Hirdetés

Keresés

Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz lajafix #2865 üzenetére

    Hat a surlodas az vmivel nagyobb persze, de mivel ez esetben a V8-rol volt szo, a kiegyensulyozottsaga jobb, mint egy sor4-s egysegnek. Szoval vmivel ebben rosszabb, abban meg jobb, es forditva

    Igen, de ez nem olyan ecceru. Nem mindegy a ketto pl 800gr vagy csak 600, mert a fordulattal exponencialisan no a terheles
    Pl annyival konnyebb, amivel rovidebb lehet, nem feltetlenul vekonyabb a szara is, de lehet
    Szoval a hajtokaroknak a sajat es a dugattyu egyuttes tomege es a pillanatnyi fordulatszam altal produkalt tomegerot kell elviselniuk, mert minden egyes fotengelyfordulatnal az ebbol fakado tomegero cibalja. Ugye I=m*v, a tomeg ismert, a v-hez kell szamolni a dugattyu utjat (loket) az egy fordulatra juto idovel, abbol pedig megvan az atlagos kozep sebessege, ami kiindulasi alapnak mar mondjuk hasznalhato. Vhogy a csucssebesseget is ki lehet szamolni, ami igazabol a lenyeg, de azt most pont nem vagom hogy kell, pedig regen tanultam meg MSzKI-ban errol :DDD.
    Nyilvan az sem mindegy, hogy ezek az egestol es a kipufogogazoktol felmelegednek, amitol mechanikailag vmivel gyengul a konstrukcio (erre az egeszre vhol lattam egy szep nagy kepletet, itt a szep szot azt matematikusi szempontbol kell erteni :B ).

    Az F1 motoroknal is nagy furat kis loket kombinaciot hasznaljak a kobcentikhez, es vmi 2.5:1 az aranyossaguk, ha jol emlexem

    hobizoli

    több drón kell ;P

Aktív témák

Hirdetés