Keresés

Aktív témák

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Thom! #4843 üzenetére

    Szvsz vedd meg a corollát... Azt az astrát valószínűleg nem kímélték a 10k km alat, és ezzel csúnyán meg lehet rövidíteni egy turbódízel élettartamát...

  • steve@prhw

    őstag

    válasz mynames #4752 üzenetére

    Na ja... Most a hétvégén autóztam le szüleim ezeröccsijével >200km-t, és a középső fordulatszámtartományban rángat... Király... Mivel gázon és benzinen is ugyanazt csinálta, ezért egyértelmű a gyújtás gond. Nosza, kábelek megmozgat, vákuumos előgyújtás-szabályzó csövének csekkolása, röpsúlyok csekkolása -> hiba marad.

    Kiderült, a gyújtáselosztó-fedél bakelit anyaga identitászavarral küzd, és szigetelő helyett vezető lett, a szikra meg persze megőrült ettől... Új fedél fel->minden OK.

    (Ja, és ''rángatósan'', gázzal (amiből gyújtásgond esetén jóval többet eszik), egész méretes utánfutóval evett 11,5 körül, tehát Tildyék fogyasztása kétségkívül sok.)

    szerk: off...

    [Szerkesztve]

  • steve@prhw

    őstag

    válasz tildy #4748 üzenetére

    Milyen színű a gyújtógyertyák (hengerbe lógó) vége? Ha szép őzikebarna, akkor a gyújtás OK. Egyébként az, hogy 3 hónapja cserélték, nem sokat jelent. Az utángyártott elosztófedél, rotor, megszakító eléggé kétes minőségű tud lenni.

    Amit érdemes megtenni: gyújtógyertyák, gyújtókábelek (mindkét vége + a trafónál is) ellenőrzése, esetleg gyújtásállítás és/vagy kis +alapjárat adása.

  • steve@prhw

    őstag

    válasz pilóta #4498 üzenetére

    Netán valamelyik dugattyú nem megy vissza normálisan a helyére...

  • steve@prhw

    őstag

    válasz hobizoli #4325 üzenetére

    :DDD Jogos...

    Integra: ne a Lexus-hoz hasonlítsd, hanem pl. a Fiatal Beához, meg a Kia-Chevrolet modellekhez. Szvsz annyi értelme van különben, mint egy cisco high-end és egy dlink alap routert hasonlítgatni. Lehet-lehet, de értelme semmi.

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Szeke #4321 üzenetére

    :DDD Királyul elírtam... Hullj, hamu!

    Visszatérve a témára: annak idején a swift is olcsó volt, olcsó munkaerő pakolta össze, és rögtön szárnyra kapott, milyen sz@r, meg hogy amelyik japánból származik, az még jó, ez viszont nem autó. Aztán hogy-hogysem ezek is bírják...

    (Annak idején azt írták, hogy a tervezés (az a kevés is) az egyszerű legyárthatóság jegyében zajlott, ezért ilyen olcsó a Dácia. Ez a ''franciaautószaaar'' hozzáállás is mosolyogtató, kíváncsi lennék az autóipari beszállítókra, de szvsz az elektronika 99%-a itt is a kínai ipar csúcsterméke...)

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Jungleman #4301 üzenetére

    Ez szvsz (ne haragudj), de b@romság. Azok az igényeid ''alakulnak ki'', amelyeket hagyod (Muslow neve ismerős? Szükséglet-piramis, stb...), és amelyekre lehetőséged van.

    Szegény 18 éves Fiestámba belenyomtam >70e km-t, és jóval több, mint ennyit a cégautókba, meg anno szüleim autójába. A cégautó pl. most lesz egy éves, de semmiféle extra igényeket nem ébreszt bennem. Az autó arra való, hogy elvigyen A-ból B-be. Sokan ezen élik ki vágyaikat, de ebben már benne van (Szalma) által is említett kompenzálás.

    Miért nem lehet elfogadni, hogy valaki nem akar megfelelni a ''tömeg'' (gyk. a merketing) által elvártaknak? Miért álljon egy csomó pénzem egy autóban (ami köziserten az egyik legrosszabb befektetés, kivétel cégautó)? Miért tömjem a márkaszervíz zsebét? Az enyémet se tömi senki...

    Csak mosolyogni tudok azokon, akik több 100e Ft-ot költenek el az autóikra, hogy jobb ''hangcucc'' meg optikai tuning legyen benne, a kútnál meg 1000-ért tankolnak, olajat nem cserélnek, mert arra már nincs pénz. Meg az úgysem látszik...

    Ha mindenki csak és kizárólag a !saját! igényeit és !lehetőségeit! (talán a sorrend fordítva helyesebb) venné figyelembe, akkor nem állnának hegyekben a kölcsönre vásárolt, de visszaadott autók a kereskedőknél...

    szerk: elírás, kiegészítés

    [Szerkesztve]

  • steve@prhw

    őstag

    válasz tildy #4299 üzenetére

    A szamárral mi lesz? Kompressziót mérettetek benne?

    Annka idején a körlámpás 1.2-es ladánkat szerelősráccal ''generáloztuk'' meg, gyk. fillérekből megoldottuk, mert azt mondta, hogy az itthon kepható utángyártott dugattyúk kritikán aluli minőségűek, így nem érdemes furatni. Nem lesz akkora a kompresszió (főleg az első 2-3e km alatt), de idővel ''összekopik'' az új, túlméretes gyűrű a kopott blokkal.

    Tehát hengerfej le, szelepek megigazíttatása, gyűrűzés, szelepszár-szimmeringek és főtengelyszimmering cseréje, majd össze. Ez kb. pöcsölésekkel együtt is max. félnapos meló, egyedül a hengerfejre kellett várni. Anyagköltsége volt kb. 30e HUF, 10-et kért ő haveri alapon, így 40-ből meglett. Állítása szerint 50-60e km-t minimum jelent még a motornak, az autó azóta is üzemel sógoromnál, munkásautóként, és tényleg megy.

  • steve@prhw

    őstag

    válasz tildy #4201 üzenetére

    Az olaj nem sok benne és nincs benzinszaga? Ladáknál gyakori hibajelenség, hogy átszakad a csodálatos minőségű utángyártott membrán a tápszivattyúban, és a benzinből megy az olajba is...

  • steve@prhw

    őstag

    válasz tildy #4198 üzenetére

    A biztosíték-dolog orvosolható egy kis hajlítgatással-kiékeléssel... Ezért is szép a ladás élet! Gyújtásállítás fülre, kisebb motorgenerál a sufni sarkában elvégezhető, bármelyik, legalább nyersolajas stabilmotor működését megértő szerelő elboldogul vele, de a szervízmunkák 80%-a műszaki vénával rendelkező emberkének hobbi/kihívás/házi feladat!

    (A mostani autóm -Ford Fiesta 1.6D- sem sokban különbözik tőle. Ha itt is lenne normális szerszámkészlet meg szerelőakna, mint szüleimnél, akkor szerelőhöz nem nagyon kellene járni... Mondjuk így sem kell sokat...)

  • steve@prhw

    őstag

    válasz pilóta #4196 üzenetére

    A szervizes kölyök is visszabontotta a takaró műanyagokat, állítása szerint még valami védőlemezt meg a klímahűtőt is lelazította, és még így sem fért hozzá...

    Én meg felcsapom a motorháztetőt, és egy laza csuklómozdulat... Mondjuk cserébe 18 éves a járgány :)

    szerk: Ja, de cseszhetem, mert nincs rá szükség... 4 éve használom, de még nem égett ki... Ó borzalom, ó szörnyűség... ;)

    [Szerkesztve]

  • steve@prhw

    őstag

    válasz pilóta #4194 üzenetére

    Apró érdekesség: nem figyeltétek, mennyi ''félszemű'' autót látni az utakon? >20 éve van szüleimnek ladája, már a 3. darabnál tartanak (ezeröccsi, gázos ;]), de soha nem égett még ki fényszóró... Egyet kellett cserélni, az is egy őz miatt volt...

    Most meg minden 5. autó félszemű. És nem lehet egyszerűen kicserélni az égőt... Vajon miért :U Ha a rendőr megállít, hogy helyben cseréld, már készítheted is a pénztárcád, mert nagy eséllyel nem fog sikerülni... A számítógép- és nyomtatószervizes srác múltkorában egy órát küzdött egy astrával a határon, aztán inkább fizetett...

    És az indok: gyenge feszültségszabályzó, és ''néha'' kicsit többet ad, az égő meg nem bírja. Röhej. 30 éve tudtak normális feszszabályzót gyártani, most nem megy... Lehúzás-szaga van a dolognak...

  • steve@prhw

    őstag

    válasz pilóta #3747 üzenetére

    Pff.. Okmányiroda megmondja, de elviekben eredetiségvizsgálati igazolás nem kell, hiszen a tulajdonjog nem változik. Te lemondod a kötelezőt, kikéred a bonusz-igazolást, az üzembentartónak meg rendesen kötelezőt kell rá kötni.

    (Az előbb említett papír is max. csak határátlépésnél számaíthat, ám lehet, hogy ott se foglalkoznak vele. Inkább legyen, mint hiányolják...)

  • steve@prhw

    őstag

    válasz pilóta #3744 üzenetére

    Márminthogy Te vagy a tulaj, és valaki más lesz az üzembentartó? Törzskönyv marad Nálad, innentől attól függ, hogy céges autó-e. Ha nem, akkor célszerű írni egy papírt arról, hogy x hónapra/határozatlan időre átadod az autódat xy-nak, és az országot elhagyhatja / nem hagyhatja el vele.

    Cégesnél meg asszem kötelező valami papírt írni hozzá.

    Gyors kérdés-gyors válasz (nem biztos, hogy pontos...)

  • steve@prhw

    őstag

    válasz fokukac #3742 üzenetére

    Tudom, sajnos... Ezért is vagyok pesszimista az egésszel kapcsolatban...

    szerk: off...

    [Szerkesztve]

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Szalma #3739 üzenetére

    Igazad van, nagy összegű fogadásokat mernék kötni rá, hogy nem fog sokat változni katasztrófa nélkül... Azonban az, aki olcsóbban autózik így, nem fog lemondani erről, pláne ha máshonnan meg pont az ellenkezőjét tapasztalja. USA? Kiotó? Amíg fentről így állnak hozzá, addig az USA polgárai röhögőgörcsöt kapnak attól, ha azt mondják, vegyen kisebb motoros autót, és a sarki közértbe se a terepjáróval menjen. Az ő szemszögükből nézve jogosan.

    Lehet, hogy pesszimista vagyok (illetve biztos, sajna...), de még mindig úgy érzem, ha az Unió összes polgára összefog, elkezdi óvni a környezetét, az kb. 1 év 3 hónappal tolja ki a globális katasztrófa bekövetkeztét... Ha pedig csak lokális eredmények lesznek, azok mondjuk 2.75 perccel...

    Érdekes kérdéseket feszegettek a benzines autók ledobott katalizátoraival kapcsolatban. Olyan vélekedéseket is hallani lehetett szakértőktől (??), hogy ezek nem oldják meg a problémát (illetve csak rövid ideig működnek tökéletesen), utána újabb veszélyes hulladék-forrást jelentenek a feldolgozóknak... Összeesküvés-elmélet rajongóknak ajánlott...

    És a kétütemű autók... Kérdem én: ezt a sok kis robogót miért kell akkor beengedni? Viszonylag magas a fogyasztásuk, ráadásul ugyanabból az üzemanyagból, mint amit a közellenségnek kikiálltott trabik, vartyogók esznek... És valamelyik okos kitalálja, hogy a kerti gépeket nem lehet majd forgalomba hozni kétütemű motorral... Kívánom neki, hogy dologzzon egy napot majd négyütemű motorfűrésszel, ami kb. 2x olyan nehéz lesz (ha nem, akkor meg 3x olyan drága). A kétütemű meg egész nap eszik annyit, mint egy ilyen robogó 2 óra alatt...

    Sajna, a döntésekben lobbiérdekek miatt (is) nem várható komolyabb javulás. Ehhez képest 5-10ezer ön- és környezettudatos autós még mindig a galambfing kategória határát súrolja...

    A röhögő(vagy inkább síró)görcs meg a parkolójegyes közlekedés-formálástól jön rám. Vidéki városokban is dívik, hogy tedd le az autódat a P+R parkolóban, aztán tömegközlekedj be a városba. Ügyes. Csak két dolog hiányzik hozzá: tömegközlekedés és P+R parkoló... Ismét sikerült ügyesen adaptálnunk egy jól működő rendszert. Részben. Kaszálni már lehet a díjakat...

    Másik kedvencem az M0-s körgyűrű. A lelkes környezetvédők elmagyarázhatnák, miért is jó, ha az M3, M4 felé igyekvő kamionok átaraszolnak a Hungária-körúton? Okos... A karambolokról nem is szólva... Az a baj, hogy itt sem feltétlenül a környezetvédelem a fő ok...

    szerk: javítás...

    [Szerkesztve]

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Szalma #3736 üzenetére

    Semmi gond, érthető, amit írsz. És az is igaz, hogy lokális változás nélkül globális sem nagyon lesz.

    Viszont a másik oldalnak is van igaza: Mit ér az, ha egész Európa átáll, ha az USA nagyságrendekkel többet kiereget? Miért az én zsebem bánja, ha úgyis szétbarmolják 50-100 év alatt a Földet?

    Az a baj, hogy az önös érdekeken nehezen emelkedik felül bárki is, amíg én is 150-160 Ft-ért tudok gázolajat venni, bolond lennék benzines autóval járni... Mert ugye ettől nem javul semmi... Pláne úgy, hogy szülőfalumon keresztülmenő 86-os főút kamionforgalma megsokszorozódott. Ott kb. annyit számít az én károsanyagom, mint pöcegödör fölött a galambfing... Kérdem én: miért kell az adriai kikötők felé tartó cseh és lengyel kamionosoknak keresztülrodeózni Magyarországon? Miért nem lehet felkergetni őket egy rohadt Ro-La szerelvényre? Mert nemzetközileg negatív visszhangja lenne? Akkor én meg visszhangzok a csattogós dízelemmel... Szóval az önös érdekek háttérbe rugdosásához komolyabb globális összefogás kellene...

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Szalma #3729 üzenetére

    Szvsz nehéz dolog ezt objektívan vizsgálni. Ha megtisztítod minden egyéb zavaró tendenciától (pl. dohányzók számának emelkedése, új üzemek nyitása, szélirány változása, stb.), már könnyen lehet, hogy nem szignifikáns a különbség. A statisztikát eztért is gyűlölöm: megfelelő ügyeskedéssel bármi alátámasztható. Nézzük a tojás esetét: néhány éve kikiáltották, hogy a legveszélyesebb a koleszterinszintre, most meg a ''jó'' koleszterin miatt az a megmentőnk.

    Ettől függetlenül igaz lehet az eredmény, csak számomra nehezen hihető: egy régi busz vagy teherautó 5-6 személyautónyi káros anyagot pöfögtet, ezek jó részét már régen lecserélték, mégsem hiszem, hogy attól csökkent volna a tüdőrákosok száma városainkban, pedig hazánkban (főleg pár éve) még kevés dízel személyautó közlekedett...

    (És a villamos vontatásra áttérésről még nem is beszéltünk. Egy Szergej (M62) Szhely-BP. között vasutas szomszéd beszámolója szerint 3000 l gázolajat (!!!) és 60 l motorolajat füstölt el teljes terheléssel, teherszerelvénnyel.)

  • steve@prhw

    őstag

    válasz Szalma #3719 üzenetére

    Igazából nem is a zárt hellyel van a legnagyobb probléma, hanem azzal, hogy az autógáz (PB) nehezebb, mint a levegő. Tehát elvileg aknás szerelőállásban nem javítható, illetve mélygarázsba nem mehetsz vele.

    Más: Barátnőmnek van Thaliája, 83ekm van benne, 4 éves, és eddig a kötelezőn kívül a hátsó szilenteket kellett cserélni most műszakira, valamint az övfeszítő érzékelőjét. Ezzel voltunk nyaralni Olaszban, seggre pakolva, 4 ember, elektromos hűtőtáska (légkondi sajna nincs), átlag 7.5 környékén fogyasztott, de 140 alatt nem sokszor mentem vele, és azért az 2300 km alatt volt egy-két emelkedő... Kellemesen csalódtam benne. Viszont határozottan jobban vezetehető megpakolva. Mikor átruccantunk Monacóba, fújt a szél, és a viaduktokon azért figyelni kellett, hajlamos volt picikét rázni a seggét.

Aktív témák

Hirdetés