Új hozzászólás Aktív témák

  • Pillerb

    kezdő

    válasz kopepe #957 üzenetére

    Le kellene myomáspróbázni a karbit, az sokmindent elárulna.

  • kopepe

    aktív tag

    válasz Bogyó bá' #958 üzenetére

    Ez jó! :D Lánc ügyben mi a helyzet ?Éleztetted,vagy vettél?Vagy stagnál?

  • kopepe

    aktív tag

    válasz kopepe #956 üzenetére

    Nálam van az öcsém Makita DBC 4010 fűkaszája.Nem indul.
    Légszűrő tiszta,kompót jó,szikra is erős.Beöntésre röffen.
    Karbit levettem,kipucoltam.(walbro)Összerakom,1 ránás,röffen.
    Pár rántás után újra szétszed,karbi gyertya tocsog a benzinben.
    Gyertyacsere után megint röffen,de ennyi.Tocsog a benyában minden.
    Csak a karbi lehet a ludas szerintem.Nem leharcolt gép.
    Beragadhatott a tűszelep?Membránok jók!Elakadtam...
    Az állítócsavarokon levő plombákat lebányásztam,mert nagyon
    szűkös volt az állítási tartomány.Hiába állítgatom.
    Öcsém elmondása alapján,tavaj alapjáraton ketyergett,de
    gázadásra fulladt.És eljutottunk a szöghajtásig,ugye.
    Majd azt is szétszedem,már van hozzá videó,és köszönjük!
    Soha nem szedtem még szét szöghajtást!Eljött az idelye!
    Nulla karbantartás(gondolom),az is megfogja a gépet!
    Persze a motornak azért ketyegnie kéne!
    ( a kép átment? Mert ezzel mindig küzdök.)

  • PALEDOG

    kezdő

    válasz Stihl024 #954 üzenetére

    Az oké, hogy nagyobb radiális hézagú csapágyat használunk meleg helyre és nagy fordulatra. Azért mert melegen ez a hézag eltűnik és akkor zsugorodik optimálisra. Sima csapágy ilyenkor összefeszül. Jó a Koyo. Én mindenbe ha tehetem azt veszem. Mint az NGK gyertyát. Nem azért mert nem jó a champion. De NGK még nem szopatott le. Bosch Chmpion már igen sajnos :(( De kérlek pattintsd fel bármely csapágy gyártó akármelyik csapágyát. Soha nem lesz benne grafitoszsír.
    Ettől független azt mondom mindenki tegye bele amitől megnyugszik.
    Én attól nyugszom, ha nem az van benne :DD
    De az NLGI2 osztály tényleg kemény oda.

    Nem hiába nem kommenteltem a videó alá! Bejáratást nem akartam összemosni a pisztoly nem pisztolyos témával. Meg amúgy sem ott voltam kíváncsi a véleményekre.
    Azért ide írtam, hogy beszéljünk róla. Engem érdekel ki hogy csinálja. Mármint a kaszálást. :))
    Mert mindenki mond mindent. Eltérőek a vélemények a folyamatos gáz és a pisztolyozás témában. Éjjel bujkáltam a külföldi fórumokat.
    Ez a téma nem magyar sajátosság. ;) Mindenki mondja, így vagy úgy hallotta, olvasta, tanulta stb. De érdemi infó sehol. :P
    KB mint az oltott és oltatlan vita. Mindkét tábornak vannak radikális támogatói.

    A bejáratás teljesen más téma, és sokan össze is mosták itt a két dolgot. Én magam is kínosan ügyeltem a fokozatos terhelésre mindig. Kasza első nyáron max fordulaton az első 5 tankig ki sem forgott. Utána néha néha bele bele húztam.
    Fűrész is csak karomvastag fát kapott az elején. Rá sem nyomtam csak kb 3. liter után.
    Kuplungra maximálisan igazat adok neked.
    Reális az érvelésed.

    Utóirat: Azért mert nem egyezik a véleményünk a zsírokról még visszakapom a szamurájt? Vagy büntiből megtartod magadnak? :B

    Utóirat 2: Nem is kell minden műhelytitkot elárulni. Messze te vagy az a videós aki a legtöbbet tanítottad a közönséged!

    Utóirat 3: Ne fortyogj az idióták miatt. Mindig lesznek. Van akinek soha nem tehetsz jót. Mindenkinek meg nem is lehet!
    Aki mindenkinek meg akar felelni lassan a saját mivoltát veszíti el.
    Az irány jó! Csak így tovább! Ezekből generálódik újabb és újabb téma.

  • Stihl024

    junior tag

    válasz PALEDOG #953 üzenetére

    Nagyjából oké amit írsz, belinkelhetem a csapágyakat amiket használok ha ez segít. Léteznek a pontos és a munkahézaggal rendelkező csapágyak-én ezeket vettem a Koyo kimondottan fűkasza-sövényvágó és alternáló kaszákhoz javasolja-ez kimaradt a videóból de nem szeretnék mindent kitálalni ,nem én vagyok az ingyen szerelő iskola.Minden nagy gyártónak van garfitos és nélküli zsírja.Mindkét típust használhatod. Stihl-be 15% a garfit..Kuplung ferrodor nálunk a Stihlbe 5600ft és felteszik neked a régi kuplungra csak kiszereled és be. Új kuplung a 400-ba 14 e ft körül után gyártott nincs 4 ezer. Elolvastam a Husqvarna jó néhány használati utasítását -leírja a bejáratás 20-25 üzemóra ezen idő alatt 3-4 másodpecnél tovább NE üzemeltesse a gépet teljes fordulaton.Azokon a területeken ahol gyenge-alacsony fű, tisztítása történik a gépet maximum 80% fordulaton üzemelje...A legnagyobb faszság az,hogy kb 10. gyökértől kapom meg a videó alatt hogy hülye vagyok a kaszáláshoz-nem azt nézi a buzi ,hogy én szerelői szemmel nézek a gépre tudom mi a jó neki és eszem ágába sincs meghajtani,főleg mert a tulaj kifejezetten meg is kért rá kíméletesen járassam.Sorba tiltom le a komentelőket nincs már energiám elmagyarázni. Csinálja más mutassa be és szét kritizálom 3 másodpercen belül.Ezért lesz az amit amúgy is terveztem csak és kizárólag úgy lehet majd a videókhoz januártól hozzáférni ha valaki elkéri a linket tőlem.

  • PALEDOG

    kezdő

    válasz Stihl024 #952 üzenetére

    Ismerem a stihl zsírt. Tudom milyen színű. Apám FS400 asába csak azt használ 15 éve. De láttam én már fekete zsírt és nem volt grafitos az sem.
    Igen, a Lítium vagy kalcium (mostmár inkább komplex) a sűrítőanyag.
    Vannak különböző adalékok. Mint korrózió gátló, nyomásálló, tapadás javitó.
    A grafit és a Mos2 szilárd adalék. A tapadásért külön adalék felel.
    A hőállóság függ a sűrítő és grafit keveréktől. Javítja a grafit de pl kalcium komplex magasabb hőállóságú grafit nélkül is.

    Idéznék az egyik prospektusból a grafitos zsirokról:
    Ezen kenőanyagokból a nagysebességű mechanizmusok és csomópontok felhasználásának korlátozása is tulajdonítható az alkatrészek gyártásának nagy pontosságával. Ezekben az esetekben a grafitrészecskék megzavarják a kontakt geometriát, ami az alkatrészek gyorsított kopását eredményezi.
    Hol van a grafit kenőanyag? Az ilyen kenőanyagok alkalmazási köre hatalmas - mind az iparban, mind a lakossági igényekre használják. Nehézipar, közúti, különleges, olajtermelő, mezőgazdasági gépek karbantartásához sok esetben ezek az anyagok kiváló megoldásnak tűnnek.A hagyományos grafit kenőanyagokat az alacsony sebességű mechanizmusok nagy terhelésű súrlódási csomópontjainak fenntartására használják.

    Igazából a pisztolyozás lehetséges mellékhatásairól még senki nem mutatott fel semmilyen tényfeltáró bizonyítékot, sem cáfolta meg. Ötletnek nem rossz. :) Annál semmi nem károsabb mint ahogy a drága szomszédom kaszál. Derékig erő fűnek áll neki eleve. Leszedett szórásvédővel 3x több kiengedett damillal. Hiába nyelezné. Csak nem pörög fel azba szerencsétlen motor. Kb fele fordulaton szegény gép csak bőg mint a tehén akinek a tőgyére léptek. És ezt minden alkalomra kb 3-4 napig. Reggeltől estig. Próbáltam segíteni, de eredménytelenül.
    Milyen Balázsra gondolsz?

  • Stihl024

    junior tag

    válasz PALEDOG #951 üzenetére

    Akkor küldök neked egy tubussal-fekete mint a szén
    Javits ki ha tévedek-a Litium a hordozó-sűrítő szappan...benne a magas minőségű olajjal ez ken- ezt sűríti be. A tapadást a grafit és a diszulfit adja valamint a hőállóságot
    A motort láttad amikor lehúztam a hengert? 20 éve pisztolyoznak a géppel ennyi korom rakódott a kipufogóba-semmi. Első 5 évet ásványi olajjal ment-mert még nem találták fel a szintetikusat.... Én ezt a pisztolyozós dolgot városi legendának tartom senki a világon még nem bizonyította a dolgot. Balázs adott szárnyat ennek a hülyeségnek-de csinálok róla egy videót megkérem a haveromat 6db fűkasza megy napi 8 órában és mindel kénytelenek pisztolyozni.Mind a 6-ot szétszedem jövő ilyenkor és meglátjuk...

  • PALEDOG

    kezdő

    válasz Stihl024 #947 üzenetére

    Egyszer sikerült beszereznem a stihl superlub fs technikai adatlapját. Nem találtam benne az összetevőkben a grafitot. Van benne nagyon nagy mennyiségben egy másik anyag de nem akarok hazudni. Nem emlékszem mi volt az. Kenéstechnikai tanácsadóval egy baráti beszélgetésben került elő a "kaszazsír" téma.
    Ott jött fel a grafitos mindenkinek először.
    Akkor kaptunk egy felvilágosítást amit végig írni itt erőm sincs. A lényege az volt, hogy magasfordulatú csapagyakhoz tervezett zsírok között nincs grafitos típus. Mivel zárt hajtómű elsősorban EP0 Lítium bázist ajánlott, tapadást javító adalékkal. EP2 grafitosra azt mondta azt csúszó szánakhoz, külső féltengely csuklóban ahol nincs nagysebességű gördülés stb. Belső csuklóban pl ahol már tűgörgők vannak nem ajánlatos pont a sűrűség és grafit miatt. Magam is tudok tucatszám kaszást aki grafitost használ. Nem tudok róla, hogy bárkinek is kellett volna szöghajtást cserélni. Erről jobban talán szervizeseknek van tapasztalatuk. Ettől független az én gépembe MOL Alubia AK 00EP zsírt használok.
    https://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoapolas/ipar/kenozsirok/aluminiumkomplex-kenozsirok/mol-alubia-ak-00ep/

    Bejáratásra teljesen igazat adok, hogy nem nyelezed a gépet. Evidens. Csak a pisztolyozásra lettem volna kíváncsi mindenkitől mert itt elég gorombán néznek rád a "szakik" érte. Persze nem lehet egy gázon végigtolni egy placcot. Aki kaszált már valaha az tudja. Bevallom ezt a kuplung kopást én sem értettem. Ezért is dobtam fel témába. Damilnál azért maradok az egy gáznál mert tényleg jobban fogyaszt és nem kormolódik le a kipufogóm.
    Kopepe. De vitatkozzunk is! Erre való egy fórum. Csak ne veszekedjünk! Nagy különbség :)

  • Stihl024

    junior tag

    válasz kopepe #949 üzenetére

    Most néztem végig az összes létező szöghajtás zsírt és vagy grafitos-(Stihl,Oregon,Mol,ALCO) vagy diszulfitos Mos2( Oleomac Husqvarna McCulloc ,Mannol) én nem vagyok nagy zsír szakértő de hiszek a nagy gyártóknak és ha egy akkora cég mint az Oregon azt mondja garfitos zsír kell a szöghajtásba-én ezzel nem vitatkoznék. Ha jól veszem ki az összes gyártó a megtapadást és a hő tűrést emeli ki a viz elelnállóság nem játszik szerepet. De nem szeretném ha ezen vitatkoznánk nem sok értelme van. https://kertmotor.hu/product/szoghajtas-zsir-litiumos-alco-120g/01-000001-4781
    http://klack.hu/termekek/termek/530183
    https://www.szerszamoutlet.hu/index.php?kat=578&id=56535
    https://kertmotor.hu/product/szoghajtas-kenozsir-litiumos-125g-oleo-mac/01-000001-4775

  • kopepe

    aktív tag

    Gondolkodtam azon,hogy megírom a 941-es hsz.-ban,de nem! :U
    Vártam,pont arra,hogy ki mit mond erre.
    Facsemeték,szőlőtőkék,kerítés szélénél én is húzkodom a gázt.
    Különben már nem lennének facsemeték... :N
    A motor bejáratási téma az más. :U

  • Stihl024

    junior tag

    válasz kopepe #945 üzenetére

    Nagyjából jól látod a szitut. Kérdezem én először is mennyire gyakori a kuplungcsere a kaszásoknál..?? 15-20 évente? Be áll a fűkaszás videós a focipálya szerű terepen -ketten- vágják 2,5 órát szakad róluk a víz és a végén megveregetik egymás vállát-nagyot mentünk.. Hát az én feleségem a tescos fűnyíróval az ilyet letolja 1 óra alatt.. Húzza nyélgázon a vakondtúrásos terepen?az árokban? a facsemeték között?kb itt van létjogosultsága a kaszának- de ott nem tudja. Láncfűrésznek sokkal többet csúszkál a kuplungja -azért nem aggódik senki.. ;) . Na ez a kasza ami nálam volt 20 éves facsemeték körül vágja a gazat ott ahol a traktor kihagyja-ennek menyit húzgosták a gázt élete során?? :U :U :U :U :U :U :U csak azt kapta és még marad egy kis időre a kuplung.........

  • Stihl024

    junior tag

    Na srácok... a Zsír amit használok-drága és k..va jó. Grafit károsítja a csapágyat????? :( :( :( :( :( :(
    Grafit 3x jobban csúszik mint az olaj... Nincs a Stihlnek garfitos zsírja? :K :K :K :K :K :K :K
    Na szóvan a különbség a Grafitos és a sima zsír között,hogy a grafitos a fogaskeréken marad a sima felhigul és befolyik egy sarokba. Gázt miért húzogatom egy fűzőtt blokknál?Mert nem vagyok hülye....Nem akarok ide linkelgetni 2T bibliát de a friss motornál-értsd bele az újat is amit kihozol a boltból ,de a fűzőtt blokkra még hatványosan igaz-MAXIMUM 3-4 MÁSODPERCIG TERHELHETŐ TELJES GÁZON. be kell járatni és mehet a gyepa.Itt jegyzem meg egy eredeti henger 97 ezer egy kuplungszerkezet 13 ezer. után kuplung 4 ezer.Szóval ez a magyarázat a gázhuzogatásra-kaszáláshoz nem értek de a motorokhoz-igen :K :K :K :K :K

  • Pillerb

    kezdő

    válasz kopepe #945 üzenetére

    Nem bukott meg a teória, mert konkrétan írtam, hogy ott tudod használni ahol nincs nagy gaz, de valamennyi fordulatra azért szükség lenne. Amúgy meg be lehet állítani olyanra amilyenre szeretnéd. 😊

  • kopepe

    aktív tag

    válasz Pillerb #942 üzenetére

    Ötletnek nem rossz,de egy változó terepviszonyokkal rendelkező
    területen próbálj meg végigmenni egy bizonyos gázállással.
    Változó növénysűrűségben...Meg is bukott a félgáz teória.
    Láttam videókban új gépeket,ahol bizonyos gázállásnál
    úgymond fixálhatod a gázkart.Újításnak behozták.
    Hogy lesz-e létjogosultsága,az majd kiderül.

  • kopepe

    aktív tag

    válasz PALEDOG #943 üzenetére

    Persze,hogy bemásolt szöveggel dolgozok,hisz nem vagyok én gépzsírgyártó!
    Őszintén bevallom,hogy a grafit nincs ráírva a flakonra,azt a neten
    találtam a DIN szabványok között.Erre a konkrét DIN számra írják.
    Laikus vagyok?Az hát!Egy tömegfelhasználó!
    Egyik kaszámnak sem állt meg a szöghajtása ettől a zsírtól.
    Nem vagyok kémikus,és nem ismerek egyet sem.De a gépek mennek.
    És komolyan mondtam,ha tudsz jobbat akkor oszd meg velünk.
    Na persze a fogaskerekek élettartamát illető tapasztalatokat is,ha van.
    Vitázni nem fogok,nem akarok,beszélgethetünk róla !

  • PALEDOG

    kezdő

    Nem az ujjamból szoptam. Munkámból kifolyólag több kenéstechnikai előadáson vettem részt és kapcsolatban állunk több ilyen szakmai tanácsadóval is. Van némi fogalmam a kenőanyagokról. Az általad bemásolt szöveg egy laikus számára nagyon megfogó de aki egy kicsit is ért hozzá pl tudja, hogy a vízállóságát egy zsírnak nem a grafit és a molibden adja. Hanem a sűrítője esetünkben a lítium. Az EP az (extrem pressure) szintén nem a vizállóságát hivatott javítani.
    Grafit és a Molibden ugyan súrlódás csökkentő extra. De bármely kenőanyag gyártó adatai közt mind kiemeli, hogy lassú fordulatú gördülőelemekhez ajánlják. Az extrém nyomast a fogaknál az EP adalék ellátja. Az 0 vagy 00 konzisztencia a folyékonysági tényező. 0 a legfolyékonyabb, 6 a legkeményebb. Ide a folyékony jó. 2 es ( 1- szinte alig van forgalomban) szükség szerint elmegy de jobban el tudja verni a fordulat ahova kéne.
    Majd otthon lefenykepezem az általam használtat. Több weblapon láttam a leírásban a szöghajtászsírnál grafit adalékolást de soha egy dobozon már nem volt megtalálható ez a varázsszó. Én soha egyen nem találtam meg.

  • Pillerb

    kezdő

    válasz kopepe #941 üzenetére

    Én a beállítottam úgy a félgáz állást, hogy a megfelelő fordulaton tartsa a gépet ha nem kell csontra húzni a nagy gaz miatt. Így nem kell a húzkodni a gázt feleslegesen. Amúgy a Husqvarna kaszáinak bizonyos típusai nagyon nem szeretik a gáz húzgálást, hajlamos szétkopni hamar a karbi tengelye.

  • kopepe

    aktív tag

    válasz PALEDOG #940 üzenetére

    Én ezt használom :
    HECHT GREASE GX 100 ML - kenőzsír szöghajtáshoz
    Ez áll a leírásban :
    Kerti gépekben levő gördülőcsapágyak,siklócsapágyak,és szögletes fogaskerekek zsírzására alkalmazható.
    Ellenáll a víz kimosóhatásának,és a magas nyomásnak a speciális EP és MOS2 adaléknak köszönhetően.
    Ásványi olaj bázisú, 2-es konzisztencia osztályú, lítium sűrítő szappan bázisú zsír,grafit adalékkal.
    Alkalmazási hőmérséklet –30…+120°C .(szóval grafit és MOS2 van benne)
    Akkor most hogy állunk? A gyártónak higgyek,vagy neked?Bótba árulják erre a célra.
    Ez a DIN 51502: KF 2 K-30 szabvány.Érdekel milyen zsírt ajánlanál! :U
    A fűkaszahasználattal kapcsolatos véleményeddel tökéletesen egyetértek!
    Én is lecsesztem az öcsémet,mert ez nem jó a gépnek,nincs pisztolyozás! :(
    Még a végén az Árpi is tanul tőlünk valamit... :D :D :D

Új hozzászólás Aktív témák