Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KGY123

    újonc

    válasz Batman2 #9236 üzenetére

    Köszi az infókat! Idén már nem, mert már "elcsomagoltam" télre a kocsit, de tavasszal nekilátok a hűtő tisztításhoz.

  • KGY123

    újonc

    válasz Batman2 #9232 üzenetére

    Kipróbáltam és menet közben elkezdtem fűteni, kb 1 perc alatt visszaesett 80 fokra...
    Egy hűtőtakarításon gondolkodom, segíthet az? A mérőórán a 80 fok fölötti vonal ami nincs skálázva az 90 vagy 100 fokot jelent?

    Üdv.

  • KGY123

    újonc

    Sziasztok!

    Azt szeretném megkérdezni, hogy mennyinek kell lennie egy W123 200D -nél a hűtővíz hőmérsékletének normál esetben? Nálam országúton a 80 és a következő beskálázatlan (gondolom az a 100 lenne) vonal között van pontosan, városban egy kicsit még melegebb. Ez még normális? Egyébként a termosztát most lett cserélve. Lehet hogy a hűtő van eltömődve?

  • KGY123

    újonc

    válasz Batman2 #8343 üzenetére

    Helló,

    A kormány, pedálok és ülés állapotáról teszek fel majd képet. Az ülés ránézésre szakadás, kopás mentes szinte újszerű. Viszont mivel szervó nélküli, óriási a kormánykerék ami a be és kiszállást elég nehézkessé teszi, emiatt az ülés bal comb alatti része meg van rogyva. Ez nem látszódik csak érződik, olyan mintha azon a részen nem lenne benne rugó.
    A kormány a két kéz helyén elég kopott, a kettő között felül kevésbé, alul egyáltalán nem. Azon is agyaltam hogy mivel nincs szervó, az ember jobban szorítja, markolja emiatt jobban is kophat.
    Ami a kormányzást illeti, 0 holtjáték, próbáltam 90-nél jobb minőségű úton elengedett kormánnyal és nem húzott semerre. Amin még többen meglepődtek akiket már vittem vele, hogy meleg motornál alapjáraton bent ülve szinte semmi motorhang nincs, a rázkódás pedig amit érezni lehet az vetekszik némelyik mai dízellel.

    A kocsi története is olyan, hogy vagy elhiszi az ember vagy..... Én úgy vagyok vele, hogy mikor hogy kelek reggel, van mikor elhiszem.

    Röviden a történet:
    Egy velem egykorú 30-as sráctól vettem, ő 1,5 évig használta. Ezt a kocsit a faterja örökölte egy távoli rokontól, de neki nem kellett ezért adta a fiának.Ez a rokon egy egyszerű parasztember volt a szomszéd faluban, Ö volt az egyetlen itthoni tulajdonosa a kocsinak 92- óta. Mikor meghalt(2011-ben) nem is tudták hogy ottvan még nála ez a kocsi, a ház melletti pajtában egy szemétdomb alatt találták. A 90-es évek végén a bal elejét a motorháztetővel együtt leamortizálta az öreg, félretolt vele egy IFA-t :B , látszik is rajta a "kiváló" falusi sufni kasznizás. Szerintem ekkor kapott egy teljes fényezést, ennek a minőségét inkább hagyjuk. És esetleg ekkor lehetett egy km óra visszatekerés (ha volt ilyen :B )

    A srác egyébként mondta hogy ő se tud többet a kocsiról, a törés dolgot is az öreg szomszédja mondta.

    Na ennyi.

  • KGY123

    újonc

    Sziasztok!

    Mint írtam nemrég vettem a kocsit, most el is vittem egy ismerősömhöz futómű és fék felújításra.

    Közben próbáltam apró részletekből kideríteni hogy mennyi kilométer is lehet benne, mert az óra 130.000 km-t mutat ami kissé hihetetlen elsőre.
    A belső tér nagyon szép, minden tiszta és szakadás, repedés mentes. A kaszni és a festés kb. 90%-os viszont az látszik hogy már volt lakatolva és fényezve. A festésnek itt-ott vannak szépséghibái sajnos. Hangja nagyon szép, menetteljesítmény 55LE -höz képest kiváló. Minden működik rajta, bár napfénytetőn kívül semmi extra sincs benne ami elromolhatna.(még kormányszervó sem) Meglepett hogy a napi kilométerszámláló is jó. Ami még érdekes, hogy a kocsi korából való valami német gyártású R14 175 SR belsővel ellátott gumi volt rajta, amit már cseréltem, mert sz..rá volt repedve. A difinek pedig semmi hangja sincs.
    Ezek alapján még el is lehetne hinni a 130.000 km-et.

    Aztán a szerelő is szemügyre vette és kapásból a kipufogó leömlő állapotából (tiszta rozsda) azt mondta hogy kb. 250-300 ezer lehet benne. 130e-nél még nem így kéne kinéznie.
    Aztán kb. 1 hete állt már a kocsi a szerelőnél mikor megmértük a kompressziót és ezt kaptuk: 1: 20,5 2: 22,5 3: 23 4: 21
    A műhelyben kb. 20-22 fok volt, ha ez számít egyáltalán. Erre azt mondta hogy nem olyan rossz, több ilyen motort látott már amiben 14-15 bar volt, viszont 130e-nél többnek kéne lenni. A bal hátsó féltengely egy picit kotyog az agyban szintén a kopás miatt.

    Sajnos kezdtem elhinni a 130 ezret aztán a szerelő gyorsan lelombozott. Nektek mi a véleményetek?

  • KGY123

    újonc

    Sziasztok,

    Nemrég találtam rá a fórumra, és mint viszonylag kezdő W123-as fan regisztráltam is gyorsan. Jelenleg a második 200D-et hajtom kb 3 hónapja. Az elsőt 2 évig használtam, de gyalázatos állapota miatt eladtam.
    A mostani fényévekkel jobb mint a korábbi, de most hogy már kezdem a hibáit megismerni látom hogy hülye voltam hogy nem alkudtam többet az árából, na mind1 már.

    Nem sok időm van most, de gyorsan egy kérdést is feltennék

    Az mitől lehet hogy bármennyivel megyek (akár 50 akár 110) mindig 12-vel kevesebb a valós sebesség mint a mutatott? A kerékméret egyébként gyári rajta R14 175/80

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés