- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- petipetya: Nagy chili topic. :)
- Narxis: Problémák, problémák, problémák
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
SirRasor
addikt
Semmi oka se volt valótlant állítania annak az embernek, aki a 2.8 literes fogyasztást mondta. Max az emberi tényezőt tudom elképzelni. Valaki szerint lehet tényleg nem lehet lejebb vinni a fogyasztást egy bizonyos ponton, de felteszem a kérdést, hogy vajon milyen gyorulásokat meg átlagtempót diktál. 2 ember kíméletes kezelése között ég és föld lehet a különbség. Sőt azt is el tudom képzelni, hogy az ő 125-öse meg 150-ese folytott volt.
-
God Vazzeg
veterán
Szia
Nekem volt 150-es és 250-es ETZ-m is, a 150-es 5l körül evett, a 250-es 6-7-et, ez alá nem tudtam vinni. A 250-es kókány volt, kapott eleget, de a 150-es full gyári, csak a hengerfej volt megsíklapolva a nyomaték kedvéért. Szerintem nem lehet elérni az általad leírt fogyasztást
De te tudod
Ja és van egy schwalbe is itthon, olyan 3-3,5l körül kajol. Volt egy babettám, na az tényleg alig evett, olyan 2l körül, cserébe nem ment túl jól
-
SirRasor
addikt
Annyi a titka, hogy ezek nem versenygépek...milyen meglepő...és ezért a fordulatszámot nem az infravörös tartomány körül kell tartani.
-
SirRasor
addikt
Mondom NORMÁLIS használatnál..
Ez kb. olyan, mint amikor azt írták, hogy a simson 9 litert fogyaszt, alattam meg fura módon csak 2,3-at, pedig nem mindig finoman megyek vele. Simson gyári könyvében 2,2-2,4 liter van írva. 125-ös ETZ-nél 2,4-2,8. Bőven el lehet érni, csak normális beállításokkal és nem agyonbuherált motorral. Egyébként beszéltem olyan emberkével, akinek volt 125-ös ETZ-je, rendesen foglalkozott vele és nem kókányolt és neki 2,8-at fogyasztott MAX. a 150-es meg 3 litert. -
SirRasor
addikt
válasz
Topiccsendőr #92 üzenetére
Thx, akkor asszem maradok a 125-ösnél és a kíméletes használat melletti 2,8 literes fogyasztásánál
-
SirRasor
addikt
válasz
Topiccsendőr #90 üzenetére
Gondolom akkor nem is bánsz vele nagyon vadul...neked így mennyit fogyaszt?
-
Topiccsendőr
addikt
Megbízhatóság... Megbízható volna.
Én még egy darab ETZ-t nem láttam, aminek normálisan gányolás nélkül a gondját viselték volna. Nekem egy 250-esem van, amit én javítottam meg, és zokszó nélkül kibír bármit. De tényleg bármit. Elég sok pénzt költöttem rá, SKF csapágyak, DDR főtengely, hajtókar, szóval nem valami tajvani szemét van benne. Ez a titok. Egyszer kell rendberakni, utána gondozni és elmegy bárhová. A szocimotorokról alkotott alapjában véve negatív vélemény inkább azt tárja elénk, hogy nem volt egy olyan ember, aki normális alkatrészt belerakott volna ezekbe a típusokba. Tisztelet a kivételnek, meg nekem. -
SirRasor
addikt
Ideje uppolni egy picikét
~1-2 hónap és meglesz a nagymotoros jogsim (most simsonnal tolom) és venni szeretnék valami nagygépet, de mint jómagyarnak, nincs sok pénzem, ezért ETZ-ken gondolkoztam.
125,150,250 ccm
Megbízhatóság, normális fogyasztás és..más nincs
Ez a 2 szempont alapján melyik a fenti 3 közül a legjobb választás? (fogyasztást úgy értem, hogy mondjuk ha inreálisan többet eszik a 250-es mint a 150-es, vagy a 150-es mint a 125-ös...)
-
Bakos16
újonc
Hello mindenkinek.... en 16 eves vaok es 10 eves koromtol van 1 150-es em....nagyon meg vaok vele elegedve... nagyon megy... igaz fel even keresztul az apummal csinalgattuk amit csak lehetet rajta.....kb. 15 eves koromig hasznalatam. most mar attertem az aprilia rs 125 re de az MZ vel meg mindig jarok neha mert nagyon birom ezt a gepet....ugy dontottem h meghagyom mert naon allat egy motor es a korahoz fuggően meg mindig megy mint az allat
szval azt mondom h tapsot erdemelnenek az ETZ-k....
-
bbchris
senior tag
Az az igazság hogy az MZ felett eljárt az idő , ez van . DE ! Anno nagyon jó motor volt mivel nem is volt más , nem kkel szidni mert amikor újak voltak megbízhatóak voltak . Igen voltak amik sajnos nagyon hamar elkoptak de ez nem is inkább a motor hibája hanem a sz*r magyar olajoknak volt köszönhetőek amik amikor már 0 fok volt beleragadtak a flakonba szal az ilyen olajokkal ÁFOR néven nem igazán menne egy motor sem el . Szóval kár is öszehasonlítani a mai motorokkal az MZ-t mert a maiak már jóval újabb technológiával épültek és az olajok is jobbak lettek , illetve voltak akkor is jó olajok csak nem nálunk mert itt nem engedték forgalomba őket . ANno a Simson is jó motor volt sőt nevezhetjük elitnek is mert sajna a Verhovina és Riga és tsai nem igazán vehették fel vele a versenyt . Verhovinánál vagy melyiknél teljesen körbe kellett csavarni a gázmarkolatot
aztán egészen lent volt egy-két illető karja .
Én azt mondom hogy akkoriban jó volt az MZ , és sztem tanulni is jó rajta mert aránylag könnyű vele menni , bár már nemsokáig mennek mivel gyári cucc már nincs hozzá csak ilyen piripócson gyártott sz*rok amik elég hamar tönkremennek .
-
matusz
újonc
so
-
Mz/ts250@300
tag
válasz
Topiccsendőr #83 üzenetére
Pfff ezt a kérdést passzolom
-
matusz
újonc
hát emberek mz 4verer!!!!!
nekem egy 250-es ts mz-m van crossorítva és (nem kamu) és terepen otthagyom vele a 125-ös suzukit meg hondát!!!!! el nem cserélném egy újgenerációs motorra!!!!! -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Mz/ts250@300 #82 üzenetére
Nem tudod véletlenül, hol lehet utánygyártott katonai kipufogót venni tézé 250-hez? Vagy gyári is jó, csak olyan már nincs.
-
Mz/ts250@300
tag
válasz
Topiccsendőr #81 üzenetére
Hát volt neki becsülete.
De felujitásnál szinte mindent cserélni,illetve felújitani kellett a blokban. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Mz/ts250@300 #80 üzenetére
akkor azt nagyon kikimélted.
vagy gondoztad. -
Mz/ts250@300
tag
válasz
Topiccsendőr #77 üzenetére
Az én tz 250-esem 50000km után lett felujitva de akkor már elég kopott volt.
Az a 200e km szerintem is sok . -
zorro79
csendes tag
Azaz igazság tudod,hogy sok olyan ember van aki nem nagyon törődik az MZ-kel mert úgyvannak vele hogy annak mennie kell és kész.Énis amikor vásárlás céljából nézegettem 250-est,találkoztam olyan 90-es évjáratúval aminek egy-két darabja le volt törve,a küllők mindkét keréken meglazulva,indexek nem működtek,teleszkópban nem volt olaj az oldal deknit nem lehetett kinyitni,mert nem volt hozzá kulcs és azt mondta a csávó,hogy semmi baja sincs csak ezek az apróságok és ráadásul ki volt vonva a forgalomból.Ennyi.Szerintem ha az ember kicsit odafigyel lehet látni az eladón hogy milyen típusú ember és mire használta a motort.Az én etz-m például 83-as és csak tankolni kell bele és kész.Nem biztos hogy a fiatalabb motor a jobb.
-
R.P.
aktív tag
válasz
Mz/ts250@300 #76 üzenetére
Értem. Hát én csak a bátyám és a barátja ügyeskedéseit láttam, igaz sokszor segített nekik édesapám aki meg karosszéria-lakatos.
Üdv! -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zoli bácsi #12 üzenetére
A 200e km, széthúzatlan blokk az ugye csak elírás, mondjuk 15 000-re.
najó, SKF csapággyal 30 000-re... -
Mz/ts250@300
tag
Az 59es hozászolásomban leirtam miért kell sokat szerelni a tipust.
Ha hozáértő szakember végzi el a felújitást,pénzt nem sajnálva elég megbizható motorr varázsolható belöle.
Az pedig,hogy jól nézz ki nem jelinti azt,hogy motorikusan minden rendben van.
Én is halottam már elégedetlenkedő mz-st,de ugyanakor láttam felhegesztett kuplung -agyatt
zárt gagyi fötengelycsapágyat ,étolajjal felöntött hajtőmütt,egy gyürűvel ,forditva felszerelt dugatyutt stb...
Vannak a motornak tipushibái ilyen a 2.3. fokozatt elszálássa,(ez csak a korai etz-nél)a koplung lepörgése,(De ezek általába a szadulás eredményei)az első teleszkopok hamari elkopása(ilyenkor már hiába cserélsz szimeringett akkor is ereszti az olajatt) -
R.P.
aktív tag
Nos, csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy bátyám barátja vett úgy 5 éve egy ETZ-t, és annak ellenére hogy nagyon szereti a motort, el akarja adni mert ő nem szerelni hanem motorozni akar. Lehet hogy csak rosszat fogott ki, de kiváló állapotban vette, és állandóan valami (más-más) probléma van vele. Szóval 1 óra motorozásra jut 2 óra szerelés. Pedig nem is láma a gyerek.
[Szerkesztve] -
zorro79
csendes tag
Hogy lehet amúgy itt a jelszót megváltoztatni?
-
zorro79
csendes tag
válasz
Mz/ts250@300 #65 üzenetére
Fel tudnád sorolni izzóként mert nekem a helyzetjelzőm semmit sem ér éppenhogy világít valamit de azt sem látni rendesen.A 125-ön nem volt gond mert annál a helyzetjelző felért a tompítottal szinte.Előre is köszönöm.
-
Kris91
csendes tag
Köszi a válaszokat!
A védőfelszerelést persze nem spórolom el, nem vagyok (lennék) olyan állat, aki rövidgatyó+pólóval ül motorra...És azt is gondoltam, hogy nem a külső a legfontosabb (de az sem elhanyagolható szerintem), iletve apa tud majd segíteni átnézni. Elvileg most kerül majd vissza hozzánk egy Czetka 350-es az unokabátyámtól, aki apától kapta kb 15 éve és csak most cserélte ki a motorban az elromlott alkatrészeket pár éve... Úgyhogy felajánlotta hogy visszaadja, mert nem szeretné szétgyilkolni (inkább nem tetszik neki szerintem). Én még mondjuk soha életemben nem láttam működő állapotában.
-
Probiker
aktív tag
Kezdő motornak tökéletes. Az alapokat ezzel is jól meg tudod tanulni.
Persze ne feletkez meg a megfelelő védő felszerelésről. Bukó, kesztyű, kabát, nadrág, csizma.
Mindig legyen rajtad, hiába vezetsz jól, balesetek mindig a legváratlanabb pillanatban történnek. (Pl. tavaly volt olyan, hogy egy hétvégén két defektet is kaptam....
Ha motort veszel akkor ne csak a külsejét nézd, ergo egy tiszta motor is lehet fos.
Szigorúan ki kell próbálni egy olyannak aki azért ért is hozzá.
A1-es jogsival max 125ös motort vezethetsz,ami nem lehet több 11kw-nál, mégis tudnám sorolni a sok kiskölköt aki A1es jogsival 125ös nsr-eket vezetnek, persze rendszám nélkül, 50eskén
Alkatrészt pedig simán tudsz venni újat az MZ-hez, van alkatrész dögivel.
[Szerkesztve] -
Kris91
csendes tag
Sziasztok!
Mit gondoltok az MZ 150 ETZ motorról? Első motorom lenne, előtte még egy motoron sem ültem (kivétel egy 250-300cm-es robogóval mentem pár kört 11-12évesn...), úgyhogy teljes mértékben kezdő motor lenne. Pl itt van egy, ami a többinél jobban tetszik külsőre... [link]
Vélemények? Mennyire van Pesten alkatrész bolt, vagy szervíz MZ-khez?
Köszi!
Szerk: Szerintetek a 150-es etz belefér az A1 jogsiba? Elvégre 9 Kw, ami benne van a 11Kw-ban. Erről nem tudok sokat...
[Szerkesztve] -
zorro79
csendes tag
Amúgy meg szerintem huzamosabb 100-as tempó nem igazán tesz túl jót az etznek.
-
zorro79
csendes tag
Hanyas izzók kellenek az etzbe előre?
-
Mz/ts250@300
tag
''10e km/h''javitva10e km után
-
Mz/ts250@300
tag
válasz
Adamo mester #58 üzenetére
A sokat kell szerelni az azért van,
1.mert felújitásnál sokan csak a nagyon cserére szoruló alkatrész
potolják ,egy komplett felujitás helyett.
2.Sok a kokányoló,sufni szerelő mert azzt hiszi,hogy ö majd össze rakja frankon,és nem rendeltetés szerüen szereli be az alkatrészt.
3.Mint az elöző hsz irtam a nagyon silány utángyártott cuccok ,amiknek életettartalma töredéke a gyárinak.
4.A legfiatalabb tipus is már lassan 20éves
Persze ma már nem hasonlitható a mai motorokhoz,
De azért ha rendesen karba van tartva a legtöbje meg is hálálja azt.
Azért a japán motorok sem tökéletesek,haverom 2 éves kawasaki z750-én 10e km/h után elszált a kuplung ,a cseréje többe kerül mint egy mz -
Adamo mester
csendes tag
válasz
Mz/ts250@300 #57 üzenetére
hy.hát ez még jó h érvényes ez a topic
etz 150-es vasam van
és az MZ-ket csak dícsérni tudom.Eddig ez a 6. MZ motorom.jól bírják az biztos, amúgy sokan írták. h sokat kell szerelni.Hát szerintem ha jólmegvan csinálva nem.. egyszer kell megcsinálni de akkor jól
rendesen
normálisan
szépen....na szal jók az MZ-k akinek más a véleménye az mennyen és veeeeeegyen özsmöreket..
MZ 4 EVER!!!
-
Mz/ts250@300
tag
Hát szerintem elég sok az a 7 liter,persze ha nyélgázon használod akkor nem.
Az enyém felujitott bejáratott motorblokkal 100-as tempó melett 1 személyel 4-4,5liter körül fogyaszt.
Gyári fogaskerekekkel használod?
Mert 6000fordulatnál a 110 kicsit kevés.
Sajnos az utángyártott alkatrészek a kinossak .
[Szerkesztve] -
ZoneGee
újonc
Már a negyedik szezonon nyúzom a vasat, pesrze folyamatosan szépítgetem és ápolgatom a lelkét, és mindenki elhiheti meghálálja. 250ccm bírja az aszfaltot kétszeméllyel is, jól motorozható. Szerintem kényes a gyujtás, és kínos a fogyasztás
sajna 7 litert megiszik persze pörög is rendesen 110-120km/h (6000-6300forulat/perc), akár két személlyel is. Egyszer kitekertem a végét is kb 130 - 135 km/h nál a dugó nem bírta megszorult de rendbe tettem és megy mint az álom.Kezdem kinőni sajnos, de meg soha nem válok tőle szeretem.
Ha valakinek van ideje írjon fogyasztásról -
hoby36
senior tag
válasz
Mz/ts250@300 #54 üzenetére
Igazad van.Rosszul tudtam sok ismerősömmel 1ütt.
-
hoby36
senior tag
válasz
Mz/ts250@300 #51 üzenetére
A TS 250/1 az erősebb nem az ETZ.Rövidebb a halytókar így pörgősebb.
-
Mz/ts250@300
tag
Etz 250-251=21 lóeró ,forgotó nyomatéka=28nm
Mz ts 250/1=19 lóeró ,forgotó nyomatéka 28nm
Mindkettő tipus olyan 5500 -6000fordulatnál adja a max lóerőt.
Ui:a 250 etz +2lóerött a négyfelömlös hengernek köszönheti.
De 250 tz-be voltak(nagyon ritka) ,gyárilag a kipufogon keresztül viszafojtott 17 lovasak is.( egy kipuf csere felnyergelte a + pacikat)
Új hozzászólás Aktív témák
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- BESZÁMÍTÁS! Noctua NH-D15 chromax.black léghűtés garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! ASUS ROG Strix G513IE 15 Gamer notebook - R7 4800H 16GB RAM 512GB SSD RTX 3050Ti 4GB WIN
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 3900X 12 mag 24 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest