- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
-
LOGOUT
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hibavissza
veterán
válasz
Uzmany #58777 üzenetére
Fuji. Sokkal olcsóbb és papíron a videós képességeket leszámítva a technikai különbségek marginális hatással vannak a kész képre. A Fuji 18-55-tel 50 ezerrel olcsóbb mint a csupasz Sony váz. Sonyra még egy közelítő (igaz elég felülről) zoom a Tamron 17-70 350 ezer.
A vázak közti 200 ezer azért elég nagy differencia. Inkább költsd valami jobb fixre. -
hibavissza
veterán
válasz
haruspex #54291 üzenetére
Azt tegyük hozzá, hogy a Sony elég hiányos objektív kínálattal rendelkezik. Persze meg lehet oldani adapterezéssel és külsős gyártók visszafejtett algoritmust használó obijaival, de ebben mindig van egy minimális rizikó. A Sonynál egy sor a kódba és egy újabb kiadású vázon nem (úgy) megy az AF vagy a régin nem lehet firmware-t frissíteni, mert az új fw-ben már ott a tiltás. Arra is kíváncsi lennék, ha valami porszem csúszik a gépezetbe és hibás az obi-gép együttműködés. Máris kezdődhet a szervizek közötti vesszőfutás, hogy épp ki hajtja el a kedves vevőt...
-
hibavissza
veterán
-
hibavissza
veterán
válasz
Mr.Csizmás #51973 üzenetére
+1. Egy jobb okostelefonnal és némi önképzéssel bőven ki fogsz tűnni. Főleg azon a piacon, ahol a 60 milliós lakás hírdetéshez befotóz a marha a gardróbszekrénybe.
-
hibavissza
veterán
válasz
dinka.86 #51964 üzenetére
Enteriőr fotózásnál a megvilágítás/vakuzás a kulcs. Kell legalább két-három vaku, már ha minőséget akarsz. A másik út a kattintás valami korszerű vázzal és mega-turbó utómunka. Először ezt kéne eldönteni. Teljesen más eszközpark kell hozzá.
Minden másra ott a mobiltelefon.
-
hibavissza
veterán
válasz
#52469760 #49697 üzenetére
Igen. Találsz róla teszteket rogyásig. Nem új modell. Vannak hiányosságai, de semmi olyan ami miatt nem tudsz lefotózni valamit, ha nagyon akarod. 100 ezer pénzből erre futja. Annyit még hozzátennék, hogy jön rá ML hack. Így 2,5K 24 fps RAW videó is futni fog rajta.
(#49698) csacsi77: 100 ezer birodalmi forint a kerete. Ebből más nem jön ki. Még ez se nagyon. Nyilván, ha mondjuk 500 ezer lenne a keret eszembe nem jutott volna az EosM100.
-
hibavissza
veterán
válasz
Tin_Shield #49111 üzenetére
Ami az olimposz tedd próbára akciójánál döcögősebb......az nincs.
-
hibavissza
veterán
válasz
ferrari1 #49104 üzenetére
Fuji XT20+35 f1,4, Olympus EM10 II+Pana 20 f1,7. Egy árban fölötte, egy alatta. Esetleg Canon M50+22stm f2. Ebben nincs e shutter és a mechanikus zárja csak 1/4000-ig enged. Ez fényerős objektívvel, napsütésben gond lehet, ha a gyermeket fotóznád leválasztott háttérrel azaz tág rekesszel.
-
hibavissza
veterán
válasz
MittuDomain_ #48975 üzenetére
Ha jpg, akkor ebből a sorból a Fuji vagy Canon a befutó. A Fuji jobban átgondolt kezelőszerv tekintetében a Canonra sokkal olcsóbban veszel később objektíveket. A Fujiban egy hajszállal jobb a szenzor és van UHD videó. E-shutter is csak a Fujiban van, ha jól tudom.
-
hibavissza
veterán
válasz
konyi79 #48653 üzenetére
Pedig nagyon jó lenne elvinni ilyen irányban. Semmi keresnivalója itt a az efféle hülyeségnek. Nehogy véletlenül az alapján válasszon valaki első-második gépet magának, hogy mennyire lehet visszahúzni 2018-ban egyik vagy másik szenzor raw állományait, amikor kb. 10 éve semmi jelentősége ennek, mert normális kereteken belül mind használható.
Persze vannak kivételek. Egy professzionális rendezvényfotós például. Esetleg. Bár rengetegen eladják a mai napig a fos Canon szenzorral készült képeiket....
Hiányzik róla egy tárcsa? OK. Nem tetszik a fogása? OK. Nem elég jó az EVF? OK.
De az a RAW visszahúzhatóság 10 éve a nevetségesség kategóriája. Nem csak szerintem. -
hibavissza
veterán
-
hibavissza
veterán
Canon EOS M50-re érdemes váltani. Már a sokkal jobb fókusz miatt is. De bármelyik idei vagy tavalyi kiadású MILC jobb szolgáltatásokat nyújt. A kérdés, hogy kihasználod e.
A 40D-hez már nem nagyon vásárolgatnék drágább objektíveket. Nincs a rendszerben nagy jövő. Max. használtan és nagyon olcsón. -
hibavissza
veterán
válasz
Shingen #48499 üzenetére
Ehhez a kithez jutsz hozzá legolcsóbban ami a fejedben lévő "minőségi fényképezőgép" képhez közel áll. Gondoltad, rákérdezel a biztonság kedvéért itt is. Kiderült, hogy a már megszületett döntésed nem feltétlen jó és most haragszol.
Legközelebb, ha épp beszerzel valamit és megerősítésre vágysz a döntésedhez, akkor az adott dolog topikjában kérdezd meg. Mindenki jobban jár.
[link]
-
-
hibavissza
veterán
válasz
Throme #48487 üzenetére
Nagy;
Kb akkora, mint az aps-c fuji gépek, csak vaskosabb a tükörakna miatt.Tehát még az egyik legvaskosabb APSC MILC-nél is vaskosabb. Köszönjük
videós képességei értékelhetetlenek így 2018-ban;
... már ha kell a videó képesség egy fényképezőnél (engem pl hidegen hagy)Téged hidegen hagy. Engem pl. az hagy hidegen, hogy téged mi hagy hidegen. Kinek mi. Ez ilyen. Fogadd el. Egyébként idézek a kérdésből: Hali! Szeretném megkérdezni, mi a véleményetek a Nikon D3300-ról?
fényerős fixekkel szinte biztos, hogy szaladgálhatsz szervizbe kalibráltatni
Felsoroltak közül ez jelenthet egyedül problémát. Fixet, ha van lehetőség online kell rendelni és mondjuk személyesen átvenni, kipróbálás után. (mikor még belépőt használtam, én így csináltam és nem volt gondom)Minek kínlódni, ha van épkézláb rendszer, ahol nem kell
állandóan koszolódik a szenzora, ha obit cserélsz.
... így van, a milc az nem koszolódik egyáltalán ilyenkor...ez a szar tükrös csak ilyenMILC-nél csak a zár mozog. Tükrösnél zár és a tükör, a tükör nagyon felkavarja az aknában lévő dzsuvát. Ezért a tükrös gépek szenzora előtti üveglapra sokkal könnyebben kiül a kosz. Szívesen.
#48484) Shingen: ebből a fórumból csak milc géppel szabadulsz
Ezt most jól megszakértetted.
-
hibavissza
veterán
válasz
Shingen #48484 üzenetére
Nagy; videós képességei értékelhetetlenek így 2018-ban; fényerős fixekkel szinte biztos, hogy szaladgálhatsz szervizbe kalibráltatni; régi manuális objektívekkel nem tudod használni; állandóan koszolódik a szenzora, ha obit cserélsz.
Ha nem akarsz objektívet cserélgetni, nem zavar a tömeg és térfogat, nem fogsz videózni és megfelel egy túra-zoom objektív amire bekalibrálják a vázat, akkor jó választás lehet, persze olcsón.
-
hibavissza
veterán
válasz
#86322688 #48381 üzenetére
Mit érsz a 0,15 másodperccel gyorsabb csípőlövéssel, ha akkora fókusz drifted van az olcsó obi+belépő dslr kombóval, hogy csak telefonon néz ki valahogy a kép? Oda pedig egy jó telefon is megfelel.
Ennyi erővel téglát is lógathatnál a nyakadba.
A hozzáértésedről pedig annyit, hogy valóban van egy lényeges, a képkészítést alapjában befolyásoló előnye a tükörnek, de még egyik szakértő sem írta ide, pedig amiatt valóban érdemes LEHET maradni, ha sok olyan témát fotózol. Mondjuk ez megint nem a KEZDŐ fotós problémája....
-
hibavissza
veterán
Senki nem mondta, hogy nem lehet képet készíteni OVF-en keresztül. Az a gond, hogy OVF-ben nem láthatod milyen lesz a fotó. Nincs zebra, nincs kiégés figyelmeztető. Ha sötét van, nincs lehetőséged erősíteni. Sötétben nem látsz semmit OVF-ben.
Ez egy kezdőnek hátrány. Az, hogy te hogy fényképeztél le egy kivilágított hidat hogy jön ide? Sehogy. Az OVF egyetlen előnye egy kezdőnél, hogy nem eszi az aksit. A 3 ezer forintos utánagyártott aksik világában ez amúgy kit érdekel?
-
hibavissza
veterán
válasz
Shingen #48336 üzenetére
1. Tükrös gépek fókuszrendszere elég primitív, elbaltázott, kényszer szülte konstrukció a régmúltból, mikor még nem volt megoldható a nagy sebességű, folyamatos szenzor kiolvasás.
2. Nem látja épp mit fotóz és ha teker egyet valamelyik tárcsán akkor az milyen hatással lesz az elkészült képre.Nem flémelni akarok. Nyilván egy profi fotós nem véletlenül vesz milliós értékben tükrös vázat. Vannak még mindig előnyei egy professzionális tükrös váznak az EVF-fel szemben, de ez egy kezdő fotóst nem érint.
-
-
hibavissza
veterán
Fuji xt20+18-55 kit. Vállalható jpg-t köpköd ki magából, így második lépcsőként nem a RAW buzerálással mennek el az éveid, hanem mondjuk veszel rá egy másik obit és elmész fotózni.
Mellesleg elég tűrhető videót is tud. Ami most még nem érdekel, de fog.
(#48328) taxi: van azonnali fotós kérdés topik. Ott vagy válaszolnak vagy belinkelik a cikket. Ha tudsz angolul és van interneted jóformán nincs olyan dolog amit ne tudnál megtanulni magadtól.
-
hibavissza
veterán
válasz
huszar90 #48189 üzenetére
Az objektív választás nem túl konzisztens. Van Fuji 18-135 és az Olympusra is jó a Pana 14-140. Mellesleg az Olympus is tolja a retrót rendesen. Videóban az Olympus és Canon erősen kilóg a sorból. Lefelé.
Ki kell próbálni mindet csak úgy tudsz dönteni. A Canon 450d nem egy rossz gép még manapság sem.
-
hibavissza
veterán
válasz
Ironizer #48183 üzenetére
Fuji jpg "vízfestékezik". Ez a zöldeknél elég mellbevágó tud lenni már normál monitor nézetben is. Ez nem azt jelenti, hogy nem lehet vele bitang tájképeket fotózni, de na.....engem zavar. Meg minden kap egy lilás fátylat. Karakteres.
Mondjuk nekem így is bejön. Persze RAW-ban ez nem téma, de én mindig oda jutok, hogy maradjon a lila ég a viaszfejekkel, mert amit RAW-ból kiköhögök pár csúszkával az meg túl sterilre sikerül.
-
hibavissza
veterán
"Sony a6300 kitobival"
Napi értelmetlen Sony ajánló? Pipa.
(#48175) fireman123: Sony a6000 random sigma fixekkel vagy Canon Eos 50M (itt olcsón kap remek UWA-t) vagy Olympus EM10 II+bármelyik objektív ami nem "R". Amúgy meg Fuji XT 20+18-55 kit szürke importból. Tájképnél nem szabad pixelkukkolni.
-
hibavissza
veterán
válasz
konyi79 #48027 üzenetére
A kézből videózàsnàl nem az “eszetlenül” kameràval rohangàlàsra gondoltam. Arra egyik ibis sem jó igazàn, mert random letapad, berànt mindegyik. A Sony megoldàsa is jó, ha az a célod, hogy a kamera statikus àllapotàt megőrizd, csökkentsd a kèzremegèst. Abba ne menjünk bele, hogy a 150 ezres Gx80 videó minősègben közel olyan vagy jobb (stabi) tudàssal bír mint egy 2000 eurós A73. Főleg, ha lenne benne pdaf. Fotónàl sem fogod azt mondani, hogy “fúj ezt a képet nem ff géppel csinàltàk, de ronda...”
-
hibavissza
veterán
válasz
konyi79 #48020 üzenetére
Az a gond, hogy a kézből videózásra alkalmas Sony vázak irreális áron mennek (6500, A7III) és nincs a rendszerben egy Pana 12-32 szerű obi. Vagy említhetném a Pana 12-35-öt. 150-200 körül be lehet szerezni. Ennyiből csak egy adapterezett, ormótlan Sigma jön ki. Sokkal-sokkal inkább Fuji H1. Ha már hibrid.
Szóval vannak még bőven hiányosságok APS-C Sony oldalon. Lassan oda jutunk, hogy aki nem APS-C-t használ az loser. Abszurd. Ennek ellenére én sem vásárolnék be pro mft objektívekből, de az mft rendszer nem is erről szól, hanem a józan kompromisszumról.
Szimplán fotózni szerintem is jó választás egy Sony a6000. De napjainkban egyre kevesebb ember elégszik meg azzal a videó minőséggel amit egy középkategóriás mobil is hoz normál fényviszonyok közt.
(#48022) 80hun:
A Pana szenzorok fejlődése max videó terén létezik fotózához nem fejlődtek semmit de ugye saját szenzort használnak.
Ezt három Panasonic váz után minden tekintetben cáfolnom kell.
-
hibavissza
veterán
Szerintem, ha nem pancake obi+MILC vagy csúcskompakt akkor a csúcs DSLR-ek kivételével tök mindegy mi van nálam. Így is úgy is táskába teszem, így nem számít pár deka/centi ide vagy oda. Nyakban hordani egy fényképezőgépet sem nem túl higiénikus (hacsak nem mosod a pántot a ruháiddal együtt), sem nem túl kényelmes.
Ennek a méretesdinek azoknál van jelentősége akik 3-4-5-száz objektívet hordanak állandóan maguknál vagy esetleg egy filigrán hölgynél. Egy napos túrára minimum viszek magammal 4,5-6 liter vizet.
Inkább egy normál városi sétán látom a kis méretek hasznát. A rövidnadrágban a telefon mellett megfér a Gx80 míg elnyalom a fagyit..... -
hibavissza
veterán
Bàrmelyik 1 colos kompakt amelyik zoom àtfogàsa, àra megfelel. Az mft 14-140, 12-60 obikkal messze lesz màr a zsebre vàgható mérettől. Apsc gépeknél pedig méginkàbb igaz. Ha 3-szoros zoom is megfelel, akkor Gx80 + 12-32 adja a legjobb csomagot erre a célra.
Ràzkódàs: Gx80 nem mindegy milyen pozícióban van. Lapjàval a talaj felé nagyon kopog benne a szenzor. Meggondolandó egy GM5.
-
hibavissza
veterán
válasz
Snooker147 #47956 üzenetére
A célközönség megveszi ezzel is. Kicsit drága vázsapkának, de cserébe beengedi a fényt.
-
hibavissza
veterán
válasz
Snooker147 #47944 üzenetére
A Sony alap kit videóra nem annyira gáz azok szerint akik erre használják. Sőt. Inkább fotón jön ki mennyire gyászos a teljesítménye. Fotónál a motoros zoom is hátrány, míg videónál előny lehet.
Gx9-en nincs mikrofon bemenet. Pocsék a követő fókusz közeli témákra.Ha hajlandó vagy motoros gimbalra áldozni és hurcolod is magaddal, akkor mindenképp Sony.
Egyébként meg Gx80-at kell venni. A legolcsóbb mindenes.
-
hibavissza
veterán
válasz
NandorHUN #47879 üzenetére
Visszaolvastam. 100-130 ezer forint egész egyszerűen nagyon alacsony összeg kit+portré obi kombóért. Használt Olympus EPL-5 kitobival + 60 as Sigmával beleférhet. Sony a5100 szokott még felbukkanni használtan kittel. Ehhez veszel szintén egy Sigma 60-at. Vagy Panasonic G3, G5, G6 férhet bele szintén kitobi+Sigma 60. G7, Gx80 árakat is érdemes figyelni.
Igazából egy belépő tükrös is jó lehet, de inkább valami travel zoommal venném. Nikonnál pl. a 18-105. Ez portrézni is jó lehet, de biztosan nem kapod meg 130-ért a kitet. MILC-ben csak még drágábban kapod meg ugyan ezt a képminőséget. Újonnan alap kittel sem fér bele egy portré objektív a 130-ba. Nem is értem, hogy jött képbe ez a Nikon 3400.
-
hibavissza
veterán
válasz
NandorHUN #47876 üzenetére
Nem akarlak megbántani, de minden mondatod butaság. Nem tudom ezeket hol olvasod, ki mondja neked, de tényleg semmi értelme. Cserélhető objektíves vázat nem a váz alapján kell választani, hanem, hogy milyen objektíveket akarsz venni és milyen értékben. A váz árában +- 20-30 ezer forint kb. a semmi. Ha ez az összeg számít, akkor mindenképp használt gépekben kell gondolkodni vagy elfelejteni ezt az egész fényképezőgépezést és venni egy iphone-t.
-
hibavissza
veterán
válasz
NandorHUN #47867 üzenetére
Megkérdezhetem, hogy mitől vonzóbb egy d3400 mint egy Sony a6000 vagy Canon EosM50? Egy Olympus em10 volt már a kezedben? Ezek a belépő tükrösök számomra a büntetés kategóriája egy milc-hez képest. Pedig nekem botrányosan nagy kezem van szafaládé ujjakkal.
Egy indok mondjuk eszembe jutott. Van a családban másik Nikon és tele vagytok Nikon obikkal
-
hibavissza
veterán
válasz
Janaboy #47828 üzenetére
A Fujinak van a legjobb ár-érték arányú kit objektívje. 18-55. Mivel két alap zoomban - egy alap és egy tele, ha jól értettem - gondolkozol érdemes ezeket összevetni. Képminőség, ár-érték arány, kezelhetőség szempontjából mindenképp Fuji. Sonyval megkapod a zoom tartományt olcsóbban, "csak" a képminőség lesz gyengébb. Ha anyagilag belefér és a videózás nem szempont akkor mindenképp Fuji. Az a6000 videóban többet nyújt. Jobb követő fókusz és kodek formájában. Ha nem akarsz később százezres nagyságrendben objektívre költeni akkor mindenképp Fuji.
Nem feltétlenül általános érvényű igazság, de érdemes elgondolkoznod rajta, hogy fényképezni szeretnél vagy fényképezőgépezni. Ha az előbbi, akkor mindenképp Fuji.
-
hibavissza
veterán
válasz
Janaboy #47821 üzenetére
Az objektívek oldaláról közelítve kellene ennek nekifutnod. Átnézni pár tesztet azokról amelyeket megveszel mondjuk az első évben. JPG-ben jobb a Fuji és általában jobb objektívek vannak a rendszerben. Sigma nélkül a Sony APSC kb. kuka, ha összeveted a Fuji objektívparkkal. Sigmákkal viszont nagyon gazdaságos tud lenni az a6000.
-
hibavissza
veterán
válasz
Hoffer #47709 üzenetére
Én ma fogdostam meg a MM-ban. Nagyon jó volt az összbenyomás. A szemkagyló eléggé távol van a kijelzőtől. Senki nem fog átfókuszálni átlagos orral. Anyaghasználat sokkal jobb mint a képeken. Egyben van a gép. Kereső és lcd is igen jó minőségű. Gombok jók. Annyira nem mélyedtem bele a menübe, de letisztultnak tűnt. Nem tudom az egy tárcsával hogy oldották meg. Biztos szokni kell.
Magic Lantern még nincs rá ahogy néztem, így az e shutter csak Auto módban elérhető. Biztos megoldják majd. -
hibavissza
veterán
Bocs a dupláért
Nem tudom az a videót akartad belinkelni amit megnéztem, de azon brutál jó a fókusz. Videó alatt, közelre, papír dof-nál szépen puhán és pontosan áll át beltérben. Tökéletes.
(#47696) 80hun: majd nézd meg alaposabban a tesztet. Két ok miatt favorizálja a Sony a6000 vázat az objektívek miatt.
1. az új fejlesztésű objektívek miatt,
2. az agresszíven nyomuló 3 rd party objektív gyártók miatt.1. A Sony új objektívjei baromi drágák. Jók, de még észak-amerikai fizetésből is nehezen kiköhöghető. Nem érv.
2. Ami kijön E-re az biztosan kijöt EF-re. Nem tudok Sony only minőségi Sigmáról.Tartom, hogy itt nem mérlegelt megfelelően a tesztelő.
-
hibavissza
veterán
Azért mondja mert akadnak kompromisszumok az adapterezésnél ott is.
Ez eddig rendben is van, minden adapterezés kicsit problémás lehet. Ugyan ez van a Sony a6000+mc11 párosnál csak sokkal több pénzért. A Fuji XT 100 meg alapból használhatatlan követő fókusszal rendelkezik és nincs adapter......ehhez képest a Canon M50-et teszi a 3. helyre obiválaszték szempontjából.
Mivel itt a 3 konkrét váz volt tesztelve továbbra sem látok értelmet ebben a kijelentésben.
-
hibavissza
veterán
-
hibavissza
veterán
Nem is cél, hogy videó alatt legyen benne af. Profiknak készült kamera, profi broadcast minőség előállítására. Aki vlogra ff tükrös dslr-t használ telefon, gopro helyett..lol
Másrészt már javították. Annyira használhatóra, hogy a világ legnézettebb vloggerének megfelel.De szerintem is nyomi dolog, hogy kihagyták belőle a pdaf-et. Ennek van egy jó oldala is. Akármikor be lehet tenni egy random kommentbe.
-
hibavissza
veterán
válasz
Hoffer #47614 üzenetére
1. Mivel nem akarsz objektívet cserélgetni, kis méretű, új gépet szeretnél és 220 ezer forintod van rá szerintem ez a két gép elég jó választás. Ők ketten más-más szolgáltatásokkal bírnak ami már tényleg egyéni preferencia kérdése. Ezt is lehet boncolgatni, de egyszerűbb kipróbálni valahol.
2. A Gx800-hoz adott kezdő kit objektív egy jó darab, de a két említett kompakt sokkal jobb objektívvel van szerelve. Mivel említetted, hogy NEM akarsz objektívet vásárolni, cserélgetni a jövőben a kompaktokkal sokkal jobban jársz.
3. Aki azt ajánlotta az vagy hülye vagy nem figyel. Az egy, a kereted felébe kerülő gép. Gyengébb objektívvel. Amúgy az Rx100 korábbi változatának Canon matricás klónja. Ami nem azt jelenti, hogy az egy rossz gép. Csak nem olyan jó.
(#47615) PuMbA: Bármelyik közepes DSLR fókuszrendszerénél jobban használható a Panasonic DFD. Volt-van mindkettő. Talán egy éve röhögtem körbe kollégám Nikon 7200 gépét. Vicc az a gép. Mazopistáknak jó.
Szerintem. -
hibavissza
veterán
Ahogy olvasom a Sony Rx100 IV sokkal gyorsabb, pontosabb fókusszal bír, mint bármelyik belépő dslr vagy milc. Nem szeretnék vitatkozni, mert nem próbáltam személyesen.
Amit tudok, hogy a Pana DFD-je sokkal használhatóbb mint a belépő dslr-ek fókusz rendszere. Egyetlen gyengéje a pár méteren belüli folyamatos követő fókusz. Egyébként halál biztos és gyors. Videónál vannak gondok, mivel ott a szenzor kiolvasása értelem szerűen nem lehet a fotónál elérhető 240 fps. Ekkor 24, 25, 30, 60 fps-sel dolgozik. Mivel jelen esetben a kérdezőt nem izgatja különösebben a videózás ezzel nem kell most foglalkozni.Azt gondolom a mai csúcs kompaktok a fókusz használhatóság tekintetében nem hátrányban vannak, hanem masszív előnnyel bírnak.
-
hibavissza
veterán
válasz
Terapeuta #47604 üzenetére
Wifi az összes említett gépben van. Bluetooth van az M6-ban.
Én nem vennék kereső nélküli gépet. Napos időben és hosszabb záridőknél jól jön. Persze el lehet nélküle lenni és van a Canonnak utólag rápattintható keresője. Nem kis pénzért ugyan.
(#47608) Hoffer: 10 db hsz-szel ezelőtt ketten is leírtuk.
-
hibavissza
veterán
válasz
Hoffer #47590 üzenetére
Ha elengeded a bluetooth funkciót akkor elég nagy a választék.
Jó minőségű kit objektíves gépek:
Olympus EM10 III 14-42r kit
Panasonic GX80 12-32 kit
Canon M50 15-45 kitGyengébb, de azért használható alap objektívvel:
Sony a6000 16-50 kit
A Fujit nem részletezném, mert ennyiért csak elég fapados dolgaik vannak. Ha külföldről is rendelnél akkor viszont az is játszik. [link] 660 euróból már tudsz venni valamit.
(#47595) Hoffer: ebben az esetben viszont teljesen értelmetlen a cserélhető objektíves gép.
Sony rx100 iv, Panasonic lx 100 bőven megteszi. -
hibavissza
veterán
válasz
Tin_Shield #47498 üzenetére
Az 5,6 és 4 mennyivel jobb mft-n?
-
hibavissza
veterán
válasz
Tin_Shield #47480 üzenetére
Nagyon jó fhd videó pdaf-fel. Patent timelaps app. Legjobb ár-érték arányú objektívpark. Vloggereknek is tökéletes.
-
hibavissza
veterán
válasz
scream #47410 üzenetére
Használt: Index 4/3 adok-veszek. A 4/3 tetszőleges gyártóval kicserélve.
Erre a "laikus fotós" dologra nem lehet mit írni. Mindegyik rendszer tudja maradéktalanul az alapokat. A cserélhető objektíves rendszert a cserélhető objektívek alapján kell kiválasztani.
A legjobb ár-érték arányú objektív az lx 100-on van. Az pont nem cserélhető. Ha nem kell stabilizált szenzor, nem kell kihajtható kijelző akár meg is lehet venni.
-
hibavissza
veterán
válasz
scream #47400 üzenetére
Az "olcsóbb" kit objektívekben a m4/3 és Fuji rendszer egyes objektívjei nagyon jó ár-érték arányúak.
Telékből nekem egyértelmű best-buy a Pana 100-300.
Ha viszont UWA és MILC akkor egyértelműen a Canon a legolcsóbb.
Ha nagyzoomos túraobi + 1 fix elég, akkor érdemes a Sony-t (a6000) is felvenni a listára.
Ha a videózás nem mozgat annyira és elvagy a 24 milliméterrel akkor Egy Fuji kifutó (T1/T10/E2s) és akciós váz + 16-50 II elég jó ár-érték arányú páros.
Olyan, hogy mindenre jó csak nagyon drágán kapható. Már ha létezik egyáltalán.
-
hibavissza
veterán
válasz
Balinov #47383 üzenetére
Viszont csak Canikon vázakhoz van teljes kontrollt adó távvezérlő alkalmazás. A Canon APSC-n 35-40 ezer a zárcsere. Számlával, garanciával. A legtöbb esetben 100 ezer expo felett mennek a zárak. Kicsit túl van lihegve ez a probléma. TimeLapse-ra én biztos Canont vennék. Ráadásul nekik a legjobb ár-érték arányú az objektívparkjuk. TimeLapse-nél nem annyira lényeg, hogy a sarkokban nem karcol.
Pl. ott a Gx80. Hiába van benne TL funkció, ha semmilyen módon nem tudom állítani közben sem az expozíciót, sem az ISO-t. Intervalométert sem lehet hozzá csatlakoztatni. Amint elindítod a TL-t lecsapja a wifi-t. Tehát a masina igen korlátozottan alkalmas TL-re.
-
hibavissza
veterán
válasz
tvamos #47363 üzenetére
Nem gondoltam volna, hogy problémát jelent rákeresni
Ilyeneket dobál az árgép:
sigma 10-20 150 ezer
canon 10-18 80 ezer
nikon 55-200 100 ezer
canon 55-250 80 ezerPersze ez csak egy hevenyészett keresés. Pár hete a 200d dupla kit volt akciós. Szóval azt is be lehet szerezni olcsóbban. A lényegen nem változtat. Akinek 20 ezer forint árkülönbség dealbreak a váz esetében az ne vegyen Nikont. Ráadásul kap a nyakába egy ratyi hazai szervizt amire a kőkorszaki af hangolása miatt szüksége lesz. De gondolom ez már nem is provokáció, ez már egyenesen FELHÁBORÍTÓ
(#47362) Throme: érdemben valami?
-
hibavissza
veterán
válasz
Throme #47353 üzenetére
Canon-nál ugyan ezt a kombót a 200d kit mellé megkapja több mint 100 ezerrel olcsóbban. Klasszisokkal jobb autófókusszal. Valódi hazai supporttal. Szerintem a Nikon egy zsákutca ebből a szempontból. Nincs miről beszélni.
Lehet persze érzelmi alapon Nikont venni. Miért ne. A többség autót is érzelmi alapon választ. Csak ne tegyünk mellé ideológiát. Ha vannak kontra számaid, szívesen veszek egy kiokosítást. No offense.
-
hibavissza
veterán
Nikon DSLR a lehető legrosszabb választás a szerény büdzsével rendelkező fotósoknak. A pocsék hazai szerviz csak tetézi a dolgot.
Mondjuk bármelyik cserélhető obis rendszer igen hamar benyeli egy jobb autó árát, ha csak ÚJ hardverek jöhetnek szóba.
Azon kéne elgondolkozni, hogy minek neked cserélhető tükörreflexes gép vagy miért nem jó egy használt bármi indulásnak, ha ennyire alacsony a költségvetésed? Abban is segítenek a userek itt, hogy mit és mennyiért érdemes használtan venni. Olyat amin nem buksz hatalmas pénzeket, ha mégsem a fotózás lesz a hobbid.... -
hibavissza
veterán
válasz
Potyka03 #47336 üzenetére
Én nem láttam a webshopjukban 10 szeres (utazó zoom) objektívvel gépet. Csak alap kit obikkal. Persze a leghitványabbakkal.
Árat nem írtál. Ha kell a zoom, akkor egy Sony a6500/6300+18-200 sok-sok évig elég lehet mindenre.
Esetleg Fuji t20+18-135. Bár ez nincs 10 szeres. -
hibavissza
veterán
válasz
Ravenus #47332 üzenetére
Az a6000 videója nem klasszisokkal jobb mint a két Fuji vázé 24 fps-en. Ebből a négyesből egyedül a G7-nek van "brutális" videója. Viszont a G7 UHD-je azzal az af-fel és szenzorstabi nélkül igen munkás lesz. Állvány, gimbal alap. MFT objektívek közül egyedül a 12-35 f2,8-nak van videó alatt is számottevően jó stabija.
Közelítsd meg más szemszögből. Pl.: a piacon lévő két legjobb ár-érték arányú kit objektív a Fuji 18-55 (esetleg 16-50 II) és Pana 12-32 (esetleg Pana 14-42 II).
SD kártya a zsebbe és ki kell próbálni őket.
(#47333) jjeahh:
-
hibavissza
veterán
válasz
hibavissza #47328 üzenetére
Nézem, hogy Eos M-ben sincs e-shutter. Sony gépeken sem mindegyik tudja. Utána kell nézni. Nem öröm a zárcsere, persze kérdés, hogy mennyit fogsz beletenni.
Oly, Pana elég régóta tudja a full e shuttert. Ez nem szaporítja a zár exposzámát, viszont a dinamikát megnyirbálja. Ebben az esetben viszont nincs "olcsó" UWA csak Samyang és nincs full wifi control.
-
hibavissza
veterán
válasz
scream #47322 üzenetére
Canon, Nikon wifi-s vázai. Ehhez a két márkához van olyan alkalmazás amivel Time Laps közben tudsz ISO-t is állítani és LV képet küldeni külső eszközre. Természetesen intervalométerként is működik az alkalmazás. Valamint ezekhez van emészthető áron natív UWA. Többi márkánál van a Samyang. Vagy fizetsz negyed milliót egy natív UWA-ért.
Meg talán a Pentax is most hozott ki valami ingyenes Timelaps alkalmazást.
Persze bármilyen márkával tudsz timelaps-ot készíteni. Olympus pl. livecompo szolgáltatással jár a kedvedben.
-
hibavissza
veterán
válasz
Snooker147 #47311 üzenetére
Ezt a belteres dolgot könnyen kipróbàlhatod bàrmelyik fotós boltban. Viszel egy sd kàrtyàt és kattintasz pàrat auto àllàsban, otthon pedig megnèzed.
-
hibavissza
veterán
válasz
Snooker147 #47303 üzenetére
RX100. Akkor érdemes cserélhető objektíves rendszert venned, ha objektívet akarsz cserélni vagy valami extra jó zoom (200 ezer körül már vannak) belefér indulásnak.
Vagy veszel bármilyen vázat használtan és hozzá egy db fényerős alap fixet ekv. 35-50 mm körül. Ezzel már nem a fényviszonyokon fog múlni. Ezt 70-80 ezer körül jobbára csak tükrössel vagy mft-vel kapod meg használtan.
Még olcsóbb, ha veszel "bármilyen" MILC-et és rá egy manuális, fényrős, régi fix-et. Ez már 50-ből ki tudod hozni és a végeredmény szintén remek lesz, ha megtanulod használni.
-
hibavissza
veterán
válasz
Ubulhun #47296 üzenetére
Ha a képminőségen az állókép minőségét érted, akkor az a kérdés, hogy mit csavarsz a szenzor elé. A Sony szenzor jobb egy picit. De ezt az előnyt nem nehéz eltüntetni egy pocsék objektívvel. Rendszerben érdemes gondolkozni, nem gépvázban. A gépvázzal nem csinálsz sem álló sem mozgó képet.
-
hibavissza
veterán
válasz
Ubulhun #47292 üzenetére
Nincs mikrolagg. Rosszul megválasztott záridő, utófeldolgozás, gyenge lejátszó hardver okozhat ilyet. UHD 100 mbps-t nem minden eszköz képes akadás mentesen kezelni. Arra készülj fel, hogy ha a vágáson kívül is szeretnél belenyúlni a videóba akkor az UHD anyaghoz kell egy erős gép.
Menekülés, hogy a Gx80 fHD-ja is sokkal jobb az a6000 fHD kimeneténél. Mondjuk a Gx80 UHD-je elég addiktív.Az UHD videózás hátránya még, hogy minden hibát kíméletlenül az arcodba tol. Kis remegés, fókuszhiba valósággal kiüti a szemed. Ugyan ezek a hibák az a6000 nem túl acélos fHD minőségén kevésbé zavaróak.
-
-
hibavissza
veterán
válasz
ReSeTer #47243 üzenetére
A Sony 24-es szenzorában több a kakaó, mint Pana 20-asban. Főleg a csúcsfények felé. De ezt biztosan nem a két linkelt videóból lehet leszűrni. A végeredményt tekintve ez elhanyagolható. Ez a különbség nem fogja befolyásolni a videód minőségét, megítélését.
Itt is ugyan azok a dolgok érvényesek mint a fotózásban: sokkal meghatározóbb a jó téma, az utófeldolgozás, az objektív, stb. Olyan dolgokról már ne beszéljünk, hogy a parton sétáló lány videóját nem tudod csak egy a6300-mal létrehozni. Kell még egy gyors obi, gimbal, szoftver az utófeldolgozáshoz, és ehhez egy bika pc.Az összes post process művelet közül a deshake a legundorítóbb, gépigényes művelet. Egy jó gimbal pedig igen költséges és macerás kiegészítő. Ellenben Panával ez a probléma nincs. Nem kell gimbal, nem kell deshake egy ilyesmi amatőr videóhoz.
Ps.: amit a videó alá írt az kamu. Egy-egy snitthez használt valami olcsó, gagyi gimbalt. Lehet látni a kamera mozgásán.