Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz Rruuer #79143 üzenetére

    17IPS71 panelszám mondjuk többet elárul ilyenkor, mert több típusban, többfélét variálnak és Vestel, Orion, Hyundai akármi is lehet, amiket már követni is nehéz.

    Míg a PCB sokkal egyértelműbb, noha az önmagában csak egy "nyomtatvány" száma , amibe még mindig pakolhatnak több variációban alkatrészeket, de azért az alapokat mégis meghatározza.

    Finomabb részleteket meg a vonalkódos címke, ami alapján vehetsz másikat, ha pont ugyanolyat akarsz, illetve mást nem is ajánlatos, vagy módosítást igényelhet.

    Kimondottan zavaró búgás nem rémlik ezzel kapcsolatban, már ha búgás fogalma alatt valami kellemes 50 Hz szinuszt értünk, vagy 100 Hz esetleg. De voltak már zavarok ebből is fórumon, amikor valakinek egy zizegés, netán sípolás is csak "búgás", az ő fogalmai szerint. Ezért nehéz már így követni ezt is.

    Hűtőborda alatt a primer MOSFET található, az nem búg. Aktív PFC ezen nincs (ami búg néha), mert elég kis teljesítményű, jó hatásfokú tápegység, ami nem tépázza meg nagyon a hálózatot, ezért PFC nélkül is meg tudták oldani.

    A primer pufferek kiszáradása elvben okozhatná a toroid szűrők vagy akár a trafó zúgását is, ami jó példa arra is, hogy nem mindig az a hibás, ami a hangot adja. (Mint amikor nem az a bűnös, ami leég vagy kiolvad, mert biztosíték.) A hangok visszaverődése pedig kifejezetten megtévesztő tud lenni, de arra fórumon említett valaki egy bevált trükköt:

    — Papírból csövet tekerni és a csövön keresztül fülelni a hangforrást... és tényleg működik.

    alt="alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""" title="alt="alt="" title=""" title="alt="" title=""""

  • mezis

    félisten

    válasz Rruuer #79143 üzenetére

    Bő fél évszázaddal ezelőtt láttam egy öreg mestert. Kukorica daráláshoz telepített egy benzines motort. Amikor már rendesen pöfögött a szerkezet, egy nagy, hosszú csavarhúzóval "szondázta" a csapágyakat. Nekitámasztotta a csavarhúzót a motor különböző pontjaihoz, a csavarhúzó nyeléhez meg a fülét szorította.

    Többször használtam már a technikát szerkezeti zajok behatárolására. Pl. egy autó "síró" csapágyának helye egyértelműen behatárolható volt. Próbáld ki, sokkal több infó juthat a fejedbe. Csak a 230 (350) V-ra vigyázz!

Új hozzászólás Aktív témák