Aktív témák
-
válasz
Oliverda #43523 üzenetére
Minden futamra ígértek újítást, még ha nem is lesz mind szembeötlő.
A padlólemezt gyakorlatilag minden csapat folyamatosan fejleszti, mert az új formulában (a kiskapu engedélyezése után) ez lett a fő csapásirány. Véleményem szerint a McLaren viszi tovább a Basking Shark konceptjét is a hátsó szárnyat illetően.
A mezőny nagyon sűrű és technikailag benne vagyunk a sűrűjében, tehát a McLaren könnyen a Q2-ben fejezheti be az időmérőt, de sokat számíthat majd az egyéni pilótateljesítmény és azzal talán el lehet jutni a Q3-ba. Barcelonánál rosszabb szereplésre nem számítok.
www.HunnyF1.com
-
válasz
Csabee. #43520 üzenetére
Akkor ugyan minek törték vele magukat, hogy megcsinálják?
Nem csak azon múlik, de nem értem, hogy miért kellene a BMW-t a mezőny végére tenni, csak mert Monacóban odakerültek.
A dolog ennél sokkal összetettebb és az erőviszonyok pályaspecifikusak. Pl. azt gondolhatja a laikus hogy a Toyota vagy BMW sehol sem lesz az Istanbul Parkban mert Monacoban sehol sem volt, közben meg mindkét autó karakterisztikája olyan, hogy simán Q3-azhatnak is vele akár. A Toyota a leghosszabb tengelytávú autó, a BMW is igencsak ott van mögöttük e téren. A Toyotával kapcsolatban olvastam is nyilatkozatokat, nem tudták felmelegíteni a gumikat az időmérőn, emiatt a gyalázatos eredmény. Úgyszintén az egyik BMW (amelyiket nem hátráltatta pech) 7. lett Barcelonában, ami egy aeroigényes pálya.
A mezőny nagyon egyben van, az erőviszony futamról futamra változhat és pályaspecifikus.
www.HunnyF1.com
-
-
GPUpdate TV: Red Bull rocks the streets of Szeged
RBR videó, megtalálható a 4th Sector-ban is, csak ott gyengébb minőségben.
www.HunnyF1.com
-
válasz
Nowhereman #43459 üzenetére
Majdnem annyit, mint a Wikipedia.
Még a koronaherceg CV-jének is utánaolvastam. A bahreini királyi család a McLaren Group 30%-ának tulajdonosa, képben kell lennem.
www.HunnyF1.com
-
-
Szerintem nagyon is szépek. Pl. a McLaren első futóműve alulról. Úgyszintén a képekről jól kivehető, hogyan vannak kialakítva nyílások a diffúzor felső deckjei számára.
Én rozsdát nem látok, az fa (skid block), az RB5-ön pedig annak pora festhette rozsdaszínűre a diffúzor felületét.
www.HunnyF1.com
-
Aki MP4-24 és RB5 padlólemezeket akar tanulmányozni, az katt ide!
www.HunnyF1.com
-
válasz
Ricardo #43412 üzenetére
Jujj, mi lesz ha pont a Google fizet be egy kis bújtatott reklámra?
Palik: Hová tűnt Jenson Button? Hol van a Brawn autó?
Gyula: Kereséshez használd a Google-t!Vagy, sajtótájékoztatón, Button: Eleinte nem találtuk a jó beállításokat, de végül a Q3-ra megtaláltuk... természetesen a Google-lal!
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
válasz
!Overdose! #43409 üzenetére
Google Brawn Mercedes
Tudom, hogy a Google-nak temérdek pénze van, de mind a neve, mind a logója (és színei) elég komolytalanul hangzik és néz ki.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
válasz
Qorthral #43404 üzenetére
Ne haházzál, mert tény, hogy voltak hátráltató nehézségei és ezek ismeretében a 12. hely jó eredmény, és a versenyteljesítménye értékelhető tizesre.
Eddig olvastam a hülyeségedet:
HA képes lett volna Button előtt menni vagy a tempóját tartaniPersze megtankoltan, letekerten, sérült szárnnyal, kékzászló ellen (ami folyamatos figyelmenkívül hagyásáért stop&go-t kapott volna). Nooormális? A McLaren még csúcsrajáratva is elmaradt a Brawn tempójától, nemhogy akkor amikor 50 kg-mal nehezebb.
(10 kg 4 tizedet lassít...)
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
válasz
Qorthral #43393 üzenetére
Nincs eltúlozva, sérült szárnnyal és rossz taktikával ment, továbbá letekert motorral, továbbá állandóan kékzászlózták, mert a tervezettnél koraibb kiállás miatt egyből Button és üldözőtársai elé esett sérült szárnnyal (mert csak az utolsó kiállásakor cserélték le neki).
Tudod mit jelent önmagában a kékzászlózás? Olvastad a Toyota vagy a Force India race reportját? Amikor egy pilóta félreállt az útból elengedni egy másikat, leesett a gumijai üzemi hőmérséklete, pusztán azért mert fel kellett adni a ritmust, csökkenteni a tempót és elhagyni az ideális ívet. Másfél-két kör kellett (ezen a pályán és ezekkel a keverékekkel) egy elengedés után, hogy visszaszerezzék az üzemi hőt, addig a köridő egy nagy nulla volt.
Fisichella a 13. helyről indult, rosszul rajtolt, pozíciókat vesztett, de optimális egykiállással eljutott a 9. helyre, egyetlen egyet sem előzött a pályán. Nem volt sérült a szárnya se.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
-
An analysis of the 2010 F1 regulations
Egy remek áttekintés az (még) érvényben lévő 2010-es szabályokra. Óriási a különbség a két 'kaszt' között. Érdekesség, hogy a cikk megjegyzi, hogy jövőre se lesz kötelező a KERS.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
válasz
Motion_Blur #43380 üzenetére
kurvára nem csinált semmit amitől ő lenne a verseny embere
Nem csak az versenyzik, aki képen van a közvetítésben.
La Gazetta szerint ő érdemelt a legtöbb pontot, maximumot.
Pedig az a lap se nem brit, se nem bulvár. Világszinten is az egyik legelismertebb sport napilap.
Tudom én honnan fúj a szél, kevesled Kimi pontjait. Sajnálom.
www.HunnyF1.com
-
válasz
Motion_Blur #43374 üzenetére
Hányan estek ki saját hibájukból, többek között a világbajnok-jelölt Vettel? Ez Monaco, végig kell tudni menni. Ez semmit nem von le a teljesítményéből, mert olyanokkal is kellett küzdenie, akik egykiállásos taktikán voltak, ami működött is ha az optiont választották utolsónak, ugyanis a prime alig kopott és könnyedén kibírta a verseny több, mint kétharmadát, az option meg már jobban működött a verseny végén a felgumizottabb aszfalton, mint elején. Glock a pocsék Toyotájával a boxból indulva lett 10., az 57. körben vált meg a prime szettjétől, és nem is előzött akcióban, csak vezetett és a boxban előzött.
Lewis időmérős teljesítményét lehet fikázni, de a versenyteljesítményét már nem. Egy 12. hely nem sok teljesítmény-értéket sugall első ránézésre, ha laikus szemmel nézzük, de attól még a körülmények ismeretében lehet akár a mezőny legjobb teljesítménye is. És ezt nem az aktuális futamra mondom, mert többen is jó teljesítményt nyújtottak, hanem csak általánosságban. La Gazetta Dello Sport meg azt ír amit akar, Lewis biztos, hogy nem fogja bekereteztetni a cikket, mert ez egy felejthető hétvége volt, és a csapat sem volt toppon.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
válasz
Motion_Blur #43352 üzenetére
La Gazzetta Dello Sport értékeléséből idéztél.
His early struggle for pace was exacerbated by damage to a front-wing footplate, caused after he tangled with Nick Heidfeld at Ste Devote in the early laps. Stopping early on lap 10 to change from Options, he resumed on Primes, but it was only after making his second stop, on lap 53, when he switched to another set of Primes and changed the damaged nosebox that he was able to set a more representative pace.A helyzet értékeléséhez még hozzátenném azt is, hogy az első körökben megsérült Lewis autójának első szárnya, mert Heidfeld tankja masszívabb volt, de csak az utolsó etapra kapott új szárnyat. A taktikája nem működött, mert idő előtt kellett megválni az option gumitól. Úgyhogy kékzászlós zónákban letekert motorral, 2 etapon sérült szárnnyal, rossz taktikával végigmenni becsületből a helyzethez adottan jó tempóban miért ne lehetne méltatott teljesítmény, ha 7 helyet is javított.
La Gazzetta Dello Sport:
LEWIS HAMILTON - 10: Utolsó helyről indult az időmérői baleset és
a váltócsere miatt. Esély nélkül, ő aki nagy eredményben
bizakodott, ahelyett hogy feladná foggal körömmel támadó futamot
csinált, a kisutcák határain belül. Ott előzőtt ahhol senki se
mert, bátor dolgokat követett el, szenvedett. Tisztelet egy
bajnoknak aki látványt tudott mutatni a mezőny hátulján, mintha a
győzelemért harcolna és nem egy szerény 12.-ik helyért. Nem sok
ilyen pilóta van.BUTTON - 9: Egyszerűen tökéletes mint a másik 4 győzelmén. Egy
meglepően érett pilóta egy nagyon jó autóval, aki tud villanni
is, mint a szombati pole-on. A 37.-ik körben lekörözte
Hamilton-t: bajnoki cím átadása...RAIKKONEN - 7.5: Már egy ideje vártuk hogy visszatérjen a saját
szintjére: és itt van egy pályán ahol mindig erős volt. Komoly
volt, de félt hogy eldobja az első Ferrari dobogót 2009-ben. Ha
jobban rajtol talán 2.-nak ért volna be, ha jobban megy szombaton
talán nyert volna.FISICHELLA - 7.5: Miért adtunk ilyen magas jegyet egy olyan
pilótának aki 9. lett 1 percre a győztestől? Mert itt is azért
számít a kocsi. És a Force India se nem Brawn se nem Ferrari,
hanem egy csapat ami próbálkozik. Az egy pontos jutalom épphogy
kimaradt.MASSA - 7: A Q3-ban elkövetett egy kis hibát ami miatt 5. helyről
kellett indulnia. A futamon egy fúria volt és a hiba amit Vettel
előzési próbájánál követett el bizonyítja az akaratát. A 4. hely
kicsit szűk neki, azért is mert 3. Raikkonen: az első
riválisa...WEBBER - 7: 5. a végén a 3. leggyorsabb körrel: az Ausztrál
késsel a fogai közt harcolt. Előtte volt Massa és megpróbálta
elkapni, de az új diffúzoros Red Bull-t át kell nézni. Ez viszont
nem akadályozta Webber-t a jó eredményben és a hibátlan
vezetésben.BARRICHELLO - 7: Szombaton 37 éves lett és megpróbált pole
pozícióból indulni. A rajtnál villantott, és megizzadt hogy maga
mögött tartsa a Ferrari-kat. A futamja több mint becsületes volt:
előbb vagy utóbb nyerni fog. Addig is szórakozik és nem bántja
túlságosan Button sok győzelme.ROSBERG - 7: Brilliáns az elején, mikor megpróbálta az élboly
tempóját tartani, aztán áttért védekezésre. Erősebb mint a
Williams-e.ALONSO - 7: Minden reményét blokkolta a Renault ami, a
Ferrari-val ellentétben, nem javul. Erős személyiség, bírja ő...BOURDAIS - 7: Szerzett egy pontot a Toro Rosso-nak a napon ahhol
a csapattársa Buemi (5) kilökte Piquet-t.VETTEL - 5: Az év első elégtelen jegye de őszinte hogy bevallotta
hogy rossz gumikat választott ez elején, és hogy ő hibázott a
balesetében.[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Hatalmas bukás(ok), pont most próbálnak kiszedni két pilótát is az autójából...
www.HunnyF1.com
-
-
-
-
Az FIA félkilogrammonként kerekít a Q3-asok méréseinél. A 'mérőhíd'-juk maximális precizitását nem ismerem, de a múltkor Lauda meg a riporter kollégája mérekeztek rajta élő adásban (az egyik az egyik kerekeknek kialakított lapra állt, a másik meg a másikra). Mikor mindketen rajta álltak az kijelző az összeadott értéket mutatta. Mikor Lauda lelépett Florian König maradt a maga száz kilójával. Mintha úgy rémlene, hogy a kijelző is .0-ra vagy .5-re végződött volna, tehát internálisan kerekített...
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
válasz
7Heads Drago #42806 üzenetére
Az első kör végére kb a 10 hely körül lesz.
Ha a rajt után a mezőny harmada-fele összetöri magát, csak akkor.
www.HunnyF1.com
-
-
01 McLaren Mercedes Lewis Hamilton 645.5*
02 McLaren Mercedes Heikki Kovalainen 644.0
03 Ferrari Felipe Massa 643.5
04 Ferrari Kimi Raikkonen 644.0
05 BMW Sauber Robert Kubica 696.0*
06 BMW Sauber Nick Heidfeld 680.0*
07 Renault Fernando Alonso 654.0
08 Renault Nelson Piquet 673.1*
09 Toyota Jarno Trulli 688.3*
10 Toyota Timo Glock 700.8*
11 STR Ferrari Sebastien Bourdais 699.5*
12 STR Ferrari Sebastien Buemi 670.0*
14 RBR Renault Mark Webber 646.5
15 RBR Renault Sebastian Vettel 631.5
16 Williams Toyota Nico Rosberg 642.0
17 Williams Toyota Kazuki Nakajima 668.0
20 Force India Mercedes Adrian Sutil 670.0*
21 Force India Mercedes Giancarlo Fisichella 693.0*
22 Brawn Mercedes Jenson Button 647.5
23 Brawn Mercedes Rubens Barrichello 648.0www.HunnyF1.com
-
-
www.HunnyF1.com
-
válasz
Motion_Blur #42570 üzenetére
Érdemes az "Előzetes" galériát is átböngészni (később is), mert oda kerülnek az off-track jellegű fotók, még ha a hétvégén is készülnek.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
válasz
Motion_Blur #42558 üzenetére
Kimi.
48 min: Kimi Raikkonen is attacking the circuit on the harder tyre. The Finn edges ahead of Hamilton by seven thousandths of a second.
Autosport.com Live-on (Saturday Morning Practice) át lehet futni a dolgokat és meg vannak említve a keverékek.
(#42561) D@ni88: Ezt csak viccnek szántad. A pálya folyamatosan gyorsult, Lewis a végén nem is tette oda magát, hanem csak bekoptatta a szettet.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
www.HunnyF1.com
-
-
-
-
Semmi közöm hozzá, de egyébként egy maszek fotó. Tehát nem fotóügynökségi, hanem egy mclarenes szurkoló készítette Barcelonában.
www.HunnyF1.com
-
válasz
#70869248 #42442 üzenetére
Én is a napokban filózgattam a Tripla Koronáról a Monacoi Nagydíj vonatkozásában.
Montoya a legesélyesebb ezt megszerezni. Remélem nem feledkezett meg a dologról. Igazán beajánlkozhatna egy versenyképes LM csapathoz.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
-
-
-
www.HunnyF1.com
-
-
Massa próbál lemaradni, hogy tiszta legyen a pálya a gyorskörére,
erre bőszen integetnek neki a kék zászlóval, hogy húzódjon félre, mert gyorsabb jármű közeledik mögötte, de Massa mégis az ideális íveken szöszmötöl tovább és feltart egy másik pilótát.
Massa úgy tisztogatja maga előtt a pályát ahogy akarja, de meg van ám annak is az előírt módja.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
-
válasz
!Overdose! #42368 üzenetére
Engine
Superficially, Monaco may seem the least demanding circuit of the year, with just 45% of the lap spent on full throttle. Appearances, though, do not reflect reality. The bumpy surface means the engine can easily over-rev if the wheels leave contact with the ground. A driveable engine and good traction from very low revs are extremely important.www.HunnyF1.com
-
-
-
-
www.HunnyF1.com
-
válasz
Motion_Blur #42301 üzenetére
Amikor a marketing találkozik az innovációval: érdekes dolgok születnek.
www.HunnyF1.com
-
válasz
#70869248 #42292 üzenetére
Érdekes gondolatmenet. Való igaz, hogy derékba lehetne törni az F1-et, csak hogy akkor is ennek a múltja marad a tradíció...
Véleményem szerint Mosley győz és a Ferrari is marad hosszabb távon, de azt el tudom képzelni, hogy egy-két évet próbálkoznak a harccal.
Mosley nagyon tud ám sakkozni. Szorít a határidő, aki kimarad, lemarad a biztosról a bizonytalanért. Szintén mai hír: McLaren Automotive announces plans for new British high technology production facility És ez mit is jelent? Azt, hogy a McLaren megharaphatja az egyik ujját, de nem fog fájni. Átszervezheti az alkalmazottait az autógyártásba, és be tud menni az sapka alá.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
(#42272) grabber
(#42289) -XadAnuX+Érdekes logikátok van. Mi az, hogy lefizették vagy sikerült e lefizetni Mosley-t?
De hiszen az ő álláspontja maradt a nyerő ma is. Ha sikeresen lefiztnék az azt jelentené, hogy teljesít valamit cserébe annak aki lefizeti.
De ha már nem tudtok elszakadni a korrupciótól, ne felejtsétek el, hogy Mosley jogász és tud előrelátóan szabályokat és szerződéseket kötni, tehát ne zárjuk ki annak a lehetőségét, hogy jogszerűen utasították el a Ferrari keresetét, és különben is a Ferrarinak nagyságrendekkel nagyobb lehetősége lenne bírókat megkennie, mint Mosleynak, ha már ennyire a lefizetés a téma.
Mosley meg nem az a figura akit meg lehet törni hatalmi és presztizs kérdésekben. Nála leginkább az a célravezető, ha behodólnak neki, méltatják és esetleg cserébe teljesít kéréseket, hogy a jóságos uralkodó képében tetszeleghessen.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
-
www.HunnyF1.com
-
válasz
Motion_Blur #42227 üzenetére
Hamilton azt nyilatkozta, hogy a többiek rendszeresen 100 métert 'hoztak rajta vagy annyival húztak el' a kettes és a hármas kanyarban hozzá képest, ő annyival lassabb tudott csak lenni.
Eszméletlen jó ez az idei McLaren.
The McLaren was 0.85s away in Barcelona on a track that the team reckons is its most difficult of the season. Lewis was getting slaughtered in Turn 3. "They were leaving me through T2 and T3 by as much as 100 metres every lap," he admitted after the race. (mai autosport.com Features cikk)
www.HunnyF1.com
-
válasz
Motion_Blur #42197 üzenetére
Pedig legutóbb is ki előzött parádésat és ment jó tempót?
Monaco is igazságot tehet majd a két pilóta között.
www.HunnyF1.com
-
Rekordösszegért kelt el egy '57-es Testa Rossa. 12 millió amerikai dollárért.
www.HunnyF1.com
-
Kimitől is láttunk már olyan kérdezz-felelek videót, ahol nagyon rövideket válaszolt.
Ki milyen hangulatban van éppen, vagy mit feltételez a riporter elvárásairól. Mivel nem egyszerre vették fel, előfordulhat, hogy míg az egyiknek ez 'csak az ötödik', mig másiknak már a 'tizenötödik' interjúja volt aznap.
www.HunnyF1.com
-
válasz
[CS]Blade2 #42108 üzenetére
Haug azt nyilatkozta, hogy a csapatok 30%-kal költenek/költhetnek kevesebbet idén az ő (FOTA) javaslataik által bevezetett intézkedések miatt. De aztán a KERS is viszi a pénzt és az is, hogy a csapat catch-up-ot játszik.
A 2009-es évről hiába jelölnénk meg számadatokat, ugyanis az az év most fut, és könnyen lehet, hogy a Ferrari és a McLaren is túl fog költeni, akármit is tervezett. Senkinek nem tartoznak számadással, hogy mennyit költenek, csak saját maguknak.
Én azt mondom, hogy lehet, hogy lemennek 400 millió dollár alá és az már fejlődés.
www.HunnyF1.com
-
válasz
[CS]Blade2 #42100 üzenetére
Including sponsorship, supplier deals, prize money, team owner contributions, tyre provision and supply of customer engines where appropriate.
Toyota: $445.6m
McLaren: $433.3m
Ferrari: $414.9m
Honda: $398.1m
Renault: $393.8m
BMW Sauber: $366.8m
Red Bull Racing: $164.7m
Williams: $160.6m
Toro Rosso: $128.2m
Force India: $121.85m
Super Aguri: $45.6mTotal: $3,073.45m
Formula Money:
A csapatok szponzori bevételei - 2008:millió dollár
Ferrari 201
McLaren 150
Renault 113
BMW Sauber 105
Williams 104
Toyota 82
Force India 51.5
Red Bull 8
Honda 4.7
Toro Rosso 3És ez csak a kiderített publikus pénzek.
Amit Mosley meg egyes szurkolók várnak el, mármint, hogy egy Ferrari, egy McLaren vagy akár egy Toyota vagy Renault beleférjen a sapkába, képtelenség. Szerintem pl. a Meki azzal az eszeveszett próbálkozásaival amit produkál kb. már át is lépte volna a limitet, mert minden futamon dobálja rá az autóra az új elemeket és emellett még a Brit Nagydíjon debütáló 'B' autót is rebesgetnek.
Aki naggyá tette magát több évtizedes kemény és sikeres munkával azt miért akarják elszegényíteni, összezsugorítani erőszakkal?
www.HunnyF1.com
-
válasz
Nowhereman #42090 üzenetére
A kommerciális jogokat a Formula One Group birtokolja. Ők zsigerelik ki mind a nagydíjrendező helyszíneket, mind a csapatokat. Az FIA 'csak' zsarnokoskodik és szabályozza a sportot, nem a legideálisabb módon, a főszereplők kizárásával.
A Group kb. 70%-a a CVC Capital Partners-é, kb. 20%-a a JPMorgan-é, és a fennmaradó 10% Bernie családjáé.
A CVC és a JPMorgen vág zsebre a legtöbb pénzt. Néhány morzsa leejtésével gondoskodhatna róla, hogy a kis csapatok is virulhassanak.
Van egy érdekes Joe Saward írás a helyzetről: A story of Formula 1 and a big fat cow… Aki tud angolul, annak figyelmébe ajánlom.
www.HunnyF1.com
-
válasz
shteer #42086 üzenetére
Nem konkrét számokat akartam írni csak szemléltetni hogy túl nagy a különbség, megvalósíthatatlan. A csapatok nagyrésze csakis lépcsőzetesen tud költségvetést csökkenteni, nem hipp-hopp egy év alatt. És a 40 milla az úgy lenne, hogy 2011-ben már sok más költség is benne lenne (pl. motor), ami még 2010-ben nem. A tradícionális csapatoknak még három év múlva is túl kicsi lenne 40 millió, nem hogy jövőre, és akkor is ha nem minden költség esik ebbe bele.
Egyébként a csapatoknak (a kicsiknek is) sokkal több pénzük lenne ha a jogtulajdonos (CVC Capital Partners) és Bernie nem lenne annyira kapzsi. A fejlesztési költségeket pedig lehet technikailag is limitálni, pl. hogy egy adott elemet (pl. első szárny) csak egy adott mennyiségű verzióban készíthetsz egy szezon alatt, pl. 5 db (vagyis az autód évközbeni fejlesztése alatt csak 4 új verziót vethetsz be, így az ügyesség többet nyom a latba, mint a pénz). Ilyen javaslatai vannak is a FOTA-nak
www.HunnyF1.com
-
válasz
shteer #42082 üzenetére
Először is. Ez a nyilatkozat még a Ferrari igazgatótanács ütős közleménye és a Renault közleménye előtt született.
Másodszor édes kevés a dőltbetűs rész, ha tudod, hogy a csapatok mit akarnak.
- A csapatok normális 'kormányzást' akarnak az FIA részéről, ami nem nélkülük dönt ilyen fontos kérdésekben
- Egységes technikai szabályokat, a sapkával kettős lenne bevezetve
- Lépcsős költségcsökkentést a FOTA előirányozása szerint
Engem megdöbbent, hogy sokaknak nem esik le, hogy pl. egy 400 millás költségvetésű csapat, egy Ferrari, McLaren, Toyota, BMW, Renault nem tud lemenni néhány hónap alatt 40 millára, csak ha kivégzi magát. Senkinek nem jut eszébe, hogy ezrek kerülnének az utcára emiatt és a nagycsapatok lerombolnák azt, amit több évtizedes kemény munkával építettek fel. Nem idióták, hogy leépítsék és legyengítsék magukat, amikor megérdemelten lettek akkorák amekkorák.
www.HunnyF1.com
-
-
-
válasz
Oliverda #41992 üzenetére
Szerintem hozhat néhány tizedet a KERS Monacoban is. Sainte Devote és Portier kanyarokból való kigyorsításokon, amelyek után 270-290 km/h-t is elérik az autók.
A kérdés csak az, hogy beszerelése mellett ideális lehet e a súlyelosztás Monacora, a McLarennél valószínűleg igen.
www.HunnyF1.com
-
válasz
Motion_Blur #41993 üzenetére
Erre csak azt tudom mondani elsősorban, hogy RESPECT!
Másodsorban meg: ezt.
www.HunnyF1.com
-
válasz
Motion_Blur #41987 üzenetére
Ezt fenn is tartom, hogy Barcelonában (ami a legaeroigényesebb pálya), max csak a Force Indiát vertük aeró téren, vagy még azt se. Lewis eredményei nem mutatják meg az autó deficitjeit objektíven (mert az autó képességein felül teljesít vele versenyen, mert van konstans versenytempója és racekraftja), de a nyilatkozataiban elmondta, hogy csúszkált, mintha jégen ment volna.
Most őszintén a Toro rosszabb aeroban? Nem, hiszen az Newey cucc. Tehát részemről nem volt túlzás, hogy max. az FI-nál lehetünk jobbak aeroban, de lehet hogy őket is a KERS+Lewis kombóval verjük csak.
www.HunnyF1.com
-
válasz
Oliverda #41984 üzenetére
Van az Autosport forumon egy bennfentes McLaren alkalmazott, akivel lehet diskurálgatni pl. az MP4-24 topikban.
Ő felmentette Pat Fry-t, mert az aero részleg Simon Lacey reszortja (Head of Aerodynamics). De az egész projekten rengetegen dolgoznak, aerodinamikai szakemberek is garmadával. Lewis legutóbbi nyilatkozata szerint az autó nem reménytelen eset.
www.HunnyF1.com
-
válasz
wildrain #41985 üzenetére
más hibát nem találsz
Nana, ezen Martin (és még sokan mások) elríná magát, kínjában vagy a röhögéstől.
Melbourne
De amit mondasz talán versenytaktikailag még igaz lehet, bár legutóbb Lewist túltankolták a rajthoz és pont a leggagyibb szettet adták neki arra az etapra ami a legfontosabb lett volna.
www.HunnyF1.com
-
-
-
www.HunnyF1.com
-
válasz
Motion_Blur #41626 üzenetére
Jó rajt + SC vagy eső = lehet pont, ez Borecelona, nem számítok sok előzésre, esetleg ha egyes egy szinten lévő csapatok épp eltérő gumikeveréken lesznek, akkor lehet esély szép csatákra.
www.HunnyF1.com
-
válasz
Oliverda #41620 üzenetére
Volt esély esőre, tegnapról tekintve. Éjjel esett is. Jeleztek egy második hullámot az esőre, de az elhalni látszik és csak felhősödés maradhat belőle a futam idejére.
Szerintem ez a nagy megtankoltság az eső miatti dupla vagy semmi játék volt. Még egy SC-os esetet produkáló futamon jól jöhet, de ezen a pályán az nem olyan gyakori. Száraz sima futamon büntetni fog a nagy megtankoltság.
www.HunnyF1.com
-
-
válasz
7Heads Drago #41608 üzenetére
Ez mi? Nálam szimfónikus Beatles szám megy alatta aláfestésnek.
www.HunnyF1.com
-
Egy kis technikai érdekesség.
A MP4-24 és az RB5 igencsak magasan hordja az orrát az első tengely mentén. De az emiatt emelkedő CoG-t (center of gravity) igyekeznek kompenzálni lelógó ballasztokkal.
Az autó orra alatti részt kell nézni a felfüggesztés sávjában.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
válasz
ronaldo #41595 üzenetére
Vettel is eldobta Sepangban. Pedig a Newey autók híresen esőmenő kostrukciók, és az RB5-nek brutálisan több leszorítóereje van az MP4-24-hez képest.
Lewis Kínában 6. lett egy ronccsal, aminek elimerten deficites az aeroja. Egyszerűen így szokták jellemezni a pilóták, hogy nincs leszorítóereje. Nem az, hogy kevés van, nincs, stop&go pályákon a KERS elrejti valamelyest a kunstukció óriási hibáit, de ahol már aeroigényesen kanyarodni is kell, ott vége. Csak a Force India rosszabb náluk jelenleg, de azt is a KERS-szel verik. Ez az autó úgy el lett tervezve, ahogy csak lehet.
Szóval ezzel a fostalicskával lett 6, pedig vagy egy percet eldobott a piruettekkel és a visszaelőzésekkel, jónéhány pilótát 2×-3× előzött meg. Vagyis ez azt jelenti, hogy amikor a pályán volt, nem amellett, igencsak jó tempót nyomott minden idők leggyengébb McLarenjével. Vagy Sepangban az 5. helyen volt már redflageléskor, csak a hülye befejezési szabály miatt korábbi körök pozíciójába sorolták vissza. Az autó ott is egy nagy nulla volt, de a polóta igenis a mezőny egyik legjobbja esőben.
De uncsi téma, mindenki tudhatná, hogy mindenkinek vannak gyengébb futamai és az elszánt igyekvést is illik értékelni.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
válasz
Motion_Blur #41582 üzenetére
De ahogy láttam, megpöckölték hátulról.
De az a Filippi-vonat szép volt. Volt, hogy egyszerre hárman is szerették volna előzni.
www.HunnyF1.com
-
www.HunnyF1.com
-
-
-
válasz
Motion_Blur #41270 üzenetére
Ez lenne angol, de access code-ot kellene elsőbb kérni (majd nekikezdek), a tegnapi ferrari_dragon most nem megy. Addig van ez meg ez, lengyel és spanyol.
www.HunnyF1.com
-
válasz
Motion_Blur #41268 üzenetére
Csakhogy sz@rt se ér. Az eddigi is szépen fel volt tuningolva, így nem nagy előrelépést ad ez a kezdetleges DDD verzió.
Az autó alapvető leszorítóerő-deficitét nem orvosolja, mivel már a mezőny nagyrésze szintén upgradelt.
Meglepődnék, ha eljutnánk vele a Q3-ig ezen a pályán.
www.HunnyF1.com
-
Csak az FP2-re tették még fel és nagyon kevés jó kép van róla, ezt is úgy nagyítottam-világosítottam ki abból az egyetlen képből amit találtam ilyen szögből, próba szerencse módon, mert eredeti méretében és tónusaiban kivehetetlen volt.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Mert nem váltak be a cuccok, annyira mint várták.
Kovalainen pozitívabb volt, de ő FW2-ről upgradelt FW4-re. Mert eddig az FW2-t preferálta, és a csapat sehogy sem tudta rábeszélni, hogy az FW3 (az első dupla-deckes első szárny, amit Lewis már Kína óta használ) jobb lehet. Sőt emiatt volt, hogy Bahreinben még Lewisszal is teszteltették az FW2-t összevetve a dupla-deckessel, de ő kategórikusan lehordta, mint visszalépést.
Tehát Kova végre tapasztal előrelépést, de az új DDD, amiről Lewis adhat inkább visszajelzést, mivel az új szárny csak egy finomítás és ezért ő azt le tudja venni a képből, nemigazán nyűgözte le.
www.HunnyF1.com
-
www.HunnyF1.com
-
With both drivers equipped with new chassis, the team kicked off the European season with several key bodywork upgrades: most notably a new front wing (FW4 – essentially a finessed version of the previous front-wing iteration, first raced in Shanghai), rotating rear hubs and a new floor. Today was spent firstly evaluating the new front wing before focusing on the improvements to the floor.
A McLaren szép csendben bevetette az első DDD-jét, még nem látszott meg az eredményeken.
Az első szárnyból is debütált az FW4, és van új hátsó kerékborítás is, továbbá mindkét pilóta új kasztnit kezdett el használni. Talán ők is könnyítettek rajta.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
válasz
Motion_Blur #41218 üzenetére
Mert a DDD annyira odaszívja az autót az aszfalthoz.
De a kanyarsebességük az jó, ezen a pályán az a lényeges.
www.HunnyF1.com
Aktív témák
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- CES 2025: beharangozta az RDNA 4-et az AMD
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Path of Exile 2
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest