Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • saril

    senior tag

    válasz Thunderzolee #13806 üzenetére

    Azért ne legyél befosva, ha emlékszel a kétütemű motorokat is ki akarták tiltani, aztán olyan kevés maradt forgalomban hogy mai napig használhatják az emberek, pl: trabant
    Másik beszélgetnek itt már évek olyat hogy euro 4 alatt nem lehet majd használni az autokat, azóta is beszéd téma maradt semmi több, szerintem nem lesz ebből semmi még évekig, ha meg mégis lesz akkor címkenyomtatóval nyomtatok egy xxx wattos felíratot amit ráragasztok a rolleromra és veszek még egy fékkart amit felszerelek de nem lesz bekötve és ennyi... ez magyarország...

    Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!

  • PociAti

    őstag

    válasz Thunderzolee #13806 üzenetére

    Ez nem a facebook! Ez egy szakmai fórum. Értelmes gondolkodással előrébb lennél, minthogy a magyar politikusokat hibáztatod olyan esetben, ha valami nem az elképzelésed alapján történik.

    A jogszabályok jelentős része korlátozó intézkedés, és azok általában válaszreakciók konkrét problémára.

    Mivel az EU része vagyunk, így "kénytelenek vagyunk" átvenni az EU-s jogszabályokat. Lokális szinten lehetőség van némileg eltérni tőle (lásd az általad is említett szigorú németek előírások).

    Konkrétan ez már többször is be lett linkelve: "AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE (2013. január 15.) a két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és piacfelügyeletéről"
    Még nincs (hazai) konkrétan e-rollerekre írt szabály, ezért a némileg hasonló elektromos kerékpárokból lehetne kiindulni. I. fejezet, 2. cikk, h pontja: "a 250 W vagy annál kisebb legnagyobb folyamatos névleges teljesítményű, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhaj­tású kerékpárok, amelyeknél a motor kikapcsolódik, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, illetve teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokoza­tosan csökken, majd mielőtt elérné a 25 km/h sebességet, a motor leáll;"

    Mint korábban említettem, a problémákból indulnak ki. És nem azt tekintik alapvető problémának, hogy egy 15 kg-os roller nem képes egy 120 kg-os embert 20%-os emelkedőn 20 km/h sebességgel felvinni, hanem hogy sík terepen, a jellemző közlekedési körülmények között kerékpárúton milyen eszközöket engedjenek össze.
    Az e-roller mikromobilitási eszköz, és jellemző városi körülmények között a 25 km/h sebesség limit teljesen racionális érték. Más célra talán más eszköz lenne a megfelelő választás.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés