- 1991 - játék a PC-n
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- R.I.P. Aláírások
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Telekom MultiSIM "legó" avagy hogyan cseréltem meg az elsődleges eSIM-emet
- Vízügy: árvíz, belvíz, aszály, stb.
- Kínai erősítő vásárlási tippek
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz
Krissz80 #34168 üzenetére
Mivel az emberi szem analóg, ezért nem ilyen egyértelmű határok vannak, hogy 24 fps a határ
Anno 12 fps-sel, azaz 12Hz-zel kezdődtek a néma filmek, tehát ott már mozgóképpé válik számunkra a dolog. A TV adás pedig 50fps (50Hz), azt jóval folyamatosabbnak látjuk, mint a mozifilmeket, tehát felfele is bőven van különbség a látásunkban. Nem véletlenül vannak 165 vagy 240Hz-es TV-k és monitorok sem, hiszen még ezeket is folyamatosabbnak látjuk az 50 vagy 60-hoz képest. Az emberi érzékelést nehéz lebontani műszaki adatokra, de az biztos, hogy vadászpilóták 1/400 másodpercre felvillanó képeket is érzékeltek egy tesztben, tehát olyan 360Hz-ig biztosan látjuk a különbséget folyamatosságban.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Krissz80 #33978 üzenetére
Na ezt meg kéne néznem. Én azért, hogy ezt a gondot áthidaljam, HDMI-n rákötöttem az AVR-re a média gépet, így a DTS, DTS-HD, Dolby TrueHD is lejátszható eredetiben. Normál esetben viszont streamelem a médiát wifin a TV-re, mert kényelmesebb és ugye a legtöbb forrás esetében DD a hang.
Az AVR egyébként tud 4K HDR bypasst és eARC-ot is, szóval könnyű helyzetben vagyok, bár ugye az eARC-nak sok hasznát nem látom, mert AVR oldalon Dolby Atmos támogatásom sajnos nincs...
Most jobban átgondolva, lényegében ha megy is PCM-re átkódolva a DTS, akkor sem nyerek semmit a direktben TV-re kötéssel, hagyom inkább így AVR-en keresztül. HDMI 2.1 nincs a média gépen, a TV hiába tudná.
-
SunMount3r
nagyúr
válasz
Krissz80 #33932 üzenetére
az persze más ha laggol, de nálam azt a 120hz + vrr negoldotta.->Ezt nem értem, hogy itt mire gondolsz pontosan?
#33935 niof-> Minimum duplázni kellene a képkockaszámot, a megjelenítők döntő többsége gond nélkül lekezeli.-> Én nem vagyok ellenére, de akkor mi lesz pl. a bitrátával? Akkor azt is felezni kellene, hogy a filmek így ráférjenek a BD lemezkere. No meg a piacon lévő médialejátszók többségének még ma is meggyűlik a baja az UHD / 60Hz-el. 23.976-nak és 24Hz-nek a dupláját meg nem is tudnák Hz szerint pontosan a dupláján, "kadenciahelyesen" kitolni, mert ezt a "szabványt" nem ismerik a lejátszók.
[ Szerkesztve ]
-
niof
veterán
válasz
Krissz80 #33932 üzenetére
Láthatóan "több" a részlet. Bár igazából nem több, csak többnek tűnik, mert több képkockán látható, így mozgás közben kevésbé mosódik el, ez okozza azt az illúziót, hogy több a részlet.
De mivel lehet kapcsolgatni menet közben, ezért néha szoktam vele játszani, különböző értékekre beállítani. Dupla, 40-50-60, de mindig a 60 győz. A nagy gépemen is, hiába tud 144Hz-et is a monitor, de úgy már nem jó. Az érezhetően sok, és akkor már művi az egész. Mondjuk anime esetén nem olyan szörnyű, de filmhez nem jó. -
SunMount3r
nagyúr
válasz
Krissz80 #33874 üzenetére
Azt elírtam, mert van benne, de mintha régebben nem lett volna, lehet erre emlékeztem. Meg lehet kevertem az AC-3-ra való dekódolással, ami viszont a BE-ben van, de a HC-ben nincsen, pedig mintha régen pont fordítva lett volna... Szóval keverednek már kicsit a dolgok.
[ Szerkesztve ]
-
SunMount3r
nagyúr
válasz
Krissz80 #33826 üzenetére
Mi az amiben jobb hangban? Én a BE-ből a hang terén egyedül a DRC-t hiányolom, azt sehol sem találtam benne.
A Chapterek-et meg biztosan tudja mutatni, az alsó gombokkal lehet lépkedni is közöttük:
Nekem más dolgok miatt teszik jobban az MPCHC, pl. jobb a PGS feliratkezelése, meg azt hiszem a deinterlace-ingje is jobb SD DVD videók esetén. No meg tudja a DRC-t is. -
Wade0303
aktív tag
válasz
Krissz80 #33814 üzenetére
Attól függ mit értessz beállítás alatt. A Reset féle Doviscripts-ben garantáltan van erre is opció, de ha a forrás FEL akkor nem lesz jó az eredmény p8.1-ben. DoVi logot majd feldobja a TV de attól még nem lesz automatikusan jobb a HDR10 alapsávnál. Az csak placebonak jó.
[link][ Szerkesztve ]
-
Wade0303
aktív tag
válasz
Krissz80 #33811 üzenetére
Nem minden dual layer DoVi file FEL. Van MEL is, azokból lehet, sőt érdemes is p8.1-et konvertálni.
A p8.1 az single layer, mégpedig HDR10 alapsáv + RPU. Kizárt, hogy igazi p8.1-ből bármilyen FEL-t jeleníts meg mivel nincs benne FEL, ráadásul az LG C2 nem is támogat FEL-t, erre hardveresen képtelen, nem valami kijátszjató firmware tiltásról van szó.
Az elképzelhető, hogy a statikus MEL-t vagy akár FEL-t is tartalmazza a kitudja milyen módon buherált p8.1 fájlod, csak a profil flag-et 8.1-re erőltetted muxoláskor. Ettől még nem lesz igazi p8.1 ha ott van benne a kiegészítő sáv is.2 videosáv- 1 videosáv kérdésre: mp4-ben támogatott a dual track dual layer formátum tehát a hivatalos UHD BD lemezekhez hasonlóan külön video track tartalmazza a kiegészítő FEL vagy MEL sávot és ezen van rajta az RPU is. Ilyenkor ebből a 2., kiegészítő videosávból lehet exportálni az RPU-t.
Az mkv csak single track formában támogat dual layer-t, ezt sem hivatalosan, de Androidon dekodolhato. Ilyenkor 1db videosáv tartalmazza a base layert, FEL vagy MEL sávot és az RPU-t.
Mindkettő formátum képes a teljesértékű, módosítatlan FEL-t hordozni, csak a felépítés különbözik, a tartalom nem.[ Szerkesztve ]
-
niof
veterán
válasz
Krissz80 #33804 üzenetére
Néha előfordul, hogy a "nagy" gépen nézek filmet, de valamiért ott a 144Hz annyira nem tetszik SVP-vel, mint a TV-n a 60. A beállítások pedig a két gépen azonosak, kivéve a megcélzott képkockaszámot. Ja, meg még annyi, hogy a nagyvasban egy 2080Ti van, a HTPC-ben meg egy Intel IrisXE. Aztán mégis, utóbbin hatványozottan kevesebb az artifact... Meg 144Hz-en az a bizonyos szappanopera effektus is határozottan zavaró, a TV esetén meg csak akkor venni észre, ha valami nagyon pocsék a film. Ilyen stúdiófilmeknél előfordul, de nagy mozik esetén, vagy sorozatoknál egyáltalán nem, vagy nem feltűnő. Most néztem végig a Columbo-t, és ott sem látszott. Érdekes, mindenesetre.
-
pazirezz
tag
válasz
Krissz80 #33796 üzenetére
maradok a tv lejátszójánál.. működik (működne) a dolog.. de minden filmnél apró mikrólagokat, apró kis akadozásokat veszek észre.. próbáltam ezt/azt állítgatni random, de semmi sem segített.. sőt kipróbáltam madVr-rel is.. ott mintha jobb lenne, de valszeg kevés a vas.. vagy valami más a gond.. tv lejátszóján hibátlanul megy minden.. kár. (örültem volna, ha PC-n megy.. a tv valamelyik film hangjával nem birkózik meg, illetve néha a felirattal is vacakol)
amúgy hang/erősítő ügyben hdmi ARC esélytelen.. usb kábelen megy a hang egy Topping E30-ba, majd onnan analóg egy Nad 3020i-be..
köszi azért
-
Wade0303
aktív tag
válasz
Krissz80 #33782 üzenetére
MEL forrásnál ez egy szimpla RPU profil konverzióval megoldható, arra ott van a DoVitool vagy valamelyik szöveges script pl. ez: [link]
FEL forrásnál viszont az esetek többségében ez a megoldás hibás eredményt fog adni mivel ott az RPU a BL+FEL videok együtteséhez van igazítva, tehát a FEL elhagyása és az RPU profiljának módosítása nyilván helytelen képet ad.
FEL-t csakis DoViBaker-el tudsz helyesen single layerbe alakítani, ahhoz viszont újra kell kódolni a videot. -
Wade0303
aktív tag
válasz
Krissz80 #33780 üzenetére
Azért mert a C2 nem támogat dual layer DoVit. De megnyugodhatsz, az újabb TV-k egyike sem, és lejátszók közül is csak néhány. Azoknak a rilízeknek a feltöltött formájukban semmi értelmük mert papaíron is csak 1 lejátszó tudná kihasználni őket, de gyakorlatban persze az is totál bugos.
-
PuMbA
titán
válasz
Krissz80 #33704 üzenetére
A legtöbb videó anyag esetén így van, hiszen a HDR-t valahogy össze kellett préselni SDR-be
Tehát SDR esetén a logó fényereje a maximum 200nit-ből 150nit-re van megcsinálva, míg HDR esetén a logó fényereje az elérhető 1000nit-ből csak 200 nit, hiszen lesznek sokkal fényesebb dolgok a film során. SDR-be konvertáláskor 200nit maximum esetén a logó már csak mondjuk 50 nit lesz.
Ami HLG esetén történik az pedig ennek az ellenkezője, hiszen ahogy itt is láttuk a példa képeken, a sötét és árnyékosabb részek esnek áldozatul az SDR konverziónak, tehát egy 50 nit-es videó részletet SDR-ben felnyom 100nit-re és ezért lesz olyan világos, fényösszefolyt a kép.
[ Szerkesztve ]
-
SunMount3r
nagyúr
válasz
Krissz80 #33684 üzenetére
Persze azzal, de ez számomra egyértelmű volt, annyira kéz a kézben van a két dolog, hogy eleve a telepítővel már felmegy az MPCVR is. Az MPC-HC-vel nem ugyan az, hasonlítsd csak össze, sokkal fakóbb a képe, szerintem nem használja a HLG LUT-ot belőle, csak simán SDR-re konvertálja (vagy még azt se) az MPC-BE meg igen.
[ Szerkesztve ]
-
SunMount3r
nagyúr
válasz
Krissz80 #33674 üzenetére
Pedig ezt lenne jó tudni, hogy az MPC-BE milyen LUT-al rendereli a HLG-t. Davinci-ben kezdem kapizsgálni a dolgokat, de eddig egyik LUT profil sem volt hozzá olyan jó, amiket próbáltam. Mind túlvilágosított és túlszaturált volt. A sima SDR konverziója pedig gyak. ugyan azt adta vissza, mint a "gyári" SDR verzió. (Két külön forrás amúgy a 2160p HLG az IPTV, a FHD SRD pedig WEB-DL, ha nem tévedek, lehet ebből is az eltérés).
[ Szerkesztve ]
-
ZaJanga
tag
válasz
Krissz80 #31072 üzenetére
Bocsánat rosszul fogalmaztam.
Dolby Vision (MP4, TS, Dolby Vision, Version 1.0, dvhe.07.06, BL+EL+RPU, Blu-ray compatible SMPTE ST 2086, HDR10 compatible) tartalmat nem jelenít meg se usb-n történő lejátszáskor, se media serveren keresztül, se normál hálózati eléréssel. Több verziót próbáltam egyik sem ment.
Netflixről megy, eredeti BL biztos menne, de nincs módom kipróbálni.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése