Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Chosen
addikt
Sziasztok!
Mátra-Börzsöny környékén vannak ehhez hasonló csak lightosabb utak? [link] [link] Azért lightosabbat keresek, mert ilyen igénybevétel mellett 2 perc alatt szétszedné a bringámat a pálya, de jó lenne valami elnyújtott kanyarokkal tűzdelt, lágy lejtős erdei/szép tájas pályán menni a betondzsungel mellett, főleg, hogy itt a tavasz.
-
Chosen
addikt
Adott egy Schwalbe Land Cruiser külső és egy Continental belső. Hány bar lenne az ideális csak aszfaltra? Kb 70kg körül vagyok.
-
Chosen
addikt
Eladnám a bringámat, tudnátok segíteni az árazásban? Szubjektíven nem nagyon tudtam belőni az árát.
Galéria a képre kattintva:
Amit tudni kell róla:
2011 Szeptember környékén nagy generálon volt Crazybikersben, (azóta max 100km ment bele)
Amit kapott:
-Új bowdenek
-Új első-hátsó fékbetétek
-Új hátsó lánckerék
-Szétszedve és újrakenve első teleszkóp, kormányrúd, pedálok, stb minden ami a nagy generálhoz tartozikSR Suntour XC 60 teló
Octane One tárcsa a fékben (? -a többi része valami OEM)
Contineltal belső
Schwalbe Land Cruiser külső
Kona markolatProblémák:
-Az első lánckeréken nehézkes a váltás, 2-esben jó, de 3-asba ritkán megy fel, az állító csavarok pedig nem nagyon állítanak rajta. (elkophattak?)
-Jobb pedál nyikorog
-Váz alján egy helyen lepattogott a festék, ott rozsdás
-Ülés szakadtErre tudnátok mondani egy árat így egészben, és egyet Kona markolat és Schwable Land Cruiser nélkül? (helyükre valami alap cuccok mennének)
Nagyon megköszönném a segítséget.
-
Chosen
addikt
50k-ért milyen mtb-t vennétek?
Nézegettem testbike-on és bikemag-en is, de nem sikerült megfelelő állapot-tudás-ár kombót összehozni.
Amire vadásztam:
20" körüli váz (185-190cm magas vagyok kb)
Duplafalú felnik
Deore váltó
Lock-outos első teló -
Chosen
addikt
válasz hoffman_ #27099 üzenetére
Egyébként létezik 100 alatt ez az összeállítás: Genesis Element
-
Chosen
addikt
válasz hoffman_ #27148 üzenetére
Tudom, lockout-ot már töröltem is szinte a tervből, telót meg szinte nem is nézem mi van rajta, ebben az 50-60k-s rétegben szinte egykutya mind, minimális különbségek vannak. Most már inkább a váltóra fókuszálok, abból el lehet kapni jobbakat is olcsón. Mondjuk az a vicc, hogy Deore-Deore XT már 65k körül is van, azt gondolná az ember, hogy akkor Alivio megvan 55-50-ből, de nem. 80-100 körül vannak, még kevesebb van belőlük mint Deore-ból.
-
Chosen
addikt
6 fokozatos hátsó váltóhoz lehet használni 7 vagy 8 fokozatos kart? Van egy 6 sebességes bringa, amin nagyon gány a váltókar, de a jobb fajta karok mind 7 vagy 8 fokozatosak.
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
Mi lehet a ludas ha bizonyos fokozatokban (főleg közép 3-4 körül) megcsúszik a pedál/hajtás egy pillanatra minden fordulatnál? Végfokozatok környékén meg teljesen stabil? (1-6)
Még mindig a 6 fokozatos bringáról van szó, tartaléknak újítom fel.
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
Erről a Corratec bringáról mi a véleményetek? Jó áron tudnék hozzájutni.
-
Chosen
addikt
válasz venember83 #27482 üzenetére
Köszönöm.
-
Chosen
addikt
Hogyan cseréljek markolatot szakszerűen? Csak úgy nem akarom lerángatni, nehogy megsérüljön valami, más módszert pedig nem ismerek sajnos.
-
Chosen
addikt
Ha V-féknél félrekoptak a betétek, akkor reszeljek le belőle, vagy próbáljam meg úgy beállítani, hogy normálisba visszakopjon?
-
Chosen
addikt
válasz venember83 #27862 üzenetére
Értem.
Még egy V fékes kérdés. A bal oldali fékbetét nagyon közel van a felnihez, a jobb meg 2-3x annyira van, sokkal többet mozog. Hogy állíthatnám egyenlő távolságra őket? Állítócsavar nem viszi őket sehova, csak húzásnál húzza jobban vagy kevésbé.
Egyébként ez már a Corratec X-Vert Motion bringa, megvettem.
-
Chosen
addikt
válasz venember83 #27884 üzenetére
Tudom, hogy elvileg az lenne a szerepe, de nem csinálja. A csavar is elég nehezen tekeredik, a rugó is kattog amikor ráhúzom, lehet hogy ott van valami gond?
-
Chosen
addikt
válasz venember83 #27884 üzenetére
Leszedtem a karokat, nem láttam a pillanatot amikor lejött sajnos, így nem tudom, azonos lyukban voltak-e, de visszatettem mindkettőt a középsőbe biztos ami biztos. Alatta csont száraz volt, az első karok nehezen is jöttek le emiatt, de jó alaposan megtísztítva és bezsírozva tettem vissza őket, plusz a rugó és fékbetétcsavarok is kaptak egy kis WD40-et (azok is be voltak állva). Az első karoknál úgy tűnik működik a dolog, állítócsavar ki vagy beviszi ha kell, de a hátsónál továbbra sem mozdul alaphelyzetben, talán csak minimálisan. Hozzá kell tennem, hogy az állítócsavarokon is ugyanaz a szennyeződés van, mint ami a beállt karok alatt volt, lehet, hogy oda is kéne egy kis WD40?
Feltehetőleg azért vannak ennyire beállva ezek a dolgok, mert a tengerentúlról érkezhetett a bringa, minden apróbb helyen rozsda foltok vannak (csavarok, stb) , amit sós tengeri levegő okozhatott, mivel eső károkat nem fedeztem fel rajta. Ennek fényében mire érdemes még ránézni amit károsíthatott a levegő? (Persze nem biztos, de erre utalnak leginkább a dolgok)
-
Chosen
addikt
válasz salieri. #27989 üzenetére
Zsírozás előtt használtam csak (és le is töröltem a zsírozandó felületekről), plusz ugye a rugóhoz fújtam be egy kicsit, ahová mást amúgy esélyem sincs eljuttatni.
Tehát mit kellene használnom, mit csinálhatnék még, hogy az állítócsavar tegye a dolgát? Mi lehet még a hiba?
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
Kicsavarhatom teljesen a V-fék állítócsavarjait? (kivenném) Nem fog kiugrani a rugó úgy, hogy nem tudom visszatenni, vagy ilyesmi?
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
válasz venember83 #28017 üzenetére
Köszi a választ. Holnap kipróbálom.
Bal fékkart nehezebb húzni mint a jobbat, talán lassabban is megy vissza kicsit, úgy láttam a bowdenen valami beszáradt zsír van, erre bowdencsere lenne a megoldás, vagy WD40-et kellene bevetnem ismét?
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
Következő a helyzet. Van ismét egy V-fékem amivel gond van. Alaphelyzetben mindkét test a külsőhöz képest azonos távolságra van, de a felnitől az egyik kb 2cm-re van úgy, hogy állítócsavar szinte kitekerve teljesen, a másik meg 1-2mm-re teljesen betekert csavarral. Felnit csekkoltam, az is középen van. Ha behúzom a fékkart a 2centis bejárja rendesen, de az 1-2 mm-es alig akar mozogni, akkor is az mozog kevesebbet ha lazítok a bowdenen és mindkettő távolabb kerül.
[link] Itt van kép a fékről. (és az egész bringáról további képek) Már nem tudok mire gondolni, az egészet szétszedtem, újrakentem, csak a bowdenhez nem nyúltam. Az okozhat ilyet ha már régi, hogy ferdén húzza a féket, vagy nem engedi vissza rendesen vagy ilyesmi? Vagy a féktestben található fémrúd gyengülhetett el, ami visszahúzza? (képen látni)
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
válasz venember83 #28245 üzenetére
Igen, jól érted, ha azonos lenne a csavar állás, akkor az egyik már teljesen a felnin futna. Még ránézek a bowdenre, de ha az sem oldja meg, akkor bolt vagy nem tudom.
Az új féktestek neked megoldották a dolgot?
-
Chosen
addikt
válasz venember83 #28251 üzenetére
Mi lett az utódja? Ha újat kellene vennem, akkor tudjam merre nézelődjek.
-
Chosen
addikt
válasz hoffman_ #28301 üzenetére
Ha már váltóról van szó, egy kérdés:
A Deore váltós bringámon elöl 3-asból 2-esbe nehezen megy le a váltó, kb 2-3-4 mp-ig csak kerreg a lánc az átdobó kereten, de nem mozdul lefelé, van amikor még egyszer rá kell nyomni, de akkor már kettőt ugrik. Meméék erre azt mondták Crazybikersben, hogy a hajtókar vagy a lánckerék előkészítetlen ezért nem akar lemenni, de nem nagyon értem ezt a dolgot, hiszen az 5-8 éves másik bringámon valami teljesen alap shimano első váltó van és szinte pöccre lemegy.
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
(#28303) Erre valaki? Lehet igaz?
-
Chosen
addikt
Meméék állították be a probléma ismeretében, így valószínű én nem tudnék náluk jobbat. Hasonlót mondott ő is az előkészített lánckerékről, csak akkor nem értettem, új volt nekem, hogy ilyen is van. (mármint, hogy nincs előkészítve)
Ez az én bringám, náluk vettem, használtként érkezett hozzájuk:
Hajtómű Corratec, (vagy Zzyzx) elemekből épül fel, ennél többet nem tudok róla. Fogszámot délután tudom megnézni.
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
Keszthely környékén ismertek olcsó és megbízható bringás szállást? Balaton kör egyetlen megállójához keresek helyet. Nem feltétlenül Keszthely muszáj, csak valahol nyugati saroknál, mivel keletről indulunk északi parton haladva.
-
Chosen
addikt
válasz venember83 #28814 üzenetére
Ezek szerint világbajnok vagyok. Nem az én képem sajnos, de jobbra fent látszik a vázamon a minta. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
válasz venember83 #28828 üzenetére
Most fejből nem tudom, de egy rakás eredmény fel van ott sorolva, emlékeim szerint 3x-os VB-t írnak.
-
Chosen
addikt
válasz venember83 #28828 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
válasz venember83 #28888 üzenetére
Ezzel nem felvágni akartam, csak kijavítani azt, hogy 3x-os VB-t írtam, mert a 3-as szám stimmelt, csak a stage rankingre és stage victory-ra, nem VB-re, semmi több.
A kérdésre válaszolva egyébként ha jól értem, akkor az IKO design team csinálta, akiknek valamilyen módon közük van a fenti eredményekhez. (nem végeztem mélyebb kutatást, így nem tudom pontosan milyen formában)
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
válasz venember83 #28890 üzenetére
Így is fel lehet fogni, de szerintem semmi égő nincs abban, hogy tervező érdemeit feltüntetik rajta, nem állítják, hogy konkrétan ezzel a vázzal volt meg a VB vagy a Giro, csak megemlítik, hogy amúgy ilyeneket is behúzott a tervező. Szerintem nincs ezzel semmi baj, legalább megtudok valamit a tervező érdemeiről is, és ők sem hitegetnek, hogy konkrétan ezzel győzött volna bárki, tiszta sor.
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
Testbike/bikemag-on engedélyezett törölni majd újra feltenni egy hirdetést, ha kb 15%-ot csökkentenék az áron?
-
Chosen
addikt
válasz venember83 #29235 üzenetére
Igen, ott én is olvastam, hogy szabályzatban ezt említik, hogy ilyen változással újra felkerülhet, de testbike-al mi a helyzet? Ott nem térnek ki változásra.
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
válasz venember83 #29241 üzenetére
Nem adnám, de szükségem van arra amit érte kaphatnék, minden pénzem belement a Corratecbe, és van még 1-2 dolog amit ki kellene fizetnem.
-
Chosen
addikt
Verseny közben ti hogy kommunikáltok a csapattárssal? Ordítozás nem legbarátibb megoldás, helyette keresek valamit.
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest