Hirdetés
- bambano: Bambanő háza tája
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Kuponok....
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Rap, Hip-hop 90'
- Gurulunk, WAZE?!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- 
			  LOGOUT Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája. 
 Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			  Attix70 aktív tag válasz  Titmouse09
							
							
								#61907
							
							üzenetére Titmouse09
							
							
								#61907
							
							üzenetére- 
- 
			
			  Kernel nagyúr válasz  Titmouse09
							
							
								#61907
							
							üzenetére Titmouse09
							
							
								#61907
							
							üzenetéreNyitott, illetve nyitható akkunál lehet pótolni, de a buborékolás mechanikusan is amortizálhatja, porlasztja a lemezek anyagát. Ha a levált anyag leülepszik a cella aljába, ott átvezetést, zárlatot okoz. Ez idővel egyébként is megtörténik egy hagyományos felépítésű akkunál, mondjuk 10 év alatt, átlagosan. A buborékoltatás viszont gyorsíthatja a folyamatot. Tasakos védelem vagy egyéb fejlesztések pedig lassítják. A szulfátlanítás rövid impulzusokkal történik. 
- 
			
			  Attix70 aktív tag válasz  Titmouse09
							
							
								#61894
							
							üzenetére Titmouse09
							
							
								#61894
							
							üzenetéreSzerintem kuka (méh-telep sorsú) az akku. 15 V fölé nem nagyon szabad menni mert megindul a gázképződés. Esetleg szulfátmentesítővel még lehetne próbálkozni de az akkuba már nem bíznék. Lehet, hogy most (a szulfátmentesítő utáni kezelés után) még indítana (de már nem lenne üzembiztos).Desulfator 
- 
			
			  Kernel nagyúr válasz  Titmouse09
							
							
								#61894
							
							üzenetére Titmouse09
							
							
								#61894
							
							üzenetéreC/10 töltést arra értettem, amikor a töltővel beállítható a kívánt áram. Annyira kellene állítani, a standard töltéshez, az említett feltételekkel. Ha nem tudod szabályozni, akkor töltő és akku kölcsönhatásán múlik, töltöttségi állapot, belső ellenállás, tápforrás paraméterei. A Bangood-töltő rajzát felvázoltam másik topikban. 4 Ah kapacitású akkuhoz képest ez már gyorstöltőnek számít, mivel a C/10 felett van, de ez nem gond, mert el van látva a gyorstöltésnél szükséges védelemmel is. Legfeljebb célszerű méréssel is ellenőrizni, hogy úgy működik-e, ahogy a linken leírtam. Létezik belőle "másképp gondolkodó" is, de a Bangood-verzió alkalmas elvileg. Az akku melegedését is lehet figyelni, ami a töltés egyik igen fontos paramétere. 
- 
			
			  Kernel nagyúr válasz  Titmouse09
							
							
								#61881
							
							üzenetére Titmouse09
							
							
								#61881
							
							üzenetéreReggel ráadtam a 14.4-et, de nem sietett bele. (0.06A) Így folytattam ott ahol abbahagyta este. A tegnapi 8 óra után kapott még vagy 11-et, gondoltam ha a C huszadával töltünk így lesz kb tele. C tizedével töltünk, ez az indulóáram. Ez is csak merült akkut feltételezve, hiszen később már egyre csökken az áram. 14,4 V-ban korlátozott feszültségnél addig kell várni, míg az áram 0,02C alá esik. Noha ez sem kőbe vésett, de maradva az elméletnél: 0,02*4 = 0,08 A Tehát az akku már fel van töltve. Feszültségtáblázat irányadónak jó lehet, de a tényleges kapacitás és belső ellenállás nem abból fog kiderülni. (#61884) Predator2 3 AA konfiguráció helyett általában megfelel a Li-ion akku, természetesen hozzávaló töltővel. 
- 
			
			  Attix70 aktív tag válasz  Titmouse09
							
							
								#61883
							
							üzenetére Titmouse09
							
							
								#61883
							
							üzenetéreNem hibás az akku ? 
- 
			
			  mezis félisten válasz  Titmouse09
							
							
								#61881
							
							üzenetére Titmouse09
							
							
								#61881
							
							üzenetéreInkább türelemmel, izzóval teszteld a kapacitását. A vége felé mérj sűrűbben, nem legyen mélymerülés. Van 20Aó-s indító akkumulátor ? Milyen motorhoz való az ? 
- 
			
			  Kernel nagyúr válasz  Titmouse09
							
							
								#61865
							
							üzenetére Titmouse09
							
							
								#61865
							
							üzenetéreEzt talán úgy lehetne eldönteni, hogy a tápmodullal, amit említettél, adnál rá 14,4 V-ot (de ezt ne húzza le a terhelés, pont ennyi legyen a kapcsokon) és közben mérnéd a felvett áramot. Akkor lehetne viszonyítani a 0,02C értékhez. Nem gond, hogy nincs áramkorlát, mert ilyenkor már úgysem vesz fel sokat, mint látható is. Ha az áram tartósan nem akar ez alá csökkenni, lehet átvezetéses is az akku. 
- 
			
			  Kernel nagyúr válasz  Titmouse09
							
							
								#61861
							
							üzenetére Titmouse09
							
							
								#61861
							
							üzenetéreA legismertebb elv szerint 14,4 V-ig töltik, esetleg hidegben egy kicsit feljebb vagy fordítva. Míg az áram visszaesik 0,02C értékre. Kevésbé ismert módszer, ami Aldi Auto XS töltőknél figyelhető meg, hogy 14,4 V felett időnként leállítja a töltést és méri az üresjárási feszültséget. Ha utóbbi eléri a 14,4 V-ot, akkor áll le elvileg, bár ezt így pontosan nem írták le a felhasználók, csak én sejtem. Azt mérték már többen is, hogy ebben a szakaszban sem megy feljebb 15,3 V-nál, a töltési feszültség. Ez a módszer valamivel gyorsabb telítést tesz lehetővé, mint amikor fix 14,4 V-on kell pezsegtetni sokáig, ami nem is tesz jót az akkunak. Tehát elvileg megteheted, hogy néha lekapcsolod a töltést és úgy ellenőrzöd a feszültséget. 
- 
			
			  Kernel nagyúr válasz  Titmouse09
							
							
								#61847
							
							üzenetére Titmouse09
							
							
								#61847
							
							üzenetéreA kialakuló áramot kell mérni, ahhoz képest úgyis már csak csökkenni fog, ahogy töltődik. De ha már normál feszültségen van, akkor nincs mit éleszteni, mehet rá normál töltőáram is, kapacitástól függően. Többszöri töltés-kisütéssel lehet próbálkozni, illetve az impulzustöltés előnyösebb ilyenkor. Kisütésnél persze vigyázni kell, hogy ne túlmerítés legyen belőle. A linkelt töltő 100 Hz félhullámú szinusszal tölt, tehát ezek nem olyan meredek impulzusok, mint egy tirisztoros töltő fázishasított árama, de elvileg ez is jobb az akkunak, mint a sima DC. Más gond lehet viszont, ilyen egyszerű trafós töltőnél nincs feszültségkorlát, illetve azt sem lehet tudni, hogy a mért feszültségen mit értenek? Terhelt, vagy üresjárási? A félhullámokat mivel mérték, valós effektív értéket tudó műszerrel? De annak van egy csúcsértéke is, amire az akku töltődni fog, ami sokkal lényegesebb. 220 V-os trafó 230 V-on eleve többet ad le a szekunderen. Ha ezt a 15,75 V-ot csak a táblázatból olvastad ki, az nem mérvadó. Az előállt 500 mA áram köszönhető annál nagyobb feszültségnek is. Ilyenkor mérni kell kapocsfeszültséget, töltés közben. Annak is lehet ilyen töltőnél egy hullámzása, de az akku simít is rajta. 
- 
			
			  Kernel nagyúr válasz  Titmouse09
							
							
								#61844
							
							üzenetére Titmouse09
							
							
								#61844
							
							üzenetéreAlapvetően az Ohm-törvény szerint működik, de ahhoz épp nem fontos. Rákötheted a feszültséget egy izzólámpán vagy ellenálláson keresztül is. Így lassan magához térhet, ha meg nem, akkor semmitől sem fog. 14,4 vagy 15,75 V, ennek sincs jelentősége, pláne ha egyik értékről sem vesz fel áramot az akku. Ha az 500 mA-os töltőt akasztod rá, arról sem vesz fel áramot, ha nem "akar". Túlmerült akkunál ez így működik, megnő a belső ellenállás. Ráköthetsz 14,4 V-ot, kezdetben nem, vagy alig vesz fel áramot. Majd lassan növekedésnek indul, az egyébként még használható akku esetében (nem feltétlenül megy tönkre, ha nem volt sokáig úgy hagyva). A növekvő szakaszban jut szerephez a tápforrás áramkorlátozó képessége, ami valahol behatárol. De ez megfogható egy izzóval vagy ellenállással is. Noha szokás mondani, hogy a túlmerült akkut először kímélő árammal "emeljük fel", de azért van itt egy bizonyos önszabályozó jelenség is. A töltés többi része pedig a szokott módon törtéhet. Emelt feszültségű töltés (15,8 V) a CTEK-töltő rekondicionáló programjából ismert, de ezt a már működésbe hozott (életbe visszahozott) akkun lehet alkalmazni, tehát itt kicsit keverednek a fogalmak. Olyat is láthattunk más topikban, hogy valaki sorosan három akkut (kb. 36V) kötött a túlmerült akku élesztésére. Csakhogy a feszültség növelése tévút és kártékony, még az áram folyamatos figyelése mellett is. Ha nem vesz fel áramot a "javítandó" akku, akkor is. Maga a túlfeszültség nem tesz jót, szerintem. Élesztésre megfelel a normál 14,4 V, csak ki kell várni, hogy mi történik. Akár egy 12 V-os dugasztáp is mehet rá, sürgős esetben. Sokkal fontosabb a gyors segítség az akkun, hogy ne károsodjon. 3-trimmeres modul régebbi konstrukció, abból már nem érdemes venni, hacsak valaki nem szeretne finomítani a 10 % áramkijelzésen (Full LED), ami valóban nem pont 10 % a 2-trimmeresnél sem, de ez nem olyan nagy gond. Egyébként a 3. trimmer csak nyűggé válik, hogy még azt is külön állítgatni kell műszerrel és műterheléssel, sokan nem is tudják. Hogy milyen 10 %-ról beszélek, itt van leírva bővebben: [link] 
- 
			
			  Kernel nagyúr válasz  Titmouse09
							
							
								#61840
							
							üzenetére Titmouse09
							
							
								#61840
							
							üzenetéreRendszeres célra lehet venni CC/CV modul kijelzős vagy kijelző nélküli változatát. Egy alkalmi töltés meg elintézhető másképp is, de milyen kémiájú lenne az a 15,7 V-os akku? Az optocsatolós rész értelmezhetetlen. (#61841) csubuka Kétségtelen, a kettős szigetelésű hálózati vezetékben a kétféle szigetelésnek külön-külön is meg kell tudni védeni, elektromos szigetelés szempontjából. A megerősítés a mechanikai védelmet szolgálja. 
- 
			
			  kjani18 őstag válasz  Titmouse09
							
							
								#61840
							
							üzenetére Titmouse09
							
							
								#61840
							
							üzenetéreAzt szeretném hogy bármekkora fogyasztót kötök rá ne adjon le több áramot." 
 Ezt csak úgy tudja megtenni, hogy addig csökkenti a kapocsfeszültséget, amíg az áram le nem megy a beállított szintre.
 A belinkelt konverter helyett ésszerűbb lenne CC/CV -t használni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Sorozatok
- Mini PC
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Battlefield 6
- bambano: Bambanő háza tája
- További aktív témák...
- Lenovo T14 Core i5 10210U 16Gb Ram 256Gb NVMe FullHD IPS Boltól Garanciával Számlával
- Vadonatúj Blackshark 4 256GB full turbó mobilgamer csomag, kártyafüggetlen!
- Lenovo T14 G2 Core i5 1145G7 16Gb Ram Intel Iris Xe 256 NVMe Boltból Granciával Számlával
- Dell 7430 Core i5 1245U 10 mag 12 szál 16Gb Ram 4K Kijelző Boltból Garanciával Számlával
- Lenovo E14 G4 Core i5 1235U 10 mag 12 szál 40Gb Ram Gyári Garancia Boltból Számlával
- BESZÁMÍTÁS! Asus H370 i7 8700K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB RAMPAGE Shiva A-Data 650W
- Lenovo ThinkPad P15 Gen 2 Mobile Workstation - i7-11850H 32GB 512GB Nvidia RTX A4000 8GB 1 év gar.
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5500 / RX 5700XT 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
 
						 
								 
							 
								 
								 
								 ekkold
 ekkold
