Új hozzászólás Aktív témák
-
Tuja1
aktív tag
válasz
Lassú Víz #819 üzenetére
Nem kell jeleznie.
Hiszen nem valósul meg egyik kitétel sem.
- az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi,
- forgalmi sávot változtat,
- másik útra bekanyarodik (hiszen egyenesen szándékozik haladni, tehát nem változtat irányt )
- főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér"Ugyanez a helyzet szemből érkezve már veszélyesebb,... " Összefoglalód viszont teljesen korrekt.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Mela Kehes #820 üzenetére
29. § Irányváltoztatás, irányjelzés
(1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.
(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.
Azzal kezdtem, hogy nem vagyok benne biztos. Hátha jön valaki, aki oktatja vagy vizsgáztat.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Mela Kehes #818 üzenetére
Lehet, hogy téves a logikám.
Az irányjelzési szabályok szerint kell jelezni. Jobbra nyilván nem, marad a balra. Az elsőbbségi sorrendet nem befolyásolja, mert te vagy jobbról.Ugyanez a helyzet szemből érkezve már veszélyesebb, mert az A jármű azt is hiheti, hogy nem kerültök elsőbbségi viszonyba. Az is igaz, hogy neki tudnia kell egy ilyen helyzetben, hogy bármelyik mellékútra lekanyarodhatsz, és nem feltételezheti, hogy az első lesz az, hacsak egyéb körülményből (pl. egyirányú utca) nem következik egyértelműen.
-
Mela Kehes
addikt
Itt ha egyenesen megyek balra jelzek?
-
Lassú Víz
addikt
válasz
#34576640 #816 üzenetére
Először is, az egy lakott terület kezdetét jelző tábla. A zöld tábla csak helynévtábla. 17§ (1) bek. s, t, u pontjai.
Piros szegéllyel korrektebb lenne, de elég megengedőnek tűnik a szabály.A 60-as tábla jelentése pedig a 26 § (2) bekezdés szerinti:
"Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni."
-
#34576640
törölt tag
Itt most mennyivel mehetek?
Ez nem lakott területet jelző tábla mivel lakott területen 50km/h-val lehet menni. Nem sokkal később a tábla után pedig egy 60as sebességkorlátozó van. Bár a sebességkorlátozó nem jelenti azt, hogy a tiltás nélkül gyorsabban lehet menni csak én valamiért erre gondolok.
Mert a "Budapest" feliratú táblát megtalálhatjuk zöld keretben is.
-
#34576640
törölt tag
Nagyok sok dolgot kevernek az emberek. Megállás/várakozás, akadályozás vs. zavarás. A tábla megengedi, hogy járdán állj de azt a bizonyos 3 kritériumot nem tudod betartani (gyalogosnak 1,5m hely, max a járda felét foglalhatod el) stb... Akkor szabályos? Ha az erősorrendet nézzük (szabály-útburkolati jel - tábla - fényjelző készülék - render) akkor igen. Mert a tábla felül írja a "szabályt".. De ha általános szabályként fogadjuk el a 3 kritériumot amit nem lehet felülírni akkor nem. Elég keszekusza ez... Ezért is akarok blogot csinálni ebből!
-
válasz
#34576640 #813 üzenetére
Szerintem kell fizetni. A fizetős zónánál nincs meghatározva, hogy hová szól.
Abból nemhogy könyv, de nagylexikon is lehetne, annyi ilyen nem egyértelmű dolog van. Sokszor a közlekedésmérnökök sem vannak tisztában a kresz-el, vagy a jogszabállyal azért is születhetnek ilyen dolgok.
-
#34576640
törölt tag
És ha nem park, ergo oda állhatok. Kell fizetnem parkolást?
Egyébként egyáltalán nem egyértelműek ezek a dolgok. Most sokan tuti azt mondanák, hogy én vagyok a túl körülményes, meg ne bonyolítsam túl de sajnos értelmezni kell ezeket a szabályokat. Sok példát hoztam, és van még elég sok a tarsolyomban. Mivel rengeteget vezetek (nem csak ebben a témában vagyok érdekelt) rengeteg szituációt látok amiben nem egyértelműek és logikusak a kresz vonatkozásai. Lehet nem könyv lesz csak egy blog de szeretnék segíteni mind magamon mind azokon akik épp a forgalomba szeretnének részt venni. -
válasz
#34576640 #811 üzenetére
Szia,
az elsőre részben válaszolnék:
[link]
a jobb oldalon lévő most már füves rész régen nem az volt, és felfestések sem voltak az út mellett. Mindenki ide parkolt, szépen egymás mellé addig, még pár éve meg nem jelent néhány lelkes közterületes és végig nem büntetett mindenkit, persze engem is.
Mivel a IX kerülettől voltak, így szépen besétáltam a IX kerületi nemtomhová (kb 10 éve volt) és megkérdeztem, hogy ugyan ott miért nem szabad parkolni, hiszen nincs se tábla se semmi. A válasz az volt, hogy az a terület az önkormányzat szerint parknak számít. Kérdeztem, hogy ugyan mitől park a park, mert 1 darab fűszál sincs ott. Erre a válasz az volt, hogy az önkormányzatnál nyilvános a térkép, amin meg lehet nézni, be kell menni. Hát mondom csodás, tehát ha elmegyek mondjuk szombaton egy ismerősömhöz tegyük fel Borsodivánkára, akkor az önkormányat előtt kőrözök még ki nem nyit, majd feltételezve, hogy egyedül mentem, hétfő reggel kiszállok a kocsiból, ahol az autó autómatikusan mozgásban marad addig amíg meg nem nézem a térképet, hiszen lehet ott is parkba parkolnék? A válasz csak annyi volt, hogy igen, nem életszerűek az ilyen rendeletek, de ez van.
Szóval ha esetleg ilyen helyen laksz, stb, akkor be kell menni az önkormányzathoz, és megnézni, hogy az a terület mi. Ha nem park, akkor nyugodtam oda lehet állni. -
#34576640
törölt tag
Sziasztok,
(az előző kommentet légyszi töröljétek)Összeszedtem pár kérdést a megállás/várakozás témakörében. Csináltam képeket is amiket a megadott kérdés mellé belinkelek.
A válasz adást megpróbáltam a felosztásokkal megkönnyíteni 1/A, 1/B stb..1,
Az tiltó tábla az úttestre vonatkozik.
Járdára - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad állni, ha a következő feltételek mindegyikének eleget tud tenni.
- jelzőtábla/útburkolati jel megengedi a megállást
- a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el
- a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5m hely szabadon marad
- a jármű tengely terhelése az 1000 kg-ot nem haladja megÉs mi a helyzet az útpadkával? Ezeken a helyeken meg szabad állni?
Előbbinél nincs füves terület, utóbbinál viszont van. Járdának nem járda, úttestnek nem út test.
Az útpadka fogalma:
útpadka: az útnak az út test mellett lévő útburkolattal el nem látott része"Az önkormányzatok saját hatáskörben általában megtiltják a tulajdonukban lévő zöldterületen, közterületi zöldfelületen lévő gyepfelületen a megállást. Kivétel a gyephézagos és gyeprácsos felület."
Kérdések
A,Honnan tudhatom, hogy épp tilt vagy megenged az önkormányzat?
B, Ha útpadkán állok meg és fizetős zónában vagyok, akkor fizetnem kell, vagy a parkoló jegy csak az úttestre és/vagy az erre kialakított parkolási helyekre vonatkozik?2,
Ez a rózsaszín valamit minek nevezik? Oda fel lehet állni? Se nem úttest se nem járda. Fekvőrendőr? Ezzel kapcsolatban sem ír semmit a kresz.3,
Ezen kívül más szabályt nem tudok kétirányú forgalmi útra: "ahol a jármű és az úttesten lévő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább 3m széles hely nem marad tilos megállni".
Nincs tiltó tábla, nincs záróvonal. Az úttest másik széléig mérve meg marad a 3 méter hely. A másik oldalra értelemszerűn már nem lehet megállni, de az egyik oldalon megállhatok.Kicsit bizonytalan vagyok de elméletileg megállhatok szerintem. Általában a kétirányú forgalmi utakon külön kiszokták jelölni, hogy hol lehet megállni de nem árt tudnom a munkám miatt, hogy ha nincs segítség, akkor megállhatok-e egyéb helyen is.
Sok szűk kétirányú utcában is sokszor meg kell várni amíg elhalad a szembe forgalom, hogy utána kikerülhessem a parkoló kocsi oszlopot.Ezeken a helyeken az úttesten megállhatok?
A, Itt külön van parkolásra kijelölt hely, de nincs úttestre vonatkozó tiltó tábla!
[link]B,
[link]C, Itt nincs záróvonal, az úttest másik széléig mérve meg marad a 3 méter hely.
[link]Nagyjából most ennyi
Köszönöm a segítséget! -
#34576640
törölt tag
Sziasztok,
Összeszedtem pár kérdést a megállás/várakozás témakörében. Csináltam képeket is amiket a megadott kérdés mellé belinkelek.
-
Sziasztok,
a Ferihegyi gyorsforgalmi úton, köki lehajtónál kirakott 50-es tábla szerintetek meddig hatályos?
google sv
KRESZ szerint a sebességkorlátozó tábla a tábla vonalától a következő szintbeli útkereszteződésig hatályos. Namost a fel és lehajtó is kereszteződésnek minősül. Annak mely pontja oldja fel a sebesség határt? z IG-et azért is emeltem ki, mert ha úgy értelmezem, akkor az kereszteződés eleje ami oldja.Illetve van egy másik.
Nagykőrösi kifelé az utolsó feljatóban van egy 70-es tábla.
Ha az előző okfejtésem helytálló, akkor ez itt nagyon nem jó
[link]
ugyanis a kereszteződés a forgalom elől elzárt terület végénél kezdődik. TEhát alig pár 10 méter után véget is és a 70-es sebességhatár, hiszen kereszteződésIG érvényes.
[kép]Érdekelne a véleményetek, amit előre is köszönök
-
Lassú Víz
addikt
Google a barátod. net jogtár...
9§, (6) Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelző készülék mellett elhelyezett kiegészítő lámpa „BUSZ” feliratú fehér fényjelzést ad - a fényjelző készülék más fényjelzésétől függetlenül -, az autóbusz-forgalmi sávban közlekedőknek tovább szabad haladni.
Néha buszon utazóként rendesen fel tud bosszantani, amikor a szabályokat nem ismerő feltartja a buszt, mert nem indul el a szabad jelzésre.
-
máyköl
veterán
Sziasztok,
Robogóval haladok a buszsávban.
Piros lámpa a mellettem levő sávban, amely ugyanabba az irányba halad, mint az én buszsávom. Majd egy lámpa felvillan, amely felirattal jelzi, hogy "busz" haladhat tovább.
Én mivel jogosan használom motorral a buszsávot, elindulhatok és vonatkozik ez rám is, vagy csakis kizárólag buszra? -
Tuja1
aktív tag
Bakker most már én is kezdek megtekeredni.
A [tábla] szerint véget ér a kerékpársáv... a felfestés látszólag véget is ér 50-100 m múlva .
De csak[látszólag]
Tehát a tábla szerint az autósnak van elsőbbsége a nyomokban fellelhető festés viszont ellentmond ennek. Hiszen egy párhuzamos közlekedési sávon keresztül kell ezt megtennie.
Ha koccantok lehet, h közös felelősséget állapítana meg a rendőrség. Viszont lenne egy elhúzódó per a közút fenntartójával.Ráadásul a beforgatott kerékpárút tábla sem észlehető a járda mellett. Így ha az úton besorolnál és ott folytatnád az utad párhuzamosan a "járdára" terelt kerékpárúttal szintén bünti.
A bosszantó az, hogy sem a szaggatott felfestés, sem az elforgatott tábla NEM észrevehető!
[Innen] ember fia nem mondja meg, hogy folytatódik a kerékpársáv.
-
Revolit
senior tag
Jogos. Bár tényleg nem a legegyértelműbb, mert a kereszteződésig tart a sárga vonal, onnantól meg szaggatott lesz ami felvezet a járdán folytatódó kerékpárútra.
Viszont mivel dugó volt, és tényleg épp hogy lett helye hogy beforduljon, ezért még a folyamatos sárga felfestésen fordult, ha már ennyire szigorúan nézzük
-
Tuja1
aktív tag
válasz
Lassú Víz #803 üzenetére
Annyit megjegyeznék, hogy az út kezezője sem járt el körültekintően.
Szerintem:
- a folyamatos felfestést a kereszteződés előtt hamarabb kellett volna megszüntetni, (vagy szaggatott sárga vonal lenne (helyette) megfelelő a tábla vonalától, hogy legyen hely besorolni más közlekedési sávba.- talán a parkoló kihajtó után célszerűbb lett volna elhelyezni a kerékpársáv vége táblát és onnan indulna a szaggatott sárga vonal.
-
Tuja1
aktív tag
"A szitu a következő: itt haladok kerékpárommal egyenesen a kerékpársávban"
A kerékpársáv a kereszteződés előtt véget ér! Ahogyan a képen is látszik megszűnik a felfestés.
Jobbra kanyarodó járművet jobbról kikerülni pedig egészségtelen" Messziről látom, hogy egyik ürge index-el ..... Mindenesetre lassítok, mert valahogy éreztem, hogy amint van annyi idelye, befordul mint egy birka."
Néha a [táblákat] is nézegesd
Egyszóval az autósnak volt elsőbbsége!
-
Lassú Víz
addikt
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
31. §
(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
.
.
.
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére,Ha beledurransz, mert eléd hajtott, akkor te kérheted a károd megtérítését, és nem fordítva. Elég ha törik egy kombinált LED-es lámpatest, máris horror összegekről lehet szó. De egy jobb kerékpár első villájának és kerekének cseréje sem olcsó mulatság. Persze nem árt, ha van tanú és/vagy egy sisakkamerás felvétel.
-
#21346560
törölt tag
"A legvédettebb helyzetben az a jármû közlekedik, aki egy útszakaszon egyenesen halad. Amíg nem ér útkeresztezõdéshez, addig valamennyi jármûvel szemben, amelyik az útját - nyilvánvalóan irányváltoztatás formájában - keresztezi elsõbbséggel rendelkezik. Ilyenkor még a kanyarodó villamossal szemben is védettséget élvez."
-
Revolit
senior tag
Sziasztok!
A szitu a következő: itt haladok kerékpárommal egyenesen a kerékpársávban. Dugó van, már méterek óta álló sor. Messziről látom, hogy egyik ürge index-el jobbra, de mivel áll a sor, úgy sem tud befordulni. Mindenesetre lassítok, mert valahogy éreztem, hogy amint van anny ihelye, befordul mint egy birka. Ez meg is történt, gyakorlatilag kifordult elém, nekem meg fékeznem kellett hogy ne pakoljam be magam a csomagtartójába. A kérdésem, hogy kinek van elsőbbsége? Neki, mert már jelezte szándékát, vagy nekem, egyenesen közlekedőnek? (Tudom, az más kérdés, hogy ez engem úgy se vigasztal, és kerékpárral ne ugráljak. Nem is szoktam, csak érdekel
)
-
Lassú Víz
addikt
válasz
(Bundás) #797 üzenetére
36§:
(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
a) járművel az úttest felezővonalát - a balra bekanyarodás, illetőleg a megfordulás esetét kivéve - átlépni;A kikerülés még nem balra kanyarodás, hiába van közvetlenül előtte. Természetesen akadály hatására a másik sávba helyezkedni szabályos.
-
(Bundás)
addikt
Sziasztok!
4 sávos autóút (2-2). Két sávból a belső balra kanyarodó és egyenesen haladó, szélső csak egyenesen haladó. Mindkettő egyszerre kap zöldet, a szembe sávnak ilyenkor piros.
A belső sáv első autója lerobban. Hogyan kanyarodjunk balra szabályosan?A belső sávban lerobbant képkocsit balról, a szembe sávba érkezve bekanyarodni szabályos-e?
Az elakadást előre látva a szélső sávba helyezkedve balra kanyarodni szabályos-e? -
Lassú Víz
addikt
Elvileg bekanyarodásra való felkészüléskor rá szabad hajtani, csakhogy ott a záróvonal, ami épphogy a kereszteződés előtt engedi ezt meg. Valahol logikus, mert ha azon az úton dugó van ahová be akarsz kanyarodni akkor az egyenesen haladó buszt is megakasztanád.
Szar ügy, de úgy tudom végig kell szívni a hidat a többiek között. Egyébként a 36§ rendelkezik róla. -
barnam_
nagyúr
Sziasztok,
Próbálom értelmezni a buszsáv használatát:
Innen érkezve besorolhatok a buszsávba, ha bekanyarodásra venném igénybe? A híd másik végén a rakpartra való lehajtásnál keresztezném a buszsávot. Ez jóval gyorsabb lenne, mint lépésben végigmenni a hídon...Én úgy tanultam, hogy a sávot keresztezve (mondjuk kihajtásnál) maradhatok a buszsávban, ha azt a sávot fogom használni kanyarodásra.
-
Lassú Víz
addikt
Szabályos.
44§ (8) bek:
Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani. -
st6969
őstag
Van ez a vakító led-es "nappali menetfény". Egyre több újabb autóban széria. Úgy működik (legalábbis az enyémben gyárilag), hogy alaphelyzetben, tehát semmilyen világítást nem bekapcsolva világít, de csak előre. Ilyenkor hátra semmi nem világít. Gondolom városban, nem este, ebből nem lehet gond. De mi a helyzet országúton? Szabályos, ha ezt használva közlekedek? Ilyenkor ugye hátra nem világít semmi.
-
Surda-
őstag
válasz
Mela Kehes #791 üzenetére
Én úgy értelmeztem, hogy az egész tábla csak hetkoznapra vonatkozik.
Az úton felfestett parkoló volt, egy kórház mellett.
Úgy Gondoltam az az értelme, hogy hétközben csak EÜ autó állhat meg, hétvégén barki.
Ha csak Eü autókra vonatkozna a tábla, akkor szerintem egyben lenne a : kivéve Eü 8-20ig. -
Surda-
őstag
válasz
Mela Kehes #789 üzenetére
Miért nem?
Nem is parkolhatok? -
Lassú Víz
addikt
Bármikor megállhatsz, de a várakozás már más kérdés.
Szerintem a kiegészítő táblák önállóan módosítják a várakozni tilos táblát, tehát nem vonatkozik az adott járművekre, csak a megadott időszakban tiltja a várakozást, és 12 m hosszan van érvényben.Aztán majd valaki kijavít, ha egybe kellene olvasni az egészet, mert akkor ugye a következő kereszteződésig lenne tilos, kivéve a megadott járművek számára a megadott időszakban és távolságban. Ilyet is lehet, de valami azt súgja, hogy akkor egy táblára kellene feltenni. Mindenesetre egyértelműbb lenne, ha a kivéve felirat lenne legalul.
-
Bozso68
őstag
válasz
Mela Kehes #783 üzenetére
Persze, csakis tiszta szituban indulok. Belső sávból ypszilonozgatva még nagyobb tortúra lenne a manőver.
Köszi a választ.
-
Bozso68
őstag
Négysávos, csak szaggatott vonalakkal elválasztott, városban levő út, aminek két szélső sávjában gyakorlatilag kocsik parkolnak, de nem kijelölt parkolóhelyeken. A kocsimmal padkától padkáig, tehát mind a négy sávot igénybe véve épp, hogy meg tudok egy ívben fordulni. Ez szabályos? Se tábla, se záróvonal.
Köszi előre is a választ.
-
macmelon
csendes tag
válasz
Lassú Víz #780 üzenetére
Értelek. Viszont én meg a burkolati jelölést/színt gondoltam esetleg a járdának. De a karó jó gondolat, igaz néhol meg van szakítva: szórakozó helyek, kapukiállók vagy pl. mellékutca
Hmm. Ezek szerint az első két megszakítás nem szünteti meg a járdaságot, a harmadik igen.
A gyakorlatban egyébként itt az autósok elsőbbséget szoktak adni a gyalogoknak. Ami persze más kérdés.
-
-
macmelon
csendes tag
válasz
macmelon #778 üzenetére
Bocsánat! Kimaradt a link, amit azt hittem, egy korábbi hsz-embe beleírtam! Így érthetetlen kicsit, miről beszélek: https://goo.gl/maps/vGqeCeA2DqG2
Elnézést!
-
macmelon
csendes tag
válasz
Lassú Víz #777 üzenetére
Pont ezt a paragrafust találtam én is: b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
Akkor itt egyáltalán nincs járda? Vagy hogyan értelmezed?
-
Lassú Víz
addikt
válasz
macmelon #776 üzenetére
Az autó nem a járdán megy át, mert:
2. § Fogalmak
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút).
b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
c) Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része.
Nézd még meg a 21§ és a 39/A§ is! [link]
-
macmelon
csendes tag
válasz
Mela Kehes #775 üzenetére
De nem a járdán jön át az az autó? Mert a járda def. szerint mintha az járda lenne, vagy lehetne. (Nem vitatkozom egyébként, hanem magam sem értem : )
-
macmelon
csendes tag
válasz
Mela Kehes #773 üzenetére
Értem, de ez (számomra) nem is volt kérdés. Ezért írtam, hogy szerű.
Bár nem fejtetted ki, de arra utalsz, hogy attól, hogy nincsen zebra, nincsen a járda emelve, ettől ez még egy sima utca, és így mindenhol (nyilván kanyarodás stbt kivéve) az autósnak van elsőbbsége, ahogy egy normál utcában?
-
macmelon
csendes tag
válasz
Mela Kehes #771 üzenetére
Köszi a felvetést: nincs.
-
macmelon
csendes tag
Csak érdekességként merült föl benne a kérdés, de hátha másnak is érdekes: Vonatkozik bármilyen speciális szabály az olyan utcákra, amelyek sétálóutca "szerűek", be lehet hajtani autóval, de a járda nincs elkülönítve szintben, gyalogosok mennek minden irányba. Budapestről pl. a Ráday u. jut eszembe. Van itt valami extra védelem a gyalogosoknak? Ha konkrétan a Rádayra gondolok, akkor feltűnő, hogy nincs egyetlenegy zebra sem az ilyen részen.
Köszi minden választ, gondolatot, vagy ide vonatkozó szabályt.
-
Bozso68
őstag
válasz
Lassú Víz #768 üzenetére
Így oké. Csak egyet nem értek ezzel a kereszteződéssel kapcsolatban. A nekem balról érkező forgalom megy ki gyakorlatilag a faluból a 8-as főútra kétfelé. A védett úton később aluljárón át Székesfehérvárra, ami rendben. Balról jobbra viszont Veszprém irányába. És itt a bibi. Nekem balra kb 50 fokos hegyesszög van, eléggé előre kell engednem a kocsit, hogy belássam a kereszteződést, és a nyakam is tekernem kell rendesen. Addigra meg az esetleg akkor balról, védetten érkező, Veszprém irányába egyenesen továbbhaladó kocsi útjába kerülhetek, mivel a védett út íve miatt az út széléig kell előrearaszolnom. Meglátásom szerint ide is stop tábla kellene, pláne, hogy a vastag A-oszlopom a nekem jobbról érkezőket pl eléggé takarja, ott kb 100 fokos a szög. Mondjuk itt csak pár ház van, ahonnét ritka a kihajtás.
A google térképen még a régi állapotok vannak, de a nyomvonalak jól kivehetők. Ebből hegesztették össze az általam vázolt forgalmi rendet. Én délnyugat felől közelítek és északkelet felé megyek át egyenesen.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Mela Kehes #766 üzenetére
És mivel a jobbról jövőnek van elsőbbsége, lényegében tök mindegy mit hisz az irányjelzés kapcsán.
Nincs olyan szabály, hogy egy stop tábla alárendeltebbé tenne egy utat mint az elsőbbségadás kötelező. Lehet, hogy az egyik irányból rosszabbul látható be a kereszteződés, és az indokolja a stop táblát. (Vagy csak épp az volt raktáron, mint az útépítéseknél random kitett 30-40-60 korlátozó táblák esetén.) -
Bozso68
őstag
válasz
Mela Kehes #766 üzenetére
Köszönöm a gyors választ.
-
Bozso68
őstag
Sziasztok!
Öskün nemég alakítottak ki egy új kereszteződést. Minden reggel arra közlekedem, és rájöttem, egyáltalán nem vagyok biztos benne, mikor vagyok jogszabálykövető.
Kanyarodó főútra kell felhajtanom egyenesen (nekem balról kanyarodik be nekem szembe). Nekem elsőbbségadás kötelező táblám van, a jobbra tőlem érkezőnek stop tábla.
Dilemmáim:
1. az alárendeltek közül kinek van elsőbbsége, nekem, vagy a stoptáblás, de tőlem jobbról érkezőnek? (tippem: nekem)
2. kell indexelnem? Nem szoktam. (de tippem: jobbra kell, mivel főútra hajtok rá, csak így megtéveszthetem a tőlem jobbról érkezőt, de neki meg kell várni az én manőveremet)Kérem, segítsetek!
Köszönettel: Zsolt -
Lassú Víz
addikt
válasz
pakriksz #763 üzenetére
Természetesen nem. Még azért is megbüntethetnek, ha csak valaki kiszáll az autódból. Megállási tilalom védi.
40.§ Megállás
(5) Tilos megállni:
...
h) más járművel a villamos, autóbusz vagy trolibusz megállóhelyet, illetőleg taxiállomást jelző tábla előtt 15 méter, utána 5 méter távolságon belül, kivéve, ha útburkolati jelből más következik;i) autóbuszöbölben és autóbusz forgalmi sávban, kivéve a kijelölt megállóhelyen megálló autóbuszt (trolibuszt), villamost, a személytaxit, a betegszállító gépjárművet, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló járművet;
Látsz te ebben menetrendet?
41. § Várakozás
(1) A 40. § rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell a várakozásra is.
-
pakriksz
őstag
Éjszakai busz megállójában (természetesen azon az időn kívül amikor jár) lehet parkolni? Láttam pár példát rá, hogy nappal gyak parkolónak használják, igaz hogy prémiumautóval
-
st6969
őstag
válasz
Mela Kehes #760 üzenetére
Érdekes, nálunk mindenki "felmenekül" a járdára, senki nem mer behajtani, tegnap direkt figyeltem. Vagy nem ismerik (magamat is beleértve) az ezzel kapcsolatos szabályozást, vagy bizonytalanok, vagy esetleg büntettek már meg valakit emiatt és ez gyorsan elterjed egy kisvárosban.
-
st6969
őstag
Sziasztok,
elnézést kérek, ha volt már. Városon belül (vidéki kisváros) be lehet-e hajtani kerékpárral a körforgalomba? A körforgalom a város főútja és egy mellékutca kereszteződésében van (több helyen is egyébként). Pl. a mellékutcán szeretnék haladni, átkelvén a főúton. Bemehetek a körforgalomba, vagy leszáll, biciklit járdára feltol, át a főút zebráján, és újra ki a mellékutcára?
Köszönöm. -
samu2062
senior tag
Mivel a jogsim megszerzése óta többször módosították a kreszt,mindig próbálom az újításokat elsajátítani.Nem tudom most mi a helyzet egy dologban:A mostani kresz szerint is tilos katonai járművekből álló konvojt megelőzni,és a járművek közé besorolni?
-
Lassú Víz
addikt
No, a mai napi "öröm" is megvolt. Megb*szott a közteres, mert senkit nem zavarva ott parkoltam, ahol a kék autó.
5 m-en belül voltam a kereszteződéstől. Ezek után a kérdésem az, hogy ha kiállok az útra betartva az 5 m-t, akkor a KRESZ 41.§ (2) bek e) pontja: "Tilos várakozni az úttesten ott, ahol a járdán a megállás megengedett." szerint fognak megbírságolni?
-
#21346560
törölt tag
válasz
#45553408 #753 üzenetére
Miért is?
14. § (1) d) „Sebességkorlátozás” (30. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél nagyobb sebességgel haladni tilos....
(6) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja.
26. § (2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni.
Tehát a sebességkorlátozás tábla hatályát a lakott település tábla nem oldja fel, és ha valahol a sebességkorlátozó tábla nagyobb sebességet engedélyez, mint amit az adott területen általában lehetséges, akkor szabad gyorsabban menni.
-
#21346560
törölt tag
válasz
Mela Kehes #751 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Nemzetbiztonsági aggályok merültek fel a TP-Link kapcsán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- DUNE médialejátszók topicja
- További aktív témák...
- 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Csere-Beszámítás! Samsung Odysseg G5! 32COL / 2560X1440P Monitor.
- Samsung Galaxy A35 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest