Hirdetés
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Egy korszak vége
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig II.
- Digitális Állampolgárság Program
- Karácsonyi pofára esés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
-
LOGOUT.hu
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
ottalai
lelkes újonc
Köszönöm, hogy kiegészítetted az útmutatót.
Emlékeim szerint a george mobil app értesítés beállításoknál korábban (korábbi verzióknál) nem voltak ott ezek az "almenü" beállítási lehetőségek, amikről képet csatoltál, hanem szimplán csak a ki/be kapcsoló.
Nekem az általad felsoroltak (bejövő, kimenő, kártyák, fontos dolgok) mellett ott van az "Egyenleg" is. Érdekes, hogy hitelkártyánál nincs ott (nekünk csak betéti van).
Az meg felettébb érdekes, hogy egy banki mobil app értesítéseinek beállítását, "altatását", átteszik az android operációs rendszer app értesítések beállításai közé.
Köszönöm még egyszer.
-
ottalai
lelkes újonc
A vonatkozó erste hirdetményben "őrszem" alatt három szolgáltatás csoport érhető el, külön árazással:
1.számla alszolgáltatás
2.kártya alszolgáltatás
3.értesítő üzenetekA mobil app-ban egyetlen kapcsoló van, ki/be. Ha bekapcsolom, akkor a fenti három közül melyik kapcsolódik be? Az ott olvasható sablon hülye szöveg alapján a bekapcsolással feltételezhetően mindent bekapcsolok. A hirdetmény szövege szerint a szolgáltatások "figyelőtípusonként" (a fenti három kategória) választhatóak és én ugyanott olyat nem találok, hogy mindegyik/bármelyik használata kötelező lenne.
Ha a mobil app-ban csak egyetlen választó gomb van, akkor a figyelőtípusonként hogyan tudok választani (1. és. 2. nem kell, 3-as igen). Mi a teendő, ha csak a 3-at szeretném, mert pl. soha semmilyen sms szolgáltatást korábban nem vettem igénybe és nem is szeretnék a jövőben sem? Kiegészítve mindezt azzal, hogy az erste honlapján "természetesen" semmilyen részletes beállítási tájékoztató nincs.
Ezért kérdeztem, hogy van-e valakinek tapasztalat, illetve, hogy esetleg a web-es felületen van-e a témakörben további választási lehetőség, vagy ott is csak egy ki/be. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
ottalai
lelkes újonc
Értem, igazad van, mert fokozatosan vezetik ki a régit. Mi éppen ma kaptunk email-t, hogy szeptember 5-ig használható a régi.
@Brandynew azt jelezte, hogy az erste web oldalon az online bankolás lenyitásakor eddig a régi lakossági volt az első, második a george, most már megfordították, az első a george, második a régi lakossági.
Az új őrszem beállításokkal kapcsolatban tisztelettel kérdezem azokat az erste sorstárs fórumozókat, akik már használják a george web-et, hogy a george web felületre belépve az őrszem beállításokat lehet valamilyen módon kezelni? Arra gondolok, hogy lehet-e választani, hogy milyen értesítéseket kérek (kártyás vásárlások, jóváírások, terhelések, egyenleg, stb.)?
Én még nem használtam a george web-et, nem is szeretném ameddig nem kell, a george mobil app-ban viszont egy elcseszett módon oldották meg, nem egyszerűen értelmezhető módon.
Köszönöm előre is.
-
ottalai
lelkes újonc
A legnagyobb tisztelettel, ez nem igaz. Lehet. A legfőbb oka -azon túl, hogy miért ne lehetne-, hogy önmagában egy számlaszámból nem derül ki, hogy azt milyen devizában vezetik (ebben a tekintetben a forint is egy deviza). Magyarul úgy általában a küldő, fizető félnek fingja sincs arról, hogy milyen devizanemű számlára utal.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz Astery #19697 üzenetére
Nem tudod kikerülni. A fizetési kérelem nem egy fizetési megbízás, hanem tulajdonképpen csak egy üzenet, ami a fizető fél dolgát könnyíti meg, hogy ne kelljen a fizetés adatait, összegét, stb. neki megadnia. A fizetési kérelem "elfogadása" egy azonnali átutalást generál, ugyanazokkal a kondíciókkal, mintha te magad indítottad volna.
[ Szerkesztve ]
-
ottalai
lelkes újonc
A "nem kell jövedelem igazolás az Erste-nél" dolgot gondolom úgy érted, hogy azért nem kell, mert már adtatok nekik ilyet, vagy a számlatörténetetekből látják, hogy érkezik a számlátokra rendszeres jövedelem. Mert egyébként az Erste-nél is feltétel az IGAZOLT jövedelem. Bár a vonatkozó kormányrendelet nem nevesíti az igazolt jövedelem szükségességét, viszont a hitelképességi feltételeknek való megfelelést igen. Így a megfelelő jövedelem mindenhol előjön. Persze az csak rátok tartozik, hogy miért is probléma a jövedelem igazolása.
A bankszámla választás leginkább a te igényeidtől, az elvárt szolgáltatásoktól, áraktól függ. A fórum társak jó tanácsokat tudnak adni a saját tapasztalataikról, de érdemes lehet bankszámla választó programokat/felületeket is megnézni. Többek között ilyenek a bankmonitor.hu, money.hu, azenpenzem.hu, bank360.hu. Egyébként ezek közül néhánynál babaváró hitel kalkulátor is működik. Az MNB-nek is van bankszámla választó alkalmazása, ott csak az a kérdés, hogy mennyire friss, mert a frissítés az abban szereplő bankok feladata, nem az MNB csinálja.
-
ottalai
lelkes újonc
Az Erste-nél nincs videó bankolás.
Egy példaként nézzétek át pl. a Gránit ajánlatát. Ők azt írják videó bankon keresztül is lehet igényelni, végig vinni a folyamatot. Ha jól értem -az Erste-vel ellentétben- nem várják el, hogy a jövedelmed folyamatosan oda érkezzen. Az elvárás, hogy legalább az egyik félnek legyen náluk számlája. Kedvezményért (jóváírás) két hónapig várják el, hogy min. 100 ezer az egyik, vagy mindkettő náluk vezetett számlára érkezzen.
De én nem promózom a Gránit-ot, csak egy példa, hogy máshol tudják a nejed problémáját kezelni. Jobb körülnézni más helyen is, mint a szar Erste-t erőltetni.
-
ottalai
lelkes újonc
Hát, bár az Erste tekintetében a haverodnak van igaza, de biztos megvan az oka, ha ragaszkodsz hozzájuk, ezzel semmi baj.
Ez a mobilbankár téma info oldala: [link].
Próbáld meg a "visszahívást kérek" opciót. Bár ott nem lehet megjelölni a babavárót, de szövegben írják, hogy ezt is lehet náluk.
Kezeld úgy, mintha nem lenne a leírt előzményed, a címváltozás témát sem kell feltétlenül azonnal megemlítened. Benyújtod amit kérnek, ha bajuk lesz a nejed címváltozásával, majd jelzik. Sokat ne várj tőlük, de jutalékért dolgoznak (neked nem jelentenek extra költséget), érdekük a sikeres értékesítés, és talán egy személyes ügyfél azonosítást is meg tudnak csinálni és fel is vannak rá hatalmazva.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz axioma #18692 üzenetére
Nem én írtam, hogy "küld" a Giro. A bank kérHET, letöltHET. De ne én beszéljek:
"Az évenkénti adategyeztetést és a törlést az érintett számlavezető bank által letölthető PYR (Proxy Yearly Report) riporttal támogatja a rendszer. A riport tartalmazza a bank által regisztrált másodlagos számlaazonosítók közül azokat, melyeknek a regisztrálási évfordulója 40 naptári nap múlva elérkezik, és esedékes az adategyeztetés.
A PYR formája: xml."Rendszer=Giro
Ha bármely bank úgy működik, ahogy írod, az a bank balfasz.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz axioma #18689 üzenetére
Nem biztos, hogy teljesen értem amit írsz, de ez az én butaságom, nem a te hibád. Elnézést.
-A user-tól kapott infók alapján semelyik szcenárió (reg. dátum) alapján nem járt le az azonosító. A user nem adott törlési megbízást, így nincs ok a törlésre. A Giro aztán meg pláne nem adott semmilyen megbízást semmire, nem a dolga.
-A Rafi csak úgy általában magától nem tud "megszüntetni" olyan azonosítót, amit nem ő regisztráltatott. Illetve tud, ha a saját user-e megbízza ezzel, mert ugyanazt az azonosítót már nála akarja használni, de ilyenkor a törlést követi egy új regisztráció. Pontosabban a folyamat ilyenkor: regisztráció - Giro válasz: "stop ez már regisztrálva" - törlés - regisztráció. Olyan nincs, hogy beballagok a Rafiba, lécci töröld az OTP-s azonosítómat, mert meguntam, köszi, viszlát. Minden persze a user megbízása alapján, kivéve az éves felülvizsgálat sikertelensége, HA a user nem reagál a megkeresésre T-30-ig.
-A Rafi csak úgy általában nem is tudhatja meg, hogy x user-nek y banknál (aki nem a Rafi) van-e, és ha van, akkor az mi, és milyen számlához tartozik az adott azonosító. De ezt a mondatot félve írom le, mert nem pontosan így működik, de ez a lényeg, nem akarom tovább cizellálni.
Én elengedném a "biztosan a Giro cseszte el" megoldást, de persze minden előfordulhat. Murphy.
Egyébként végiggondolva a fentieket egy eset lehetséges, hogy a Rafi "magától" törölt: (ÉS) elértük a lejárat-30 napot, ÉS a Rafi megkereste a usert, ÉS a user cseszett időben válaszolni lejárat-30 nap eléréséig. De az érintett user tájékoztatása szerint ez a szcenárió nem történt meg. Azzal a kiegészítéssel, hogy pont a "válaszra várok" miatt a bank nem lejárat-31 napon küldi a kérését a megerősítésre. Engem pl. úgy lejárat-90 naptól kezdtek el cseszegetni.
Szóval vagy nem kerek a user infó, vagy valaki (user, bankok,
giro) elbaszta. Vagyis nem jutottunk sehova. -
ottalai
lelkes újonc
A telco-ért már előre elnézést kértem, de újra: nem akartam minősíteni, nincs ilyen szándék.
Az biztos, hogy telco-ban nehezebb a szolgáltatás kiesést kezelni. A banki folyamatoknál vannak opciók a BCP/DRP szituk kezelésére.
Nemcsak bank-giro viszonylat volt. Annak önmagában semmi értelme nem lett volna. End-to-end orrba-szájba. X bank - Giro - Y bank. Ezernyi minőségi és mennyiségi elvárással.
A george szóra sem érdemes. Ezer oka van/lehet annak.
-
ottalai
lelkes újonc
Abban teljesen igazad van, hogy az említett "hordozáson" nem sokan eshettek át, sőt évforduló sem jöhetett még el tömegesen.
Bár nem tudom pontosan, hogy telco oldalon miként megy a "hordozás", hány szereplős, de mintha ott a régi szolgáltató is érintett lenne. Másodlagos esetén a hordozásnál nincs aktív szerepe a régi szolgáltatónak és nem valami "felülírom" a régi bankot a folyamat. Van eredeti regisztráció, van eredeti regisztráció törlése, új regisztráció bejegyzése. Az utóbbi kettőt az új bank csinálja, a régi csak a törlés részről kap egy értesítést.
Természetesen elfogadom a véleményed a tesztelés menetéről. De nem így történt. Én a telco-hoz sem hasonlítanám a bankszektort kritikusság szempontjából. Bár a telco-t nem ismerem, de egyszerűen elgondolva, azért az más szint, hogy tudsz-e telefonálni, vagy, hogy mi lesz a pénzeddel... Az érintett szereplők száma is nagyságrenddel nagyobb. De itt tényleg nem akarok párhuzamot vonni, sem kisebbíteni a telco szektort és annak nehézségét.
Az azonnali bevezetése kötelező volt minden banki szereplőnek, ebben magán az utaláson túl a másodlagos is core feature volt, nem corner case (corner a fizetési kérelem, mivel az nem kötelező). Lehet, hogy van olyan ismerősöd, aki ebben részt vett, csak meg kell kérdezni mennyire "legyünk már túl rajta" szint volt-e ez a project, és milyen szintű baszogatás ment a témában mind az MNB, mind a Giro részéről. Kiegészítve azzal, hogy bankok többsége már az eredeti indulásra is kész volt, 1-2 szereplő volt, aki nem végzett időre, de ez mindegy. Itt minden tesztelve lett csilliószor. Nem nagyon volt olyan, hogy "vágjuk le, majd lesz valahogy, majd go live után megoldjuk". De persze lehetnek hibák bármely oldalon.
@axioma: Giro oldalról sem a szabványban, sem az üzenet áramlásban nincs "érvényesség lejárata" mező. A Giro oldalon felesleges. Van registration date, time kötelezően, hiszen a használathoz elengedhetetlen, van a 365 nap érvényesség szabály, meg van az actual date. Onnan már csak számolás és végrehajtás kérdése (if/then). Persze a bankok külön tárolhatnak ilyen infót, mert az ő felelősségük az évfordulós felülvizsgálat. De biztosan nem ilyen egyszerű, ezt az IT érintett fórum lakó társak biztosan jobban tudják, mint én. A Giro az egészet csak egy külön riport-tal támogatja, ami a lekérdezéskori napon listázza azokat a másodlagosakat, amelyek regisztrálási évfordulója 40 (igen 40, nem 30) naptári nap múlva elérkezik.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18681 üzenetére
Akkor azt az infót benéztem, kiment a fejemből. Elnézést érte.
"Pedig törölte". Elhiszem, a választ úgy értettem, hogy nem volt joga törölni. Nem járt le az egy év, nem kértél törlést.
"A legszebb, hogy ameddig a Gránitra mutatott a másodlagos, addig oda érkezett a pénz, ha utaltak, és a másodlagost adtam meg. Aztán amikor a Raiffeisenre mutatott a másodlagos azonosító, akkor is megtalált az utalás..." Ez így önmagában teljesen normális.
-
ottalai
lelkes újonc
Elméletben természetesen igazad van.
Csak hozzáteszem:
-Van benne néhány év teszt (beleértve az egész azonnali halasztását is), egy éves éles üzem.
-Nagyjából 150ezer másodlagos számlaazonosító van a "rendszer"-ben. Én még nem olvastam olyan hírt, hogy tömeges elbaszások lennének a rendszerben a másodlagos nyilvántartása miatt.
-Itt azért többségében IT affinitású emberkék vannak, azt gondolom senki nem gondolja, hogy itt az üzenetek faxon mennek, ahol Manci néni küld egy faxot a bankból a Giro-nak, a Giro-nál Pista bácsi bepötyögi egy excel sheet-be és nyom egy mentést.
-Automatizmusok vannak. A Giro keresésnél vállalt végrehajtási válaszideje 1 másodperc, regisztráció, törlés, lekérdezés esetén ez 5 másodperc. A valóságban ez tized másodpercek kérdése, mert másodlagossal indított utalásnál még egy adatcsere is történik a Giro-küldő bank között, és mindezzel együtt az azonnali utalások kb. 90%-a 2 másodperc alatt teljesül.
De elméletben igazad van, természetesen hiba lehet mindenhol.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18678 üzenetére
Na baszki, azt idáig nem mondtad, hogy a Gránitnál TE törölted a számlazárás ELŐTT. Na mindegy, de így már csak feltételezéseket és az ügyedtől független dolgokat próbálok írni.
Az egyik az, ha a Rafinál TÉNYLEG sikeresen regisztráltál, egy korábban VALÓBAN törölt másodlagost, és ez a SIKERES regisztráció 2020 június/2020 augusztus "környékén" történt VALAMIKOR, akkor az nem járt le. HA EZEK IGAZAK, akkor a Rafi azt nem törölhette.
Erőlteted a Giro felelősségét, elengedem, nekem ez nem fáj. De még egy egyszer megpróbálom másként:
Te, mint user -a másodlagos azonosító kezelése tekintetében-, semmilyen jogviszonyban nem vagy a Giro-val. A Giro NEM vállalt semmit neked, nála SEMMIT nem kell megerősítened, és "magától" SEMMIT nem küld SEHOVA. Mondjuk úgy, hogy a "kussban végrehajtó" szerepet viszi, nyilvántart, működteti azt. Te a másodlagos tekintetében az adott bankoddal vagy jogviszonyban, mindent a bankod csinál a te utasításod szerint. Vagy a vonatkozó (ez esetben MNB rendelet) szerint, pl. éves felülvizsgálat.
Azzal már nem is akarom bonyolítani a témát, hogy amikor te egy másodlagos számla azonosítóra indítasz egy utalást, azalatt a kb. 2 másodperc alatt, ami alatt teljesül, a másodlagos azonosítóból egy név, IBAN formátumú számlaszám, és számlavezető bank SWIFT cím lesz, és így "közlekedik" át a kedvezményezett bankjába, mivel a küldő banknak alapvetően fingja sincs, hogy pl. a cuncilunci@gmail.com az kicsoda és hol van a számlája. De nem írom meg, hogy ez miként megy, mert be fog akadni a Giro megint.
Mindezt csak azért írtam, mert összefoglalva: A leírásod alapján, ha abban az időben sikeresen rögzítetted a Rafinál az azonosítót, használtad, megkaptad az így küldött zsét, akkor még nem járt le, nem lehetett volna törölni, és a Gránit-nak, Giro-nak semmi köze hozzá. De mindez már csak feltételezés.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18671 üzenetére
A hiba ott lehet, hogy a Gránit bank a számlád megszűnésekor nem töröltette az ottani másodlagost.
Ebben az esetben viszont nem tudtad volna UGYANAZT a Rafinál is regisztrálni. Valami nem kerek.
Azt nem tudom jobban leírni, hogy ebben a tekintetben sem az MNB-nek, sem a Giro-nak nincs semmilyen szerepe. A Giro nem küld magától senkinek semmit. Nem küldözget magától figyelmeztetéseket. Az adminisztráció tekintetében annyi támogatást nyújt, hogy az adott bank le tudja kérdezni tőlük a saját nyilvántartott másodlagos azonosítóit a lejárattal együtt.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18664 üzenetére
Ha pontosan UGYANARRÓL a másodlagos azonosítóról beszélnünk, akkor az nem lehet két banknál is egyidőben beregisztrálva. A leírásodból kiolvasva az nem lehet, hogy pl. a xxx@gmail.com email címet márciusban beregisztráltad a Gránit-nál, majd augusztusban simán ugyanazt beregisztráltad a Rafi-nál is.
Ennek úgy kellett működnie, hogy a Rafi regisztrációnál jelzést kellett, hogy kapjál, hogy az a másodlagos már létezik egy másik banknál. Ezt előbb törölni kellett, és utána beregisztrálni a Rafihoz. Mindkettőt a Rafinál kellett megcsinálnod, a Gránit nem kell hozzá.
Természetesen ott kell meghosszabbítani, ahol regisztráltad. Ahogy írtam, ha megszűnik egy számlád, akkor -amennyiben van hozzá másodlagos-, annak a banknak, ahol megszűnt, ezt (a megszűnést) be kell jelentenie a Giro felé, ahol törlődik az adott másodlagos, adott banknál vezetett, adott számlához történt regisztrációja.
A Giro rendszere nem hibás, a Giro nem kopogtat sehol. Adminisztrálja, nyilvántartja a bankok bejelentéseit.
Egyébként ha jól olvasom, akkor a Rafinál minden másodlagoshoz kapcsolódó tevékenység (regisztráció, módosítás, törlés) akciósan ingyenes. Rögzítsd be újra, probléma megoldva (ha tényleg törlődtek).
Vagy nézd vissza az email, vagy sms üzeneteidet, hogy mi történt, mert a másodlagosak adminisztrációjakor a banknak meg kell győződnie arról, hogy tiéd-e az adott másodlagos azonosító.
Persze ezeken túl lehet, hogy valamelyik bank hibázott, ez így nem derül ki.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18660 üzenetére
Természetesen a másodlagos regisztrációjának az ideje a mérvadó. Úgy értettem az első bejegyzésből, hogy a számlanyitáskor csináltad a másodlagosakat az új Rafi számlára. De ha később (2020 augusztus után), akkor meg pláne nem jártak le.
De látom, hogy nem is a Rafinál regisztráltad a másodlagost (már ha ugyanazokat használod mindenhol), hanem a Gránitnál. De kicsit összezavar a két bank és az időbeliség. De megpróbálom érteni.
Ha egy adott banknál megszűnik egy számlád, amihez volt másodlagos, akkor az a bank köteles a számlamegszűnést és ezzel a másodlagos megszűnését is bejelenteni a központi adatbázisba, ahonnan az adott másodlagos törlődik.
Ha több számlád van egyidőben (pl. A és B) banknál: Ha az adott másodlagost az A-nál rögzítetted, de meggondolod magad és ugyanazt inkább a B-nél használnád, akkor ezt a B banknál kezdeményezed. Ekkor a B bank kapni fog egy üzenetet a központi adatbázisból, hogy ugyanez a másodlagos már A banknál létezik. Ilyenkor előbb egy törlést kell kezdeményezned (az A banknál történt regisztráció törlését), majd utána egy új regisztrációt indítani már a B bankhoz rendelve az adott másodlagost. Mindkettőt (előző törlése, új regisztrációja) a B banknál történik. A törlésről A bank kap értesítést. Elnézést, ilyen bonyolult.
Együtt indult a másodlagos az azonnali utalással, 2020. március 1-én.
Az MNB-nek semmilyen szerepe nincs a másodlagos nyilvántartásban (semmire nem ad utasítást), a központi adatbázis a Giro-nál van. De ők sem adnak semmilyen utasítást. Az éves felülvizsgálat kezelése, esedékesség nyilvántartása is a számlavezető bank feladata.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18644 üzenetére
A kérésedre felteszem a kezem. Velem egyeztetett a bank a másodlagos lejárta előtt.
Érdekes az eseted, ha úgy történt, ahogy írod:
-A te azonosítóid nem járnak még le.
-A bank nem törölheti a te utasításod/kérésed nélkül.
-Legalább 30 nappal a lejárat előtt kell megtennie az egyeztetést. Neked ez még messze van.
-Az egyeztetés nem "módosítás", hanem a korábbi bejelentés megerősítése, így "módosítási díj" itt nem értelmezhető.
-Persze a megerősítésért is kérhet díjat, ha ez a kondíciós listájában szerepel, de ez más jogcímen felszámított díj, nem módosítás. -
ottalai
lelkes újonc
válasz sopruk #18599 üzenetére
Amit még használhatna (TW, WU melett): WorldRemit, Paysera, CurrencyFair. A WorldRemit talán a legolcsóbb és leggyorsabb ezek közül.
A vásárlód nyilván CAD-ot fog indítani, ezt a WU váltja forintra (ebből -is- él), neked forintban érkezik. Így értettem a forint számlát. Gondolom az OTP-s számlád forint.
Ezt írja a WU ÁSZF (a kanadai utalónak): "Please use care when providing bank account information. Funds will be paid into in the bank account corresponding to account number you provide. Please Note: The receiver's account must be a local currency payout account."
Természetesen tudnak küldeni más devizában is az OTP-s számládra, de valaki át fogja váltani forintra (ha az OTP-s forint). Vagy a küldő bankja, szolgáltatója, vagy az OTP. Egyébként önmagában egy számlaszámból nem derül ki, hogy azt milyen devizanemben vezetik. Jelen esetben a WU akar neki váltani, ezt erőlteti.
@UHHH: Hát gondolom @sopruk úgy működteti a shop-ot, hogy utalás esetén csak az összeg beérkezése után postázza az árut.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz sopruk #18597 üzenetére
Paypal-t ne erőltesd a vásárlódnak. A WU-n keresztül elméletileg tud közvetlenül bankszámlára utalni. Nem találom hirtelen milyen adatokat kell megadni (WU nem írja), de más utalási opcióknál a fogadó neve, címe, telószáma. Számlavezető bank neve, IBAN számlaszám, a bank SWIFT/BIC kódja. Csak forint számlára tud utalni.
Nem lesz neki olcsó a WU, tucatnyi más opciót is választhatna, ami hasonló a WU-hoz és tud Kanadából magyar számlára utalni.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz didros #18504 üzenetére
Értem, elhiszem, hogy a tranzakciót így indítottad. Érdekes, hogy a Barclays UK HUF-ot akar és tud utalni egy magyar bankhoz. Nem lehetetlen, ha van HUF levelező banki kapcsolata, akár közvetlenül a K&H-val is.
Az elképzelhetőbb, hogy a TW-n belül a UK USD számlá(d)ról átkerül a TW HUF számlá(d)ra és onnan megy a K&H HUF-ra. Így logikusabb, itt sem kell IBAN, az már belföldi utalás a KH felé.
[ Szerkesztve ]
-
ottalai
lelkes újonc
válasz didros #18502 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy amíg a KH-hoz eljut, addig ez egy USD SWIFT utalás lesz, ott nincs kötelező IBAN használat.
De a TW-nek van magyar nyelvű telefonos ügyfélszolgálata, abból nem lehet bajod, ha megkérdezed, hogy kell-e IBAN.
A folyamat, ahogy leírtad tisztán USD utalás, nem kell IBAN. Érdekes, hogy USD számlához/utaláshoz USA-n kívülre a Barclays-t nevezte meg a TW, nekem most USD-re egy másik bank SWIFT címét mutatja.
[ Szerkesztve ]
-
ottalai
lelkes újonc
válasz didros #18500 üzenetére
Hát, nagyjából értem. Vagyis egy UK-ben egy Barclays-nál vezetett USD számláról menne az utalás egy KH-nál vezetett HUF számlára (?).
Általánosságban: Az IBAN egy uniós szabvány, vagyis az unióban, csak euró utalásoknál, euró számlák közötti SEPA SCT típusú utalásoknál használatos. Az egyes uniós országok a belföldi pénzforgalmukban is használhatják a SEPA SCT alapokat a helyi sajátosságokkal. A magyar is ezen alapul SEPA HCT néven.
Az USD utalás egy SWIFT utalás lesz, nincs kötelező IBAN használat, a küldő bank nem is tudja feltétlenül ellenőrizni, hogy az helyes számlaszám-e, illetve milyen devizanemben vezetik. PL. az USA-ból, USD SWIFT-en utalható egy magyar HUF számlára, hiszen az utalónak akár fogalma sem lehet róla, hogy az a számlaszám, amire utal, az milyen devizanemű. A Számlavezető bank (a levelező bankokon keresztül) megkapja az USD-t, majd átváltja forintra és jóváírja a HUF számlán.
De ha valami gikszer mégis lenne, akkor sincs feltétlenül baj, valamelyik félnél visszautasításra kerül a megbízás és visszakerül az eredeti helyére. De ha tudtál a szándékod szerinti megbízást, utalást rögzíteni, indítani, akkor feltételezem, hogy azt a megbízott bank befogadta és tudja is teljesíteni.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz didros #18495 üzenetére
Nem pontosan értem, hogy pontosan mi ez az egész tranzakció, de ez az én bajom, nem gond.
Ha a TW-nél vezetett HUF számlára gondolsz, ott csak magyar számlaszám van, ott is külön látod, hogy Mo-n belül mik a számla adataid, és mik ha külföldről jönne HUF. De ugye az utóbbinál azt fogja írni, hogy nem fogadhatsz külföldről HUF-ot.
Ha ez egy nem TW-s HUF számla, amit kérdezel, ahová a tranzakció végén kellene HUF-nak érkezni, akkor attól függ, hogy belföldről vagy külföldről jön-e a pénz. Én azt feltételezem, hogy belföldiként, így elég lehet a magyar számlaszám. Azt is feltételezem, hogy amikor kitöltötted ezeket az adatokat, akkor azt a TW felületen egy "űrlap"-on tetted, és sikított volna a "rendszer", ha nem jó úgy neki, ahogy beírtad.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz didros #18491 üzenetére
Igen, azt jelenti, hogy még úton van. Az egyenlegedben már nem elérhető ("foglalásban van"), de még nem érkezett meg.
A egyik visszaigazolás az, hogy a kedvezményezett számláján jóváírásra kerül, de erről te nem feltétlenül tudsz.
A másik, hogy a levelező banki kapcsolatokban (tulajdonképpen bank vezet számlát egy másik banknak) ugyanúgy számlakivonaton értesítik egymást a végrehajtott tranzakciókról. Ez swift-en történik, a legjobb esetben a számlavezető bankod ezt automatikusan feldolgozza és ténylegesen terheli a számládon. Ebből az értesítésből elméletileg nem keletkezhet több napig tartó késlekedés, bár általában az ilyen számlakivonat értesítés nap végén készül, vagyis másnap dolgozza fel (ha csak nem real-time a feldolgozás) az a bank, aki kapja.
-
ottalai
lelkes újonc
Én elfogadom a véleményed, itt pont arról megy a polémia, hogy történt-e teljesítés vagy nem.
Én a leírt körülményekből és a Rafi chargeback válaszából azt veszem ki, hogy történt teljesítés (jegy van, előadás lesz, igaz, hogy szemét módon majd valamikor). De lehet, hogy tévedek és a Rafi is.
Az OTP-ben igazad lehet, nem ismerem őket (mármint nem használom a szolgáltatásaikat).
Köszönöm.
-
ottalai
lelkes újonc
-
ottalai
lelkes újonc
Igazad lehet, pontosan így szól:
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
Csak kérdéses, hogy itt volt-e teljesítés (onnantól számít a 14 nap), illetve, hogy megáll-e az a kitétel, hogy "teljesítési határnap vagy határidő kikötése", hiszen a mai napig nem volt teljesítés (előadás) és a fórumban írtak szerint erre nem is adtak határidőt, határnapot.
Így elgondolkodtató a dolog.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz axioma #18482 üzenetére
Értem és sajnálom. De sajnos a chargeback keretében úgy tűnik kimerítetted a lehetőségeket.
De ha jól értem, akkor ez még egy "élő" szolgáltatásra történő vásárlás, vagyis lesz "szolgáltatás" valamikor. Lehet, hogy az elállásról szóló szabályokban, eljárásokban lehetne valamit keresni. Bár az alapvetően termékekről szól, és 14 napig a vásárlás után, de ha az elállás lehetőségéről nincs tájékoztatás, akkor az elállás 1 évig gyakorolható.
Kérdéses, hogy a jegy.hu ír-e valamit az elállásról, illetve ez a szolgáltatás a vonatkozó szabályok, törvények hatálya alá tartozik-e. Ez nem biztos, lehet, hogy ezen az úton valamit elő lehet varázsolni.
-
ottalai
lelkes újonc
-
ottalai
lelkes újonc
válasz didros #18475 üzenetére
Huh, egy kicsit megkavartad, de okés. USD-t utalsz egy ANGLIÁBAN vezetett USD számlára. UK már nem EU tag és nem euró a fizetés, így a SEPA (SCT) szabályok nem játszanak. Ha USD meg fog járni egy-két USA levelezőbankot (Rafi USD levelező bankja, Barclays USD levelező bankja). Ha szerencséd van, akkor valamelyik a Rafi-nak és a Barclays-nak lehet azonos, de nem biztos. Így lehet 4-5 nap, ahogy pl. a TW is írja. A Rafi nem tudom mennyit ír, nem lesz hetek kérdése, ez csak egy általános védekezés a Rafi részéről. A levelező banki költségeknél is lehetnek meglepetések, ezt a Rafi, TW nem tudja neked garantálni, hogy nem lesznek.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz merqree #18470 üzenetére
A Celine Dion ügy a te szempontodból teljesen érthető, lehettek volna tisztességesek, hiszen valószínű el tudták volna adni a jegyet másnak. Csak sajnos ezen az alapon akkor is kérhetnéd vissza a jegyed árát, ha arra hivatkozol, hogy pl. nem érsz rá, fáj a fejed, nincs kedved. Ezt nem biztos, hogy megértik.
A Malév ügy tiszta chargeback ügynek tűnik, ott nem volt teljesítés.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz axioma #18466 üzenetére
Amit írsz a jegy.hu eljárásával kapcsolatban (nem visszaváltás, ide-oda tologatás későbbre) az valóban jogos, de nem a chargeback eljárás körébe tartozó. Ez a jegy.hu és a te közötted létrejött szerződés, megállapodás kérdése. Lehet fogyasztóvédelmi kérdés, de feltehetően nem chargeback kérdéskör.
Egyébként a chargeback eljárás pedig nem feltétlenül minősül "panasz"-nak a bankod szempontjából. Banki panasz esetén magának a banknak az eljárását, szolgáltatását panaszolod. Chargeback esetén a kereskedőét, egy másik szolgáltatóét.
Bár nem teljesen értem, mire volt 1 év után válasz, ha így volt, mire volt haladék kérő válasz a bank részéről.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz axioma #18461 üzenetére
A történet alapján, ahogy leírtad, nincs ok chargeback eljárás alapján visszakövetelni a kifizetett összeget. A jegyet megvetted és megkaptad, most is a birtokodban van, az előadás -ugyan nem az eredeti időpontban-, de meg lesz tartva (a jegy.hu állítása szerint). Mintha azt is írtad volna, hogy a jegy.hu eleve kikötötte, hogy nem visszaváltható a kérdéses jegy. Te azt vitathatod, hogy neked nem megfelelő a későbbi időpont, kéred vissza inkább az árat, de ez a jegy.hu és a te megállapodásod kérdése (vagyis, hogy a jegy.hu hajlandó-e visszaadni). Ha ilyen vitába belemégy, az viszont már kikerül a chargeback eljárás kérdésköréből, mert az az eredeti vásárlásra vonatkozik, ami teljesült. Ez már egy visszatérítési igény a részedről, ez csak a kereskedő-vásárló megállapodásán múlik.
A chargeback egy kártyatársasági eljárás, szabályrendszer (nem törvény), alapvetően arra szolgál, hogy távoli, online vásárlásoknál védjen téged olyan esetekben ha nem azt, ha nem olyat kapsz, amit vásárolni szándékoztál. A kereskedők persze próbálják ezt ügyeskedéssel elkerülni (másra beválthatóság, kupon felajánlása), amivel ezt kikerülhetik. De itt, ha jól értem, eleve kikötötte a jegy.hu a vissza nem válthatóságot (talán még arra az esetre is, ha ténylegesen, soha nem lesz előadás).
Nekem egy olyan esetem volt, hogy webshop-ban kinéztem egy cipőt, megvettem, kifizettem. Másnap jött a levél, hogy sajnos elfogyott, vehetek ezen az áron másikat. Ezt nem fogadtam el, fenyegetőztem chargeback eljárással, erre visszautalták a pénzemet. Igaz így is pofátlanul kihasználták a 14 napos visszautalás időt és pontosan a 14. napon utalták vissza.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- 6000 napnál régebben regisztráltak
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Eredeti játékok OFF topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- XPEnology
- Autós topik
- További aktív témák...
- NOTHING Ear B171 TWS fehér Új!
- Eladó Asus Tuf FA507NV - RTX 4060 - AMD Ryzen 5 7535HS - 32GB
- Új Bontatlan Apple Studio Display 27 5K Retina Thunderbolt Azonnal Átvehető Deák Térnél.
- Openswim pro fejhallgatót keresek
- Modolt, prémium vezeték nélküli billentyűzet, választható switch - Keychron Q2 MAX ISO
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest