Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
freeknight
őstag
Sziasztok!
Munkahelyváltás miatt kellene egy másik kocsi. Jelenleg egy 1.4-es Chevrolet Lacettit használok, ami városban járkáláshoz tökély, de ingázáshoz sokat eszik, dízel kéne.
Napi 70-90 km menne bele, és a keret 1 millió forint átírással. Sok elvárás nincs, csak nem akarok betegágy motort bele, meg jó lenne, ha nem a lakatosnál kéne kezdeni.
A probléma az, hogy a jelenlegi kocsim tökéletes, újkora óta nálunk van, gombokért fenntartható, kopó dolgokon kívül nem is kellett még hozzányúlni. 11 éves kora ellenére a rozsdát hírből sem ismeri. Szóval nagyon nem szívesen adom el, főleg, hogy a brutál értékvesztés miatt sokkal régebbi és rosszabb kocsiba ülhetnék csak át.
A Lacetti sajnos elég sokat, 7-8 litert eszik vegyesben, egy dízelmotoros autóval mennyit tudnék vajon spórolni? Megéri váltanom? -
freeknight
őstag
Köszönöm szépen a válaszokat, nem gondoltam volna, hogy ennyire egyöntetűen mindenki a maradás mellett van .
8th: nekem is volt ilyen megfontolásom. Kollégámnak Cordoba van, pont 1.9 SDi-vel, és teljesen korrekten eljárkál vele. Viszont VW-csoportnál nagyon kell figyelni a rozsdára, neki éppen szerencséje volt, olyat fogott ki, ami még épp csak rügyezett, ás most 50k-ból meg tudta oldani lakatolás nélkül a gyenge pontokat. De szerencse kell ilyet találni. És akkor az is ott van, hogy csak régebbi, valószínű klíma nélküli (Lacettiben van az is) kocsiba tudok csak átülni. Szóval meg kell fontolnom erőteljesen.
focvis ésoutsiders: nekem lpg eszembe se jutott, de tény, hogy főleg lacettiből rengeteg gázost látok szaladgálni. Ez ellen két dolog szól: az új munkahelynek van saját mélygarázsa, ami ingyenes , és hogy semmit sem tudok a témáról.
De az biztos, ha a parkolást meg tudom majd oldani, akkor a gázosítás nagyon jó irány lehet majd. Szóval köszi a tippet![ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz tboy93 #167368 üzenetére
Ezt nem tudtam, de most kicsit utána olvastam. Tehát ha van egy biztonsági szelep a gázos kocsin, akkor be lehet vele most már hajtani mélygarázsba is?
Mert akkor nagyon elgondolkodom a gázosításon. Alapból is fázok lecserélni a kocsit, főleg, hogy idén házfelújítás meg sírkőkészítés mellé nem volt betervezve autóváltás, szóval a lacetti árán kívül nem sok pénzem lenne erre a célra.
Ha legalább egy hasonló korú, állapotú, felszereltségű kocsiba, pl c vectrába akarok átülni, akkor kellene még legalább 1 milla, (1,6 milla körül mennek a vállalhatóbb dízel vectrák, átírással meg szervizzel együtt benne lenne 2 millióban, de lehet még többen is sajnos). És akkor még bármikor belefuthatok egy óriási f*szerdőbe egy ismeretlen előéletű dízel kocsival sajna.1.9 sdi-vel szerelt autók tényleg jó alternatívák lehetnek, de gondolom értitek, hogy a klímás lacettiből nem szívesen ülnék át egy legalább 5 évvel idősebb fapadosabb kisautóba (pl polo vagy fabia).
Úgyhogy vagy gyűjtök még, és addig benyelem a magasabb üzemanyagköltséget, vagy gázosítom a lacettit, vagy marad a kisebb autóra váltás (de én szerintem ezt kizárom, már csak az eddigi véleményeket is olvasva)
-
freeknight
őstag
"Semmivel sem vagy előrébb mint ha egy SDI motoros Octavia vagy Golf kombiba ülnél"
Na ez itt a lényeg, mert a saját kocsimat alakíttatom át, amiről tudom, hogy valós 128k km van benne, és mindig megkapott azonnal mindent, amire szüksége volt. Ezt lecserélhetem egy 15 évnél is idősebb 1-es octaviára pl, amivel ki tudja hányszor kerülték már meg a földet 1 liter olajjal. Most nyilván túloztam, de gondolom érted az analógiát.
Valahogyan nem érzem, hogy ez annyira megérné nekem. Más lenne a kérdés, ha annyiért tudnám eladni a Lacettit, amekkora értéket valóban képvisel, de sajnos ennek a márkának brutál az értékvesztése.
Plusz nem hinném, hogy egy kisautókra tervezett 1.9 dsi 5 literrel elvinné az octavia kasztniját. Persze lehetséges, én nem értek hozzá. -
freeknight
őstag
-
freeknight
őstag
válasz Mágus2 #168202 üzenetére
Noob vagyok, mit jelent az, hogy üvegelve parkol?
Egy sokat futott autóval szerintem az a baj, hogy az a magyar használtpiac sajátosságai miatt 2x olyan sokat futott, mint ami a hirdetésben le van írva. Igen, egy kevés kilométeres, csak városban hajtott autót hamarabb elővesz a motorkopás, és nem kellemes 110k km-nél azt hallani a szerelőtől, hogy hengerfejes a kocsi, de egy autó vételárát el lehet költeni mégegyszer kopó alkatrészekre is.
Szóval nem egyszerű műfaj ez a használtautó vadászat. -
freeknight
őstag
Szerintem ha az anyagi lehetőségek adottak, nem érdemes másban gondolkodni, mint újban.
Sose tudhatod, előző tulaj mennyit költött rá, milyen gyakran cseréltetett olajat, milyet rakott bele, mennyire nyomta neki hidegen stb. Lutri az egész, egy új autó sokkal biztonságosabb.Mi is új autót vettünk anno, mindig mindent megkapott, prémium olaj szigorúan 10ezrenként,ha bármi kis baja volt azonnal szerviz, és meg volt kímélve, nem tapostuk ki a belét. 11 éve velünk van probléma nélkül.
Használtat csak akkor vennék, ha nincs lóvé újra, vagy kell a prémium, de újra nincsen 10-12 millió.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
-
freeknight
őstag
válasz runner 125 #168901 üzenetére
Külsőre nekem jobban tetszik a sima
-
freeknight
őstag
válasz pècsimunkás #171867 üzenetére
Így van, látom, hogy piréz a vevő már búcsúzok is, csak a probléma van belőle, később is hívogatnak, fenyegetőznek elképzelt hibákkal.
Venni meg alap hogy semmit tőlük. -
freeknight
őstag
válasz akooos #172193 üzenetére
Persze, vannak normálisak is köztük. De első a nyugalom.
Az meg más kérdés, hogy egy roncsot visszahozni az életbe mennyire jó dolog, gondolom ezt a tényt a következő vevővel elfelejtették közölni.
Meg lehet csinálni persze, de én nem ülnék bele az biztos, gondolom te se. -
freeknight
őstag
válasz kisza25 #172615 üzenetére
Ezt inkább ne fontolgasd. Képek alapján nem tűnik vészesnek, de az álmoskönyvek szerint nem jó ómen a kinyílt légzsákok+beázott csomagtér. Főleg ha élményautókázni szeretnél vele, könnyen lehet, hogy egy benézett kanyar után a következő megálló már a temető lenne.
Ez majd egy neppernek lesz jó vétel 300k körül. A becsületese elbontja, vagy újraéled majd "jéghideg klímás és koppanásmentes futóműves" bontószőkevényként. -
freeknight
őstag
válasz bitpork #172748 üzenetére
Épp most újítottunk lakást, mindegyik szakitól kértem be előtte árajánlatot, és a legolcsóbbat választottam - kivéve villanyszerelő, mert tudtam, hogy a környéken csak ő végez értékelhető munkát. Pl a nyílászárók cseréjekor 2 emberke volt versenybe, az, aki hallomásból jobban dolgozik, egy 20-ssal magasabb összeget adott meg, csak ráírtam már, hogy a konkurencia ugyanezt a melót olcsóbban hozta ki. Elengedte az árat.
A fizetéses példádra meg csak annyit, hogy nyilván nem fog már veled alkudni a főnök ,mert köti a munkaszerződés, amibe benne van, mennyit kell adnia. Na de a munkaszerződés megkötése előtt, igenis fog alkudni nálad, ahogy te is nála.
A péknél csak azért nem alkudok, mert 10 forint nem éri meg a macerát, inkább átmegyek oda, ahol olcsóbb, ha minőségbe is hozza a másik szintjét (de ha belegondolsz, ez is egyfajta alku, mert ezzel elesik a pék a pénzemtől). A villanyból meg azért nem alkudok mert nincsen konkurencia és államilag szabályzott árak vannak.
És ez nem magyar sajátosság, így megy ez Németországban, Burundiban, meg Svédországban is. Ha te nem élsz ezekkel a dolgokkal, akkor az a te dolgod, de ettől nem leszel úr, ahogy az se lesz szarevő alak, aki alkuszik.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz Gombinyó #172932 üzenetére
Én ilyen felhasználásra csakis új autóban gondolkodnék. Lehet egy motor bármennyire agyonüthetetlen, meg a pálya wellness a kocsinak stb, de ekkora futásteljesítmény mellett fog állni szervizben, sokat. Ilyenre jobb a garis új autó, ahol szerviz idejére kapsz csereautót is, meg az mégis csak 0 km-es.
Gondolom ha megéri neked közel 200 km-re bejárni dolgozni, nem kereshetsz rosszul, vagy esetleg ha vállalkozásba nyomod vissza tudod igényelni az áfát, kedvezőbb lízingkonstrukciók stb. Lehet, ha a szervizköltséget is beleszámolod, olcsóbban kijönnél egy új kocsival, mint egy 200k km-t futottal, amibe te is belehajtasz még egy százast rövid időn belül.
Ez csak ötletelés persze.
Vagy esetleg ha alkalmazott vagy, céges kocsi nem játszik? Én ha ilyen távra járnék dolgozni, biztosan kérnék.
-
freeknight
őstag
válasz kisza25 #173027 üzenetére
Ennyi, magyar embernek 3 dolog számít autóvásárláskor, nem feltétlenül ebben a sorrendben:
1: fényezés
2: beltér
3: km óra állásNepper ismerős is folyton ezen röhög, ha elviszi alaposan kitakaríttatni kívül-belül, meg lepolírozza az apróbb karcokat, egyből 20%-ot emelkedett az autó piaci értéke, és 3 hét helyett 1 hetet áll csak nála. És még a km órához hozzá sem nyúltak
Vicc az egész.
Úgy meg főleg, hogy még alaposan utánajárva is bele lehet futni a tutiba, pl a motorba senki nem lát bele. -
freeknight
őstag
válasz LuckyL #173043 üzenetére
Nem tudom melyikőtök járt mostanában borsodi kisvárosban/faluban... Az a ritkább, ha az utcán sétálva rozsdamentes kocsit lát az ember. Itt mindent átengednek, kolléganőm mk1 fabiája alatt már csak emlék a küszöb, mégis kérdés nélkül átment, de legalább kedvesen figyelmezetették, hogy ez így nem olyan biztonságos már. Úgy látszik a mazda tulajának még ez se jutott
-
freeknight
őstag
-
freeknight
őstag
válasz MarioAna #173472 üzenetére
600k-ből szerintem ne nagyon akarj felső-középkategóriás autót venni. Ennyiért még G Astra sincs nagyon normális, és Lacetti is kevés van. Inkább ezek is 800k-től felfele indulnak a normálisabb darabok.
B Vectra az tipikus dzsipó-mobil, szerintem a hazai kínálat 97%-a a kezükben van, a műszaki állapotukat ehhez kell mérni. Mindenképpen kerülném a típust.
1-es Octavia jó lehet, de ezt mindenképp valami sdi-vel (amivel menni nem fog), vagy valami tdi-vel nézném, de ez utóbbiak azért drágábbak ami normális. B5 Passatból is csak a nagyon alja van 600 alatt. És mivel ezek is már 20 éves autók, a rohadásra nagyon oda kell figyelni.
Ezért én mindenképp minél fiatalabb típusokat céloznák meg, G Astra nagyon jó (F-et hanyagold), vasaló Swift, vagy Fabia 1.9 SDI-vel, esetleg egy Cordoba, Toledo vagy Golf. Ezekből azért kis szerencsével ki lehet fogni ilyen szűkös keretből is jót. Én még ránéznék pár Lacettire is, én is azt hajtok most, bár szerencsém van, mert apától örököltem, úgyhogy karban van tartva. A vállalhatóbb típusok ott is 800k-1M között vannak, de ki lehet fogni jót.Arra is gondolj, hogy az okmányirodában is ott kell majd hagynod kb 60 ezer forintot, illetve egy olajcsere és teljes vezérléscsere is kelleni fog azonnal (az ilyen árkategóriájú autók gazdái nem arról híresek, hogy eladás előtt költenének erre), ez is benne lesz 70-80 ezerben egy szíjas autónál.
-
freeknight
őstag
válasz Vesztor87 #173830 üzenetére
A te cipődben jártam én is pár hónapja, sajnos arra jutottam, hogy 1 millióból nem tudsz feljebb lépni a Lacettitől. G astra kisebb, vag vonalon ennyiért jóval idősebb autók vannak.
Talán esetleg ha egy h astrát meg tudsz fogni, de az ott a kínálat alja, szóval nehéz lesz jót találni. Illetve még ott is kisebb a beltér - lacetti ugye vectra alváz és kb annak felel meg a mérete.
C vectra lenne kb ugyanott, de azok is drágábban vannak és isősebb példányok.
Szóval én arra jutottam, nem éri meg a csere, 2 milliós keretből majd visszatérek rá. Persze ha már a végét járja a kocsi és váltanod kell, az más kérdés -
freeknight
őstag
válasz Janusz001 #174103 üzenetére
Te tudod mennyire akarod eladni a kocsit. Én biztos azt mondanám, hogy ha ki szeretné próbálni, akkor hozzon trélert is, a határba majd megteheti. Főleg, ha úgy is hirdetted, hogy ki van vonva.
De ha nagyon el szeretnéd passzolni záros határidővel, nem lesz más választás, mint rizikózni. -
freeknight
őstag
válasz bitpork #175180 üzenetére
Szerintem az elsődleges baj inkább az, hogy most már tényleg mindegyik parasztnak telik kocsira. Írták itt már felettem, a fővárosban már tényleg nem lehet mozogni csak éjszaka, annyi autó van, 2-3 éve még nem ez volt a helyzet, pedig akkor még olcsóbb volt a benzin is.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz bitpork #175239 üzenetére
Nekem csak egy tényleg nagyon gazdag ismerősöm van, abból vette észre, hogy az S-osztályt lecserélte a cég egy újabbra, hogy van valami nagy kiszögellés a csomagtartóban, ami a felét elfoglalja .
Az emberek nagy része nem autóbuzi, és ha tehetné, annyit foglalkozna a kocsijával, mint a mobiljával: 2 évente venne egy újat.Egyébként kisvárosba manapság, mikor már helyben nincs munka, KELL a kocsi, ezt sajnos tényleg nem lehet kikerülni.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
@harry
Inkább nézd meg a gépkönyvet, milyen olajat ír elő. Az, hogy az előző tulaj miket öntött bele nem számít. Emlékeim szerint 1,5 dci-be (ha azzal vetted, motort nem írtad) 5w40 vagy 5w30 kell. Ma is tartja magát még az a legenda, hogy öregebb motorba 10w40 kell, de ez baromság.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
A dízelbotrány kipattanása óta lehet már tudni, hogy az euro 6-nál rosszabb dízeleket be akarják tiltani. Ez már 4 éve benne van a köztudatban, réges-régen le lehetett volna ezeket az autókat cserélni, de legalábbis nem megvenni, de azóta is veszi boldog-boldogtalan, mert van még idő, amíg betiltják.
Most 4 évvel később meg mindenki meg van lepődve, hogy az évek óta beígért tiltásokat kezdik bevezetni?
Jó hogy ne vegyen mindjárt mindenkinek új kocsit mindenkinek a kormány, aki spórolni akart. A többi adófizető pénzéből persze. -
freeknight
őstag
Sziasztok
Lassan nekem is eljön a pillanat, hogy le kelljen cserélnem a kis Lacettimet. Nem dobnám ki, mert nagyon megbízható, de már csak városi szaladgálósnak tartanánk meg, kellenne valami modernebb, komfortosabb, kevésbé éhes.A keret 2M-2,5M, plusz az átírás. Még nagyon az elején vagyok a keresgélésnek, szóval csak nagyvonalakban van meg, mit szeretnék.
- Napi 2x35 km ingázás, aminek nagy része országút. Épp ezért csakis dízel jöhet szóba, gondolom ez már az a távolság, amire megéri, és a motor még télen is be tud melegedni. Vidéken dolgozom, Pestre ritkán kell mennem, euro norma nem számít. Ha lenne valami nagy szigorítás, akkor ott a benzines Lacetti.
- Legyen nagy. A Lacettinél kisebbet semmiképp sem akarok, évi 1-szer 2-szer külföldi nyaralás is befigyelhet. Ezért leginkább kombiban, vagy valami nagyobb szedánban gondolkozok (MPV méret nem kell).
- Klíma must have
- Valami nem elromlós típus kéne. A Lacettire kopó dolgokon kívül 12 év alatt egyszer sem kellett költeni (újkora óta apumnál van, halála után én örököltem, úgyhogy ismerem az előtörténetét). Kettőstömegűt gondolom már nem lehet megúszni, de jó lenne olyan, amiben még nincsen részecskeszűrő.
-A Lacetti 2007-es, életkorban is szeretnék előbbre jutni, 2010-2012 utáni típusok érdekelnének.Mi jöhet szóba? Utóbbi időkben egyre szimpibb a vag-vonal, szinte az összes kollégámnak az van, és dízelben elég jó hírük van.
Épp ezért főleg Passatokat, Octaviákat nézegetek, 1.9 pd-vel. Ez jó motor? Vásárlás előtt a pd elemek állapotára szervizben rá tudnak nézni? 7-es Passatok között sok 2.0 CR TDI-t látni, ez mennyire jó motor?Hirtelen így ennyi jutott eszembe, milyen típusokat és gyártókat ajánlanátok még?
-
freeknight
őstag
Köszönöm válaszaitokat, megpróbálok mindenkinek válaszolni.
Doki16 és hobizoli: mindenre IS lenne használva . A Lacettivel hozzászoktam egy bizonyos mérethez, épp ez az autó, amiben már kényelmesen el lehet férni 4 felnőttnek.
Ebből nem adnék alább. Pl A3. Jó ötlet, haver pont 2 hete vett egy 2007-es ötajtóst. Csomagtér okés, bár nem lehet úgy megpakolni, mint egy kombit. Viszont magam mögé (192 cm) már be sem tudok ülni. Nem azt mondom, hogy kényelmetlen, konkréten nem tudok beszállni. Feleségem is 188 cm, mögötte se lenne sok hely.
Mivel mostani kocsim is 4,5 méter hosszú, hozzászoktam már, nem okoz problémát a pesti parkolás sem. Egy B7 kombi passat csak 20 centivel hosszabb.CactuS: bocs, nem írtam, de az a 17.000 csak ami biztosan menne bele évente, ingázás mellett másra is fogom használni. Mikor helyben dolgoztam, nem kellett ingáznom, éves szinten 10.000 km ment a kocsiba. Hétvégi kiruccanások, szülők, nagyszülők látogatása, ezeket is nézni kell, és ugye mivel vidéken lakunk, itt is minimum 20 km-es etapokkal lehet számolni országúton és pályán is.
Szóval éves szinten 27.000 km minimum meglenne, aminek 80%-a városon kívül lenne lefutva, ez nekem eléggé dízel felé löki a mérleget. Hibrid ha jól tudom városon kívül nem profitál sokat fogyasztásban, illetve a keret csak 2,5 millió, nem igazán lehet kapni még ilyen ársávban.
Egyébként magam is benzin, méginkább (plug-in) hibrid párti vagyok . De nekem úgy jön ki a matek, hogy erre a futásra már jobban megéri a dízel.soldi3r: a B7 A4 baromira tetszik. Az a baj, hogy van egy bizonyos felára a szervizben, amit én nem szívesen fizetnék ki. VAG vonalon inkább VW-nél, de még inkább Skodánál maradnék.
Avensis okés lehet, de a t250-t nem 2009-ig gyártották? Mindenképp szeretnék 2010-nél fiatalabb autót venni.Szummázva egyelőre maradok az Octavia és Passat vonalon, megnézek pár kombi golfot is, mennyi hely van benne.
Más típus esetleg szóba jöhet? Esetleg valami Kia, Hyundai, vagy valami olasz? (dízelben állítólag utóbbiaktól se feltétlenül kell félni)[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz Zola007 #176837 üzenetére
Szia
Ha benzinest veszel, alapjárati gondok lehetnek ott is. Akku kivétel vagy lemerülés után a motorvezérlés elfelejtheti az alapjárat beállításait, amit télen erős torpanással, checklámpa kivillanással jutalmaz. Igazából filléres probléma, csak sok szerelő nem tudja, mi baja, ezért egr cserével, gyújtás és trafó cserékkel próbálkoznak, elég csak beírni googleba hogy Lacetti torpanás, mennyi találgatás ment egy időben. Főleg télen csinálja.
Ami nagy baj még, és minden 2007 utáni Lacettit érint, az az abs kocka, vasaló swift népbetegség, ott keress rá, ugyanarra számíthatsz, mivel 2007 után ugyanazt a problémás abs kockát tették a lacettikbe, mint a swiftekbe. Ha becsületesen 2 évente volt cserélve a fékfolyadék, semmi baja. Ha hozzá kell nyúlni, 60k a felújítás, plusz a ki-be szerelés, igazából nem vészes.
Klímapanel szeret kiégni, ha nem kapcsol be a klíma, általában ez a baja, a visszajelző fény se világít, innen veheted észre. Autóelektronikai szervizben 20-25k a javítás.
Ha német import, rozsdára figyelj oda, küszöb szépen meg tud indulni a lemez alatt. A magyar géppark nem problémás. Mindenesetre érdemes egy alvázvédelemmel indítani, ha hosszabb távra tervezel.
Futóműve bírja a magyar utakat. A gumiméret ritka ezért drága, ezt vedd figyelembe. 195/55 r15, nézd meg, nem okoz-e problémát, ha cserélned kell.
Nagyjából ennyi, elég strapabíró kocsik. A benzines motorokat az opel szállítja, elég gyengusz mind, de az olajat nem eszi, lévén más motorkód, mint a g astra
A dízel viszont nagyon jól húz, turbó van, de azt hiszem kéttömegű nincs.Ja igen, vezérlés nagyon gyenge, 90k km a csereintervallum, de érdemes már 60-70ezer környékén letudni. A megnyugvás miatt ha veszel egy lacettit, ez legyen az első dolgod az olajcserével együtt. Szíjas, szóval nem tragikus költség.
[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz vimes #177443 üzenetére
Ha automata klímásat veszel, akkor inkább ne vegyél . Ha mégis olyat nézel, figyelj oda, tudod-e állítgatni a befűvás irányát, szeret megkotlani benne a motor. A manuális klíma OK benne.
Nem írtad milyen motorral nézed, én az 1,4-ről tudok nyilatkozni. Szereti zabálni az olajat, illetve alapjárat tud ingadozni, van, hogy vezetés közben is megtorpan a motor.
Ehhez a 2 kulcs mellé jár kódkártya is, az is legyen meg, gyakran elfelejtik, és sok költségtől kímél meg, ha hozzá kell nyúlni az inmobilizerhez. Az elektromos hibák amúgy is gyakoriak.
Kormányt is forgasd meg jobbra-balra ütközésig lassú menetnél, lenémított rádióval és kikapcsolt ventilátorokkal, nem nyikorog-e.
A rozsdát írtad, de arra fokozottan ügyelj, ha teheted vidd átvizsgáltatni, de legalább vigyél valami rongyot, amire rá tudsz feküdni, és mássz be alá. -
freeknight
őstag
válasz vzsryl #177859 üzenetére
Aztán bejött a képbe még egy dolog. Ha népszerű autót veszek újonnan, akkor pár évente elenyésző buktával tudom mindig egyre újabbra cserélni.
Ez azért nagyon nem így lesz. Épp azért nem, mert elenyésző lesz az árkülönbség, és az ember már ráteszi azt a kicsit, hogy új autóba tehesse a seggét. Épp most volt erről egy cikk a tc-n, hogy a pár éves használt autók a legeladhatatlanabbak a piacon.
Általánosan elmondható, hogy egy új autó 3 év alatt elveszti az értéke felét. Vannak kivételek, de ritka, és én megnézném azokat a 3 éves vitarákat, 4 millióért mióta állnak a telepen, amikor 4,7-ért már újat kapsz gl+ felszereltséggel.A többivel egyetértek, 12 éves az újonnan vásárolt Lacettink, eddig semmi baja nem volt, de most már hamarosan sorra kopnak el a kopó-fogyók, megjelent a rozsda, és egy ilyen idős kocsinak már bármikor baja lehet.
Kb 2,5 millió van most kocsira, lehet, hogy ráteszek még ennyit egy kis spórolással+hitellel, mert hosszú távon biztos, hogy olcsóbban fogok kijönni egy új, kisebb kategóriás kocsival, mint egy 10 éves dízellel. -
freeknight
őstag
válasz kisza25 #177901 üzenetére
Ez is oké, de ez egy különleges helyzet, ugyanez lesz a daciakkal is, de ez nem általános, ettől még nem fog az ember 3 évente mindig új kocsiba ülni. Illetve lehet, csak mégsem lesz annyira olcsó a dolog.
Más: neked Tipo-d van, igaz? Meg tudnád nekem mondani, hogy a infotainment rendszer android auto kompatibilis-e?
-
freeknight
őstag
válasz petyus_ #178650 üzenetére
Végigolvastam a történeted, egy dolgot nem értek benne.
Azt írtad, van még az autón 2 év gari. Ez hogyan lehetséges, ha a sérülése nem márkaszervizben volt javítva? Én a helyedben felhívnám a márkaképviseletet ezt leellenőrizni, mert egy ilyen harmadik fél általi javítás miatt meg szokták vonni a garanciát (ráadásul, hogy leírásod alapján elég gány munkát végezhettek). Pláne, hogy azóta volt márkaszervizben a kocsi. Kizártnak tartom, hogy ott ez nem tűnt fel senkinek.
Maga a sérülés ténye nem gáz, de ha nincs rajta garancia, az viszont már komolyabb árleszállításra adhat okot. Külön szép, hogy akkor erről tudnia kellett a kereskedésnek is. -
freeknight
őstag
-
freeknight
őstag
válasz vzsryl #178902 üzenetére
Nem, az 1,8-as szívó Opel nagyon lomha, ahogy igazából az összes szívó benzines opel gép abból a korszakból, a gázpedállal leginkább a motor hangerejét és a fogyasztást lehet szabályozni, a gyorsaságot nem igazán .
Az igaz, hogy 1 millióért nem lehet versenygépet kapni, de nem is az a cél szerintem, és az 1.9 pd sem az a kimondott erőmű. -
freeknight
őstag
válasz q13579 #179525 üzenetére
Igen, jól látod, 4-5 millió az pont az a magic number, amikor sok embernek nem kérdés, hogy egy zsírúj SX4-be ül be, vagy egy minimum 50ezret futott Golfba.
A dízel meg tényleg nem pörög mostanában annyira, ezt nepper ismerős is megerősítette. Szerinte még az örök klasszikus 1 milliós árkategóriában is lassabban pörögnek az 1.9 tádék (bár ott elsősorban már azért, mert a kasztni kezd elrohadni körülöttük).
Egyébként ennek a magyar piacon szerinte nem a dízelpánik az oka, hanem csak az, hogy a megbízható, egyszerűen fenntartható dízelek már elöregedtek, ha az ember nem akar rozsdaboglyát, akkor már egyre többször fut bele dpf-be pl.A magyar ember nem szereti az olyan kocsikat, amikben olyan kopó-fogyó alkatrészek vannak, amik negyed- vagy félmilliós számlával örvendeztetik meg a tulajt. A modernebb dízelekben meg ugye ott a kéttömegű, dpf, magasnyomású alkatrészek stb. Sokan tartanak ezektől.
Arról már nem is beszéltünk, hogy a modernebb turbós benzinesek is képesek 6 liter körül fogyasztani, szóval már a dízel takarékossági előnye is kezd egyre jobban eltűnni, sőt, lásd a hibrideket, pl az új Camry 5 literes auto-bild vegyes tesztfogyasztása, ami egész egyszerűen parádés, és teljesen feleslegessé teszi a dízelmotorokat személyautóban.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Politika
- Autós topik
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Ukrajnai háború
- iPhone topik
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest