszükségesebbeket pakolja bele az új modellekbe... én az 50D-be álmodtam bele a kihajtható LCD-t, okosabb LiveView-os AF-fel...
-
ThufirHawat
senior tag
Van értelme a LiveView-nak, de hogy igazán használható legyen, legalább forgathatónak, de méginkább kihajthatónak kellene lenni. Makró, riport (fej felöl), búvár fotózás... Ezek mind népszerű területek, ahol igenis nagyon nagy előny a LV. Mindenesetre, ha egy "sehonnani" Panasonic tud DSLR vázat csinálni össze vissza tekergethető LV LCD-vel, akkor esetleg a Canon / Nikon is megpróbálhatná.
Óóóó, ha ezt is beletennék a 450D-be. -
Hydra SR
addikt
válasz
ThufirHawat #186 üzenetére
Ehe, 1Ds Mk IV-et akartam írni
-
Dtomi
őstag
Ezek olyan fantasztikus előrelépések, hogy a fotográfia és a képalkotás szempontjából korszakalkotóak....
NEm is tudom én is, hogy tudok élni nélküle.... -
Dtomi
őstag
válasz
ThufirHawat #186 üzenetére
Hülyeség lenne ez a húzás. Aki fullframet akar használni vagyen EOS 1Ds Mark II FF-re meg mindek LiveView??
De a sima D kategóriát ne basszák el mégjobban. -
Hydra SR
addikt
válasz
ThufirHawat #184 üzenetére
Épp azt kezdtem el írni, hogy szerintem csak az elnevezés megtévesztő. Az 1D Mk IV nem az Mk III utódja csak muszáj 1D-nek hívni mert ezt szánja felső kategóriának a Canon, de a felső kategórián belül is vannak területek. Lehetne 1Ds Mk III is. Nem tudom, miért nem lesz. Biztos marketing szempontból jobban jön ki a nagyobb szám.
-
ThufirHawat
senior tag
Még valami az 1D4-re, most jutoptt eszembe. Nem tudom mióta fotózol, voltak-e filmes EOS vázaid, vagy figyelted-e akkoriban az ilyesmit. Szóval... Elég népszerű volt amatőrök körében egy időben az EOS500n váz. Nekem ugyan nem ilyenem volt, de sokan szerették és dícsérték. Aztán mikor eljött a 3-as korszak, lecserélték ezt a típust az EOS300-ra, ami még jobb volt. Eddig oké is. De mit gondolsz, mi lett az EOS500n-ből? EOS3000.
Miért érdekes ez? Hát mert van már egy bevált, kipróbált, szuper 16Mpx-es FF váza a Canonnak... Mondjuk azt ebben az esetben nem hinném, hogy egy az egyben átnevezik és kész, nyílván megkapja a LiveView-t. De szerintem kb. ennyi. Szóval szerintem:
1D4 = 1Ds2 + LiveView -
ThufirHawat
senior tag
Biztosan észrevetted már, hogy a Canon-nak szokása alulról felfelé görgetni az újdonságokat. 400D-ben mutatták be a 10MPx-es szenzort, a porlerezgetést... 30D-ben nem volt ilyen. Ezeket örökölte meg a 40D. Szóval én egyáltalán nem lepődnék meg rajta.
1D4: Fogalmam nincs. Nyílván adott a technológia (1Ds2 szenzora, 1D3 váza), és úgy látják, erre lenne igény. Fene tudja, hogy jól látják-e... Magyar viszonyokból nem szabad kiindulni.
-
Dtomi
őstag
válasz
ThufirHawat #178 üzenetére
450D: Lesz benne AF LiveView módban is. Ezt kétlem.... illetve nagyon nagyon kicsi az esélye szvsz, hogy ezen a ponton jobb legyen mint a 40D
1D Mark IV Erre pedig csak ennyit mondok ROTFL 16mpixeles FF vázat csinál a canon a főleg riporter, természet fotósok kedvenc gépéből??? MINEK MI A JÓ ISTENNEK??? -
Hydra SR
addikt
válasz
ThufirHawat #180 üzenetére
Jó persze, de azért aki súlyos százezreket köhög ki egy 1D3-ra az gondolom nem kicsit szentségel, hogy nem olyat kap ami egyből tudja azt amit ígértek és ami miatt megvette, sz*rakodni kell vele, hogy rendesen működjön és még mindig nincs kijavítva minden. Jó-jó, biztos megoldják de ez nem az a kategória, ahol a "bocs, nem sikerült elsőre" válasz elfogadható. Miért nem tesztelték rendesen a piacra kerülés előtt? Mert siettek. De azt hiszem, a vevő részéről jogos a "rohadtul nem érdekel, miért szúrtátok el" válasz.
-
Hydra SR
addikt
válasz
ThufirHawat #178 üzenetére
"a Canon gyorsan ki akarja köszörülni a csorbát" Én is ettől félek, hogy gyorsan akarja. Itt hibázott most is. Nem ő az első gyártó (nem csak fényképezőgépek) aki belefut abba, hogy elsieti a fejlesztést aztán az ebből adódó hibák kijavítását is, és a javítás is hibás lesz.
-
ThufirHawat
senior tag
Friss pletykák EOS tárgykörben:
450D: Lesz benne AF LiveView módban is.
1D4: 2008 őszén jelenik meg (a Canon gyorsan ki akarja köszörülni a csorbát), és FF szenzorral lesz szerelve (16MPix, 14bit)
-
mormota
senior tag
Jobb objektív vásárlása miatt:
eladó Sigma Canon 55-200/4-5.6 DC2006. jan 11. óta használom, nicns vele semmi bajom.
Felépítés: 10 lencsetag/9 csoport
Látószög (fok°): 29°-8.1°
Legkisebb rekesznyílás: 22
Közelpont: 1.1 m
Nagyítási arány: 1:4.5
Szürő méret: 55 mm
Méretek mm-ben (átmérő/hossz): 70x84.6
Tömeg (gramm): 310Adok mellé:
Napellenző (alapból tartozék)
Eredeti doboz, még a paírok is megvannak (jótállási, használati)
Polár szűrő, UV szűrő (fizikai védelem gyanánt)ár: 28.000 HUF
érd: morrmota(kikac)gmail(pötty)com
-
Dare2Live
félisten
válasz
ThufirHawat #165 üzenetére
hát forgassa a gépet....
300dpi A4ben azért 12mpböl még forgatva is lehet vágni. a4nél meg nagyobb sportújság biztos van csak nagyon nemsok.
-
fulcrum
tag
Sziasztok!
Felmerült, hogy eladom a fotós cuccom, ha jó árat kapok érte, mert egyáltalán nem használom ki. Szerintetek mennyiért menne el?
Canon 350D, Sigma 24-70mm EF f2.8, Canon 50mm f1.8, UV szűrők, portrémarkolat + pótakku, 1GB Scandisk ExtremeIII CF + 512MB Scandisk UltraII CF, Sigma EF500 DG Super vaku + 8 akku, Lovepro és Tamrac profi táskák, Manfrotto 055CL black állvány + nagyteherbírású profi fotofej, eredeti dobozokkal, szoftverekkel. Minden hazai beszerzésű, Budapesten kipróbálható.
Szóval véleményt várok, mit ér az egész így egyben? Kösz előre is -
ThufirHawat
senior tag
Canon középformátum nincs. Ez ugye az a szegmens, ami anno a 6cm széles (un. roll) filmmel volt kompatibilis. Több formátum létezett (6x4.5, 6x6, 6x7, 6x9, 6x12, 6x17, stb.). Volt róla szó, hogy beszállnak a hátfalak piácába (vázról nem hallottam), de mostanában nagy a csönd ez ügyben...
Nagyformátumú gépek síkfilmet használnak (egy kazetta, egy kocka), jellemzően "műszaki" kamerák, mindefelé mozgatható síkokkal, alaplapos optikákkal. A legkisebb és a profi tájképfotósok között mai is preferált formátum a 4"x5". Ez viszonylag kicsi, könnyű, de hiper felbontása van. A Fuji nem véletlenül fejlesztette ki a Velvia 50-et pár hónapja...
[Tachihara 4x5 by Ken Rockwell]
[Linhof Master Technica 4x5 by Alain Briot] -
orbano
félisten
-
Hydra SR
addikt
Szerintem a középformátumú gép piacra dobása nem mindig feltétlenül ott térül meg, hogy AZT megveszik. Hanem hogy hír van belőle, tapasztalatot szereznek, lehet mutogatni, hogy "ilyet is tudunk, mi, a nagy Canon". Mint az autó-motorsportoknál. Qva kevesen vesznek versenyautót, abból éhenhalna a gyár, tán még veszteséges is. De aki nézi a rali vb-t vagy a Forma 1-et az látja a márkákat és az mindig jó a gyártónak, ha az elitben képviselteti magát.
Ja és kösz a választ
-
orbano
félisten
válasz
Hydra SR #166 üzenetére
canon nincs középformátumban. elvileg szállingóztak pletykák, hogy majd belép ide is, de egyelőre úgy néz ki nem (nem egy nagy piac).
nagyformátumról nem tudok semmit, régen ugye ide tartoztak azok a gépek, amikbe ilyen bazi nagy táblában kellett az egy darab filmlemezt betenni, a muki bebúj a gép elsötétítésére szánt lepedő alá és onnan fényképezett.
példáulahogy elnézem van digitálisan is: [link]
A cél ezeknél természetesen a még jobb felbontóképesség elérése. De már rég olvastam ezkről, szóval lehet valami hülyeséget is beleszőttem
-
Hydra SR
addikt
Canonnál létezik középformátum digiten? És filmesben?
Más: gondolom a középformátum azért közép, mert van még egy nagyobb is. Az mekkora, és milyen típusok vannak? Már ha tényleg létezik. (és mire jó amire a többi nem?)
-
ThufirHawat
senior tag
válasz
Dare2Live #159 üzenetére
Dare2Live: Fuss át a LuminousLandscape-en lévő D3 riporton. Nem M. Reichmann csinálta, hanem egy profi sportfotós. Az egyik legnagyobb hátránynak a kis felbontást érzi, mivel nem tud így már olyanvertikális képet vágni horizontálisból, ami kitölt egy egész lapot. Ennek ellenére imádja, és a középformátumot (az utómunka lassúsága miatt) nagyon lehúzza.
[link] -
-
pitman
őstag
válasz
Dare2Live #159 üzenetére
A d3 nagyon jó gép lett, semmi kétség. Bár ebben a kategóriában az ISO1600-3200 mindenütt használható.
Mint azóta már megválaszolták, nem igazán ugyanarra a felhasználási területre készültek a vázak.
Az sem mindegy, hogy milyen régiek az objektívek. Nem véletlen, hogy a Nikon is kiadott egy zsákkal az új vázhoz. Gondolom nem ok nélkül. A Canon is ezt teszi, hiszen jónéhány darabot frissített már (olyat is, ami eleve jó volt).Egyébként nagyon összetett dolog ez, nem lehet azt mondani rá, hogy lehet helyette venni középformátumú digi vázat, mert azok is korlátozottan használhatók (pl magas érzékenység).
Az analóg megoldás sem mindig kifizetődő (megfelelő szkenner, nincs azonnal végeredmény stb.) Ráadásul azokhoz is ugyanúgy meg kell venni a komoly objektíveket is.
És mivel a Canon gép szigetelt is (ha jól tudom), nem csak stúdióban használható.Ahogy Csiga is mondta, az adott körülményeknek megfelelő vázat kell venni.
-
Dare2Live
félisten
válasz
csiga997 #161 üzenetére
Hát márpedig énis ezt mondtam, vagy akartam mondani.
alá: "Meg akinek kell az ultranagy felbontás fixel az ha pénzes nem inkább vesz egy hasselbladet vagy ha "pénztelen" akkor egy analog medium formatot ami nem 22mpt hanem akár 222mpt odarak eléd?"
hasselblade és medium format is "leginkább" stúdió célszerszám nemde? -
csiga997
őstag
válasz
Dare2Live #159 üzenetére
Ott hasal el az érvelésed, hogy felteszed, hogy mind a D3, mind az 1D és mind az 1Ds "all-round" használható általános célű gépvázak, amit egyszerre akar valaki "használható iso1600-al" és "az obik jó részével" használni. Ha viszont úgy nézzük, hogy az 1D+D3 inkább riporterváz, az 1Ds pedig inkább stúdióban használható, akkor máris más a leányzó fekvése. Természetesen, egy D3-at is lehet stúdióban használni és egy 1Ds-el is lehet riporterkedni, de nem az az elsődleges felhasználási forma. (Stúdióba pl. mikor kell ISO 6400 valakinek??) Mint ahogy a lentebb alternatívaként javasolt Mamiya ZD hátfallal se állsz oda a pálya szélére jégkorongot fényképezni.
Ezek célszerszámok, és a célhoz kell választani a szerszámot.. -
ThufirHawat
senior tag
Igazad lesz...
36mm / 5616 pixel = 6,4 mikron / pixelA 40D/400D az 5,7 mikonos. Ekkorka pixelekkel az 1Ds4 6316 x 4210 pixeles, tehát 26,6MPx-es lenne.
Most, hogy ezt így átszámoltam, már nem is tűnik olyan veszélyesnek a helyzet. 400D-s tapasztalataim alapján a jó optikák nem lágyak. Persze FF-en a széleken is jónak kell lenni... Nem véletlenül ott erősít a Canon (14 II., 16-35 II.).
-
Dare2Live
félisten
és nem is jobb zajban mint egy 40D. Evvel szemben érdemes megnézni a D3 ISO6400át. Mi kell "használható" iso1600 és csak pár fixel kihasználható 22mp vagy "használható" iso6400 és az obik jó részével használható 12mp. Legalábbis a 14-24/24-70/70-200 tuti elég neki.
szigorú szvsz de én parasztvakításnak tartom Canon 22mpjét FF DSLRben. Csakhát parasztot vakítani "pro" szinten?
-
pitman
őstag
válasz
ThufirHawat #157 üzenetére
dpreview szerint pont 20d/30d, de lehet, hogy rosszul néztem.
-
pitman
őstag
válasz
Szten Márs #149 üzenetére
Nem olyan brutális az a felbontás. Emlékeim szerint a pixelsűrűsége a 20D/30D szintjén van. Elméletileg ennek nem kellene soknak lennie.
-
pitman
őstag
válasz
csiga997 #137 üzenetére
Azt értettem alatta, hogy eddig én 21 megapixeles képből csak jpeget láttam, ami kb 10 mega méretű volt. Nos a 20dből nekem már pottyant ki 8 megás jpeg (ráadásul a leszólt kit objektívvel, mely nem a felbontás és részletezőképesség csúcsa..). Mivel a 21 és a 8 megapixel között lényegi különbség van információtartalomban, amit kb. ugyanakkora jpeg állományba tömörítünk, értelemszerűen a 21 megapixeles képet durván kell tömöríteni...
Ezért lenne szerencsés raw képet látni. Szerintem. -
ThufirHawat
senior tag
Ne szedjetek szét...
Én nem mondtam, hogy az 1Ds3 jobb, csak azt, hogy más közönségnek szánták. Természetesen (írtam is) ennyi pénzért, ekkora felbontási igény mellett én is középformátumra ugranék.Dtomi: Akkor nincs az 1 milla...
Egyébként Te tetted őket vagy kapcsolatba...
-
Dare2Live
félisten
válasz
ThufirHawat #148 üzenetére
Énse értem az MP hajhászást.
10/12mp 300DPIs fotonyomat esetén aminél többet én még legdurvább minőségű újságoknál se látok bőven elég A4hez hameg A3/A2 kell azt már nem 15cmröl nézem, hogy észrevegyem a pixelt.Persze tuti van akinek kell a 12+mp és ezért megveszi és rárakja a szintén félmisis 50 1.2L/851.2Lt mert ahogy már az első tesztek is mutatják még a legjobb zoomok mint pl 24-70L is lágy vele akkor meg minek a 22mp? Meg akinek kell az ultranagy felbontás fixel az ha pénzes nem inkább vesz egy hasselbladet vagy ha "pénztelen" akkor egy analog medium formatot ami nem 22mpt hanem akár 222mpt odarak eléd?
btw D300nál ott szerepel a "Self-cleaning sensor unit (low-pass filter vibration)" abban van, kérdés Nikonéknál fog e vmit érni.
-
Dtomi
őstag
válasz
ThufirHawat #147 üzenetére
2000 € körül.... itthon most 600 a max de az nagyon a plafon!!! 1
-
werttzui
addikt
válasz
ThufirHawat #148 üzenetére
"Canon 1D(s) sorozat még "páratlan", a Nikon ide még tartozik egy riválissal" idézet tőled
Amúgy annyival nem jobb amennyivel drágább és mivel nincs az az obi ami kiszolgállná a d 3 jobb választás lehet és olcsóbb is kb a fele . -
Szten Márs
nagyúr
válasz
ThufirHawat #148 üzenetére
A brutális felbontás a legnagyobb hátránya - szerintem.
Nem tudom, az emberek megapixeleket várnak, vagy részletgazdagságot?
Ötmilliárd gigapixel felpakolása FF vázra sem túl jó dolog, belefutottak a Canonék is abba a problembe, hogy annyit értek el, hogy kisebbek lettek az elemi pixelek, ennek minden negatív következményével, de az objektívek nem tudják kiszolgálni az érzékelőt.
Az ISO100 elérhető boost-tal D3-on, szóval ez sem lehet hátrány a D3 részéről.
Valahogy úgy érzem a D3 jobb gép lett mint a 1Ds Mark III, de mindenképpen ésszerűbb. -
ThufirHawat
senior tag
válasz
werttzui #146 üzenetére
1 dsM sorozat
Ilyen sorozat nincs.A brutális felbontás a legnagyobb előnye (kb. 35%-al nagyobb lineárisan). Hogy ez miért előny? Mert sok photostock már most is minimum 12MPx-es képeket vár el, és nyílván nőni fog. Így a D3 ilyen célra nem túl jó befektetés.
ISO100 névleges érzékenység ISO200 helyett. (Sosem értettem, miért hagyta el a Nikon/Sony az ISO100-at).
Porlerezgetés, ha számít valamit. (400D-ben sz@rt sem.)
Más kérdés, hogy 8000USD-ért Mamiya ZD hátfal vagy 1DsIII? Én utóbbira szavaznék.
-
werttzui
addikt
válasz
ThufirHawat #139 üzenetére
Mivel roszabb a D3 mint az 1 dsM sorozat??
-
orbano
félisten
válasz
ThufirHawat #143 üzenetére
nem
-
Dtomi
őstag
válasz
ThufirHawat #139 üzenetére
Na nemmondod, hogy jobban járnék vele
Pedig csak majd 1 misivel több
-
ThufirHawat
senior tag
válasz
Szten Márs #140 üzenetére
Azt mondtam csupán, hogy azonos célközönségnek szánták őket. (Nem mellesleg kb. azonos képminőséget hoznak...) Nem azt, hogy azonos az áruk. A Canon olcsóbb, a Nikon ügyesebb. Ez nem akkora tragédia... Legalább lehet választani.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
ThufirHawat #139 üzenetére
Hát a D3 ára nem épp azonos az 5D-jével, mint ahogy a D300 ára sem a 40D-jével, így aligha mondhatók egymás konkurenseinek...
-
ThufirHawat
senior tag
20-30-40D mellé szerintem M.o-on még elég ritka az L es obi
Dehogy ritka. 17-40L, 70-200L annyi van, mint égen a csillag. Meg aztán ki a fenét érdekel Magyarország? Rajtunk kívül, persze...Azt pedig, hogy mindenki arról beszél hogy a nion most jól odapörkölt a canonnak egyszerűen nem értem
Nikon D3 = Canon 5D
Nikon D300 = Canon 40D
Nikon D80 = Canon 400D
Mármint megcélzott clközönségben. Tudásban, felépítésben... Nos...Canon 1D(s) sorozat még "páratlan", a Nikon ide még tartozik egy riválissal.
Nikon D40x szintúgy "páratlan", ide meg a Canonnak kellene letennie valamit.PL szerintem előbb veeszek majd egy használt Mark IIN vázat mint egy 500 F4.0L-et
Pedig fordítva jobban járnál... Maximálisan egyet bírok érteni [ezzel]. Nézzd a lap alját! 1D2n vs 40D -
Dtomi
őstag
Szerintem 8 megapixelnél nem kéne több. Egyszerűen fölösleges 10mpixelt is! Rápréselni APS-C re, főleg ha a képminőség a legfontosabb. 20-30-40D mellé szerintem M.o-on még elég ritka az L es obi. PL szerintem előbb veeszek majd egy használt Mark IIN vázat mint egy 500 F4.0L-et
Azt pedig, hogy mindenki arról beszél hogy a nion most jól odapörkölt a canonnak egyszerűen nem értem, hiszen nem azonosak az árkategóriák pl a D3 nem hinném hogy odapörkölt volna az 1Ds MIII-nak a sima D M III pedig a d300-nak a 40D meg a D80nak mert ugye így sem egy kategória. Egyszerűen Köztes gépek amiknél ki is fizeti az ember a többlettudást.
-
ThufirHawat
senior tag
Hát ja...
Szerintem is 10MPx-el lenne a normális APS-C-re, és 20-22 FF-re.
Már csak anyagilag sem érdemes (legalábbis FF-en) fölé menni ennek. Lassan egy árban lesznek ezek a gépek egy "kisebb" középformátumú hátfallal, vagy a Mamiya nagyágyújával. És azért az más kategória...Majd meglássuk!
-
pitman
őstag
válasz
csiga997 #131 üzenetére
Hát az is határeset. Bár raw képet még nem láttam csak jpeget, ami kb. olyan méretű volt, mint amit egy 20d lazán tud gyártani egy részletgazdagabb téma esetén. Szóval a képminőségbe a jpeg feldolgozás erősen beleszólhat, hiszen jóval nagyobb mennyiségű adatról van szó.
-
pitman
őstag
válasz
ThufirHawat #129 üzenetére
Nekem úgy tűnik, hogy a 12 mp (az eddigi képek alapján) már sok ezen a méreten.
-
ThufirHawat
senior tag
-
Dare2Live
félisten
válasz
Szten Márs #127 üzenetére
már semmi. De az elején súlyos bajok voltak vele.
luminoson szépen ki is vesézték.egyébként az 1DM3s el is bajok vannak.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
ThufirHawat #125 üzenetére
Miért, mi baj van az M8-al?
-
pitman
őstag
válasz
ThufirHawat #125 üzenetére
Csak az a baj, hogy a versenyben most már itt is a megapixeleket halmozzák, ami nem biztos, hogy előnyös (legalábbis aps-c méretben), a nagyobb lapkákban persze még van tartalék.
-
ThufirHawat
senior tag
Az, hogy szorongatják egymást a nagyok, nekünk nagyon jó!
De azért ne hidd, hogy a Canon majd megrendül az 1D3 baki miatt. Kellemetlen persze, de hát ez van... Majd kijavítják. A Leica se roppant bele az M8-ba.Egyébként sem a vázak miatt lett a Canon "egyeduralkodó" a sport és természetfotósok körében, hanem az USM motoros (és később IS-el is ellátott) nagyteléi miatt. Na, itt viszont a Nikon mára teljesen beérte. AF-S, VR, mi kell még?
A "baj" (mármint a Nikon számára) az, hogy "csak" annyira jónak lenni már nem elég, mert a franc se fogja lecserélni a Canon cuccát egy "csak" annyira jóra. Látszik is, hogy a Nikon felismerte ezt, mert nagyon felpörögtek!
Éljen-éljen!
-
Hydra SR
addikt
válasz
csiga997 #119 üzenetére
Miután 1 hónapon belül 3 firmware upgrade jött ki egy új masinához, valahogy lehetett sejteni, hogy nem minden frankó vele. Megint a marketing bírálta felül a tervező részleget, "augusztus van, jön a D3, jöjjön az Mk III is mert lemaradunk". Egyszer úgy odaállítanék pár marketingest valami nagy vízhozamú folyó mellé és kipróbálnám rajtuk először az Mk III aztán az Ak 47 sorozatlövését
Vagy fordítva, de az már mindegy
Esetleg egymás mögé állítanám őket, ne pocsékoljuk a drága ólmot ilyen kártevőkre
-
csiga997
őstag
Ez volt már? 1DmkIII visszahívás
-
Hydra SR
addikt
válasz
ThufirHawat #117 üzenetére
Hát örülnék neki, ha tényleg ilyen lenne. Ezzel a Canon ismét odapakolna a beugrószintnek. A listában elég sok olyasmi szerepel amik miatt bizony simán átváltanék 450D-re, ha eljutok oda. Meglepően ésszerű változtatásnak tartom ezeket, az eddigi tendenciából erre nem számítottam. Azt hittem, majd jól 14 megapixeles lesz, tovább kicsinyítik a vázat, esetleg a bajonett is műanyag lesz, gyengítik a vakut, beletesznek egy Auto ISO-t (tudom, te annak örülnél, én nem hiányolom
), megjelenik még pár info a status lcd-n (ami nem lenne baj de nem éppen forradalmi újítás), esetleg egy AF segédfényt rátesznek ami megint nem lenne rossz, kivéve ha a mostani vakuvibráltatás HELYETT teszik ezt, és nem PLUSZBAN. A váz megváltoztatása persze együtt járna azzal, hogy az összes létező kiegészítő kütyü inkompatibilis lesz (akksi, markolat, távkioldó, szögkereső, szemkagyló kibővítő stb.). Esetleg támogatna még más kártyatípusokat is (ez sem lenne baj de megvagyok nélküle). Meg valami olyan szoftveres funkció amire rá lehet hazudni a laikusoknak, hogy az képstabilizátor, vagy mondjuk arcfelismerés vagy valami ilyen csillivilli hülyeség. Én csak ilyen változtatásokra számítottam. Adja az ég, hogy ne így legyen. Bár a lista nem zárja ki az általam felsorolt negatív változásokat sem sajnos.
És igen, legyen csak fekete, szerintem a 350D ezüstszínű változata irtó hülyén nézett ki -
Hydra SR
addikt
válasz
Hydra SR #115 üzenetére
És akkor a példák, 1024-re leméretezve (némelyik vágva is van kissé).
ISO1600:
1. 2. 3. 4.Van rajtuk egy nagyon primitív, nagyon enyhe zajszűrés ami tömegesen is alkalmazható mert nem kell nagyon paraméterezni csak az erősséget és az érzékenységet kiválasztani (Paint Shop Pro v9.0: salt and pepper filter, radius=1, strength=1 vagyis mindkettő minimumon volt) de ez igazából csak azért kellett, mert egy kis utánélesítést is toltam a képekre és féltem, hogy ez a zajt is kiemelné, amúgy a sima leméretezés után sem volt ennél több zaj a képeken. Nem referenciaértékűek csak azt akarom bemutatni, hogy ilyet is lehet, különösebb szenvedés nélkül ezzel a géppel és még lehetne jobb is ha kicsit többet tudna. Meg azt, hogy a bemozdult és az ISO1600-as képeken látszik, hogy a szenzor el is bírná és néha szükség is lenne az ISO3200-ra szóval nagyon örülnék, ha a 450D-ben tényleg lenne ilyen. A LiveView-nek is nagy hasznát vettem volna a békaperspektívás halszemes, a fej fölé tartott, és a hangfal mögül kidugott gépes képeknél.
Vakut egyáltalán nem használtam. -
Hydra SR
addikt
válasz
ThufirHawat #112 üzenetére
El se hiszem, hogy nem raktak bele még megapixelt
ISO3200: ó jee! Mióta vágyom erre, ez a szenzor elbírja! Hamarosan linkelek ide a hétvégi koncertfotóimból, 400D-vel, többnyire ISO800-1600-on, azokon látszani fog, hogy 1024-re leméretezve az ISO1600-ból akár még kifogástalan minőséget is ki lehet csikarni ellenben néha kevés érzékenységnek, szóval a 3200-nak nagyon is van létjogosultsága. Kicsit szerényebb minőség, jóval kisebb esély a bemozdulásra.
14 bit
Digic III
Movie mode: csak nem???(jópofa, bár aligha fogom sűrűn használni ha lesz is ilyenem de hát bajnak semmiképp sem baj, sőt)
Live view: fontolgatom, hogy lecserélem erre a 400D-t majd(nem csak a live view miatt de részben)
Nagyobb LCD:lassan plazma TV lesz a hátulja. Inkább a minőségét javítanák, ne a méretét, már így is bazinagy, lezabálja az akksit. Ha ez kell ahhoz, hogy az élességet végre lehessen látni rajta akkor
egyébként meg
Összességében tetszik a leírás alapján, bár még csak nagy vonalakban kukkantottam bele.
-
csiga997
őstag
válasz
ThufirHawat #112 üzenetére
szerintem fekete
-
ThufirHawat
senior tag
Szerintetek milyen lesz?
-
ThufirHawat
senior tag
Így van. Koncertfotót amúgysem a minőségükért nézünk, hanem a hangulatért.
-
Dare2Live
félisten
Néha énis "koncertfotozok" és ha ugrabugrálnak akkor jellemzően még 2.8al is a képek jórésze többé-kevésbé bemozdult. Ami sokat segit ha jol tudom(tudnám) használni az a vaku, persze nem kimosósan hanem csak olyan finoman ami jellemzően mégcsak nem is ront a képeken hanem javit. Nomeg 1280nál többet sose kérnek igy mehet nyugodt szivvel az iso1600is.
-
Hydra SR
addikt
válasz
ThufirHawat #108 üzenetére
Persze, olyan van amiből berheléssel ki lehet hozni korrektet de jó lenne egy olyan, aminél mondjuk ha 50 képet csinálok egy koncerten amiből 30-at megtartok akkor abból kiválasztom azt a 3-at amivel foglalkozom, a többi meg mehet egy az egyben valami weboldalra. Igazából az is segítene, ha a szenzorok terén sikerülne tovább lépni és magasabb ISO mellett is kezelhető képzaj maradna, mondjuk ISO3200-on.
Azért ISO1600 -1fé-n már ultratrágya minőség, mire azt kivilágosítom addigra a háttér fekete függönye...hát nem fekete lesz, viszont sok szép színes folt lesz benneÉs az arcok árnyékos részén és a ruhákon is ez lesz
Próbáltam alálőni és szoftveresen világosítani, órákig kell buzerálni mire ELFOGADHATÓ lesz (és jó akkor sem lesz csak nézhető)
Hogy mi mit zár ki és mennyire az persze mindig ott van, a paraméterek egymás ellen dolgoznak szóval ezeknek egy része nyilván csak álom marad amíg nem jön valami alapvető technológiai váltás. Az viszont nem lenne rossz.
-
ThufirHawat
senior tag
-
Hydra SR
addikt
Nem hangzik rosszul végülis a számszerűsíthető paraméterek alapján de én még mindig sajnálom, hogy túlságosan lefelé tolódik a zoomtartomány illetve inkább azt, hogy a felső tartomány rovására. Sokszor jó a 17mm de speciel szombaton nem sok hasznát nem vettem volna a 24mm alatti résznek, a 80-nak annál inkább. A 28-80 is többször volt 80-on mint 28-on (ami már majdnem elég volt látószögnek). De már ez is valami. Végülis a 17mm-el meg már egész korrektül kiválthattam volna a halszemet, egy obicserét megúsztam volna. Leszámítva a halszem masszív torzítását ami szerintem kifejezetten jól mutatott azon a 3 képen amit azzal lőttem de anélkül meglettem volna, vagy legalábbis annyi obicsere belefér egy koncertbe.
Vicces de a Sigma 17-70 F2.8-4.5 ill. a 24-70 F2.8 még mindig használhatóbbnak tűnt volna első hallásra számomra. Bár a fene tudja. Meg hát a Sigmákkal még mindig sok a gond, úgy hallom. -
ThufirHawat
senior tag
válasz
werttzui #102 üzenetére
Miben a legjobb?
Átfogásban? Aligha...
Felbontásban? Ugyan már...
Ellenállás a becsillanással szemben? Csapnivaló...Ez egy riporter optika, FF-re.
Ez a "legjobb" kifejezés kicsit erős, márcsak azért is, mivel mindegyik optika kompromisszum, ahogyan csiga is kiemelte. Valahol mindegyiknél engedni kell, de azt csak a felhasználó tudja, hogy neki mi a fontos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 12GB 512GB 14" FHD 1év garancia
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest