Hirdetés
- GoodSpeed: 24 éves a Windows XP! Nézzen ki úgy a Windows 11 mint az XP?
 - Pötyi: 4. RETRO KONZOL ÉS SZÁMÍTÓGÉP BÖRZE - '25. november 16.
 - gban: Ingyen kellene, de tegnapra
 - sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
 - Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
 - sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
 - D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
 - Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
 - sziku69: Szólánc.
 - Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
 
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			
						DigitXT
félisten
válasz
							
							
								.-..-.
							
							
								#34830
							
							üzenetére
						siman elkepzelheto, hogy mas-mas cellabol/cellakbol szedi ossze
Nem, ez egyáltalán nem képzelhető el. Figyeli a cella feszültségeket, tiszta sor, dolgozik is a kiegyenlítésükön (balance), de a balance vezetékeken nem vesz le teljesítményt... Akkor sem, ha a balance működik menet közben is.
 Abban is igazad van, hogy PWM-szerű a hajtás, és változik a duty cycle, de ennek semmi köze nincs a balance-hoz... Annyi, hogy az álló motorra, ha rákapcsolnád a teljes 36/48/60V akku feszültséget, akkora fázisáram indulna meg, hogy leégne a tekercselés. Ergo mondjuk levesz 36V 10A-t, a motornak meg ad 3.6V 100A-t. Teljesítmény egyezik (eltekintve a veszteségektől). ECU = power converter (Nem véletlen hívják inverternek is, hiszen eleve a DC-ből 3 fázisú AC-t csinál a motornak.)Szerk: a motor fordulatszám növekedésével egyenes arányban nő a motor által gerjesztett (ellen) feszültség (BEMF), ezért ha fenn akarod tartani a nyomatékot (azaz a fázisáramot!) egyre nagyobb feszültséget kell alkalmazkodnod, mert az effektív feszültség ebből adódik, magyarán növelni kell a duty cycle-t. Ha eléred a ~100%-ot, onnantól adott fázisáram nem fenntartható, elkezd csökkenni, elkezd csökkenni vele a nyomaték, kialakul a végsebesség.
Megjegyzem, egy csomó primitívebb vezérlő nem nézi a fázisáramot, egyszerűen egy elég alacsony akku áramot állítanak be rajtuk, ezzel indulásnál marha erősnek érződik, ám elég hamar veszít ebből a nagy nyomatékból, mert kapásból az akku áram korlátos szakaszban van, ahol meredeken esik a fázisáram. Fázisáram korlátos vezérlő görbéje sokáig lapos.

 
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
 - Battlefield 6
 - GoodSpeed: 24 éves a Windows XP! Nézzen ki úgy a Windows 11 mint az XP?
 - Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
 - Mozilla Firefox
 - Elektromos autók - motorok
 - Mobil flották
 - AMD Catalyst™ driverek topikja
 - Sopron és környéke adok-veszek-beszélgetek
 - Dacia topic
 - További aktív témák...
 
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3887, 94% Akkumulátor
 - BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600G 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600XT 8GB GameMax Aero Mini ECO 650W
 - Honor 400 Lite / 8/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
 - Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470s - i5-7GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
 - HIBÁTLAN iPhone 16 Pro 128GB Desert Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3673, 97% Akksi
 
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
								
							
 Abban is igazad van, hogy PWM-szerű a hajtás, és változik a duty cycle, de ennek semmi köze nincs a balance-hoz... Annyi, hogy az álló motorra, ha rákapcsolnád a teljes 36/48/60V akku feszültséget, akkora fázisáram indulna meg, hogy leégne a tekercselés. Ergo mondjuk levesz 36V 10A-t, a motornak meg ad 3.6V 100A-t. Teljesítmény egyezik (eltekintve a veszteségektől). ECU = power converter (Nem véletlen hívják inverternek is, hiszen eleve a DC-ből 3 fázisú AC-t csinál a motornak.)
								

