Új hozzászólás Aktív témák
-
M. Zoltán
csendes tag
Régóta figyelem a topic "milyet vegyek" polémiáit, sokáig nem akartam beleszólni a diskurzusba, de talán használok az én tapasztalatommal. Tanácsot semmiképpen sem akarok adni, mert mindenkinek más elvárásai és igényei vannak. Én 50+ vagyok és 85 kg, naponta 8 km budapesti utam van, Oxelo 7XL-t használok évek óta. Rugó nélkülim is volt, nem lehet összehasonlítani. Ezzel lehet díszburkolaton tartósan menni, nem zörög. A Dechatlonos cuccokban a legjobb a garancia, az első sorozat 7XL-ben az első rugó hamar elfáradt, garanciában cserélték az egész rollert. Máskor csapágyas lett az egyik kerék, (erre eredetileg nem vonatkozik a garancia), mindkét kereket cserélték garanciálisan.
A ballonos kerék ugyan kényelmesebb, de nagyobb a gördülési ellenállása, ezért talán az összrugós jobb választás.
Írtad, hogy hegyes-völgyes a terep. Lefelé nekem még mindig elég volt a lábfék a budai oldalon, de mintha az új 7XL-en kézifék is lenne. Az erős fékhatással az a baj, hogy ha megállítod a kerék forgását, kifarol és az sem mindig kezelhető elegánsan. Felfelé meg kell dolgozni vele, mert nem tudsz akkorát lendíteni, hogy a kigurulási szakaszban ne lassuljon vissza. Majd kitapasztalod, hogy meddig érdemes hajtani és mikor logikusabb tolni.
Egyetlen hátránya lehet számodra az összecsukás módja, kevésbé elegáns, mint az egy lábbal összecsukható változat, de sok hölgyet látok ezzel a típussal gurulni, ők is össze tudják csukni. Én csak ott szoktam összecsukni, ahol végkép szükséges.
-
M. Zoltán
csendes tag
válasz gergo7311 #282 üzenetére
Azért a gördülési ellenállást, mint tényezőt ne hagyjuk ki a számításból. Ha a tömlős kereket ugyanannyira fújod, hogy a gördülési ellenállása közel azonos legyen, akkor az is annyira fog rázni, mint a tömör kerék. Aki ült már vékony kerekű verseny biciklin, az tudja. Ha meg kényelmesre fújod, akkor kevésbé gurul szabadon, mint a tömör változat.
-
M. Zoltán
csendes tag
Csapágy kérdés nem kérdés, a kínai nem attól gagyi, mert nem elég ABEC, hanem mert kínai. 300 Ft/db cseh csapágy a Confidenza Révész utcai boltjában. Bejáratás után reggel megpörgeted a kereket, lehet, még este is pörög. A nagyobb kerék is ráz, csak kevésbé akad el az aszfalthibában, a rugózott nem ráz (annyira). A magasabb talplemez több sport, de kevésbé akad el, amikor felkapatsz a járdára.
-
M. Zoltán
csendes tag
Néhány tapasztalat másfél év rollerozás után.
Rugózatlan Spartan 205-ös kerekűvel kezdtem, használt volt és néhány hónap után felhasadt a talplemez. Arra jó volt, megszerettem a közlekedés eme formáját. Utána vettem egy Oxelo Town 7XL elől-hátul rugózó változatot, amivel városi közlekedésben mindenhol kényelmesen tudok haladni. Az agglomerációból járok be Budapestre vonattal dolgozni, a BKV-t pótolom a rollerrel. Reggel 2 km az állomástól a munkahelyemig, délután meg rendszerint bemegyek a Nyugatiba, ez még 6 km. A napi nyolc otthon kiegészül oda.vissza 3 km-rel, ha nem kocsival megyek ki az állomásra a család miatt. Eddig egy napot hagytam ki a nagy hó miatt, a jegesre taposott havon már nem volt élvezet. Mivel a rugózatlant és a duplarugóst is próbáltam, higgyétek el nekem, a rugós jobb, ha teheted ezt válaszd. A rugózatlannal kerülni kellett a díszburkolatot, a egyszerűbb aszfalthibák is nagyot ütöttek a csontvázamon, ami így 50 felett már nem annyira rugalmas. A rugózóval simán végigszáguldok a díszburkolaton és nem okoz problémát.
Többen kérdeztétek a sebességet. Stadionok- Nyugati a Kerepesin a Blaháig, onnan kőrúton 25-30 perc, forgalom és tempó függvényében. Havonta van egy kőröm Stadionok-Gazdagrét-Nyugati, ez 19,6 km, másfél óra alatt hozható.
Világítás, csengő onnan, ahol a rollert is árulják. Tölthető ledes kerékpárlámpa, az első a kormányon, olyan elkeskenyedő forma, a hátsó a sárvédőn, olyan kicsit hordó formájú, mindkettő gumírozott. Nem rázódik le és nem akadályozza az összecsukást. Én csengőt is tettem rá, szintén a kormányon, csak a másik kéznél.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest