Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mekker

    őstag

    válasz snorri #14056 üzenetére

    A nyíltnapoknak két funkciója van - az egyik az, hogy figyelemfelkeltő legyen, és kicsit bemutassák az iskola és a szakma sokszínűségét. A másik az, hogy az egyetemi lehetőségeidet mutassa be.

    Mivel az első 2 év full kötött, így ott max akkor látsz ilyeneket, ha nagyon OP vagy, és a sok cucc mellett még van erre időd. De utána lényegében ott van a lehetőség mindenki előtt, hogy megtapasztalja a nyíltnapon látott fantasztikumot. Mittudomén, ott van a TMIT-es SmartLabos cucc. Vannak szabváljaik, talán normál tárgyuk is van ilyen irányban, vehetsz fel náluk témalabot, önlabot, még akár TDK-t is írhatsz náluk. Meg szakirányaik is vannak. Akkor most valóban hazugság volt kirakni őket vásári majomnak a nyílt cuccokon?

    A tantervről és az egyetemi életről meg végtelen anyag van fent amúgy is neten, csak az átlag érettségiző nem szán erre sok energiát, vagy épp fogalma sincs, hogy hol keresse. Kari honlap, vikwiki, hk, yútub vloggerek, vagy éppen itt. Esetleg előadás-betekintéseket el tudnék képzelni, de azzal meg az a baj, h 500 érdeklődőt nehéz beosztani értelmesen.

    Ehhez a jó gyakvez-rossz gyakvez dologhoz nagyon nem tudok hozzátenni. Én dilettánsat eddig nem fogtam ki, maximum rosszat, személyes tapasztalattal nehéz vitatkozni. Ha kifogsz egy rosszat, járj át másikhoz, és meg van oldva. Első félév után kb. bárhol megoldhatod, ahol számít a gyakvez kiléte.

    Óraszámcsökkentésről meg nem a tanszékek tehetnek, és ezzel valószínűleg már nem is lehet mit kezdeni. Ahol már alapból jóval több volt a tananyagban, mint ami belefért volna, ott jól megszívták. Pl. a digitet is át kéne strukturálni, h ne legyen f*s, csak hát megint ketté kéne bontani, ami gázos órarend szempontjából.

    "ráadásul amit verilogból/logikai áramkörökből veszünk az kb 80' éveknek a tudásanyaga"
    Én sosem fogok ilyen irányban dolgozni, úgyhogy laikus vagyok, de ezen mit lehetne modernizálni? Az alapozás sehol és sosem lesz 'state of the art technolódzsi', márpedig az első év csak erről szól. Biztos vannak fullos keretrendszerek, amikkel több mindent lehet csinálni, de 1. nem biztos, h érdemes, 2. még több *magic* dolog lenne benne az elsősök számára.

    Minden kritikád jogos, de én úgy látom, hogy elég sok mindent átstrukturáltak az utóbbi 4 évben, szóval nem lehet azt mondani, h nem próbálkoznak. És továbbra is sok minden el van b...va, de amiket felsoroltál azokra azért nincs egyértelmű megoldás, mert itt elég erős külső kényszerek vannak. Pl. óraszámcsökkentés vs időhiány, magas szintű cuccok 1. évben vs oktatási filozófia, fosch gyakvezek vs munkerőhiány, meg ilyenekre gondolok.

  • JColee

    őstag

    válasz snorri #14056 üzenetére

    a HÖK minden évben panaszkodik
    :DDD

    amit verilogból/logikai áramkörökből veszünk az kb 80' éveknek a tudásanyaga
    és amit anal1-ből leadnak, az meg 17. századi anyag...

    Ettől persze lehetne modernizálni, de állandóan ilyenen megy a nyavalygás. Czirkos is 40 éves programnyelvet tanít, teljesen elavult. :DDD

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés