Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz generatoros #19614 üzenetére

    Igazából hiába van rajta egy ADC, és tudja, hogy mit akar a pilóta, egyáltalán
    nem biztos, hogy a fékerő alkalmazkodni is fog ehhez... Tehát az, hogy elsőre
    odaver (majdnem esést okozva), nem jelenti, hogy egyébként elegendő is, ha
    nagyon meg kell állni. (Továbbá, azt se jelenti, hogy kisebbet fékez, ha éppen
    csak mozdul a kar...) Mondok egy példát. Kugoo S1. A e-fék rajta botrány.:O

    Ellenben, mikor nem készültem fékezésre, akkor simán egy rossz mozdulatra,
    ahogy beleértem a karba (nyakamban volt egy szatyor), előre lendült a súly...
    Majdnem pofára estem. Pedig ugyanarról a fékről beszélünk, ami 25 km/h-ról
    írd és mondd, 20 méteren képes megállást biztosítani. Síkon. Amint lejtő van,
    ennek a sokszorosa a fékút, és van olyan lejtő, amin már csak az ima segít...
    Na, én ezért mondom azt, hogy mechanikus fék nélküli rollert inkább ne.:R

    Ui: egyáltalán nem triviális, hogy adagolható-e a fék.:N A legtöbb fékkar csak
    egy kapcsolót tartalmaz, amivel a vezérlő vagy fékez, vagy nem, semmi köze
    a kar állásához a fékerőnek... Van valami programozhatóság, amivel előre be
    lehet állítani a maximális fékerőt, esetleg a felfutás meredekségét, és ennyi...
    Baromi idegesítő tud lenni, ha összevissza fékez, ezért is kapcsolják ki sokan.
    Pedig amúgy a redundancia nagyon fontos: ha bármi van a mechanikus fékkel
    még mindig sokkal jobb egy hülyén/gyengén fékező elektromos, mint a semmi.

    Én egyetlen hall szenzoros fékkart találtam AliExpressen... Gyorsan rendeltem
    belőle kettőt, mert a VESC tudja adagolni a féket. A másik vezérlőm pont nem.
    De hátsó keréknél nem gond, abból nem lesz esés, blokkolni nem tud.:))
    Csak az első fék a probléma, hogy azt ne rángassa, ha lehet. Ezért is jobb, ha
    hátul hajt a roller, mert akkor elöl valami mechanikus fék van rajta (adagolható).

    Szerk: a hüvelykujj fékkarok persze mind hall szenzorral működnek, és így le is
    tudják követni, hogy a kar hol áll (igen, az S1 is), viszont pont leszarják sokszor
    az értéket, csak kapcsolóként "nyomják" a féket, ha nem nullát érzékelnek...:N
    (Mármint a vezérlő tesz arra, hogy mekkora fékerő kellene, tolja neki amit tud.)

    Szerk2: abba inkább ne menjünk bele, hogy úgy általában maga ez a hüvelykujj
    vezérlés mennyire tud pontos lenni... Gáz még csak, csak, mert nem erőgépek,
    amikre rakják, de mondjuk egy Wolf King GT-n már elég para gázkarnak is...:D
    Fékezésnél viszont ember legyen a talpán, aki el tud szórakozni vele, hogy most
    csak a feléig nyomja érzéssel, vagy tökig... pláne, ha nagyon meg szeretne állni.

  • Peaceliker

    addikt

    válasz generatoros #19614 üzenetére

    Jajj nem, dehogy is, valahol le kell kezdeni :R
    Illetve ahhoz képest, hogy sokadik gépem van, km az pár 100 összesen amit mentem, igazából kezdő vagyok én is :))
    Most utána olvastam picit nekik . Gt az faja lenne. De az az ár brutális :Y

Új hozzászólás Aktív témák