- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Windows 11 24H2
- AMD RX6300 kisteszt
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Szólánc.
- Intel I5-2500k vs. AMD Athlon X4 860K
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibi666
senior tag
válasz Tothgera30 #5339 üzenetére
számokat, adatokat eléjük.
egy papír 1000es suzukiban hamarabb meghalsz, mint egy 3000es, biztonságosban.
egy 300d max 140-150 ló között van, de az a legerősebb. a gyengébbek 110 ló körül vannak.
a 250d szintén. és ezek nem gyors autók a nagy ccm ellenére sem. -
qdak
addikt
válasz Tothgera30 #5325 üzenetére
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
tibi666
senior tag
válasz Tothgera30 #5326 üzenetére
ha nyomatékos dízel kell, akkor 250d turbo, vagy 300d turbo a te autód, mert a szívódízel az ugyanolyan tetű. 100ért amg felnigarnitúrát, gumival, hát inkább nem kösz. azon a gumi is olyan, meg a felni is inkább valami amg replika, mint igazi.
de azért egy 200as benzinest is megnézhetsz. a szülőknek meg elmagyarázhatod, hogy a 200-as és a 280-as benzines között fogyasztásban gyakorlatilag alig van különbség, viszont a 280as az képes menni is, ha kell.
ha az ő nevükre veszitek, akkor meg a biztosítás se lesz egetverő összeg, ha jól sejtem, te fiatal vagy, nálad viszont nem mindegy, hogy 190, vagy 100 lóerő van a forgalmiban.
-
Danny_L.hu
tag
válasz Tothgera30 #5326 üzenetére
W123 és W124-es 200D-je, finoman szólva is lassú. 123-asban 60LE/112Nm, ez minden csak nem rendkívül nyomatékos. Nem arra valók, hogy dinamikusan haladjon velük az ember, ezekkel vonulni kell, hömpölyögni. Taposni nem érdemes, nem fog tőle jobban menni, a gázpedál inkább ilyen hangerőszabályozó: minél jobban nyomod, annál hangosabb, dew érdemi változást nem tesz. Vagy benzinest veszel, vagy nagyobb dízelt.
Ha már a kötelezőnél tartunk: nekem 18300 Ft/év. Hogy csinálom A0-s bónusszal? Úgy, hogy 25 évnél idősebb a kocsim, köthetsz rá hobbijármű/veterán biztosítást. Kalkuláld bele, ha te 400e-ért veszel öreg mercit, az átírás lesz egy fájó pont, plusz a javítások, amik esetleg felmerülnek az elején. Ott a környéketeken ne nagyon nézz merciket, javarészük mind határjáró volt, széttaposott, több sebből vérző példányok. -
t.zsolti
tag
válasz Tothgera30 #5326 üzenetére
mi a kevés fogyasztás? 123-as ról beszélek 300d -ről
Miskolcon lakom 7l ,országúton 100-110 7l de 4000km van a motorba.És még csökkenthető a fogyi mert nekem 3.69-es rövid difi van alatta, a gyári 3.46 os hosszabb.
a 200d sem eszik jelentősen kevesebbet,csak jóval gyengébb.
ha nincs papír a motorfelujjításról az könnyen lehet hogy csak szöveg.ilyen korú autónál már nincs értelme nézni a km órát.
ha jó a motor nem fogyaszt drámaian. motorfelujjítás előtt 9l alatt nem evett,úgyhogy ha elmentek próbakörre tankoltasd meg és menj min.50 de inkább100km és tankold meg akár saját zsebből is ,talán ez a motorállapot eggyik legjobb mérője.a tulajok eladni akarnak és kevés a korrekt ember, az autót akkor szokták eladni ha már KÖLTEN kell rá.
ki kell várn azt az autot amelyiket nem ezért adják el, ezt viszont hamar el is adják mert nem te vagy az egyetlen aki jó állapotut akar venni ólcsónMB 123 3.0d
-
sti10p
senior tag
válasz Tothgera30 #5321 üzenetére
Pedig van ilyen és kész! Láttam!... Titkos fejlesztés és kormány eltitkolja elöllünk!
Majd jön Mulder és Scully és mindenre fény derül!Egyébként ideje lenne a Merci-nek, hogy kipuffancsa a BMW-ket valami újjal a kategóriából... (Amit láttam az az lett volna? )
XY
-
tibi666
senior tag
válasz Tothgera30 #5319 üzenetére
a w124 2.0d egy igazi tetű.
nincs rá jobb szó.a wagonr háromszor körbeautózza.
amg felniket akarsz, peres, széles gumikkal, tudod te mi pénz ez? nem azoknak való, akik max. 400ért keresnek autót és abból is a 2 literes szívódízelt, mert a 2 literes benzines, amivel esetleg a forgalom ritmusa tartható, az már túl sokat eszik a zsebüknek.a linkelt 200d pedig ocsmány. mondjuk 400ért inkább w123-ast érdemes nézni, a használható, szegényesen felszerelt, de azért jó állapotú dízel w124-ek 7-800 körül vannak.
egy jól felszerelt, szép állapotú simán átcsap a millión.
kívülről már a képeken sem túl megnyerő, ráadásul sötétben lett fotózva. nappal, élőben riasztó lehet. a belseje tele van fújva szilikonnal, csillog, gusztustalan. a fakormány szintén. egyszer azért próbálj ki egy fakormányost, 3 perc alatt ráizzad a kezed.[ Szerkesztve ]
-
qdak
addikt
válasz Tothgera30 #5319 üzenetére
sztem sem menetdinamikailag, sem megbízhatósági szinten nincs gond a suzival és sztem a 2.0 d nek oda is ver
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Danny_L.hu
tag
válasz Tothgera30 #5316 üzenetére
Kereskedőket hagyd a végére, előbb magántulajoktól érdeklődj eladó kocsi iránt. Ha felhívsz egy embert aki hírdet kocsit, mondd azt, hogy "az autó után érdeklődnék". Ha azt válaszolja vissza, hogy "melyik autó után" akkor nepperrel van dolgod, vagy szimplán téves számot hívtál .
Előre mondom szervízesek lefogják fikázni az öreg merciket. Talán a 123-as és 124-esre mondják majd még mondani, hogy azok voltak az igazi mercik. Ha valaki azt mondja, hogy 123-ast ne vegyél mert nincs hozzá alkatrész (egyre több emberkétől hallottam ezt), ne vedd komolyan. Bármit megkapsz a legutolsó csavarig. Persze, ha ritka alkatrészről van szó, többet kell rá várni. De minden kapható ami kopó és kevésbbé kopó alkatrész van rajta, minden árkategóriában és minőségben. Talán a 124-esek rohadás szempontjából már jobban vannak védve és az utolsó szériás 123-asok (84-85), de azokat nem igen fogsz ebben az árintervallumban kapni. 123-as ügyben szívesen segítek/segítünk, ha budapesti vagy és találsz a környéken eladó 123-ast amit esetleg meg is vennél, időegyeztetés után akár el is mehetünk megnézni.
Amúgy meg a szervízesek általánosítani is nagyon szeretnek, valamelyikkel sok probléma van, valamelyikkel nem. Előélettől függ. Volt-e taxi, határjáró, vagy mezőgazdasági ekevonó. Bár még ezek sem kizáró okok, én pl. amikor vettem az enyémet, az ürge büszkén mutatott a házára és mondta, hogy ezzel építettem fel. Persze van rajta vonóhorog, így már egyből tudtam, hogy utánfutóval cibálta az építőanyagokat és a sittet is. De ettől függetlenül a motor nincs szanaszéjjel, olajat nem zabálja, maximum csipeget belőle. Télen picit nehézkesen indul, de ez a szar porlasztóknak és adagolónak tudom be, csere majd ha lesz rá időm. A kasznival is foglalkoztak, és nem csak gittet használtak. Igaz egy-két helyen kicsit kontár megoldás, a fényezés alá se nagyon dolgoztak, de 20 cm-ről már igazán szépnek tűnik a kocsi .[ Szerkesztve ]
-
Danny_L.hu
tag
válasz Tothgera30 #5300 üzenetére
Hát jó nagy fába vágtad a fejszédet. Normális, öreg Mercedes dízelt találni ennyiért...nem reménytelen, de több hónap vagy akár egy év várakozás és hírdetések bújása útján fogsz így ráakadni arra, amivel igazán elégedett is lehetsz. Szemezgettem gyorsan neked egy kicsit a használtautóról (gondolom te is nézelődtél már). Mivel én W123-as tulaj vagyok, így onnan tudok neked párat berakni.
Ha már szóba került a 2.5-ös dízel, akkor itt van az első rögtön. Így elsőre nem néz ki rossz autónak, egyedül a hátulján a Remus matrica adhat aggodalomra némi okot. Az, hogy picit csálén áll a gépháztető pereme, nem probléma, be kell állítania két ütközőbakját.
Sajnos az illető sok képet nem tett fel az autójáról, de ezen az egy képen nem mutat rosszul. Mondjuk Elég furán néz ki ezzel az AMG ráccsal (asszem az), de ha jó a kocsi, lehet vele együtt élni, max ha nem tetszik, bontóból fillérekért lehet venni másikat, vagy akár bármelyik aukciós oldalon (vatera, ebay, teszvesz).
A következő példány érdekes szerzet. Szintén 2.5-ös dízel motor van benne, viszont leírás alapján és a középkonzolos kép is azt tanusítja, hogy ez bizony klímás, ami egy 123-as esetében kincs, főleg itthon (nem láttam sok klímás 123-ast idehaza). Az üléshuzata viszont nem gyári, valamint a fa (?) váltógomb is eléggé kopottas már, valamint az anyós oldali első-hátsó elektromos ablak gombjai is hiányoznak. Ezt a kocsit nem tudnám nyugodt szívvel ajánlani neked, kivéve ha a motor és a kaszni tényleg jó, bár nekem a félig fényképezett hátulja ad némi aggodalomra okot, a lökhrító eléggé horpadt, a lámpa alatt a díszcsík is fura, meg mintha a hátfal kezdene görbülni a kép bal széle felé.
Íme egy szépnek LÁTSZÓ darab. Miért látszó? Ha megnézed az oldaláról készült képet, akkor kb. olyan az oldala, mint a Zalai-dombság. Ez vagy gittelés nyoma, vagy egyszerűen lusták voltak kiegyengetni anno. A króm díszléc a kerékjáratok felett ezen az autón nem esztétikus, bár ez szubjektív, ellenben az, hogy az egyébként is kényes kerékív életét sokkal lerövidíti, ez viszont objektív (tudni kell, hogy a W123 legtöbb sarkallatos pontja rohadás szempontjából mindig ott van, ahol valami díszléc található, ami alá befolyhat a víz).
Ez már érdekesebb szerzet, egész tetszetős (lehet azért vagyok ilyen elfogult, mert nekem is ilyen színű van ), ajtók vonalai, az ívek egészen rendben vannak, valamint a fekete, harmadik generációs "stoff" gyári huzat se tűnik rossz állapotúnak. A zebrano fadíszléc mintha kezdene lefáradni a kesztyűtartó ajtajáról, de egy kis palmatex megoldhatja ezt a problémát. A hátsó ajtóról hiányzó díszléc miatt meg ne aggódj, annyira nem ördöngősség beszerezni egy másikat, mint azt sokat gondolják (a W123 klubban is szerezhetsz, de ebayen is láttam komplett díszléc szettet). Valamint felhívom figyelmed a jobb oldali elektromos tükörre, ami extra volt a W123-ban (sőt már az is extra, hogy jobb oldalon egyáltalán van). A műszerfal se repedt, hála a színezett üvegnek, és/vagy talán garázsnak. A kormány és a váltógomb kopása körülbelül 250-300e futásról árulkodik, de ezeket a merciket ne futott km alapján határozzuk meg.
Mint látod, 300-400e közötti kategóriában néztem neked a hirdetéseket. Hogy miért? Mert 300e alatt nem érdemes nagyon nézelődni, higgy nekem, én 235e-ért vettem az enyémet, tudom mit beszélek . Bár, mint azt előbb mondottam, csodák lehetnek. Ilyen árban én 190-est biztos nem néznék, bár én amúgy se vagyok bébi merci rajongó.
Én személy szerint nem ismerem a 2.5-ös dízelt, igazán a 200D-ről tudok nyilatkozni. Ha szeretsz dinamikusan vezetni, akkor a 200D nem a te autód, sőt, az öreg dízel mercik alapból kiesnek. 300D-ben ültem már, nem rossz jószág, szép a hangja, ha kell jól is megy. Turbodízel W123-ast nem ajánlom, nem sok jót hallottam róluk. Speciális motoralkatrészek kellenek hozzá (külön adagoló, főtengely), valamint, ha a turbó rossz, azt is javítani kell. Itthon nem igen népszerű, ritka, mint a fehér holló és állítólag nem megy annyira jobban a szívó 300D-hez képest, mint amit a fogyasztása mutat.
Kaszniból a kupék ritkák, ebben az árkategóriában, amiben te keresgélsz, ne is nézz kupékat, nem érdemes. A kombi egy jó dolog, de java részüket málhás lónak használták, valamint a hátsó csomagtartóajtó egy kényes rész rohadás szempontjából. Bontóban szinte lehetetlen jó ajtót találni hozzá, javítókészlettel se találkoztam még, bár nagyon nem is kerestem. Szedánból viszont annyi van, hogy Dunát lehet velük rekeszteni, így a kaszni elemek utánpótlása is garantált (az utángyártott kasznielemek 60-70%-a rossz, eláll, nem pontos és nem is tartósak, újonnan a gyári meg méreg drága).Remélem valamennyit tudtam előre lendíteni az ügyben .
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Tothgera30 #5307 üzenetére
A mai Mitsubishi Pajero-kkal, L200 ne hasonlitsd össze, a 190-esek sokkal kisebb teljesitményüek !
Egyébként sok rosszat halootam a 190-esekről, főként dizelekről !
Bár saját tapasztalataim nincsenek róla, de inkább w123-asat, vagy w124-eset ajánlanék !
Legutóbbi infóm egy 190-es 2,5-ös dizel motorral átszerelt w123-asról volt, egy szerelő komáé a járgány, de panaszkodott rá, azt mondta, hogy ült már olyan w123-as 200-as dizelben ami jobban ment (csak 4 hengeres !!! ), mint az ő 2500-as, 5 hengeres, 190D motorral átszerelt w123-asa !!!
De van olyan is aki szereti.
Lényeg, hogy a w123 és w124-esben tényleg nem találsz 2000 köbcenti alattit, mivel nem gyártottak !
w123-asban 76-tól 79-ig volt 2000, 2200, 2400-as és 3000 köbcentis dizel (jelzései: 200D, 240D, 240D 3,0), teljesitményei: 55Le, 67Le, 80Le
79-től 85-ig pedig 2000, 2400, 3000-es dizel és turbódizel (200D, 240D, 300D, 300DT),
teljesitményei: 60, 72, 88 és 125Lebenzinesből pedig 2000, 2300, 2500, 2800, ha jól emlékszem (200, 200E, 230, 230E, 250, 280, 280E, az E jelű a Bosch-K-jetronik injektoros változat),
teljesitményei: nem tudom pontosan, 90Le körül indulnak (karburátoros 200-as) és 210-230Le körül van a vége.Mindegyikben van Limuzun, kupé (C) és kombi (T) változat is.
A jelek értelmezése: pl. 300TDT - az első T a kombi változatot jelöli, a második T pedig a turbó változatot lelöli (további jelőlések: 300DT, 300D, 300TD, 300CD, 300CDT)
Valóban nehéz 300-400 ezerért jó állapotut kifogni, olyat, amin nem kell sokat javitani, csak beleülsz és már használod is, mint egy újszerű járgányt.
Mennek természetesen egy-két kirivó kivételtől eltekintve e kategória járgányai ugyis, hogy egy darabig még nem kell nagyon hozzányulnod, de azért legkésőbb egy-két év mulva már többet kell költeni, pl. hogy a következő műszakin megfeleljen.
Egy biztos, az alap karbantartást mindenképpen rá kell költened azonnal, ha nem akarod, hogy meglepetések érjenek és üzembiztosan szeretnél közlekedni !
Ilyenek az pár napon belül elvégzendő motorolal, olajszűrő, üzemanyag szűrő, légszűrő és hűtőviz csere !Ajánlom, hogy olyannal menjél vásárolni, a ki már alaposabban ismeri, hogy hogyan kell kinézzen egy normális állapotú 123-as, vagy 124-es és lehetőleg kerülni kell az olyanokat, ahol maszekolások, igénytelen házi átalakitások láthatóak a motortérben, vagy magán a motoron, stb.
Arra igen érdemes figyelni hogyan indul a motor, elsőre vagy sem, mennyire füstől, van e kartergáza (olajbetöltőt kinyitjuk, ha süvit ki a gáz, akkor igen kopott a motor).
Az biztos, hogy dizel járgány vásárlására nem a nyár való igazán, mivel ilyenkor a kisebb hibák elfedődhetnek és könnyebben indulnak a már kopott, sok sebből vérző motorok is !Dizelt csikorgó hidegben, kora reggel érdemes venni, mikor még odafagy a kezünk a motorblokkra !!!
Ha ilyekor beindul a motor (persze behuzás nélkül), akkor azzal még valszeg egy darabig nem lesz nagy gond !Sok sikert a vásárláshoz !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
qdak
addikt
válasz Tothgera30 #5307 üzenetére
dehogy nagy
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Der Bosss
csendes tag
válasz Tothgera30 #5300 üzenetére
Van egy rossz hírem, ennyiért (300-400eFt) csak nagyon rossz állapotú, régi gépet kapsz akár 123-ast, akár 124-est nézel. Nagy szencsével kifoghatsz egy olyat, amelyik nem a roncs kategória, de mindegyikre költeni kell.
Azt tudnod kell, hogy ezek a mercik kényelmesek, biztonságosak, megbízhatóak, eléggé jól felszereltek is, de nem tudsz velük kilőni a pirosnál, és a fogyasztásukat sem tudod levinni sokkal. 2000 cm3 alatt nincsen (w123/w124) se benzines, se dízel, ne is keress.
A megtett kilóméterekről, úgy emlékszem pont itt olvastam pár ezer hozzászólással elébb, hogy a svábok beleraknak 2-300e Kilómétert, áthozzák hozzánk, itt hozzájön még 5-600e, utána még keletebbre viszik, és ott is belecsavarnak még vagy 1milliót. Tehát kimondottan jól bírják a starpát.MB W123 300D 1981-ből!!!
-
qdak
addikt
válasz Tothgera30 #5300 üzenetére
2.5 sem eszik sztem többet mint a 2.0 a többit majd segitik a többiek
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Viccrovat
- Xbox Series X|S
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Renault, Dacia topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A Vatikán szerint az ördög árnyékát hozza magával az AI
- Napelem
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Elemlámpa, zseblámpa
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest