Hirdetés
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: 3I/Atlas: Üstökös vagy idegen civilizáció űrhajója?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- ldave: New Game Blitz - 2025
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- VHS digitalizálás
Új hozzászólás Aktív témák
-
#39560925
törölt tag
Köszönöm a terjedelmes válaszokat! Sorban reagálok mindre.
4440:
első: különösebb oka nincs, ha hazajöttem átírom foreachremásodik: értem, MVC minta alapján szeretném természetesen megcsinálni a játékot, de ez az első ilyen dolog amit csinálok, és a hajnalig tartó gányolásnak lett ez az eredménye. Szóval a destroyEmeny()-t majd animator.animationCycle()-ben kell majd gondolom meghívni, de még nincsenek se lövedékek, se ütközésdetektálás, úgyhogy az arrébb lesz.
harmadik: erre neten találtam egy példát, ezt is beleírom majd ha hazaértem
public void run() {
long beforeTime, timeDiff, sleep;
beforeTime = System.currentTimeMillis();
while (ingame) {
repaint();
animationCycle();
timeDiff = System.currentTimeMillis() - beforeTime;
sleep = DELAY - timeDiff;
if (sleep < 0)
sleep = 2;
try {
Thread.sleep(sleep);
} catch (InterruptedException e) {
System.out.println("interrupted");
}
beforeTime = System.currentTimeMillis();
}
gameOver();
}Így gondoltad, ugye?
4441:
"Folyt.: A kódban ki az a GA? A Move most viewport (ablak) vagy világ (0-100) koordinátákban számol? Mert egyértelműen az utóbbiban kéne, és csak rajzolásnál konvertálni pixelpozíciókra."Itt is valóban nagy gányolást műveltem éjjel, megkavarodtam, hogy most az ellenséges objektumoknak ismerniük kell-e GameArea (GA) méretét. A GameArea a fekete hátterű négyzet. Mikor olvastam fent idézett mondatodat, akkor jöttem rá, hogy hülyeséget csináltam, mert csak a rajzolásnál kell konvertálni pixelpozícióra. Most reggel gyorsan átírtam ilyenre, ez az Enemy0:
// this method has to be called in every 20 milliseconds
public void Move () {
// in even seconds this enemy will go right
long time = System.currentTimeMillis();
if ((((time % 10000) - (time % 1000)) / 1000) % 2 == 0) {
x = (int) (x + 0.3);
y = (int) (y + 0.1);
}
// else it will go left
else {
x = (int) (x - 0.3);
y = (int) (y + 0.1);
}
}Érdekes, mert most csak balra hajlandó mozogni, aztán egyszer csak megáll, és egy helyben marad. Míg ezt a hszt írtam jöttem rá, hogy az (int)-é konvertálás miatt van a gond. Át fogom írni a koordinátákat double-re, és az int-é konvertálást csak a kirajzolásnál fogom megcsinálni, szerintem ez segíthet.
Az Enemy2 nagyon szépen cikázik jobbra-balra, pont amiatt, mert egész számot adok neki:
public void Move () {
// in even seconds this enemy will go right
long time = System.currentTimeMillis();
if ((((time % 10000) - (time % 1000)) / 1000) % 2 == 0) {
x = (int) (x + 1);
y = (int) (y + 0.15);
}
// else it will go left
else {
x = (int) (x - 1);
y = (int) (y + 0.15);
}
}A hozzászólásban lévő többi tanácsot köszönöm és megfogadom őket.
4442:
Erről egyelőre sejtésem sincs, hogy kéne az általad vázolt duplapufferelést megcsinálni, viszont a GameArea konstruktorában meghívok egy ilyet: setDoubleBuffered(true);Mint már említettem az egész GameArea egy gányolás, sok mindent beleírtam este, hogy kipróbálhassam jól mozognak-e az űrhajók. Elküldtem neked privátban az egész osztály forráskódját. A Timeren majd még agyalok.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicot kiemeltem. Valaki nem akar egy nyitó hsz-t írni?:))
- Gurulunk, WAZE?!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- iPad topik
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Assetto Corsa Rally
- További aktív témák...
- GIGABYTE AORUS FO32U2 Monitor(oled,4k,240hz)+ monitor arm
- 27% - MSI RTX 4060 Ti VENTUS 3X OC 8GB GDDR6X Videokártya!
- iPhone 13 Pro max 128GB gyári független gyönyörű állapot
- Játékra vagy Munkára! Csere-Beszámítás! I7 3930K / Nvida GTX Titan X / 16GB DDR3 / 500GB SSD!
- Asztali PC , R7 5800X , RTX 3070 Ti , 32GB DDR4 , 256GB NVME , 2TB HDD
- BESZÁMÍTÁS! Asus H370 i5 9600K 16GB DDR4 512B SSD RTX 2060 Super 8GB Chieftec HC-10B-OP Zalman 850W
- Eladó Honor X7a 4/128GB Kék / 12 hónap jótállással!
- AKCIÓ! DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2660v4 (28c/56t, 2.0/3.2GHz), 96GB RAM, 4x1G, áfás
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 128GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3913, 100% Akkumulátor
- Sanyo akkutöltő + 2 használható akku
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

